Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krasnosielc w 2021 roku

Urząd Gminy Krasnosielc ogłasza przetarg

  • Adres: 06-212 Krasnosielc, Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 175 073 , fax. 297 175 074
  • Data zamieszczenia: 2020-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Krasnosielc
    Rynek 40
    06-212 Krasnosielc, woj. mazowieckie
    tel. 297 175 073, fax. 297 175 074
    REGON: 53895200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugkrasnosielc-bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krasnosielc w 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Krasnosielc, na których zamieszkują mieszkańcy w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania, z godnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 z późn. zm.), ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797, 875 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028), z zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 3/19 z dnia 22 stycznia 2019 r. ze zmianami w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 z załącznikami oraz aktualnymi uchwałami Rady Gminy Krasnosielc dotyczącymi gospodarki odpadami komunalnymi: - Uchwałą Nr XVII/106/2020 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 25 września 2020 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - Uchwałą Nr XVII/107/2020 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 25 września 2020 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krasnosielc. 2. Zadanie obejmuje odbiór odpadów sprzed posesji mieszkańców, odbiór odpadów z PSZOK zlokalizowanego w Krasnosielcu oraz odbiór pozostałych odpadów zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi oraz prawem miejscowym obowiązującym na terenie gminy Krasnosielc. 1) Nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: a) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) powstałe w przypadku nie dopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnej zbiórki oraz odpady komunalne resztkowe powstałe w wyniku segregacji, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych (kod odpadu 20 03 01) Wyżej wymienione odpady zbierane będą w pojemnikach o pojemności 120 dm3 (l) lub w workach koloru czarnego z napisem „RESZTKOWE”. Pojemniki i worki zapewnia wykonawca. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę ww. odpadów – jeden raz w miesiącu (w miesiącach od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie). Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika wynikłe z winy Wykonawcy, jego naprawianie, doprowadzenie do stanu poprzedniego lub wymiana na nowy należy do Wykonawcy. Niniejsza frakcja zawiera również popiół z palenisk domowych. b) odpady ulegające biodegradacji (bioodpady) (kod 20 01 01 i 20 01 08). Wyżej wymienione odpady zbierane będą w pojemnikach o pojemności 120 dm3 (l) lub w workach koloru brązowego z napisem „BIO”. Pojemniki i worki zapewnia wykonawca. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę ww. odpadów – jeden raz w miesiącu (w miesiącach od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie). Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemnika wynikłe z winy Wykonawcy, jego naprawianie, doprowadzenie do stanu poprzedniego lub wymiana na nowy należy do Wykonawcy. W związku z tym, że Gmina Krasnosielc jest gminą typowo rolniczą oraz, że występuje wyłącznie zabudowa zagrodowa i jednorodzinna, odpady biodegradowalne (bioodpady) są w dużej mierze zagospodarowane we własnym zakresie na przydomowych kompostownikach. c) selektywnie zbierane odpady komunalne. Selektywna zbiórka odpadów na terenie nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywać w systemie workowym. Odpady segregowane będą zbierane w workach o pojemności 120 dm3 (l), charakteryzujących się parametrami zapewniającymi wytrzymałość, w odpowiednim kolorze i opatrzone nadrukiem określającym na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. Wprowadza się trzy rodzaje worków: - żółty z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” - odpady z metali oraz odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe (kod 20 01 39, 20 01 40, 15 01 02, 15 01 05, 15 01 04); - niebieski z napisem „PAPIER” - odpady z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury (kod 20 01 01, 15 01 01); - zielony z napisem „SZKŁO” - odpady ze szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła (kod 20 01 02, 15 01 070). Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę ww. odpadów – jeden raz w miesiącu. Wykonawca odbierający odpady zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom odpowiedniej ilości worków danego rodzaju, z wyprzedzeniem na okres pierwszych dwóch miesięcy, następnie worki dostarczane będą systematycznie przy każdym odbiorze odpadów. Wykonawca odbierając odpady z nieruchomości zostawia na danej nieruchomości taką samą ilość pustych worków ile odbierze napełnionych. W przypadku zamieszkania mieszkańców na nowych nieruchomościach, wykonawca odbierze odpady komunalne w pierwszym terminie wynikającym z harmonogramu, począwszy od dnia umieszczenia ich w bazie danych gminy. d) Odbieranie mebli i odpadów wielkogabarytowych (20 03 07), zużytych opon (16 01 03) oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (w szczególności 20 01 23 ⃰, 20 01 35 ⃰, 20 01 36). Wykonawca odbierze ww. odpady zgromadzone przed posesją nieruchomości zamieszkałych z częstotliwością dwa razy w 2021 roku – 1 raz w sezonie wiosennym i 1 w sezonie jesiennym 2) Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych PSZOK Wykonawca odbierze z utworzonego przez Gminę Krasnosielc PSZOKu zlokalizowanego na Placu Kościelnym 7 w Krasnosielcu zebrane w sposób selektywny i gromadzone w oznakowanych pojemnikach poszczególne rodzaje odpadów komunalnych tj. papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, bioodpady, odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe, odpady tekstyliów i odzieży. Odbiór ww. odpadów odbędzie się z częstotliwością 1 raz w roku 2021. 3) Pozostałe odpady a) Wykonawca odbierze odpady niesegregowane (zmieszane) z 2 kontenerów o pojemności 1100 dm3 (l) zlokalizowanych przy ul. Rynek 40 w Krasnosielcu oraz 1 kontenera KP7 zlokalizowanego przy ul. Plac Kościelny 7 w Krasnosielcu, stanowiących własność gminy 1 raz w miesiącu, jednak nie rzadziej niż co 4 tygodnie. b) Wykonawca odbierze odpady niesegregowane (zmieszane) z 3 pojemników o pojemności 120 dm3 (l) zlokalizowanych przy świetlicy w Biernatach, OSP w Krasnosielcu i Klubie Seniora w Krasnosielcu. c) Wykonawca odbierze przeterminowane leki przyjmowane do specjalnych pojemników w dwóch aptekach w Krasnosielcu z częstotliwością 2 razy w roku 2021. d) Wykonawca odbierze odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach (kod 20 03 99). Kody i nazwy dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): 90500000-2 – Usługi związane z odpadami komunalnymi 90512000-9 – Usługi transportu odpadów 90513100-7 – Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90514000-3 – Usługi recyklingu odpadów 90533000-2 – Usługi zagospodarowania odpadów 3. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. a) Odbiór odpadów odbywać się będzie w systemie pojemnikowo-workowym. Worki do selektywnej zbiórki odpadów mają pojemność 120 dm3 (l), grubość co najmniej 60 mikrometrów, kolor żółty, niebieski i zielony oraz zawierają jednostronny nadruk w czarnym kolorze. Treść nadruku na worku żółtym – METALE I TWORZYWA SZTUCZNE; treść nadruku na worku niebieskim – PAPIER; treść nadruku na worku zielonym – SZKŁO. Odpady ulegające biodegradacji (bioodpady) – są gromadzone w pojemnikach l20 dm3 (l) lub w workach koloru brązowego z nadrukiem BIO. Odpady niesegregowane (zmieszane) – są gromadzone w pojemnikach l20 dm3 (l) lub w workach koloru brązowego z nadrukiem RESZTKOWE. Nadruki na workach muszą być wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028 ) b) Sprzęt techniczny niezbędny do realizacji zamówienia: - dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, -dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, - jeden pojazd otwarty bez sytemu kompaktującego przystosowany do odbioru kontenerów KP5 i KP7 - jeden pojazd skrzyniowy przystosowany do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych i odpadów wielkogabarytowych. SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE Ilość zamieszkałych nieruchomości na terenie gminy Krasnosielc wynosi ok. 1731. Powyższe dane o ilości osób zamieszkałych mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Liczba gospodarstw może ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia, w związku z czym liczba i rodzaje pojemników i worków może ulec zmianie. Przewidywana przybliżona liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów resztkowych: - 120 dm3 (l) – 1731 szt. Przewidywana przybliżona liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji (bioodpadów): - 120 dm3 (l) – 1500 szt. Przewidywana przybliżona liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów (na jeden miesiąc): - żółte – 3462 szt. - niebieskie – 3462 szt. - zielone – 3462 szt. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1) Najpóźniej w dniu podpisania umowy na przedmiot niniejszego zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru. Wykaz ten zostanie przekazany w formie elektronicznej lub na płycie CD. W ramach wykazu Zamawiający przekaże Wykonawcy następujące dane: adres nieruchomości, imię i nazwisko właściciela nieruchomości, ilość pojemników i informację czy właściciel kompostuje odpady ulęgające biodegradacji w przydomowych kompostownikach. Aktualizację wykazu adresów nieruchomości Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy raz w miesiącu, tj. do 15 dnia każdego miesiąca. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia zaktualizowanych nieruchomości w pojemniki i worki, w zależności od zmian deklaracji w terminie 10 dni od daty otrzymania aktualizacji. Po upływie wyznaczonego terminu (10 dni od daty otrzymania wykazu) Wykonawca odeśle Zamawiającemu kserokopie wykazów z potwierdzeniem odbioru pojemników przez właścicieli nieruchomości. Po upływie tego terminu będą naliczane kary umowne. 2) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania Harmonogramu odbierania odpadów komunalnych. Harmonogram winien zakładać, że odbiór odpadów będzie regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawienie odpadów do odbioru. Harmonogram do zatwierdzenia Zamawiającemu należy przedłożyć w ciągu 5 dni od podpisania umowy. Zaakceptowany przez Zamawiającego Harmonogram odbioru odpadów zostanie podany przez Zamawiającego do wiadomości mieszkańcom przez umieszczenie na stronie Urzędu Gminy i tablicach ogłoszeń w sołectwach. Wykonawca w ciągu 7 dni od podpisania umowy zapewni dostarczenie harmonogramu do każdej nieruchomości, z której będą odbierane odpady komunalne. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-16.00. Wykonawca odbierze i zagospodaruje KAŻDĄ ILOŚĆ przekazanych mu odpadów. 3) Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem. Zakazuje się mieszania odpadów zmieszanych (resztkowych) z odpadami zebranymi selektywnie. 4) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli nieruchomości w niezbędne pojemniki oraz worki najpóźniej do dnia 5 stycznia 2021 r. na odbiór odpadów. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. 5) Wykonawca powiadomi gminę o niedopełnieniu obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości tj. mieszania odpadów zmieszanych w pojemnikach lub workach do selektywnej zbiórki odpadów. W przypadku gdy odpady komunalne zmieszane są gromadzone niezgodnie z regulaminem (poza pojemnikami, w pojemnikach niezgodnych z regulaminem) Wykonawca odbierze te odpady i powiadomi o tym fakcie Gminę. 6) Wykonawca każdorazowo udokumentuje zakres naruszenia regulaminu w sposób nie budzący wątpliwości co do adresu nieruchomości (np. sporządzi dokumentację fotograficzną). 7) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. 8) Wykonawca jest zobowiązany do zbierania także odpadów leżących obok pojemników lub worków. 9) W sytuacjach spornych dotyczących wykonywania poszczególnych części zamówienia w szczególności dotyczących: terminowości odbioru odpadów, dostarczenia pojemników, ulotek i harmonogramów za dowód będą uznawane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów (GPS) przedkładanych na każe żądanie Zamawiającego. Wykonawca przedkłada wskazania w ciągu 7 dni od daty otrzymania żądania. Nadmienia się, że stan techniczny dróg nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem. 10) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zasadnych reklamacji (nieodebranie odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie pojemnika itp.) w ciągu 48 godzin od otrzymania zgłoszenia e-mailem lub telefonicznie przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego załatwiania reklamacji. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego potwierdzenia załatwienia reklamacji telefonicznie lub e-mailem. 11) Nieodebranie odpadów w terminie reklamacyjnym określonym w pkt. 10 będzie uznane przez Zamawiającego za brak reakcji po stronie Wykonawcy w kwestii terminowości odbioru odpadów lub też niedostarczenia pojemnika, za co Wykonawcy zostaną naliczone kary umowne. 12) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania raportów miesięcznych w formie papierowej i elektronicznej, które winny zawierać: a. informację o masie poszczególnych rodzajów odebranych i przekazanych do zagospodarowania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, w tym odpadów odebranych selektywnie, b. dowody przyjęcia odebranych odpadów komunalnych przez ww. instalacje - kopie kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami. W karcie przekazania odpadów winna znajdować się adnotacja, że przedmiotowe odpady pochodzą z terenu gminy Krasnosielc. c. informację o zaobserwowanych nieprawidłowościach dot. prowadzonej przez właścicieli nieruchomości selektywnej zbiórki odpadów, d. informację o zaobserwowanych nieprawidłowościach dot. gromadzenia odpadów poza pojemnikami na odpady. 13) Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu i wprowadzał do systemu BDO prawidłowo sporządzone sprawozdania roczne z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 14) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów komunalnych ponosi Wykonawca. 15) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie umowy przepisów prawnych, a w szczególności: • ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 z późn. zm.), • ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797, 875 z późn. zm.), • ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.) • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028 ) • zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 3/19 z dnia 22 stycznia 2019 roku ze zmianami w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 z załącznikami • Uchwałą Nr XVII/106/2020 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 25 września 2020 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, • Uchwałą Nr XVII/107/2020 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 25 września 2020 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krasnosielc. 16) Wykonawca powinien dysponować odpowiednim potencjałem technicznym: - dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, -dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, - jeden pojazd otwarty bez sytemu kompaktującego, przystosowany do odbioru kontenerów typu KP5 i KP7 - jeden pojazd skrzyniowy przystosowany do odbioru selektywnie zebranych odpadów odpadów wielkogabarytowych. Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Ponadto na terenie bazy magazynowo- transportowej muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. Urządzenia te powinny być utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. 17) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Krasnosielc Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego (PGO WM 2024) oraz przedstawienie Zamawiającemu raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów (z opisem, że odpady pochodzą z terenu Gminy Krasnosielc). 18) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (tj. Dz. U z 2017 poz. 2412). 19) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiągnięcia na obszarze Gminy Krasnosielc poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia frakcji odpadów komunalnych obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło oraz inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167). Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.). Przed powierzeniem przez Zamawiającego wykazu adresów nieruchomości zamieszkałych, Wykonawca zobowiązany będzie do podpisania z Zamawiającym umowy o powierzeniu danych osobowych. 20) Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia miejsca załadunku stałych odpadów komunalnych w przypadku ich rozsypania w czasie opróżniania pojemników, które nie są przepełnione. 21) W przypadku uszkodzenia pojemników z winy Wykonawcy zobowiązany jest on do ich nieodpłatnej wymiany. 22) Przed złożeniem oferty na niniejsze zamówienie zaleca się dokonanie oględzin (lustracji) terenu gminy ze względu na jej specyfikę, tj. zabudowa rozproszona, dużo wewnętrznych i wąskich dróg dojazdowych do posesji, celem bezproblemowego rozpoczęcia i świadczenia usług objętych niniejszym zamówieniem. 23) Wykonawca winien dysponować sprzętem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości położonych przy drogach niespełniających parametrów dróg publicznych. 24) W przypadku trudnych warunków atmosferycznych (np. duża ilość pokrywy śnieżnej, intensywne opady deszczu itp.) decyzja o dojeździe lub wjeździe na prywatną posesję powinna należeć do kierowcy pojazdu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za sytuacje w przypadku zakopania się lub ulgnięcia pojazdu na prywatnej posesji lub drodze. 25) W razie awarii pojazdu, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojazdu zastępczego o takich samych, bądź zbliżonych parametrach, w celu niedopuszczenia opóźnień w odbiorze odpadów. Każdorazowo tego typu zajście musi zostać niezwłocznie przekazane Zamawiającemu. 26) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów (pojemniki i worki) z miejsc, w których wystawiają je właściciele w szczególności, jeżeli dojazd stanowi droga publiczna (gminna, powiatowa, wojewódzka) to Wykonawca winien dojechać bezpośrednio do miejsca wystawienia pojemników, czyli do granicy nieruchomości z drogą publiczną. 27) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów poprodukcyjnych powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej i rolniczej. 28) Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. 29) Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: a) Ważenie odrębnie dla każdej frakcji odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego; b) Dokumentowanie przez Wykonawcę dostawy odpadów. Każdy wjazd będzie zarejestrowany i potwierdzony dokumentem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacje dostawcy. Kopię ww. dokumentu otrzymuje kierowca dostawy odpadów podczas dostawy każdej partii odpadów, a zestawienie ww. dokumentów każdego miesiąca Wykonawca dostarczy Zamawiającemu za miesiąc poprzedni wraz z kartami przekazania odpadów; c) Przekazanie Zamawiającemu wszystkich wymaganych sprawozdań określonych obowiązującymi przepisami w sprawie zagospodarowania odpadów w terminach wskazanych w tychże przepisach. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolnego / komisyjnego ważenia odpadów z terenu gminy Krasnosielc, w obecności wyznaczonych przez Zamawiającego, uprawnionych pracowników. Zamawiający w każdym etapie obowiązywania umowy może żądać od Wykonawcy każdorazowo ważenia odebranych odpadów komunalnych w wyznaczonym przez siebie miejscu, a Wykonawca jest bezwzględnie zobowiązany do tego przestrzegania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca w terminie do upływu terminu składania ofert wniesie wadium w wysokości 21 500,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy pięćset zł 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. z 2020 r., poz. 299). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w BS Krasnosielc nr 15 8917 0001 0000 0026 2000 0030 do upływu terminu składania ofert w tytule przelewu należy podać nazwę Wykonawcy oraz nr sprawy UGK.ZP.2.2020. UWAGA: Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2020 r., poz. 1896) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych przepisów. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca, wraz z ofertą, musi dostarczyć w formie ORYGINAŁU do Sekretariatu lub ORYGINAŁ w odrębnej kopercie dołączyć do koperty zawierającej ofertę przetargową Wykonawcy. W przypadku, gdy ORYGINAŁ zostanie w trwały sposób dołączony do złożonej oferty Zamawiający nie będzie mógł zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zwrócić dokumentu, ponieważ stanowił on będzie integralną część oferty. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający na podstawie art. 46 ust. 4a zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25A ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Oferta niezabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b odrzucenie oferty Wykonawcy przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadania kompetencji i uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. o zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy którzy posiadają: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Krasnosielc, b) aktualny wpis do rejestru bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach