Przetargi.pl
Odbudowa budynku socjalnego przy ul. Lipowej 19-21 w Środzie Ślaskiej w osiach (1-4) (4-7))

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55-300 Środa Śląska, Plac Wolności 5
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3960724 , fax. 71 3173405
  • Data zamieszczenia: 2014-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5 5
    55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3960724, fax. 71 3173405
    REGON: 69291493227000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.srodaslaska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa budynku socjalnego przy ul. Lipowej 19-21 w Środzie Ślaskiej w osiach (1-4) (4-7))
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. ROBOTY ROZBÓRKOWE a) Wykonanie rozbiórki okładzin z płyt azbestowo- cementowych wraz z wywozem materiałów porozbiórkowych na koncesjonowane składowisko odpadów. (Wykonawca dostarczy zamawiającemu dokument z przekazania azbestu na koncesjonowane składowisko). b) Rozbiórka pokrycia dachowego z papy, transport i utylizacja materiału wraz z przedstawieniem dokumentu utylizacji papy. c) Rozbiórka konstrukcji więźby dachowej kratowej wraz z wywozem materiałów porozbiórkowych. d) Demontaż instalacji elektrycznej oraz złącza kablowego (należy uzgodnić z Rejonowym Zakładem Energetycznym w Środzie Śląskiej ol. Ogrody Zamkowe 7). e) Demontaż wewnętrznej instalacji wodno - kanalizacyjnej oraz demontaż starych oraz będących w złym stanie technicznym przyłączy wodny i kanalizacji sanitarnej (należy uzgodnić z dostawcą mediów Średzka Woda Sp. z.o.o z siedzibą przy ul. Sikorskiego 43 w Środzie Śląskiej oraz z zamawiającym). e) Demontaż stolarki okiennej i drzwiowej (stolarka drzwiowa - skrzydła oraz ościeżnice stalowe, które są w dobrym stanie technicznym należy przekazać zamawiającemu). f) Rozbiórka ścian zewnętrznych budynku, rozbiórka ścian wewnętrznych budynku, rozbiórka ścian działowych budynku, rozbiórka kominów spalinowych oraz wentylacyjnych, rozbiórka posadzek budynku, wraz z wywozem materiałów pochodzących z rozbiórki z przedstawienie dokumentów przekazania materiałów do utylizacji. Po wykonaniu prac rozbiórkowych budynku, wykonawca sporządzi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą. Przedmiar robót rozbiórkowych stanowi załącznik nr 2 do wniosku 2. ROBOTY W BRANŻY BUDOWLANEJ a) Wykonanie fundamentów oraz ścian fundamentowych. b) Wykonanie izolacji poziomych i pionowych przeciwwilgociowych ścian fundamentowych. c) Wykonanie podkładów z materiałów sypkich wraz z załadunkiem i transportem materiałów na plac budowy. d) Wykonanie ścian budynku. e) Wykonanie kominów wieloprzewodowych. f) Wykonanie tynków zewnętrznych budynku. g) Wykonanie wieńców monolitycznych wraz z zbrojeniem. h) wykonanie ogniomurów budynku i) Wykonanie konstrukcji dachu z wiązarów kratowych wraz pokryciem dachu płytami OSB, oraz pokryciem dachu papą termozgrzewalną (papa izolacyjna, papa podkładowa termozgrzewalna, papa wierzchniego krycia termozgrzewalna (GRUBOŚĆ MINIMALNA PAPAY 5,2 MM, NA WŁÓKNINIE POLIESTEROWEJ NP. LEBMIT LEMAR LUB O TAKICH SAMYCH WŁAŚCIWOŚCIACH). j) Wykonanie obróbek z papy termozgrzewalnej. k) Wykonanie podbitki z płyt OSB. l) Wykonanie obróbek blacharskich dachu, kominów, oraz wykonanie rynien i rur spustowych. ł) Montaż stolarki okiennej i drzwiowej. m) Wykonanie posadzek w budynku, wykonanie izolacji z folii PE oraz termoizolacji podłoży, wykonanie okładzin posadzki, n) Wykonanie tynków wewnętrznych, malowanie i wykonanie okładziny ścian z płytek ceramicznych. o) Wykonanie sufitów podwieszanych w technologii GK z płyt g-k ognioodpornych wraz z termoizolacją. p) Wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych elewacji. r) wykonanie pozostałych robót budowlanych zgodnie z załączonym przedmiarem robót oraz sporządzenie dokumentacji powykonawczej wraz ze świadectwem energetycznym budynku. Przedmiar robót w branży budowlanej stanowi załącznik nr 3 do wniosku 3. ROBOTY W BRANŻY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH. a) Roboty demontażowe instalacji elektrycznych. b) Wykonanie szafek pomiarowych TL1 i TL2. c) Wykonanie szafki zabezpieczenia głównego oraz montaz tablic licznikowych mieszkaniowych. d) Wykonanie WLZ-tów oraz wykonanie instalacji wewnątrzlokalowych oświetlenia, gniazd wtykowych, zasilanie pomp c.o. , zasilania grzejników elektrycznych, wykonanie połączeń wyrównawczych. e) Wykonanie instalacji odgromowej. f) Wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej. g) Wykonanie dokumentacji powykonawczej i odbiorowej w celu zgłoszenia i odbioru budynku przez ZE Rejon Środa Śląska. Przedmiar robót w branży instalacji elektrycznych stanowi załącznik nr 4 do wniosku 4. ROBOTY W BRANŻY INSTALACJI SANITARNYCH - PRZYŁĄCZE WODY I KANALIZACJI SANITARNEJ a) wykonanie zewnętrznyego przyłącza wody oraz przyłączy kanalizacji sanitarnych z wpięciem do studni kanalizacyjnej. b) Wykonanie dokumentacji powykonawczej i odbiorowej wraz z inwentaryzacja geodezyjną przyłączy w celu zgłoszenia i odbioru budynku przez ZE Rejon Środa Śląska. Przedmiar robót w branży instalacji sanitarnych - przyłącza stanowi załącznik nr 5 do wniosku 5. ROBOTY W BRANŻY INSTALACJI SANITARNYCH - INSTALACJE WEWNĘTRZNE a) wykonanie wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej wraz z montażem ustępów z płuczkami, montażem umywalek, montażem zlewozmywaków, montażem brodzików z obudowami wraz z kabiną prysznicową. b) wykonanie instalacji wodnej wraz montaż podgrzewaczy wody, c) wykonanie instalacji wraz z montażem kuchni węglowych, grzejników stalowych oraz wykonanie robót pozostałych wyszczególnionych w przedmiarach robót. Przedmiar robót w branży instalacji sanitarnych - instalacje wewnętrzne stanowi załącznik nr 6 do wniosku. 6. ZAGOSPODAROWANIE TERENU a) wykonanie robót brukarskich, dojść do poszczególnych lokali, b) wykonanie opaski wokół budynku. Przedmiar robót zagospodarowania terenu - stanowi załącznik nr 7 do wniosku. Dokumentacja projektowa przebudowy budynku socjalnego położonego w Środzie Ślaskiej przy ul Lipowej 19-21 stanowi załącznik nr 8 do wniosku. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia stanowi załącznik nr 9 do wniosku. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowi załącznik nr 10. Przewidywane finansowanie: rok 2014r. - 300.000,00 zł brutto , pozostała kwota w 2015r. I etap: Zamawiający przewiduje dwie płatności: I-sza płatność po wykonaniu robót budowlanych na kwotę 300.000,00 zł brutto w terminie do 20.12.2014r. , II-ga płatność w terminie do 30.04.2015r. po zakończenie robót budowlanych budynku socjalnego w osiach (1-4) i dokonanie odbioru ostatecznego II etap: Zamawiający przewiduje 2 płatności, I-sza płatność w terminie do 30.07.2015r. pod dokonaniu odbioru częściowego, II-ga płatność do wysokości 60 % wartości ceny oferowanej ceny brutto za roboty budowlanych budynku socjalnego w osiach (4-7) w terminie do 30.10.2015r. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty zestawienia rzeczowo finansowe zgodnie załączonym wzorem. W Zestawieniu rzeczowo - finansowe, o którym mowa powyżej Wykonawca wycenia poszczególne elementy robót uwzględniając wszystkie możliwe roboty, jakie mogą wystąpić w danej pozycji, biorąc pod uwagę dokumentację projektowo - kosztorysową, projekt umowy oraz obowiązujące przepisy. Należy wycenić wszystkie elementy wymienione w Zestawieniu rzeczowo - finansowe. informacje dodatkowe 1. rozliczenie poszczególnych elementów robót odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym stanowiącym załącznik nr 1 do wniosku. 2. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca robót, wykona roboty w branży budowlanej oraz zagospodarowanie terenu własnymi siłami bez możliwości powierzenia wyżej wymienionych prac podwykonawcą. UWAGA: 1) wszystkie uzgodnienia z Zamawiającym, Wykonawca będzie ustalał w formie pisemnej. 2. rozliczenie poszczególnych elementów robót odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ 3. Przedmiot zamówienia klasyfikowany jest jako robota budowlana. 4. Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowo - kosztorysowej stanowiącej załącznik Nr 8 do SIWZ, w skład której wchodzi: projekty budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzja pozwolenia na budowę, przedmiar robót oraz wzór umowy. 5. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo - kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo - kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1) Dokumentacja projektowa. 2) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. 3) Przedmiary robót. 6. Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. - Wykonawca w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram rzeczowo - finansowy w rozbiciu miesięcznym . - Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania dokumentacji odbiorowej w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, - Wykonawca udziela 36 miesięcznej gwarancji, licząc od dnia odbioru bezusterkowego końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452155002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 30.300,00zł (słownie: trzydzieści tysięcy trzysta złotych) PLN. 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 16.09.2014r. Do godz. 10:00, natomiast wadium wnoszone w pieniądzu musi być na koncie Zamawiającego do dnia 15.09.2014r. Do godz. 15:00. Wadium wnoszone wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) oryginały należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, a potwierdzoną kserokopię dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 4. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja -na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art.24 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP. W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, tj: 1) Jeżeli Wykonawca odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie. 2) Jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Jeżeli zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że w udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: -Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium przetargowe na : Odbudowa budynku socjalnego przy ul. Lipowej 19-21 w Środzie Ślaskiej w osiach (1-4) (4-7) 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 10. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że w udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.srodaslaska.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach