Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wielopole Skrzyńskie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.

Gmina Wielopole Skrzyńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 39110 Wielopole Skrzyńskie, Wielopole Skrzyńskie
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 0-17 2214819 , fax. 0-17 2214830
  • Data zamieszczenia: 2017-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wielopole Skrzyńskie
    Wielopole Skrzyńskie 200
    39110 Wielopole Skrzyńskie, woj. podkarpackie
    tel. 0-17 2214819 , fax. 0-17 2214830
    REGON: 69058198500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wielopole Skrzyńskie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Gminy Wielopole Skrzyńskie z nieruchomości zamieszkałych. Przedmiot zamówienia nie obejmuje podmiotów gospodarczych, szkół, instytucji, itp. Odpady będą odbierane z terenu gminy Wielopole Skrzyńskie od mieszkańców, którzy zamieszkują stale i czasowo na terenie 5 sołectw: Wielopole Skrzyńskie, Nawsie, Glinik, Broniszów i Brzeziny. a) Ilość mieszkańców Gminy Wielopole Skrzyńskie objętych deklaracjami – 7018. Liczba nieruchomości z których należy odebrać odpady komunalne – 1790. b) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów, ich ilość w ciągu realizacji zamówienia może ulec zmianie. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) odbiór i zagospodarowanie w okresie objętym zamówieniem zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach z budynków mieszkalnych, wystawionych na trasie odbioru w ilości ok. 390,00 Mg. b) odbiór i zagospodarowanie w okresie objętym zamówieniem segregowanych odpadów komunalnych, zgromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach z budynków mieszkalnych, wystawionych na trasie odbioru, w ilości ok. 300,00 Mg w tym: - tworzywa sztuczne o kodach 20 01 39 - szkło o kodach 20 01 02, 15 01 07 - metal o kodach 15 01 04, 20 01 - papier, tekturę, odzież i tekstylia, opakowania wielomateriałowe ulegające biodegradacji o kodach 20 01 01, 15 01 01, 20 01 10, 20 01 11, 15 01 05, 15 01 06 - odpady kuchenne i odpady ogrodowe o kodach 20 01 08, 20 02 01 c.) 0dbiór i zagospodarowanie w okresie objętym zamówieniem pozostałych odpadów w łącznej ilości ok. 150,00 Mg: - odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07 - zużytych opon o kodzie 16 01 03 - zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodzie 20 01 35, 20 01 36 - baterie, akumulatory, chemikalia, świetlówki, przeterminowane leki - odpady budowlane i remontowe, które powstały w gospodarstwie domowym w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia wydanego przez starostę o kodzie 17 01 01,17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 81, 17 01 82, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03. Szacowana ilość odpadów komunalnych do odebrania w ramach zamówienia wynosi około 840,00 Mg. Odbiór odpadów komunalnych na terenie gminy będzie się odbywać w systemie workowym. Podana ilość odpadów jest szacunkowa i należy traktować ją orientacyjnie, ponieważ może ona ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Wykonawca w trakcie realizacji umowy odbierze każdą ilość odpadów zgromadzonych w workach oraz wystawionych podczas jednorazowej zbiórki. Wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w worki przeznaczone do selektywnego gromadzenia odpadów o pojemności 120 l lub 60 l w następujących kolorach: a) worek żółty na tworzywa sztuczne i metal – około 31.000 szt. b) worek zielony na szkło białe i kolorowe – około 15.000 szt. c) worek niebieski na papier, tekturę, odzież i tekstylia, opakowania wielomateriałowe ulegające biodegradacji – około 6.000 szt. d) worek brązowy na odpady kuchenne i odpady ogrodowe - około 4.000 szt. Worki przeznaczone do odbioru odpadów mają być oznaczone nadrukiem odpowiadającym ich przeznaczeniu np. tworzywa sztuczne i posiadać logo Wykonawcy. Odbiór odpadów segregowanych i niesegregowanych z terenu gminy Wielopole Skrzyńskie odbywał się będzie: a) 2 razy w miesiącu w okresie od 1.07.2017r. do 30.09.2017r. i w okresie od 1.06.2018 r. do 30.06.2018 r. z terenu zabudowy rolniczej w miejscowości Wielopole Skrzyńskie, Nawsie, Glinik, Brzeziny, Broniszów (załącznik nr 12 do SIWZ trasy odbioru odpadów). b) 1 raz w miesiącu w okresie od 1.10.2017r. do 31.05.2018r. w zabudowie rolniczej w miejscowości Wielopole Skrzyńskie, Nawsie, Glinik, Broniszów, Brzeziny (załącznik nr 12 do SIWZ trasy odbioru odpadów ). c) w każdy piątek z centrum Wielopola Skrzyńskiego zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (załącznik nr 11 do SIWZ trasy odbioru odpadów). Odbiór odpadów wymienionych w pkt 3.1.4 ppkt c (odpadów wielkogabarytowych) wystawionych przez mieszkańców na trasie odbioru odpadów odbędzie się co najmniej 1 raz w roku w okresie od 01.09.2017 r. do 31.10.2017 r. w terminie ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. Zamawiający przewiduje dodatkowy termin odbioru odpadów wielkogabarytowych w okresie od 01.04.2018 r. do 31.05.2018 r. – stosownie do złożonej oferty wybranego Wykonawcy – w terminie ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest drukować kody kreskowe, z podziałem na odpady segregowane i odpady zmieszane, które wraz z workami będzie przekazywał właścicielom nieruchomości w ilości niezbędnej do realizacji zamówienia. Z chwilą zawarcia umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej wygenerowane kody kreskowe, które następnie Wykonawca wydrukuje w formie naklejki w ilości około 109 000 sztuk na papierze odpornym na działanie warunków atmosferycznych umożliwiającym odczyt kodu kreskowego. a) Wykonawca zobowiązany jest dysponować oprogramowaniem współdziałającym z oprogramowaniem Zamawiającego (Zamawiający posiada oprogramowanie firmy Softres do ewidencji opłat za śmieci) co umożliwi przekazanie przez Zamawiającego kodów kreskowych w celu ich wydruku przez Wykonawcę oraz przekazywanie Zamawiającemu danych dotyczących ilości i pochodzenia zebranych worków na odpady. Wykonawca przed dniem 1 lipca 2017 r. jest zobowiązany dostarczyć na własny koszt każdemu właścicielowi gospodarstwa : a) nalepki identyfikujące poszczególne gospodarstwa domowe w formie kodu kreskowego w ilości niezbędnej na czas realizacji zmówienia b) harmonogram odbioru odpadów wraz z informacją, w formie ulotki (zasady segregacji) miejsca odbioru worków na odpady (w przypadku nie pobrania worków lub braku worków w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca wyznaczy co najmniej jeden punkt odbioru worków na sołectwo np. sklep). W przypadku niewystarczającej ilości nalepek identyfikujących kolejne kody kreskowe, Wykonawca będzie dostarczał, zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem mieszkańców, niezwłocznie od zgłoszenia tej okoliczności przez pracownika Urzędu Gminy. W przypadku zgłoszenia braku worków w punktach ich odbioru Wykonawca zobowiązany jest uzupełnić braki w terminie 3 dni od zgłoszenia. Wraz z odbiorem odpadów komunalnych, Wykonawca zarejestruje ilość worków na podstawie odczytu kodów kreskowych umieszczonych na workach, odebranych z danej nieruchomości z podziałem na frakcje odpadów i sporządzi raport z wykonanego zadania, który następnie przekaże Zamawiającemu w formie uzgodnionej z Zamawiającym. Trasy zbiórki odpadów przebiegają po drogach wojewódzkich, powiatowych gminnych, a także wewnętrznych drogach wiejskich. Trasy zbiórki odpadów zostały przedstawione na mapie stanowiącej załącznik nr 11 i 12 SIWZ i wynoszą: a) Brzeziny - ok. 44,5 km b) Wielopole Skrz. - ok. 24,1 km c) Nawsie - ok. 17,1 km d) Glinik - ok. 21,9 km e) Broniszów - ok. 13,4 km tj. łącznie ok.121 km Zamawiający zastrzega również, że wskazana długość tras może ulec wydłużeniu w przypadku konieczności objęcia zbiórką odpadów nieruchomości znajdujących się poza aktualnie ustalonymi trasami. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (sprzątanie miejsc po zabraniu worków z odpadami w przypadku jego zanieczyszczenia). Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca, przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych , sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, notatka, dokumentacja fotograficzną) umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości wraz dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla regionu zachodniego województwa podkarpackiego zgodnie z obowiązującymi uchwałami Sejmiku Województwa Podkarpackiego dotyczącymi Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia stosownego dokumentu zapewniającego przekazywanie odpadów opisanych w niniejszym punkcie do właściwej instalacji w terminie od ogłoszenia wyników przetargu do dnia podpisania umowy. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz. 21 ze zmian.) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Odbiór odpadów komunalnych przez regionalną lub zastępczą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną w WPGO zapewnia sobie Wykonawca. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. a) dotyczy to min. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań z art. 9d ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach a w szczególności spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 (Dz.U.2013, poz.122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. W celu zapewnienia ochrony środowiska Wykonawca zobowiązany jest do stosowania urządzeń i pojazdów : a) których konstrukcja będzie zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, b) które będą zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu, c) będących we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu sprawozdań i informacji o jakich mowa w art.9n ustawy z dnia 13 września o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy karty przekazania odpadów segregowanych i niesegregowanych . Wykonawca odbiera odpady z terenu gminy z nieruchomości zamieszkałych. Nie dopuszcza się zbierania - dopełniania pojazdu odpadami z terenu innej gminy lub z nieruchomości niezamieszkałych. Cena oferty musi uwzględniać pełen zakres usług i dostaw objętych zamówieniem oraz dodatkowo obejmować wszystkie elementy składające się na przedmiot zamówienia i niezbędne do jego należytego wykonania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 6 000,00 zł. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 09.05.2017 r. do godz. 11.45 Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: - jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. - jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: BS Wielopole Skrzyńskie 88 9173 0002 0000 0273 2000 0020 z dopiskiem RR.271.3.2017.JW Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp wykonawca składa wraz z ofertą. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wielopole Skrzyńskie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych” - oznaczenie sprawy: RR.271.3.2017.JW Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach