Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie ustabizlizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie odpadu 19 08 05

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 43-170 Łaziska Górne, Energetyków
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322241088 , fax. 322241420
  • Data zamieszczenia: 2020-03-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o.
    Energetyków 5
    43-170 Łaziska Górne, woj. śląskie
    tel. 322241088, fax. 322241420
    REGON: 27366490300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgkim-laziska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie ustabizlizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie odpadu 19 08 05
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod odpadu: 19 08 05) w szacunkowej ilości 2100 Mg/rok wytwarzanych na Oczyszczalni Ścieków ul. Południowa w Łaziskach Górnych. 1. Usługę w ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać w oparciu o obowiązujące przepisy, w tym: - Ustawę z dnia 14.12.2012 roku o odpadach [Dz. U. z 2013r, poz.21 z późniejszymi zmianami], - Ustawę z dnia 27.04.2001 roku Prawo Ochrony Środowiska [tekst jednolity Dz. U. z 2019 poz.1396, z późniejszymi zmianami], - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 w sprawie komunalnych osadów ściekowych [Dz. U. Nr 0, poz.257], 2. Podana ilość jest wielkością szacunkową, służącą do kalkulacji ceny ofertowej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości w stosunku do podanej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek konsekwencji. 4. Do zagospodarowania przekazywany będzie osad ustabilizowany po mechanicznym odwodnieniu, konsystencji mazistej, o uwodnieniu nie większym niż 85%. 5. Zamawiający zobowiązuje się dostarczać Wykonawcy wyniki badań komunalnych osadów ściekowych pochodzących z Oczyszczalni Ścieków „Wschód” przy ulicy Południowej w Łaziskach Górnych. 6. Wykonawca lub podwykonawca musi posiadać wymagane prawem decyzje, pozwolenia lub wpisy do rejestru dotyczące transportu komunalnych osadów ściekowych. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania ciągłości zgodności z wymaganiami prawnymi pod rygorem odstąpienia od umowy przez Zamawiającego i zapłaty przez Wykonawcę kar umownych. 7. Wykonawca musi posiadać decyzję właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami z oczyszczalni ścieków stosownie do określonego przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania ciągłości ważności decyzji pod rygorem odstąpienia od umowy przez Zamawiającego i zapłaty przez Wykonawcę kar umownych. 8. Po odebraniu przez Wykonawcę ustabilizowanych osadów ściekowych w miejscu ich wytworzenia na oczyszczalni ścieków „Wschód” przy ulicy Południowej w Łaziskach Górnych, pełna odpowiedzialność za nie w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach przechodzi na Wykonawcę. 9. Warunki odbioru osadów : - odbiór odwodnionych osadów ściekowych będzie realizowany sukcesywnie w terminach zgłoszonych przez Zamawiającego od poniedziałku do piątku po wcześniejszym zgłoszeniu przez Zamawiającego telefonicznie, faxem lub drogą elektroniczną konieczności odbioru osadu. Wywóz osadu musi rozpocząć się do 24 godzin od przekazanej Wykonawcy informacji o konieczności wywozu. Wykonawca zobowiązany jest potwierdzić fakt otrzymania informacji, - Wykonawca ma obowiązek na własny koszt dostarczyć kontenery przystosowane do odbioru i transportu osadów ściekowych, (minimalna ilość 3 sztuki), wyposażyć posiadane kontenery w przykrycia umożliwiające zamknięcie i transport osadu, - wywóz i zagospodarowanie osadów musi być wykonywane na bieżąco, - usługa transportu musi być wykonywana przy spełnieniu wszelkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, - Wykonawca przez cały okres realizacji umowy musi dysponować pustymi kontenerami dla zapewnienia ciągłości odbioru osadu. - ilość osadów będzie ustalana na podstawie ważenia masy samochodu, na koszt Wykonawcy usługi, na zalegalizowanej wadze. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania każdorazowej kontroli wagi odpadów wywożonych i zagospodarowywanych przez Wykonawcę, - kurs samochodu z wywożonym osadem będzie każdorazowo potwierdzany przez kierowcę i pracownika oczyszczalni w „rejestrze odbioru osadu” znajdującym się na dyspozytorni oczyszczalni, - Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilnoprawną za skutki ewentualnych wypadków podczas wywozu oraz naruszeń Ustawy o odpadach i ustawy Prawo ochrony środowiska, - Wykonawca może prowadzić zagospodarowanie osadów w dowolnym, dopuszczonym przez prawo procesie unieszkodliwienia/odzysku dla odpadu o kodzie 19 08 05, pod warunkiem posiadania stosownych zezwoleń w zakresie prowadzonej działalności oraz po spełnieniu warunków określonych przez Zamawiającego, - w przypadku wykorzystania osadów do celów, o których mowa w art. 96 ust. 1 Ustawy o odpadach, Wykonawca będzie przesyłał Zamawiającemu wraz z kartą przekazania odpadu miesięczne zestawienia mówiące o ilości, miejscu, powierzchni gleby, na której planuje zagospodarowanie osadów. Na gruncie aplikacja do ziemi niezwłocznie, nie później niż następnego dnia po przetransportowaniu osadów na nieruchomość gruntową, - w przypadku zaistnienia warunków określonych w art.96 ust.12 pkt.5 ustawy o odpadach, Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania osadów ściekowych inną zgodną z aktualnymi przepisami metodą odzysku lub unieszkodliwiania, w zakresie posiadanego pozwolenia, - w przypadku innego sposobu zagospodarowania niż odzysk komunalnych osadów ściekowych określony w art. 96 ust 1 Ustawy o odpadach, Wykonawca prześle Zamawiającemu miesięczne zestawienie mówiące o ilości odebranych osadów w celu ich dalszego zagospodarowania, - Wykonawca ma obowiązek zapewnić Zamawiającemu bezpłatny dostęp do sprawnego i działającego prawidłowo systemu GPS pojazdów realizujących wywóz osadów ściekowych w całym okresie obowiązywania umowy, - w przypadku stosowania osadów do celów określonych w art. 96 ust 1 Ustawy o odpadach Wykonawca przed zastosowaniem osadów na danym gruncie: a) powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej, faksem, lub e-mailem, co najmniej na 10 dni przed skierowaniem osadów do stosowania na danej glebie, o lokalizacji gruntów, na których zamierza stosować komunalne osady ściekowe, celem wykonania obowiązku określonego w art. 96 ust 8 Ustawy o odpadach, b) przedłoży Zamawiającemu pisemny wniosek, w którym wskaże tytuł prawny do władania gruntem oraz jego położenie (miejscowość) oraz numer i powierzchnię działki, c) przedłoży Zamawiającemu pisemne oświadczenie, że na wskazanych gruntach w latach ubiegłych nie były stosowane komunalne osady ściekowe w dawce, która uniemożliwia lub ogranicza dalsze stosowanie osadów, d) po ustaleniu we właściwym urzędzie, przedłoży Zamawiającemu pisemne potwierdzenie, że wskazane grunty nie są położone na terenach ochrony pośredniej stref ochronnych ujęć wody, na terenie objętym pozostałymi formami przyrody oraz na obszarach ochronnych zbiorników śródlądowych, e) Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do wykonania w imieniu Zamawiającego badań gruntów, na których stosowane będą osady ściekowe, ustalenia dawek osadu ściekowego, do stosowania osadu na przebadanych gruntach zgodnie z wyliczonymi dawkami oraz sporządzenie kart aplikacji osadów na tych gruntach. 10. Z uwagi na charakter czynności wykonywanych w ramach zamówienia, które noszą znamiona stosunku pracy zgodnie z art. 22 §1 Kodeksu pracy z dnia 26 czerwca 1974r. – (Dz. U. z 2019r, poz. 1040 z późn. zm.) Zamawiający wymaga, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, aby wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia wykonywali wyłącznie pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę tj. pracownicy, którzy posiadają • uprawnienia do kierowania pojazdami kategorii C
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513600-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 7 500,00 PLN ( słownie: siedem tysięcy pięćset złotych 00/100) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 03.04.2020r. do godz. 10:00. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.359). 3. Wadium wnosi się przez upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza, wpłaty należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o. o. 43-170 Łaziska Górne, ul. Energetyków 5 tj.: ING BANK ŚLĄSKI S.A. Oddział Mikołów 69 1050 1634 1000 0007 0176 8699 z adnotacją „wadium- numer sprawy: 3/2019/03/U 5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w formie oryginału w siedzibie zamawiającego w Sekretariacie , przy ul. Energetyków 5 w Łaziskach Górnych, przed upływem terminu składania ofert lub załączyć do oferty. Załączając dokument wadialny do oferty zaleca się, aby zamieścić go w taki sposób, aby jego zwrot przez zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych do niej oświadczeń lub dokumentów. W przypadku złożenia oryginału w siedzibie zamawiającego, do oferty należy załączyć jego kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 7. Wadium wniesione w formie innej niż w pieniądzu, musi być czynnością jednostronnie zobowiązującą, mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na rzecz Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże że posiada: • Wymagane prawem aktualne decyzje / zezwolenie pozwolenia lub wpisy do rejestru dotyczące transportu komunalnych odpadów tj. ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 od miejsca ich wytworzenia do miejsca przetwarzania. • Aktualne zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie oferowanego procesu przetwarzani (odzysku/unieszkodliwiania) osadów. W przypadku powierzenia części zamówienia Podwykonawcy dokumenty muszą potwierdzać spełnienie warunku przez Podwykonawcę. Uwaga W przypadku zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych polegającego na ich stosowaniu, zgodnie z art.96 ust.1 Ustawy o odpadach posiadanie dokumentów potwierdzających prawo własności lub inne prawo do władania powierzchnią ziemi, na której mają być stosowane osady ściekowe, zgodnie z wymogami ustawy. Wykonawca na dzień składania ofert musi dysponować prawem ( na podstawie w/w dokumentów) do korzystania z gruntów o powierzchni nie mniejszej niż 5 ha. W/w dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie dokumenty ww. musi posiadać co najmniej jeden z Wykonawców
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej lub braku, przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – zgodnie ze wzorem, który zostanie zamieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert. Formularz oferty: Odpowiednio wypełniony Formularz oferty zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej specyfikacji. Wadium: Dowód wniesienia wadium. Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy: Do oferty należy załączyć dokument pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, który jest wymagany w sytuacji, gdy z dokumentu rejestrowego nie wynika uprawnienie osoby do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. W/w dokument może być doręczony w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach