Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Klukowo w latach 2021-2022

Gmina Klukowo ogłasza przetarg

  • Adres: 18-214 Klukowo, Mazowiecka
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. +48862774520 , fax. +48862774542
  • Data zamieszczenia: 2020-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Klukowo
    Mazowiecka 14
    18-214 Klukowo, woj. podlaskie
    tel. +48862774520, fax. +48862774542
    REGON: 45067018900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.klukowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Klukowo w latach 2021-2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi: 1) odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Klukowo w latach 2021-2022; 2) odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów z Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), wytycznymi Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2016-2022 oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Klukowo, przyjętym Uchwałą Nr XXVIII/173/2018 Rady Gminy Klukowo z dnia 16 października 2018 oraz zmianami ww. przepisów, wprowadzanymi w trakcie realizacji zamówienia. 2. Zakres zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie następujących frakcji odpadów: 1) nieruchomości zamieszkałe, położone na terenie Gminy Klukowo: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, b) segregowane odpady komunalne tj.: - papier i tektura, - metale, - tworzywa sztuczne, - szkło (białe i kolorowe), - odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - bioodpady, - popiół i żużel, 2) Gminny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych: - papier i tektura, - metale, - tworzywa sztuczne, - szkło (białe i kolorowe), - odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - bioodpady, - komunalne odpady niebezpieczne, - przeterminowane leki i chemikalia, - odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyte opony, - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, - odpady tekstyliów i odzieży. 3) Odbieranie odpadów wystawianych przez właścicieli nieruchomości przed posesje („wystawka”). System odbioru odpadów komunalnych: 1) Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie mieszany pojemnikowo - workowy system zbiórki odpadów. a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne powinny być odbierane z pojemników o pojemności 80 l, 120 l, 240 l lub 1100 l. - Pojemniki zapewniają właściciele nieruchomości. - Częstotliwość wywozu - w okresie od 01 kwietnia do 30 października - raz na 2 tygodnie, w pozostałym okresie - raz na miesiąc. b) Segregowane odpady komunalne: - Selektywne zbieranie odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej odbywać się będzie w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków: • żółty - tworzywa sztuczne, metale, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, • niebieski - papier i tektura; • zielony - szkło białe i kolorowe; • brązowy - bioodpady; • szary - popiół, żużel. - Wszystkie rodzaje worków zapewnia Wykonawca. - Częstotliwość wywozu - bioodpady - w okresie od 01 kwietnia do 30 października - raz na 2 tygodnie, w pozostałe miesiące - raz na miesiąc; pozostałe odpady segregowane - raz na miesiąc przez cały rok. 2) Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: Do obowiązków umownych Wykonawcy należy: a) odbiór i transport selektywnie zebranych odpadów komunalnych z Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Klukowie, na zgłoszenie Zamawiającego, co najmniej 1 raz w roku, obejmujących następujące rodzaje odpadów: - papier i tektura, - metale, - tworzywa sztuczne, - szkło (białe i kolorowe), - odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - bioodpady, - komunalne odpady niebezpieczne, - przeterminowane leki i chemikalia, - odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki, - zużyte baterie i akumulatory, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyte opony, - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, - odpady tekstyliów i odzieży. b) zagospodarowanie odebranych odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3) Odpady wystawiane przez właścicieli nieruchomości przed posesje („wystawka”) co najmniej 2 razy do roku: a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; b) meble i inne odpady wielkogabarytowe; c) baterie i akumulatory; d) zużyte opony; e) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów prowadzonych we własnym zakresie przez właściciela nieruchomości. 6. Wyposażenie nieruchomości w worki niezbędne do realizacji usługi w zakresie przedmiotu zamówienia: 1) Po każdorazowym odbiorze wysegregowanych odpadów Wykonawca zobowiązany jest pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom, przy czym pierwszy kompletny zestaw worków Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej w terminie 5 dni od daty rozpoczęcia świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania. Worki do selektywnej zbiórki odpadów dostarcza Wykonawca na własny koszt. 2) Rodzaje worków: - żółte, przeznaczone do tworzyw sztucznych, metali, odpadów opakowaniowych wielomateriałowych, - niebieskie, przeznaczone do: papieru i tektury, - zielone, przeznaczone do: odpadów ze szkła, - szare, przeznaczone do: popiołu i żużlu, - brązowe, przeznaczone do bioodpadów. 3) Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: a) kolor: żółty, niebieski: - materiał: folia polietylenowa LDPE, - pojemność: 80 l, (zalecane 100 l), - grubość: co najmniej 60 mikronów; b) kolor: zielony, brązowy: - materiał: folia polietylenowa LDPE, - pojemność: 80 l, (zalecane 100 l), - grubość: co najmniej 60 mikronów; c) kolor: szary: - materiał: folia polietylenowa LDPE, - pojemność: min. 80 l, - grubość: co najmniej 60 mikronów. 7. Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 1) Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności instalacji komunalnych, do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości będzie przekazywać odebrane odpady. 2) Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych zamówieniem, niezwłocznie po podpisaniu umowy. W trakcie realizacji usługi możliwe są zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia jak i zwiększenia liczby nieruchomości. 3) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 8:00 – 20:00. 4) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru, które Zamawiający będzie po akceptacji publikował na ogólnie dostępnej stronie internetowej, a Wykonawca w formie wydruków będzie zobowiązany przekazywać właścicielom nieruchomości podczas odbioru odpadów. 5) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania każdej ilości odpadów komunalnych wytworzonych na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy. 6) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej ilość odebranych odpadów komunalnych oraz wykonywanych tras przejazdu (na wypadek reklamacji lub ewentualnie innej potrzeby uzyskania przez Zamawiającego dodatkowych informacji). 7) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację - w formie fotografii i notatki. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 8) Zgodnie z art. 9e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 9) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Klukowo Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z obowiązującym prawem i zasadą bliskości (art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach), do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, w tym instalacji komunalnych, o których mowa w art. 38b ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 10) Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 11) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej (odpadów poprodukcyjnych). 12) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu faktur wraz wykazem nieruchomości zobowiązanych do selektywnej zbiórki odpadów, a nie przeprowadzających jej (nie segregujących odpadów). 13) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Klukowo. 14) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów, w tym kart przekazania odpadów za pośrednictwem elektronicznej bazy (BDO). 15) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań rocznych, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 16) Wykonawca odpowiada za dostarczenie niezbędnych informacji umożliwiających sporządzenie przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 17) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 grudnia 2017 roku w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2016-2022 przyjętym Uchwałą Nr XXXII/280/16 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 19 grudnia 2016 roku, zmienionym Uchwałą Nr VI/42/19 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 18 lutego 2019 roku oraz zmianami ww. przepisów, wprowadzanymi w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku nie osiągnięcia poziomów odzysku, recyklingu, przygotowania do ponownego użycia oraz ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji, kary nałożone na Gminę Klukowo będą ponoszone przez Wykonawcę
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga aby Wykonawca: a) Posiadał wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Klukowo. b) Posiadał wpis do rejestru, prowadzonego przez Marszałka Województwa dla podmiotów gospodarujących odpadami (BDO), zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z zm.) - w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - dotyczy Wykonawców polegających na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na podstawie art. 22a ust. 2 ustawy Pzp [wg załącznika nr 6 do SIWZ]. 2) Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp [wg załącznika nr 3 do SIWZ]. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawcy mogą przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w przedmiotowym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach