Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krasnosielc w 2020 roku

Urząd Gminy Krasnosielc ogłasza przetarg

  • Adres: 06-212 Krasnosielc, Rynek
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 175 073 , fax. 297 175 074
  • Data zamieszczenia: 2019-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Krasnosielc
    Rynek 40
    06-212 Krasnosielc, woj. mazowieckie
    tel. 297 175 073, fax. 297 175 074
    REGON: 53895200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ugkrasnosiec-bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krasnosielc w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krasnosielc w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010, 2020) oraz uchwał Rady Gminy Krasnosielc w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę i uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krasnosielc. 1. Kody i nazwy dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): 90500000-2 – Usługi związane z odpadami komunalnymi 90512000-9 – Usługi transportu odpadów 90513100-7 – Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90514000-3 – Usługi recyklingu odpadów 90533000-2 – Usługi zagospodarowania odpadów 2. Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie objętym przedmiotem zamówienia w celu uzyskania wszelkich istotnych informacji, które mogą być konieczne do prawidłowego przygotowania oferty i zawarcia umowy. 3. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności: 1) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010, 2020) wraz z przepisami wykonawczymi, 2) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403, 1579), 3) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 ze zm.), 4) uchwałą Nr 3/19 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 stycznia 2019 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza 2024, 5) uchwałą Nr 4/19 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 stycznia 2019 r. w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024, 6) uchwałą Nr XXIX/157/17 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 18 października 2017 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę, 7) uchwałą Nr XXIX/158/17 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 18 października 2017 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krasnosielc. 4. Gmina Krasnosielc, zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2024, należy do regionu zachodniego gospodarki odpadami, w którym funkcjonują: 4 regionalne instalacje MBP, 8 składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne z czego 4 posiadają status RIPOK, a 4 status instalacji do zastępczej obsługi regionu, oraz 4 kompostownie o statusie RIPOK. 5. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych – obowiązkiem Wykonawcy będzie odbiór z częstotliwością jeden raz w miesiącu, jednak nie rzadziej niż co 4 tygodnie i zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. 2) Odbieranie odpadów segregowanych - obowiązkiem Wykonawcy będzie odbiór z częstotliwością jeden raz w miesiącu, jednak nie rzadziej niż co 4 tygodnie i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. Podział odpadów segregowanych: a) papier (15 01 01, 20 01 01), b) szkło (15 01 07, 20 01 02), c) metale i tworzywa sztuczne (15 01 02, 20 01 39, 15 01 05, 15 01 04, 20 01 40), d) odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (20 02 01, 20 01 08). 3) Odbieranie mebli i odpadów wielkogabarytowych (20 03 07), zużytych opon (16 01 03) oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (w szczególności 20 01 23 ⃰, 20 01 35 ⃰, 20 01 36) dwa razy w roku 2020, 4) Odbierania odpadów zmieszanych z 2 kontenerów o pojemności 1100 l zlokalizowanych przy ul. Rynek 40 w Krasnosielcu oraz 1 kontenera KP7 zlokalizowanego przy ul. Plac Kościelny 7 w Krasnosielcu, stanowiących własność gminy 1 raz w miesiącu, jednak nie rzadziej niż co 4 tygodnie, 5) Odbierania odpadów zmieszanych z 3 pojemników o pojemności 120 l zlokalizowanych przy świetlicy w Biernatach, OSP w Krasnosielcu i Klubie Seniora w Krasnosielcu, 6) Odbierania odpadów segregowanych z PSZOK zlokalizowanego w Krasnosielcu przy ul. Plac Kościelny 7, z częstotliwością jeden raz w roku, obejmujących: a) odpady komunalne w art. 3 ust. 2 pkt 5 (papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania, wielomateriałowe i bioodpady), b) odpady niebezpieczne c) przeterminowane leki i chemikalia, d) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, e) zużyte baterie i akumulatory, f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, g) meble i inne odpady wielkogabarytowe, h) zużyte opony, i) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne. 7) Odbierania odpadów komunalnych niewymienionych w innych podgrupach (20 03 99). 6. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zobowiązany jest: 1) przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) zlokalizowanej w regionie gospodarki odpadami komunalnymi w województwie Mazowieckim, zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, 2) W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania ich do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3) Podczas realizacji zamówienia Wykonawca zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, tj.: papier, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, zgodnie z art. 3b ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016, poz. 2167). Rozliczenie z ilości i rodzaju odpadów odbywać się będzie w oparciu o dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 30 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019, poz. 819). W przypadku niezapewnienia odpowiednich poziomów recyklingu, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę zgodnie z ustawą z dn. 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2019 r., poz. 2010, 2020). 4) Wykonawca zapewni ograniczenie masy opadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach, w ilościach wymaganych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów. ( Dz. U. z 2017 r., poz. 2412). 5) Za niewywiązanie się z osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz nieograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania Wykonawca zapłaci zamawiającemu kary umowne zgodnie z art. 9z ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010, 2020). 7. Charakterystyka Gminy. 1) Liczba mieszkańców stale zamieszkujących na terenie Gminy Krasnosielc wynosi ok. 5025 osób w 1719 gospodarstwach domowych w 35 miejscowościach: Amelin, Bagienice Folwark, Bagienice Szlacheckie, Biernaty Budy Prywatne, Chłopia Łąka, Drążdżewo, Drążdżewo Małe, Drążdżewo -Kujawy, Elżbiecin, Grabowo, Grądy, Karolewo, Klin, Krasnosielc, Krasnosielc Leśny, Łazy, Niesułowo, Nowy Krasnosielc, Nowy Sielc, Pach, Papierny Borek, Perzanki Borek, Pieczyska, Pienice, Przytuły, Raki, Ruzieck, Sulicha, Wola Józefowo, Wola Włościańska, Wólka Drążdżewska, Wólka Rakowska, Wymysły, Zwierzyniec. Gmina Krasnosielc jest gminą typowo rolniczą. Występuje wyłącznie zabudowa zagrodowa i jednorodzinna. Przewiduje się, że w związku z tym odpady zielone i odpady biodegradowalne w dużej mierze zostaną zagospodarowane we własnym zakresie na przydomowych kompostownikach. 2) Powierzchnia gminy wynosi ok. 167 km2. 3) Zamawiający zastrzega iż dane w zakresie liczby mieszkańców Gminy mogą ulec zmianie o ok. 2 % w trakcie realizacji niniejszej umowy. 4) Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości / zamieszkujących w pojemniki i worki w tym: a) pojemniki na odpady zmieszane dla wszystkich mieszkańców (zarówno gromadzących odpady jako zmieszane, jak i segregujących odpady) o pojemności 120 litrów, pojemniki muszą być w dobrym stanie technicznym umożliwiającym użytkowanie, b) pojemniki na odpady ulegające biodegradacji o pojemności 120 litrów dla mieszkańców segregujących odpady, c) worki na odpady segregowane o pojemności 120 litrów, charakteryzujące się parametrami zapewniającymi wytrzymałość, w odpowiednim kolorze i opatrzone nadrukiem określającym na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone:  na papier w kolorze niebieskim oznaczonym napisem „Papier”;  na szkło w kolorze zielonym oznaczonym napisem „Szkło”;  na metal i tworzywa sztuczne w kolorze żółtym oznaczonym napisem „Metale i tworzywa sztuczne”. Pojemniki Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości / zamieszkującemu nieruchomość na podstawie dostarczonego przez Zamawiającego wykazu nieruchomości w ciągu 5 dni od dnia otrzymania wykazu z potwierdzeniem ich odbioru przez właścicieli / zamieszkujących nieruchomości. W tym samym terminie Wykonawca dostarczy worki na odpady segregowane (na okres pierwszych dwóch miesięcy), następnie worki dostarczane będą systematycznie przy każdym odbiorze odpadów – Wykonawca odbierając odpady z nieruchomości przekaże właścicielowi nieruchomości / zamieszkującemu taką samą ilość pustych worków ile odbierze napełnionych. W przypadku zmiany sposobu gromadzenia odpadów przez mieszkańca z selektywnego na nieselektywny lub odwrotnie, Wykonawca dostarczy odpowiednie pojemniki / worki w ciągu 5 dni od otrzymania powiadomienia przez Zamawiającego. Liczba gospodarstw selektywnie gromadzących odpady – ok. 1314 Liczba gospodarstw gromadzących odpady zmieszane – ok. 405 8. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy otrzyma wykaz nieruchomości z których będzie realizowany odbiór odpadów komunalnych wraz z podziałem na gospodarstwa segregujące i niesegregujące. 9. W przypadku zamieszkania mieszkańców w nowych nieruchomościach, wykonawca odbierze odpady komunalne w pierwszym terminie wynikającym z harmonogramu, począwszy od dnia umieszczenia ich w bazie danych gminy. 10. Według sprawozdania Wójta Gminy Krasnosielc z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi odebrano następującą ilość odpadów w 2018 roku: - papier i tektura (kod 20 01 01) – 66,720 Mg - szkło (kod 20 01 02) – 44,650 Mg - metale (kod 20 01 40) – 21,070 Mg - tworzywa sztuczne (kod 20 01 39 ) – 58,800 Mg - odpady ulegające biodegradacji (kod 20 01 01) – 66,720 Mg - meble i odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) – 24,900 Mg - zużyte opony (kod16 01 03) – 4,240 Mg - zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (w szczególności 20 01 23 ⃰, 20 01 35 ⃰, 20 01 21) – 2,910 Mg - odpadów komunalnych zmieszanych (kod 20 03 01) – 545,510 Mg 11. Ogólne informacje o zasadach i wymaganiach przy wykonywaniu usługi. 1) Wykonawca winien zagwarantować taką organizację odbioru odpadów, która pozwoli na bezpośredni odbiór zgromadzonych odpadów z nieruchomości (bez wymagania od właścicieli dostarczenia pojemników do większych dróg dojazdowych) i w sposób jednoznaczny ustalić ilość odebranych odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z nieruchomości. 2) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania harmonogramu odbierania odpadów komunalnych. Harmonogram winien zakładać, że odbiór odpadów będzie regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawienie odpadów do odbioru. Harmonogram do zatwierdzenia zamawiającemu należy przedłożyć w ciągu 5 dni od podpisania umowy. Harmonogram zatwierdzony przez strony zostanie podany przez Zamawiającego do wiadomości mieszkańcom poprzez umieszczenie na stronie internetowej Urzędu Gminy i tablicach ogłoszeń w sołectwach. Wykonawca w ciągu 7 dni od podpisania umowy zapewni dostarczenie harmonogramu do każdej nieruchomości, z której będą odbierane odpady komunalne. 3) Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem. Zakazuje się mieszania odpadów zmieszanych z odpadami zebranymi selektywnie. 4) Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne zmieszane w każdej ilości, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, umieszczone w pojemnikach (lub sporadycznie także w dodatkowych workach) i wystawione do ich odbioru oraz każdą ilość odpadów komunalnych zbieranych selektywnie w workach lub pojemnikach. 5) Wykonawca, zgodnie z dyspozycją art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jest zobowiązany do powiadomienia Gminy o niedopełnieniu obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości tj. umieszczania odpadów zmieszanych w pojemnikach lub workach do selektywnej zbiórki odpadów. Również w przypadku gdy odpady komunalne zmieszane są gromadzone niezgodnie z regulaminem ( poza pojemnikami, w pojemnikach nie zgodnych z regulaminem) Wykonawca odbierze odpady i powiadomi o tym fakcie Gminę. 6) Wykonawca każdorazowo udokumentuje zakres naruszenia regulaminu w sposób nie budzący wątpliwości co do adresu nieruchomości (np. sporządzi dokumentację fotograficzną). 7) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami: z art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 8) Wykonawca świadcząc usługę jest zobowiązany do spełnienia następujących wymagań: j) wykonawca jest zobowiązany spełniać szczegółowe wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122), k) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego tj. co najmniej: - dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, - jeden pojazd otwarty bez sytemu kompaktującego, - posiadania bazy magazynowo – transportowej usytuowanej w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Krasnosielc wyposażonej w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy powinny znajdować się także: punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. l) Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny mycie i dezynfekcję pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 9) Sprawozdawczość : a) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji), b) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010, 2020) w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy, c) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania zamawiającemu faktur wraz z kartami przekazania odpadów, wykazem nieruchomości zobowiązanych do selektywnej zbiórki odpadów a nieprzeprowadzających jej (niesegregujących odpady), w ciągu 10 dni od zakończenia miesiąca. 10) Reklamacje: a) Reklamacje od właścicieli nieruchomości, będą zasadniczo kierowane od zamawiającego, a Wykonawca ustosunkuje się do niej w ciągu 3 dni roboczych. b) W przypadku zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do Wykonawcy, potraktuje on tę reklamację tak jakby została zgłoszona przez Zamawiającego. c) Reklamacje niebudzące wątpliwości (np. brak odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem) zostaną przez Wykonawcę natychmiast uwzględnione, poprzez wykonanie usług, bez wezwania Zamawiającego. d) Reklamacje budzące wątpliwości zostaną udokumentowane poprzez przedłożenie Zamawiającemu potwierdzenia z systemu GPS, że usługa została faktycznie wykonana na danej nieruchomości, zgodnie z harmonogramem. e) Reklamacje budzące wątpliwości (np. naruszenia regulaminu przez właściciela nieruchomości) zostaną udokumentowane przez wykonawcę i przedłożone Zamawiającemu. f) Wykonawca powiadomi Zamawiającego o liczbie i rodzaju reklamacji w sprawozdaniu miesięcznym a także o sposobie i terminie ich załatwienia. 12. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających na nieruchomościach niezamieszkałych i w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 13. Gospodarka odpadami budowlanymi nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się w będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno-prawne zawierane pomiędzy podmiotami wykonującymi prace remontowo-budowlane i właścicielami nieruchomości lub między właścicielami a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorcami. Dokumentami regulującymi zasady gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie są: uchwała Nr XXIX/157/17 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 18 października 2017 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę oraz uchwała Nr XXIX/158/17 Rady Gminy Krasnosielc z dnia 18 października 2017 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krasnosielc, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca w terminie do upływu terminu składania ofert wniesie wadium w wysokości 23 000,00 zł (słownie: dwadzieścia trzy tysiące zł 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. z 2019 r., poz. 310 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w BS Krasnosielc nr 15 8917 0001 0000 0026 2000 0030 do upływu terminu składania ofert w tytule przelewu należy podać nazwę Wykonawcy oraz nr sprawy UGK.ZP.5.2019. UWAGA: Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego”. W myśl art. 63. ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 (Dz. U z 2018 r., poz. 2187 ze zm.) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63c Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych przepisów. 4. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca, wraz z ofertą, musi dostarczyć w formie ORYGINAŁU do Sekretariatu lub ORYGINAŁ w odrębnej kopercie dołączyć do koperty zawierającej ofertę przetargową Wykonawcy. W przypadku, gdy ORYGINAŁ zostanie w trwały sposób dołączony do złożonej oferty Zamawiający nie będzie mógł zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zwrócić dokumentu, ponieważ stanowił on będzie integralną część oferty. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający na podstawie art. 46 ust. 4a zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25A ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Oferta niezabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b odrzucenie oferty Wykonawcy przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy którzy posiadają: a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Krasnosielc, b) aktualny wpis do rejestru bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach