Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Pysznica

Gmina Pysznica ogłasza przetarg

  • Adres: 37-403 Pysznica, ul. Wolności 277/04
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 841004 , fax. 15 8410017
  • Data zamieszczenia: 2013-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pysznica
    ul. Wolności 277/04 277/04
    37-403 Pysznica, woj. podkarpackie
    tel. 15 841004, fax. 15 8410017
    REGON: 83040911700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pysznica.bip.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Pysznica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Pysznica. 2. W ramach realizacji przedmiotu umowy wskazanego w ust.1 Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania niżej wymienionych usług: l) Usługa wywozu zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01: Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości odpadów o kodzie 20 03 01, ich załadunek, transport i unieszkodliwianie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów wskazanej dla regionu północnego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2) Zbiórka, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości: - papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia kod 20 01 01, 20 01 10, 20 01 11, 15 01 01 - szkło, opakowania ze szkła, kod 20 01 02, 15 01 07 - metale, opakowania z metalu, kod 20 0140, 15 01 04 - tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych kod 20 01 39, 15 01 02 - opakowania wielomateriałowe, kod 15 01 05. Wykaz nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Pysznica stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości oraz migracji ludności. Informacje podane w załączniku nr 1 będą aktualizowane przez Zamawiającego do 15 dnia każdego miesiąca. 3) Zbiórka, transport i zagospodarowanie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów zebranych od właścicieli nieruchomości odpadów biodegradowalnych: kod 20 02 01 trawy, liście, gałęzie, roślinne odpady kuchenne itp. 4) Zbiórka w aptekach, punktach aptecznych, punkcie selektywnej zbiórki odpadów przeterminowanych leków, kod: 20 01 31, 20 0132, ich transport i utylizacja. Wykaz aptek stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 5) Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów obok Zakładu Segregacji Odpadów działka nr ewidencyjny 1201/2 w m. Pysznica, zwanym dalej PSZO. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów zostanie zorganizowany przez Zamawiającego - Gminę Pysznica i udostępniony Wykonawcy. Na Wykonawcy ciąży obowiązek wyposażenia punktu PSZO w pojemniki na wszystkie dostarczane przez mieszkańców selektywnie zebrane i dostarczone odpady wymienione w pkt 6, których wielkość i typ będzie dostosowane do ilości przyjmowanych odpadów. Dla określenia ilości przyjmowanych odpadów wykonawca zobowiązany jest zważyć przywiezione odpady i prowadzić ewidencję określoną w ustawie o odpadach. PSZO będzie przyjmował odpady od poniedziałku do soboty w godzinach od 7 do 18-tej z wyjątkiem świąt. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek przygotowanie zaplecza socjalnego dla zatrudnionego pracownika spełniającego wymagania BHP i ppoż., uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów w tym punkcie oraz obowiązek zawarcia umów z dostawcami niezbędnych mediów. 6) W ramach działalności Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów należy zbierać następujące odpady: papier i tektura, opakowania z papieru i tektury kod 20 01 01, 20 01 10, 20 01 11, 15 01 01, szkło i opakowania ze szkła kod 20 01 02, 15 01 07, metal, opakowania z metali kod 20 01 40, 15 01 04, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych kod 20 01 39, 15 01 02, odpady biodegradowalne kod 20 02 01, opakowania wielomateriałowe kod 15 01 05, sprzęt elektryczny i elektroniczny kod: 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36, odpady wielkogabarytowe kod: 20 03 07, odpady rozbiórkowe i budowlane kod: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, szkło okienne kod: 17 02 02, świetlówki kod: 20 01 21, opony kod: 16 01 03, zużyte oleje, farby, rozpuszczalniki, akumulatory, baterie kod: 20 01 33, 20 01 34, przeterminowane leki kod: 20 01 31, 20 01 32. 7) Wykonawca prowadząc punkt PSZO wymieniony w pkt. 5 i 6 jest zobowiązany do zapewnienia recyklingu, przetworzenia i zagospodarowania zebranych tam odpadów. 8) Celem oszacowania przez Wykonawcę masy odpadów, będących przedmiotem zamówienia w załącznikach nr 12 do SIWZ zostały przedstawione sprawozdania za rok 2012 oraz wykaz nieruchomości z podziałem na poszczególne miejscowości i ulice. 9) Przed rozpoczęciem wykonywania usługi wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów z terenu Gminy Pysznica, zgodny z uchwalonym Regulaminem utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Pysznica, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. 10) Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy. 11) Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny mieć logo wykonawcy i powinny być w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Pysznica. 12) Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy, które zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca obowiązany był uwzględnić w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 13) Utylizacja i unieszkodliwianie zebranych odpadów odbywa się na koszt Wykonawcy. 14) W przypadku występowania nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców gminy Pysznica nie ujętych w wykazie dostarczonym do SIWZ, wykonawca wykona usługę wywozu odpadów w ramach wynagrodzenia ryczałtowego określonego w § 5 ust. 2 niniejszej umowy. 15) Wymagana częstotliwość wywozu odpadów z obszarów zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej: 1/ odbieranie odpadów ulegających biodegradacji (opady kuchenne i z pielęgnacji terenów zielonych) będzie prowadzone z częstotliwością, co 3 tygodnie (cały rok); 2/ odbieranie odpadów pozostałych (zmieszanych) od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone z częstotliwością co 3 tygodnie; 3/ odbieranie odpadów: papier i tektura, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal, tekstylia, szkło (białe i kolorowe), odpady palne - selektywnie zebrane frakcje mogące zawierać następujące odpady, które ze względu na zanieczyszczenia nie spełniają kryteriów surowców wtórnych: papier i tektura, odzież, tekstylia, drewno nie zawierające substancji niebezpiecznych, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe prowadzone będzie z częstotliwością, co 3 tygodnie, 4/ odbiór odpadów: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odpadów wielkogabarytowych, zużytych baterii i akumulatorów, zużytych opon, przeterminowanych leków, odpadów niebezpiecznych takich jak: farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, pozostałości po środkach ochrony roślin oraz przeterminowane środki ochrony roślin i opakowania po tych środkach, lampy rtęciowe, będzie miał miejsce w dwa razy w roku w czasie organizowanych zbiórek; 16) Wymagania stawiane workom i pojemnikom do selektywnej zbiórki odpadów: 1) odpady ulegające biodegradacji ( opady kuchenne i z pielęgnacji terenów zielonych) - worek biały; 2) szkło (białe i kolorowe) - worek zielony; 3) papier i tektura oraz tekstylia - worek niebieski; 4) tworzywa sztuczne, puszki i drobny złom - worek żółty; 5) odpady palne - pojemnik 120 l; 6) odpady komunalne zmieszane - worek czarny. 17) Worki powinny spełniać niżej wymienione wymagania: 1) materiał - folia polietylenowa, 2) pojemność - od 80 do 120 l, 3) grubość - min. 60 mikronów 4) nadruk - oznaczenie rodzaju odpadów i nazwa przedsiębiorcy. 17) Rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych: -zabudowa jednorodzinna- 110 l, 120 l lub 240 l, 18) Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca: - biały, niebieski, żółty, zielony, - po jednym na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka, 19) Wykonawca musi dysponować samochodami wymaganymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 20) Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz na ustalonych niniejszą Umową warunkach i zgodnie z warunkami i wymogami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 21) W okresie realizacji niniejszej umowy Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia nałożonych na Zamawiającego poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 22) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, nałożonych na Zamawiającego. W przypadku nieosiągnięcia poziomów, o których mowa w ust. 1 i 2 Wykonawca zwróci Zamawiającemu nałożone na niego kary za nieosiągnięcie tych poziomów. Określony obowiązek zwrotu Zamawiającemu nałożonych na niego kar z tytułu określonego w ust. 1 i 2, obciąża Wykonawcę również w przypadku, gdy kary te zostaną nałożone na Zamawiającego po zakończeniu przez Wykonawcę realizacji niniejszej urnowy, a dotyczyć będą okresu realizacji przez Wykonawcą niniejszej umowy. 3. Informacje dodatkowe: 1) Mapa gminy stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. 2) Łączna liczba mieszkańców gminy Pysznica na dzień 31.12.2012 r. wynosi: 10 312 osób. 3) Aktualnie w gminie Pysznica jest 2527 gospodarstw domowych, które są objęte przedmiotem zamówienia. Wykaz miejscowości objętych przedmiotem zamówienia i ilości gospodarstw domowych znajdujących się na nich stanowi załącznik nr 1. 4) W gminie Pysznica w roku 2011 oddano do użytku 57 budynków mieszkalnych, natomiast 44 w 2012 roku. W roku 2011 wydano 180 pozwoleń na budowę budynków mieszkalnych, w 2012 roku również wydano 180 tych pozwoleń. 5) Długość dróg w kategorii gminnych przebiegających przez gminę - 67,41 km. 6) W celu łatwiejszej kalkulacji ceny przez Wykonawców Zamawiający przedstawia w tabeli poniżej rodzaje i ilości odpadów zebrane w 2012 roku na terenie gminy Pysznica. Dodatkowo informujemy, że dotychczas systemem wywozu odpadów objętych jest 2079 nieruchomości, które zamieszkują mieszkańcy gminy Pysznica, przy całkowitej ilości 2527 tych nieruchomości. 7) Rodzaje odpadów: -Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - kod 20 03 01- łączna ilość 890,96 Mg, -Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - kod 20 01 99 - ilość 161,86 Mg, -Opakowania ze szkła - kod 15 01 07- łączna ilość 116,48Mg, -Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - kod 20 01 36 - łączna ilość 3,02 Mg, -Zużyte opony - kod 16 01 03 - łączna ilość 3,71 Mg, -Odpady z betonu oraz gruz - kod 17 01 01- łączna ilość 4,16 Mg, -Zmieszane odpady betonu - kod 17 01 07- łączna ilość 1,10 Mg, -Odpady wielkogabarytowe - kod 20 03 07- łączna ilość 18,57Mg, -Przeterminowane leki - kod 20 01 31, 20 01 32- łączna ilość 0,087 Mg. 7. Przed rozpoczęciem wykonywania usługi wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów z terenu Gminy Pysznica, zgodny z uchwalonym Regulaminem utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Pysznica, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. 8. Położenie numerów porządkowych nieruchomości w poszczególnych miejscowościach na terenie gminy Pysznica dostępne jest w wersji elektronicznej pod adresem http://pysznica.pl/pl/zamowienia-publiczne.html 9. Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia znajduje się w przedziale 14 000 do 200 000 euro, czyli jest mniejsza od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem ostatecznego terminu składania ofert, tj. do dnia 29 kwietnia 2013 r. do godz. 10:00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu (tylko przelewem z konta Wykonawcy na konto Zamawiającego); b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 4. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać nazwę postępowania (wraz z nadanym mu oznaczeniem referencyjnym), a w przypadku wniesienia wadium w postaci wpłaty pieniężnej (przelew) dodatkowo wskazać nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu wadium. 5. Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem z rachunku Wykonawcy na wskazany niżej rachunek bankowy Zamawiającego, który założony jest w Banku Spółdzielczym Tarnobrzeg Oddział Nisko. Nr rachunku bankowego, na który należy wpłacać wadium: 36 9434 1025 2006 1695 1311 0002, z zaznaczeniem: wadium - przetarg nieograniczony nr RI.I.271.4.2013. Wadium w formie poręczenia lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być Zamawiający. Poręczenia lub gwarancje muszą zawierać w swojej treści zobowiązania gwaranta/poręczyciela do nieodwołalnej i bezwarunkowej, na każde pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego, natomiast przez skuteczne złożenie wadium w innej formie niż pieniężna należy rozumieć złożenie w formie w oryginału odpowiednich dokumentów w siedzibie Zamawiającego, tj. w Urzędzie Gminy w Pysznicy ul. Wolności 277, I piętro pok. nr 5 (sekretariat ), do dnia 29.04.2013 r. do godz. 10:00. 7. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 8. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Wykonawca utraci wadium (w przypadku wpłaty pieniężnej wraz z odsetkami) na rzecz Zamawiającego, w przypadku gdy jego oferta zostanie wybrana, a: a) Wykonawca odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; b) Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium w sytuacji określonej w przepisie art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pysznica.bip.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach