Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Brzostek oraz zorganizowanie, prowadzenie i zagospodarowanie odpadów ze stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych

Gmina Brzostek ogłasza przetarg

  • Adres: 39-230 Brzostek, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 14 680 30 26 , fax. 14 680 30 25
  • Data zamieszczenia: 2019-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzostek
    Rynek 1
    39-230 Brzostek, woj. podkarpackie
    tel. 14 680 30 26, fax. 14 680 30 25
    REGON: 85166108500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bipbrzostek.mserwer.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Brzostek oraz zorganizowanie, prowadzenie i zagospodarowanie odpadów ze stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych: zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Brzostek oraz zorganizowanie, prowadzenie i zagospodarowanie odpadów komunalnych ze stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres: 1.1. Odbiór odpadów komunalnych: a) Segregowanych z terenów nieruchomości niezamieszkałych (domy ludowe, budynki rekreacyjne, remizy OSP, cmentarze, ośrodki zdrowia, szkoły, podmioty gospodarcze, budynki w budowie itp.) na których powstają odpady komunalne, w rodzajach podanych poniżej: 1. papier i tektura – zbierane w worku niebieskim 2. tworzywa sztuczne i metal– zbierane w worku żółtym 3. szkło kolorowe i białe - zbierane w worku zielonym 4. odpady ulegające biodegradacji - zbierane w worku brązowym 5. pozostałości po sortowaniu odpadów komunalnych – zbierane w worku bezbarwnym b) Niesegregowanych (zmieszanych) z terenów nieruchomości niezamieszkałych (domy ludowe, budynki rekreacyjne, remizy OSP, cmentarze, ośrodki zdrowia, szkoły, podmioty gospodarcze, budynki w budowie itp.) na których powstają odpady komunalne, - zbieranych w worku czarnym. c) Pozostałych odpadów Odbiór odpadów: wielkogabarytowych, wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, tekstyliów, zużytych baterii i akumulatorów odbywać się będzie poprzez zbieranie wystawionych przed nieruchomościami niezamieszkałymi odpadów w terminie: marzec/kwiecień 2020. Zbiórka poprzedzona będzie ogłoszeniem określającym dokładny termin odbioru ww. odpadów. Odbiór przeterminowanych leków z 3 aptek z Brzostku i z Smarżowej – 1 raz w miesiącu. Odbiór zużytych baterii i żarówek z 1 punktu gromadzenia odpadów z Brzostku po napełnieniu pojemników. d) z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanym dalej „Punktem”, Odpady zebrane w Punkcie odbierane będą przez Wykonawcę po telefonicznym zgłoszeniu przez obsługę Punktu w ciągu 3 dni roboczych (nie rzadziej niż raz w miesiącu) . e) Selektywna i nieselektywna zbiórka odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy (tj. domy ludowe, budynki rekreacyjne, remizy OSP, cmentarze, ośrodki zdrowia, szkoły, podmioty gospodarcze, budynki w budowie itp.), a powstają odpady komunalne- odbywać się będzie w systemie workowym lub w kontenerach o pojemności 6 m3 lub 7 m3. f) Wykonawca pod żadnym pozorem nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami gromadzonymi w sposób nieselektywny. g) Wykonawca na własny koszt zapewni worki do selektywnego i nieselektywnego gromadzenia odpadów komunalnych, oraz kontenery i dostarczy właścicielom nieruchomości niezamieszkałych. h) Nie dopuszcza się zbierania - dopełniania pojazdu odpadami z terenu innej gminy. Prognozowana ilość odpadów wymienionych w punkcie 1.1.lit.a – d łącznie w okresie 6 miesięcy z terenu gminy Brzostek: Niesegregowane w łącznej ilości ok. 15 Mg Segregowane w łącznej ilości ok. 70 Mg Pozostałe w łącznej ilości ok. 70 Mg Podana ilość odpadów jest szacunkowa i należy traktować ją orientacyjnie, ponieważ może ona ulec zmianie stosownie do rzeczywistych ilości odebranych z nieruchomości niezamieszkałych i z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 1.2. Dostarczanie nieodpłatnie do wszystkich nieruchomości niezamieszkałych (na których powstają odpady) worków do selektywnej zbiórki odpadów oraz worków na zmieszane odpady komunalne zgodnie z wyborem właściciela dokonanym w deklaracji. Dostarczenie nieodpłatnie do nieruchomości niezamieszkałych kontenerów do zbiórki odpadów zmieszanych (w ilości około 5 sztuk). Wykaz nieruchomości niezamieszkałych zadeklarowanych do selektywnej i nieselektywnej zbiórki odpadów Zamawiający przekaże Wykonawcy na 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. Zamawiający będzie przekazywał aktualizowany wykaz w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Prognozowana ilość worków na odpady /sztuki/ w okresie 6 m-cy 2020 r. niebieski - 1 600 żółty - 5 000 zielony - 2 000 brązowy - 1 000 bezbarwny - 2 000 czarny - 1 000 Podana liczba worków jest szacunkowa i należy traktować ją orientacyjnie, ponieważ może ona ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: 1. materiał – folia polietylenowa LDPE, 2. pojemność: - 90 litrów na: szkło, odpady biodegradowalne, metale i tworzywa sztuczne, odpady pozostałe po segregacji i zmieszane. - 120 litrów na: papier 3. grubość – co najmniej 0,07 mm dla worków do zbiórki: szkła, biodegradowalnych, metali i tworzyw sztucznych, odpady pozostałe po segregacji i na zmieszane, – co najmniej 0,05 mm dla worków do zbiórki: papieru 4. nadruk – jednostronny, kolor czarny, wielkość nadruku 35% powierzchni jednej strony worka. Na czarnym worku - napis koloru białego. Treść napisu na worku: Gmina Brzostek, nazwa firmy, 2 telefony do firmy, nazwa rodzaju odpadu z wyszczególnieniem, co można wrzucać do worka. Kolory worków: a) na makulaturę kolor worka niebieski – napis w kolorze czarnym „PAPIER” b) na metale i tworzywa sztuczne kolor worka żółty – napis w kolorze czarnym „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE ” c) na szkło białe i kolorowe kolor worka zielony – napis w kolorze czarnym „SZKŁO” d) na odpady biodegradowalne kolor worka brązowy – napis w kolorze czarnym „BIO” e) na pozostałości z sortowania odpadów worek bezbarwny – napis w kolorze czarnym „ODPADY POZOSTAŁE PO SEGREGACJI” f) na zmieszane odpady komunalne (niesegregowane) kolor worka czarny – napis w kolorze białym „ZMIESZANE ODPADY KOMUNALNE”. 1.3. Transport odpadów. Transport odpadów wykonywany na podstawie uzyskanych zezwoleń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności na podstawie Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 1.4. Wywóz, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wszystkich zebranych odpadów komunalnych. 1) Wszystkie odpady zebrane z terenu Gminy Brzostek Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru, transportu i zagospodarowania odpadami w taki sposób, aby osiągnąć na rzecz Gminy odpowiednie poziomy recyklingu i odzysku wynikające z art. 3b oraz ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania zgodnie z art.3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2019.2010 t.j.). 3) Wykonawca zobowiązuje się w ofercie wskazać instalacje, w szczególności instalacje komunalne, do których przekazywane będą odebrane odpady komunalne. 1.5 Zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 1.5.1 Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i prowadzenia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w lokalizacji zapewniającej łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców Gminy Brzostek. PSZOK będzie przyjmował nieodpłatnie odpady selektywnie zbierane przez mieszkańców gminy Brzostek z nieruchomości zamieszkałych. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym miejsce funkcjonowania PSZOK-u. Ponoszenie wszelkich kosztów związanych z organizacją i funkcjonowaniem PSZOK w całości obciążają Wykonawcę. 1.5.2 W PSZOK-u nieodpłatnie odbierane będą odpady z nieruchomości zamieszkałych takie jak: - makulatura - szkło opakowaniowe kolorowe i białe - metal - pozostałości z sortowania odpadów komunalnych; - tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe ; - odpady budowlane i rozbiórkowe, wytwarzane w ramach remontów, które nie są prowadzone na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019.1186 t.j.) wykonywane we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości, - przeterminowane leki, chemikalia; - zużyte baterie i akumulatory; - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; - meble i inne odpady wielkogabarytowe; - zużyte opony; - odpady biodegradowalne; - styropian budowlany; - żużle i popioły z palenisk domowych; - odpady niebezpieczne; - tekstylia; - odpady zielone; - szkło okienne, budowlane, lustra. 1.5.3 Wymagania dotyczące stacjonarnego PSZOK-u: - lokalizacja zapewniająca łatwy dostęp dla wszystkim mieszkańców Gminy Brzostek , - teren musi być utwardzony, ogrodzony, oświetlony i odpowiednio oznakowany, - miejsce magazynowania odpadów powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, - posiadanie wszelkich niezbędnych zezwoleń do prowadzenia PSZOK-u zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, - zapewnienie odbioru odpadów od mieszkańców w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w terminach od poniedziałku do piątku w godzinach min. od 7 00 do 15 00 oraz w soboty min. od 10 00 do 14 00. 1.5.4 Obowiązkiem Wykonawcy będzie: 1. Zorganizowanie i prowadzenie PSZOK-u własnym kosztem zgodnie z obowiązującymi przepisami; 2. Pełnienie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem PSZOK-u; 3. Zapewnienie odpowiednich osób do obsługi PSZOK-u; 4. Dokonując odbioru poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów Wykonawca ma obowiązek zważyć lub w inny sposób określić ilość przyjętych odpadów i odnotować ją w rejestrze wraz ze wskazaniem właściciela nieruchomości, po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie Gminy Brzostek; 5. Odpady zebrane w PSZOK powinny być na bieżąco, nie rzadziej niż raz w miesiącu po zapełnieniu kontenerów lub pojemników przekazywane do instalacji odzysku; 6. Sporządzanie miesięcznych rejestrów przyjętych odpadów ze wskazaniem daty odbioru, miejscowości, danymi przekazującego odpady oraz rodzaj odpadów i ich ilości w (Mg) po każdorazowym ich zważeniu; 7. Sporządzenie rocznego sprawozdania i przekazanie Burmistrzowi w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy zgodnie z art. 9na ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2019.2010 t.j.); 8. Utrzymanie czystości i porządku na terenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; 9. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia mienia oraz za szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji usługi na terenie PSZOK-u.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Brzostek.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia zostanie zamieszczony przez Zamawiającego na stronie internetowej wraz z informacją o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w Dział XI ust. 3 pkt 1) lit. a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. Oferta wspólna (konsorcjum, spółka cywilna): 1) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2) w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik –pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo powinno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się: osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w dokumencie równorzędnym, osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem określającym zakres umocowania, Wszelkie pełnomocnictwa powinny być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, 3) Wiedzę i doświadczenie oraz zdolności techniczne i zawodowe Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą posiadać łącznie, 4) oświadczenia wstępne składa każdy z wykonawców (zał. nr 3 i 4), 5) oświadczenia określone w ust. 1 pkt 1), ust. 2, ust. 3 pkt 1) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 6) oświadczenia i dokumenty określone w ust. 3 pkt 2) składa ją ci z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, którzy spełniają warunek na potwierdzenie, którego wymagany jest dany dokument, 7) w przypadku dokonania wyboru wykonawcy występującego wspólnie, przed przystąpieniem do zawarcia umowy o zamówienie publiczne, Wykonawca przedłoży umowę regulującą współpracę wykonawców występujący wspólnie. Termin na jaki zostanie zawarta umowa wykonawców nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia, Zamawiający będzie wymagał przedłożenia umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach