Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tarnowiec

Gmina Tarnowiec ogłasza przetarg

  • Adres: 38204 Tarnowiec, Tarnowiec 211
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4424089, 013 4424092 , fax. 134 424 011
  • Data zamieszczenia: 2017-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tarnowiec
    Tarnowiec 211
    38204 Tarnowiec, woj. podkarpackie
    tel. 013 4424089, 013 4424092, fax. 134 424 011
    REGON: 37044039900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tarnowiec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Tarnowiec oraz z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych – PSZOK zlokalizowanych w miejscowości Tarnowiec na terenie Gminnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Tarnowcu Spółka z o.o. oraz na terenie Oczyszczalni Ścieków w Tarnowcu. 3.1.1. Szacowana ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i zagospodarowania w okresie trwania umowy wyniesie około 986,62 Mg w tym: - 710 Mg – odpady o kodzie 20 03 01 Niesegregowane odpady komunalne - 13 Mg – odpady o kodzie 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych - 71 Mg – odpady o kodzie 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe - 100 Mg – odpady o kodzie 15 01 07 Opakowania ze szkła - 38 Mg – odpady o kodzie 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe - 35 Mg – odpady o kodzie 16 01 03 Zużyte opony - 0,37 Mg – odpady o kodzie 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - 0,35 Mg – odpady o kodzie 20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji - 1,4 Mg – odpady o kodzie 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne - 2,3 Mg – odpady o kodzie 17 03 80 Odpadowa papa - 0,2 Mg – odpady o kodzie 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 - 5 Mg – odpady o kodzie 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji - 10 Mg – odpady o kodzie 20 03 99 odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach z cmentarzy Podane ilości odpadów komunalnych przewidzianych do odebrania z terenu Gminy Tarnowiec w okresie trwania zamówienia są ilością szacunkową, przy czym Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w tej ilości. W ramach niniejszego postępowania Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia ilości odbieranych odpadów komunalnych, jednak nie więcej niż 10% każdego rodzaju odpadów. 3.1.2. Charakterystyka Gminy Tarnowiec Powierzchnia Gminy Tarnowiec wynosi 6 310 ha. Gmina liczy obecnie 9 359 zameldowanych mieszkańców, którzy mieszkają stale i czasowo w ponad 2 700 gospodarstwach domowych w 17 sołectwach: Brzezówka (513 osób), Czeluśnica (731 osób), Dobrucowa (352 osób), Gąsówka (212 osób), Gliniczek (371 osób), Glinik Polski (600 osób), Łajsce (612 osób), Łubienko (350 osób), Łubno Opace (307 osób), Łubno Szlacheckie (475 osób), Nowy Glinik (652 osoby), Potakówka (421 osób), Roztoki (440 osób), Sądkowa (545 osób), Tarnowiec (1283 osób), Umieszcz (706 osób), Wrocanka (779 osób). Trasy zbiórki odpadów przebiegają po drogach powiatowych i gminnych, a także wewnętrznych drogach osiedlowych i wiejskich (często o nawierzchni gruntowo-żwirowej). Wykonawca winien posiadać pojazdy umożliwiające poruszanie się po drogach o ograniczonym tonażu do 3,5 ton, ponadto drogi prowadzą często po stromych podjazdach co szczególnie w warunkach zimowych może wymuszać konieczność dojścia do posesji aby odebrać odpady od właściciela. 3.1.3. Zakres zamówienia obejmuje odbiór wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Tarnowiec w tym: 1) Odbiór i transport zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów ulegających biodegradacji do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie, przy ulicy Białobrzeskiej 108 (zwanej dalej RIPOK), przewidzianej do obsługi Regionu Południowo-Zachodniego zgodnie Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego lub w przypadkach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz w/w planie do instalacji zastępczych 2) Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów segregowanych (zbieranych w sposób selektywny), tj. odzysk lub unieszkodliwienie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), z zachowaniem hierarchii postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn.zm.). 3) Odbiór i transport odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów niebezpiecznych oraz odpadów biodegradowalnych do instalacji zastępczej uprawnionej do zagospodarowania w/w odpadów. 4) Odbiór i transport odpadów komunalnych powstające na terenach cmentarnych oraz innych odpadów nie ulegających biodegradacji zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.), do instalacji zastępczej uprawnionej do zagospodarowania w/w odpadów. 5) Odpady komunalne muszą być odbierane z następujących miejsc: od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (gospodarstwa domowe), z terenów niezamieszkałych, na których mieszkańcy przebywają okresowo (np. domy letniskowe) lub gdzie znajdują się budynki w budowie, a także przystanków autobusowych, z wyznaczonych na terenie Gminy miejsc do gromadzenia odpadów (z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów – PSZOK zlokalizowanych w miejscowości Tarnowiec na terenie Gminnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Tarnowcu Spółka z o.o. oraz na terenie Oczyszczalni Ścieków w Tarnowcu), z miejsc dodatkowo wyznaczanych przez Zamawiającego w trakcie trwania umowy, z pojemników na segregację typu „igloo – dzwon” ustawionych na terenie Gminy Tarnowiec w ilości 125 szt. 6) Odpady zebrane w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK – administrator GPGK w Tarnowcu spółka z o.o. ) odbierane będą przez Wykonawcę po telefonicznym zgłoszeniu przez obsługę Punktu w ciągu 3 dni roboczych (nie rzadziej niż raz w miesiącu). 7) Wykonawca jest zobowiązany do postępowania z odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.), ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) zgodnymi z wymaganiami ochrony środowiska oraz Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, z zachowaniem hierarchii postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy. Wykonawca jest zobowiązany przekazywać zmieszane odpady komunalne oraz odpady ulegające biodegradacji do RIPOK - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie, przy ulicy Białobrzeskiej 108, chyba że wystąpią okoliczności wskazane w art. 35 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub w art. 91 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. O utrzymaniu czystości i porządku w gminach, uprawniające do przekazania tych odpadów do instalacji zastępczej. 3.2. Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: 1) W workach z materiału polipropylenowego o pojemności 120 l z przeznaczeniem na odpady komunalne niesegregowane. 2) W workach o pojemności od 80 - 120 l z przeznaczeniem na szkło białe i kolorowe, 3) W workach o pojemności 120 l z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, puszki aluminiowe: po napojach, jarzynach, folię aluminiową, drobny złom, puszki z blachy stalowej, kapsle z butelek, makulaturę. 4) W pojemnikach typu „igloo – dzwon” o pojemności do 1,5 m3 z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i szkło. 5) W pojemnikach o pojemności 1 100 l z terenów cmentarnych; 3.2.1. Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Wykonawca będzie dostarczać worki na odpady Zamawiającemu do Urzędu Gminy w Tarnowcu, worki będą rozprowadzane przez Zamawiającego. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu worki z materiału polipropylenowego o pojemności 80 - 120 l do gromadzenia odpadów komunalnych o następujących kolorach i nadrukach: 1) Kolor żółty (o poj. 120 l) - przeznaczony na odpady z tworzyw sztucznych, puszki aluminiowe: po napojach, jarzynach, folię aluminiową, drobny złom, puszki z blachy stalowej, kapsle z butelek, makulaturę z nadrukiem: „GMINA TARNOWIEC - TWORZYWA SZTUCZNE". 2) Kolor zielony (o poj. 80-120 l)- przeznaczony na odpady ze szkła kolorowego i białego z nadrukiem: „GMINA TARNOWIEC - SZKŁO". Właściciele nieruchomości zaopatrują się w worki czarne we własnym zakresie. Szacuje się następujące ilości worków na odpady: 1) Kolor żółty – 19 200 szt. 2) Kolor zielony – 12 500 szt. 3.2.2. Kody kreskowe. Worki z odpadami komunalnymi odbierane przez Wykonawcę powinny być oznakowane kodami kreskowymi, przez właściciela nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej w widocznym miejscu. W przypadku braku oznakowania Wykonawca odbierze odpady oraz powiadomi Zamawiającego o zaistniałym fakcie z podaniem danych adresowych posesji i udokumentowaniem zaistniałej sytuacji. 3.2.3. Pojemniki na odpady Na terenie Gminy Tarnowiec Zamawiający posiada rozstawione pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych typu „igloo-dzwon” o poj. do 1,5 m3 w ilości 125 szt. dla tworzyw sztucznych i dla szkła. Pojemniki są przystosowane do opróżniania przy pomocy dźwigu HDS. W razie konieczności, na żądanie Zamawiającego w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach na terenie Gminy Tarnowiec Wykonawca jest zobowiązany ustawić dodatkowo własne pojemniki na odpady komunalne. 3.3. Wykaz odbieranych odpadów i częstotliwość wywozu: Wykonawca będzie zobowiązany odbierać m.in. następujące odpady: 1) Zmieszane odpady komunalne o kodzie 20 03 01 z zabudowy jednorodzinnej, wielorodzinnej, zagrodowej i z terenów niezamieszkałych w workach przez okres trwania umowy, w szacunkowej ilości ogółem 710 Mg. Częstotliwość wywozu odpadów: • z zabudowy jednorodzinnej, wielorodzinnej, zagrodowej i z terenów niezamieszkałych gromadzone w workach - nie rzadziej niż co 2 tygodnie. • Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające niezwłoczny transport odpadów do RIPOK w dniu ich zbiorki. 2) Segregowane odpady komunalne, gromadzone w odpowiednio oznakowanych workach i wystawione przed nieruchomościami w zabudowie jednorodzinnej, wielorodzinnej i zagrodowej oraz zgromadzone w pojemnikach typu „igloo – dzwon” o pojemności do 1,5 m3 tj.: opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02), zmieszane odpady opakowaniowe (15 01 06), opakowania ze szkła (15 01 07), w szacunkowej ilości ogółem 184 Mg. Częstotliwość wywozu odpadów: • z zabudowy jednorodzinnej, wielorodzinnej i zagrodowej gromadzone w workach, pojemnikach oraz luzem - nie rzadziej niż co 2 tygodnie. • z pojemników typu „igloo – dzwon” o pojemności do 1,5 m3 przeznaczonych do selektywnej zbiórki surowców wtórnych stojących na terenach przeznaczonych do użytku publicznego - sukcesywnie w miarę ich zapełnienia, jednak nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu; • Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z posesji oraz w pojemnikach i zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające niezwłoczny transport odpadów. 3) Odpady wielkogabarytowe (20 03 07), zużyte opony (16 01 03) - w szacunkowej ilości ogółem 73 Mg. Częstotliwość wywozu odpadów: • zabudowy jednorodzinnej, wielorodzinnej i zagrodowej wystawione przed posesjami – raz do roku, w terminie określonym w harmonogramie. • Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych z posesji oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające niezwłoczny transport odpadów. 4) Odpady komunalne powstające na terenach cmentarnych o kodzie 20 03 99. Odpady gromadzone są na następujących cmentarzach: • Cmentarz parafialny w Tarnowcu – pojemnik o pojemności 1 100 l –7 szt.; • Cmentarz parafialny w Czeluśnicy – pojemnik o pojemności 1 100 l – 3 szt. Częstotliwość wywozu odpadów: • z pojemników (1 100 l) stojących na terenach cmentarnych - sukcesywnie w miarę ich zapełnienia, na zgłoszenie telefoniczne, w terminie do 24 godz. od zgłoszenia; • Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych przy cmentarzach oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające niezwłoczny transport odpadów. 5) Odpady gromadzone w Punkcie Selektywnej Zbiorki Odpadów Komunalnych PSZOK będzie przyjmował nieodpłatnie odpady selektywnie zbierane przez mieszkańców gminy Tarnowiec z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych takie jak: - odpady wielkogabarytowe, meble, opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; - odpady ulegające biodegradacji (odpady kuchenne, trawa, liście, drobne gałęzie itp.); - papier, tektura, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe; - szkło bezbarwne i kolorowe – bez szkła okiennego i szkła zbrojonego; - odpady w postaci zużytych baterii, akumulatorów; - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne (gruz, beton, materiały ceramiczne, elementy wyposażenia); - odpady niebezpieczne (chemikalia) – farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, pozostałości po środkach ochrony roślin i opakowania po tych środkach; - przeterminowane leki. Odpady zebrane w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK – administrator GPGK w Tarnowcu spółka z o.o. ) odbierane będą przez Wykonawcę po telefonicznym zgłoszeniu przez obsługę Punktu w ciągu 3 dni roboczych (nie rzadziej niż raz w miesiącu). 3.3.1. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać odpady zgromadzone w workach foliowych lub pojemnikach. Odbiór odpadów segregowanych od mieszkańców gminy, którzy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów następować będzie według następujących zasad: 1) Odpady segregowane odbierane będą w tym samym dniu, co odpady niesegregowane, lecz innym środkiem transportu. 2) Wykonawca odbierając odpady sprawdza: a) prawidłowość oznaczenia worków z odpadami segregowanymi (numery identyfikacyjne) - stale; b) rzetelność segregacji odpadów przez gospodarstwa domowe - wyrywkowo. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Wykonawca niezwłocznie powiadamia Zamawiającego 3.4. Harmonogram wywozu 3.4.1. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wywozu przedstawionym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego. Wykonawca powinien dołączyć do oferty wstępny harmonogram wywozu odpadów komunalnych, zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ. Po wyborze oferty Wykonawcy, podpisaniu umowy i akceptacji przez Zamawiającego przedstawionego w ofercie harmonogramu wywozu, Wykonawca niezwłocznie po podpisaniu umowy zobowiązany będzie ponownie złożyć zatwierdzony przez Zamawiającego (uwzględniając ewentualne uwagi) harmonogram odbierania odpadów. 3.4.2. Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach zmianę zatwierdzonego harmonogramu po wcześniejszym uzgodnieniu i akceptacji zmian przez obie strony umowy. Wykonawca zobowiązany jest zamieścić harmonogram przez cały okres trwania umowy na swojej stronie internetowej 3.4.3. W sytuacjach nadzwyczajnych (np. nieprzejezdność, zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. O nowym terminie wywozu odpadów Wykonawca poinformuje właścicieli nieruchomości, podając informacje na swojej stronie internetowej oraz na tablicach ogłoszeń. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 3.5. Organizacja zbierania i wywozu odpadów 3.5.1. Wykonawca winien przeprowadzać odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 18°°. Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach i po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym odbieranie odpadów w soboty, bądź inne dni wolne od pracy. 3.5.2. Przekazanie odpadów do odpowiedniej instalacji będzie następować niezwłocznie (powinno odbywać się w tym samym dniu co zbiórka), po uprzednim zważeniu ich na legalizowanej wadze do tego przeznaczonej posiadającej aktualny dokument legalizacji. Ważenie winno się odbywać na podstawie „dowodu ważenia", które Wykonawca jest zobowiązany przedkładać Zamawiającemu w terminach miesięcznych wraz z fakturą. Komunalne odpady zmieszane Wykonawca będzie zobowiązany zebrać i niezwłocznie dostarczyć do RIPOK w Krośnie w sposób uniemożliwiający mieszanie się odpadów. Ważenie odpadów będzie odbywać się na miejscu w RIPOK w Krośnie. 3.5.3. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania - obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (plamy, zabrudzenia itp.). 3.5.4. Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady zbierane selektywnie w sposób zapobiegający ich mieszaniu. 3.5.5. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego opróżniania wszystkich ustawionych pojemników na terenie gminy Tarnowiec, na telefoniczne zgłoszenie przez Zamawiającego oraz utrzymywania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (sprzątanie miejsc po zabraniu worków z odpadami oraz pojemników i kontenerów). Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 3.5.6. Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości objętych zbiórką odpadów komunalnych wraz z informacją o zadeklarowanej formie segregacji odpadów (selektywnie bądź odpady zmieszane). Wykonawca zobowiązany jest kontrolować właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku zbierania odpadów komunalnych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tarnowiec oraz w zadeklarowany sposób (zbierane selektywnie bądź jako odpady zmieszane), a w przypadku stwierdzenia niezgodności z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tarnowiec, Wykonawca winien odebrać odpady jako zmieszane powiadamiając o tym fakcie Zamawiającego, podając dane adresowe nieruchomości (miejscowość, numer domu) dane ilościowe i dowody potwierdzające zaistniałe zdarzenie (notatka, dokumentacja fotograficzna). Notatka powinna zawierać w szczególności: adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są niezgodnie z wymaganiami regulaminu (deklaracją), rodzaj niezgodności i termin odbioru odpadów. Notatka powinna być podpisana przez dwóch pracowników odbierających odpady. Wykonawca jest również zobowiązany do wyrywkowej kontroli właścicieli nieruchomości zamieszkałych wskazanych przez Zamawiającego. 3.5.7. W przypadku stwierdzenia, że nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne nie jest ujęta w wykazie nieruchomości, który będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie bądź pocztą elektroniczną Zamawiającego. 3.5.8. Wykonawca zorganizuje odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do właścicieli nieruchomości zamieszkałych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, zmiany organizacji ruchu drogowego itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku możliwości dojazdu odpady komunalne winny zostać odebrane w możliwie najkrótszym terminie. 3.5.9. Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru, transportu. Wykonawca będzie ponosił koszty opóźnienia w odbiorze odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. 3.5.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Zamawiający i właściciele nieruchomości zabudowanych winni mieć zapewnioną przez wykonawcę możliwość kontaktu telefonicznego oraz drogą emaliową z jego przedstawicielem - co najmniej w godzinach: 700 - 1500 w dni robocze. Wykonawca zapewni, aby odbiór odpadów komunalnych dokonywany był przez osoby wyposażone w jednolite, estetyczne ubrania robocze z wyraźnym oznaczeniem nazwy firmy Wykonawcy. 3.5.11. Za ewentualne szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach odpowiada Wykonawca. W szczególności w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia Zamawiającego lub osób trzecich w toku realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić go do stanu pierwotnego i naprawić szkodę na własny koszt. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. Wykonawca zobowiązuje się dostosować wielkość i rodzaj pojazdów odbierających odpady do tonażu, szerokości, rodzaju nawierzchni i innych parametrów dróg. 3.5.12. Wykonawca zachowa uzyskane w takcie realizacji umowy dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności, będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i nie wykorzysta ich do innych celów niż wynikające z realizacji przedmiotowego zamówienia. 3.5.13. W przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa w szczególności związanych z przedmiotem zamówienia Zamawiający i Wykonawca określą zakres czynności zmierzających do wypełnienia postanowień umowy i sposób ich realizacji. 3.5.14. Wykonawca zobowiązuje się do stałego kontaktu z Zamawiającym w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia, w tym celu Wykonawca wyznaczy Koordynatora, z którym Zamawiający będzie mógł się kontaktować bezpośrednio w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 700 do 1500. Koordynator odpowiadał będzie za nadzorowanie ze strony Wykonawcy wykonywania przedmiotu umowy. Również Zamawiający ze swojej strony wyznaczy Koordynatora, w celu kontaktu z Wykonawcą w sprawach dotyczących realizacji umowy. 3.5.15. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialności za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W szczególności w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów oraz osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami wymienionych ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.). Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122). Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odebranych odpadów w sposób, który zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku niektórych frakcji odpadów komunalnych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). Ustalenie, czy Wykonawca osiągnął wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, nastąpi na podstawie sprawozdania, o którym mowa w pkt 3.7.16. 3.5.16. Wykonawca ma obowiązek składać Zamawiającemu półroczne sprawozdania zgodnie z art. 9n ust. 1-6 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbieranych odpadów (nie dotyczy odpadów przekazywanych do R1POK). Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami. 3.5.17. Wykonawca obowiązany jest do okazania na żądanie Zamawiającego dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 3.5.18. Wykonawca po zakończeniu każdego miesiąca w terminie do 10 dnia miesiąca następnego obowiązany jest złożyć pisemną informację o wykonaniu przedmiotu zamówienia w danym miesiącu. Informacja w szczególności powinna zawierać: a) ilość, rodzaj (z podaniem kodów) poszczególnych frakcji odebranych z terenu Gminy Tarnowiec; b) stwierdzone nieprawidłowości dotyczące sposobu segregacji przez właścicieli nieruchomości. 3.5.19. Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest również do wystawienia karty przekazania odpadów. Ponadto Wykonawca, na każde pisemnie żądanie Zamawiającego udostępni niezwłocznie (w ciągu 3 dni roboczych) wszelkie dane lub inne informacje związane z realizacją zamówienia. 3.5.20. Zamawiający ma prawo do kontroli sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług związanych z realizacją zamówienia. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia. 3.6. Wymagania dotyczące posiadanych pojazdów, urządzeń oraz bazy magazynowo transportowej. 3.6.1. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Tarnowiec, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Tarnowiec. 3.6.2. Wyposażenie bazy magazynowo - transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres obowiązywania umowy dysponować pojazdami w ilości niezbędnej do prawidłowej realizacji umowy, przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie się odpadów. 3.6.3. W dyspozycji Wykonawcy winno być co najmniej: a) jeden pojazd z funkcją kompaktującą przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) jeden pojazd do 3,5 T służący do odbioru zmieszanych i segregowanych odpadów komunalnych, c) jeden pojazd przeznaczony do odbierania odpadów komunalnych z pojemników typu „igloo-dzwon” za pomocą dźwigu HDS. Wszystkie pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów muszą posiadać system pozycjonowania satelitarnego umożliwiający sprawdzenie aktualnej lokalizacji pojazdów. Zamawiający wymaga, aby pojazdy wykorzystywane podczas realizacji zamówienia przez wykonawcę posiadały aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia, były sprawne technicznie oraz spełniały wymogi stawiane w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 3.6.4. Wykonawca w terminie do 14 dni od podpisania umowy winien: 1) przekazać szczegółowy wykaz sprzętu, który będzie używany do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z numerami rejestracyjnymi; 2) zainstalować na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym oprogramowania pozwalającego na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia; 3) umożliwić na żądanie przez Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli bazy magazynowo - transportowej, w szczególności stanu ilościowego posiadanych pojazdów, ich wyposażenia, poprawności działania systemu monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego. 3.7. Zamawiający określa następujące wymagania odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: - czynności załadunku odpadów komunalnych - kierowania pojazdami do przewozu odpadów. 3.8. Przepisy wykonawcze 3.8.1. Wykonawca obowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, w szczególności z: • ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., Nr 21, z późn.zm.); • ustawą z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi; • Uchwałą Nr XX/138/2016 Rady Gminy Tarnowiec z dnia 24 czerwca 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tarnowiec (Dz.U. Woj.Podkarpackiego z 2016 r., poz. 2439); • Uchwałą Nr XX/139/2016 Rady Gminy Tarnowiec z dnia 24 czerwca 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz.U. Woj .Podkarpackiego z 2016 r., poz. 2187); • Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2016 r. poz. 934); • Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U z 2012 r. poz. 645); • Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); • Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. nr 104 poz. 868); • Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwały Nr XXXI/551/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r.. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022; • przepisami BHP, postanowieniami umowy, specyfikacją istotnych warunków zamówienia; • zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej, należytą starannością, etyką zawodową, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawnienia. XVIII. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca, przez cały okres realizacji zamówienia, zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby świadczące pracę związaną z wykonywaniem czynności niezbędnych do realizacji zamówienia. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia to: – czynności załadunku odpadów komunalnych, – kierowania pojazdami do przewozu odpadów. Warunki zostały określone w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) z oznaczeniem wadium – odbiór odpadów komunalnych. 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: BS Tarnowiec o/Tarnowiec 04 8627 1040 2005 7000 1691 0001. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie pok. 7 lub dołączyć do oferty. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach