Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem ogłasza przetarg
- Adres: 37420 Rudnik, Rynek
- Województwo: podkarpackie
- Telefon/fax: tel. 015 8761002, 8761069 , fax. 158 761 119
- Data zamieszczenia: 2018-11-29
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem
Rynek 40
37420 Rudnik, woj. podkarpackie
tel. 015 8761002, 8761069, fax. 158 761 119
REGON: 83040946500000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.rudnik.pl
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem w 2019 roku (II) - II.1.2. Rodzaj zamówienia:
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem w 2019 roku. 2. Zakres rzeczowy zadania: 1) Świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), zapisami obowiązującego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem, 2) Zakup i dystrybucja worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, 3) Prowadzenie przynajmniej jeden dzień w tygodniu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Załadunek, transport i unieszkodliwianie zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu północnego wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadkach określonych w obowiązujących przepisach. 2) Załadunek, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości: a) papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, (kod: 20 01 01, 15 01 01) b) szkło, opakowania ze szkła (kod: 20 01 02, 15 01 07), c) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych (kod: 20 01 39, 15 01 02), metale, opakowania z metalu (kod: 20 01 40, 15 01 04), opakowania wielomateriałowe (kod: 15 01 05), d) odpady biodegradowalne np. trawa, liście, gałęzie, roślinne odpady kuchenne itp. (kod: 20 02 01, 20 01 08) – odpady zielone muszą zostać przekazane do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu północnego wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadkach określonych w obowiązujących przepisach lub osobom fizycznym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 10 listopada 2015 r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz. U. z 2016 r. poz. 93), e) popiół (kod zgodny z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923)), 3) Załadunek, transport, zagospodarowanie lub unieszkodliwianie: a) odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon; b) przeterminowanych leków zbieranych w aptekach i punktach aptecznych (kod: 20 01 31, 20 01 32); 4) Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), który jest utworzony przez Zamawiającego na terenie oczyszczalni ścieków przy ulicy Mickiewicza w Rudniku nad Sanem. Na Wykonawcy ciąży obowiązek wyposażenia punktu w pojemniki pozwalające gromadzić następujące rodzaje odpadów: papier, tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (posegregowane), popiół, szkło, metal, chemikalia, zużyte akumulatory i baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady ulegające biodegradacji – wielkość i typ tych pojemników będzie zależna od przyjętego modelu gromadzenia odpadów. PSZOK musi być czynny w soboty w godzinach 9:00 – 15:00. 5) Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami zmieszanymi. 6) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nałożonych na gminę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 7) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w stosunku do masy odpadów wytworzonych w 1995 r. 8) W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa w pkt. 6 i 7 Wykonawca zwróci Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów. 9) Na podstawie danych wyjściowych zawartych w Część 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Wykonawca ustali przewidywaną masę odpadów komunalnych i na tej podstawie określi cenę ryczałtową za wykonanie usługi. Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 10) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań z ilości zebranych odpadów komunalnych i PSZOK. 11) Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie nazwę i adres regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do której będzie przekazywał odebrane odpady. W przypadku awarii RIPOK, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi, do której przypisana jest Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem, zgodnie z obowiązującym Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego. 12) Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, b) podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. c) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, d) Wykonawcę obowiązuje: zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych odpadów komunalnych, 13) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań według wzoru i częstotliwości określonej w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627) a także zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.). 4. Wymagana częstotliwość wywozu odpadów: 1) z obszarów zabudowy jednorodzinnej: a) odpady zmieszane: od stycznia 2019 r. do marca 2019 r. – 2 razy w miesiącu, od kwietnia 2019 r. do października 2019 r. – co 2 tygodnie, od listopada 2019 r. do grudnia 2019 r. – 2 razy w miesiącu, b) zbierane selektywnie: papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – 1 raz w miesiącu, popiół: • od stycznia 2019 r. do kwietnia 2019 r. – 2 razy w miesiącu, • od maja 2019 r. do września 2019 r. – 1 raz w miesiącu, • od października 2019 r. do grudnia 2019 r. – 2 razy w miesiącu, c) odpady ulegające biodegradacji: od stycznia 2019 r. do marca 2019 r. – 2 razy w miesiącu, od kwietnia 2019 r. do października 2019 r. – co 2 tygodnie, od listopada 2019 r. do grudnia 2019 r. – 2 razy w miesiącu, 2) z obszarów zabudowy wielolokalowej: a) odpady zmieszane: od stycznia 2019 r. do marca 2019 r. – 1 raz w tygodniu, od kwietnia 2019 r. do października 2019 r. – 2 razy w tygodniu, od listopada 2019 r. do grudnia 2019 r. – 1 raz w tygodniu, b) zbierane selektywnie: papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – co 2 tygodnie, popiół: • od stycznia 2019 r. do kwietnia 2019 r. – 2 razy w miesiącu, • od maja 2019 r. do września 2019 r. – 1 raz w miesiącu, • od października 2019 r. do grudnia 2019 r. – 2 razy w miesiącu, c) odpady ulegające biodegradacji: od stycznia 2019 r. do grudnia 2019 r. – 1 raz w tygodniu, 3) pozostałe: a) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony – 1 raz w roku, b) odpady z aptek – 1 raz na kwartał. 4) Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem, na zgłoszenia właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości. 5. Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy i powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 6. Utylizacja i unieszkodliwianie zebranych odpadów odbywa się na koszt Wykonawcy. 7. Szczegółowe dane do wyceny przedmiotu zamówienia zawarte są w Części 3. do s.i.w.z. 8. Zgodnie z art. 29 ust 3a ustawy p.z.p Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osoby mające bezpośrednio realizować zamówienie – osoby wykonujące czynności polegające na obsłudze pojazdów do odbierania i transportu odpadów komunalnych (kierowcy i obsługa), jeżeli zakres czynności tych osób polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). 9. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 10. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności w trakcie realizacji zamówienia tj.: oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 11. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 8 czynności. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 14 000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2018-12-07 do godz. 10:00. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nadsański Bank Spółdzielczy z siedzibą w Stalowej Woli 98 9430 1032 4003 3237 2000 0009, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.).
- III.2. Warunki udziału
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy oraz wykaże, że: a) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) obejmujące teren Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem; b) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Burmistrza Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem w zakresie odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem;
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy (wg wzoru z Załącznika nr 1) – wypełniony i podpisany przez Wykonawcę; 2) Dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiednich uprawnień/pełnomocnictw osób podpisujących ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione. 3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, według wzoru z Załącznika nr 2; 4) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru z Załącznika nr 3; 5) Dowód wniesienia wadium. 6) Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 7) Formularz klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych według wzoru z Załącznika nr 5;
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Transport i zagospodarowanie odpadów pochodzących z czyszczenia ulic i placów na obszarze Powiatu Mieleckiego o kodzie 20 03 03
Dodano: 2024-07-08 - Świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych w 2024 r.
Dodano: 2024-04-22 - Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Adamówka w 2024 r.
Dodano: 2024-04-14 - Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Dubiecko
Dodano: 2024-04-10 - Zamówienie powtarzające się - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
Dodano: 2024-03-13 - Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Pysznica w roku 2023
Dodano: 2024-02-15 - ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH NA RZECZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH POWIATU LEŻAJSKIEGO W 2024 ROKU
Dodano: 2024-01-15 - Zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Ustrzyki Dolne
Dodano: 2024-01-07 - Transport oraz zagospodarowanie odpadów o kodzie 19 12 12 – inne odpady z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11 pochodzących ze SSOK w Ustrzykach Dolnych ul. Przemysłowa 20J"
Dodano: 2024-01-07 - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Dzikowiec oraz PSZOK położonych w miejscowości Nowy Dzikowiec oraz Wilcza Wola w roku 2024
Dodano: 2023-12-29