Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Korczyna

Gmina Korczyna ogłasza przetarg

  • Adres: 38-420 Korczyna, ul. Rynek 18a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4354080 , fax. 013 4354096
  • Data zamieszczenia: 2013-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Korczyna
    ul. Rynek 18a 18a
    38-420 Korczyna, woj. podkarpackie
    tel. 013 4354080, fax. 013 4354096
    REGON: 37044056000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: korczyna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Korczyna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych powstałych na nieruchomościach zamieszkałych położonych na terenie Gminy Korczyna wystawionych przez właścicieli /współwłaścicieli, użytkowników wieczystych, posiadaczy, najemców/ w workach foliowych o poj. 120 l oznaczonych nalepką z adresem nieruchomości w dniach wywozu określonych w harmonogramie wywozu. 1.2. W ciągu 10 dni od zawarcia umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości zamieszkałych objętych przedmiotowym zamówieniem. W przypadku konieczności objęcia w trakcie trwania umowy odbiorem odpadów dodatkowych nieruchomości zamieszkałych Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz takich nieruchomości, a Wykonawca włączy je do przedmiotu zamówienia. 1.3. Zamówienie dotyczy następujących rodzajów odpadów: a/ niesegregowanych /zmieszanych/ odpadów komunalnych, b/ selektywnie zbieranych odpadów komunalnych tj. tworzywa sztuczne, szkło, metal, papier, opakowania wielomateriałowe, c/ odpadów biodegradowalnych i odpadów zielonych, d/ odpadów wielkogabarytowych będą odbierane jedynie w ramach punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, e/ odpadów elektrycznych i elektronicznych, będą odbierane jedynie w ramach punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, f/ baterii i akumulatorów, przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych opon będą odbierane jedynie w ramach punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, g/ popiół i odpady paleniskowe będą odbierane jedynie w ramach punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 2. Wymagania dodatkowe w ramach przedmiotu zamówienia: 2.1 Zebrane odpady Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, zwłaszcza art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. 2012, poz. 391 z późn.zm./ oraz hierarchią sposobów postępowania z odpadami określoną w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach /Dz.U.2013r., Nr 21/. Przy zagospodarowaniu odpadów należy zachować wymogi określone w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, zwłaszcza dotyczące właściwości miejscowej Regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz konieczności przekazywania do niej odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania. 2.2 Punkty selektywnej zbiórki odpadów 2.2.1 Wykonawca zapewni odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 2.2.2 Zbiorka odpadów w poszczególnych miejscowościach gminy odbywać się będzie co 6 miesięcy w ciągu jednego dnia w godz. 8.00-20.00. W dniu odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zorganizować załadunek odpadów zebranych w punktach selektywnej zbiórki odpadów oraz zapewnić odpowiednie środki transportu umożliwiające transport odpadów do miejsca ich zagospodarowania w dniu ich zbiorki. 2.2.3 Terminy zbiórki odpadów w punktach selektywnej zbiórki odpadów Zamawiający uzgodni z Wykonawcą pisemnie, nie później niż 14 dni przed planowanym terminem zbiórki odpadów. 2.2.4 W punktach selektywnej zbiórki gromadzone będą następujące rodzaje odpadów: a/ odpady wielkogabarytowe, b/ odpady elektryczne i elektroniczne, c/ baterie i akumulatory, d/ przeterminowane leki, chemikalia, e/ zużyte opony, f/ popiół i odpady paleniskowe. 2.2.5 Wykaz /lokalizację/ punktów selektywnej zbiórki /jeden punkt na jedną miejscowość/ w poszczególnych miejscowościach gminy Zamawiający przekaże Wykonawcy w ciągu 10 dni od zawarcia umowy. 2.3 Worki na odpady 2.3.1 Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości worki na odpady segregowane w następujących ilościach i kolorach: a/ 4 worki o pojemności 120 litrów koloru żółtego na miesiąc na gospodarstwo domowe, b/ 2 worki o pojemności 120 litrów koloru białego na miesiąc na gospodarstwo domowe, c/ 2 worki o pojemności 120 litrów koloru zielonego na miesiąc na gospodarstwo domowe. 2.3.2 Worki dostarczone przez Wykonawcę powinny być wykonane z folii o odpowiedniej grubości, dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, tak aby zapobiec ich rozrywaniu. 2.3.3 Worki dostarczone przez Wykonawcę powinny być wyposażone w następujący nadruk: a/ na worku koloru żółtego: /NAZWA PRZEDSIĘBIORCY GMINA KORCZYNA - papier, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe/, b/ na worku koloru białego: /NAZWA PRZEDSIĘBIORCY GMINA KORCZYNA - szkło/ c/ na worku koloru zielonego: /NAZWA PRZEDSIĘBIORCY GMINA KORCZYNA - biodegradowalne, zielone/ 2.3.4 Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości worki na cały okres świadczenia usługi, w ciągu 14 dni od daty przekazania wykazu o którym mowa w pkt 4.2. 2.3.5 Na potwierdzenie faktu dostarczenia właścicielowi nieruchomości worków Wykonawca zobowiązany jest uzyskać podpis właściciela nieruchomości lub innej osoby pełnoletniej zamieszkującej daną nieruchomość. Na pisemne wezwanie Wykonawca w ciągu 14 dni od dnia wezwania przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia dostarczenia worków właścicielom nieruchomości. 2.3.6 Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości na które należy dostarczyć worki w ciągu 10 dni od daty zawarcia umowy. W przypadku konieczności dostarczenia w trakcie trwania umowy worków dodatkowym właścicielom nieruchomości Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz takich właścicieli nieruchomości. Wykonawca dostarczy worki w ciągu 14 dni od dnia przekazania wykazu przez Zamawiającego. 2.4. Nalepki. Łącznie z workami Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości nalepki samoprzylepne, które właściciele nieruchomości będą umieszczać na workach do gromadzenia odpadów. Ilość nalepek: 12 nalepek na gospodarstwo domowe na miesiąc. Wymiary nalepek: 6x6 cm. Wzór nalepki: określono w SIWZ. 2.5 Harmonogram 2.5.1. Nie później niż terminie 14 dni od daty przekazania wykazu o którym mowa w pkt 4.2, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów zmieszanych i odpadów zbieranych selektywnie /w wersji papierowej i elektronicznej/ z poszczególnych miejscowości Gminy Korczyna. Przed dostarczeniem harmonogramu Wykonawca uzyska pisemną akceptacje projektu harmonogramu przez Zamawiającego. Odbiór odpadów nie może następować w niedzielę i dni ustawowo wolne od pracy. 2.5.2. W sytuacjach nadzwyczajnych /np. nieprzejezdność, zamknięcie drogi/, gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. O nowym terminie wywozu odpadów Wykonawca poinformuje właścicieli nieruchomości. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 2.5.3. Wykonawca umieści na swojej stronie internetowej harmonogram wywozu odpadów z poszczególnych miejscowości Gminy Korczyna. 2.6 Ulotka. Łącznie z workami Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości ulotkę w formie kolorowego wydruku zawierającą informację o nowym systemie gospodarowania odpadami, zwłaszcza o sposobie segregacji odpadów na poszczególne frakcje odpadów oraz harmonogram wywozu odpadów. Wykonawca przed wydrukiem ulotek uzyska pisemną akceptację projektu ulotki przez Zamawiającego. 2.7. Wykonawca zobowiązuje się: a/ wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach /Dz.U.2013r., Nr 21/, ustawą z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz.U. 2012, poz. 391 z późn.zm./, wraz z przepisami wykonawczymi, oraz uchwałą Nr XXIII/234/13 z dnia 15 marca 2013r. Rady Gminy Korczyna w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Korczyna przepisami BHP, postanowieniami umowy, specyfikacją istotnych warunków zamówienia, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej, należytą starannością, etyką zawodową, przez osoby posiadające wymagane kwalifikacje i uprawnienia, b/ do wyznaczenia osoby do kontaktowania się bezpośrednio z Zamawiającym w sprawie wykonywania przedmiotu umowy, c/ wykonać prace dodatkowe zlecone przez Zamawiającego o wartości nie przekraczającej łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Podstawą udzielenia dodatkowego zamówienia stanowić będzie protokół konieczności sporządzony i podpisany przez zamawiającego i wykonawcę, z którego powinno wynikać, że spełnione są przesłanki uzasadniające konieczność udzielenia dodatkowego zamówienia. Na zamówienie dodatkowe strony sporządzą odrębną umowę. 2.8. Za ewentualne szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach odpowiada Wykonawca. W szczególności w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia Zamawiającego lub osób trzecich w toku realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić go do stanu pierwotnego i naprawić szkodę na własny koszt. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. Wykonawca zobowiązuje się dostosować wielkość i rodzaj pojazdów odbierających odpady do tonażu, szerokości, rodzaju nawierzchni i innych parametrów dróg. 2.9. Wykonawca oświadcza, że przy realizacji przedmiotu umowy nie dokona naruszenia cudzych praw wyłącznych oraz, że w razie stwierdzenia ich naruszenia poniesie wszelkie konsekwencje prawne i finansowe z tytułu ewentualnych roszczeń. 2.10. Wykonawca zachowa uzyskane w takcie realizacji umowy dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności, będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i nie wykorzysta ich do innych celów niż wynikające z realizacji przedmiotowego zamówienia. 2.11. Wykonawca będzie realizował sprawozdawczość w zakresie realizacji przedmiotu umowy, zwłaszcza będzie sporządzał i przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie kwartalne, zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz.U. 2012, poz. 391 z późn.zm/, oraz sprawozdania dotyczące ilości i rodzajów odpadów zebranych w Punktach Selektywnej Zbiórki Odpadów w ciągu 14 dni od dnia zbiórki w danym punkcie. Ponadto Wykonawca, na każde pisemnie żądanie Zamawiającego udostępni niezwłocznie /w ciągu 3 dni roboczych/ wszelkie dane związane z realizacją zamówienia. 2.12. W przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa w szczególności związanych z przedmiotem zamówienia Zamawiający i Wykonawca określą zakres czynności zmierzających do wypełnienia postanowień umowy i sposób ich realizacji. 5.13. Wykonawca zobowiązuje się do stałego kontaktu z Zamawiającym w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia. 2.14 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość przedmiotu umowy oraz terminowość jego wykonania. 2.15. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe, zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, zagospodarowanie odpadów. 2.16. W przypadku, gdy którykolwiek z dokumentów wymienionych w pkt 9.1 ppkt 1 utraci ważność, Wykonawca niezwłocznie poinformuje o tym Zamawiającego /nie później niż w ciągu 3 dni roboczych/, 2.17. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania oznaczania worków nalepkami z adresem nieruchomości, na której powstały odpady oraz wyrywkowej kontroli rzetelności segregacji odpadów. O każdym przypadku stwierdzenia nieprawidłowości należy powiadomić pisemnie Zamawiającego z podaniem danych adresowych nieruchomości i udokumentowaniem zaistniałego naruszenia, 2.18. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania w należytej czystości miejsc po odbiorze odpadów, a w razie potrzeby uprzątania miejsc po zebraniu odpadów. 2.19. Wykonawca zobowiązuje się do interwencyjnego odbioru odpadów komunalnych poza terminem wynikającym z harmonogramu, na telefoniczne lub pisemne zgłoszenie Zamawiającego, w ciągu 3 dni od dnia zgłoszenia, w przypadku gdy odpady zagrażają bezpieczeństwu życia lub zdrowia ludzi. 2.20. Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem. Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości /Dz. U. 2013, poz. 122/. 2.21. Wykonawca zobowiązuje się do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku niektórych frakcji odpadów komunalnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych /Dz. U. 2012r., poz. 645 z późn. zm./. 2.22. Wykonawca zobowiązuje się do ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. 2012, poz. 391 z późn.zm/. 2.23. Zamawiający ma prawo do kontroli sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług związanych z realizacją zamówienia. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia. 3. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 3.1 Dane o gminie: a/ powierzchnia Gminy Korczyna- 92,44 km2 b/ liczba miejscowości - 7 c/ liczba mieszkańców - 11.132 d/ liczba gospodarstw domowych - ok. 2.600 e/ liczba budynków wielorodzinnych - 3 f/ sieć dróg publicznych - ok. 165 km g/ ilość odpadów zebranych z terenu Gminy Korczyna odpowiednio w 2011r.: ok. 1.100 Mg odpadów zmieszanych, ok. 200 Mg odpadów segregowanych, w roku 2012r.: ok. 800 Mg odpadów zmieszanych, ok. 400 Mg odpadów segregowanych. 3.2. Częstotliwość odbioru odpadów wystawianych przed nieruchomościami: 1/ odpady zmieszane - co dwa tygodnie 2/ odpady segregowane, odpady zielone i biodegradowalne: a/ od 1 maja do 31 października - co dwa tygodnie b/ od 1 listopada do 30 kwietnia - co cztery tygodnie 3.3. Przeznaczenie worków: 1/ żółty- na papier, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, 2/ biały- na szkło, 3/ zielony- na odpady biodegradowalne i zielone, 4/ czarny- na odpady zbierane w sposób nieselektywny.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.korczyna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach