Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkanych na terenie gminy Mirzec w latach 2013 - 2014

Gmina Mirzec ogłasza przetarg

  • Adres: 27-220 Mirzec, Mirzec Stary 9
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 2713033 , fax. 041 2713033
  • Data zamieszczenia: 2013-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mirzec
    Mirzec Stary 9 9
    27-220 Mirzec, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 2713033, fax. 041 2713033
    REGON: 00054005000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ugmirzec.sisco.info
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkanych na terenie gminy Mirzec w latach 2013 - 2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkanych na terenie gminy Mirzec.Odbiorem zostaną objęte:odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne),odpady komunalne zbierane w sposób selektywny u źródła z podziałem na frakcje: tektura i papier,szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe metale,odpady wielkogabarytowe, które ze względu na swój rozmiar nie mogą być zbierane w typowych pojemnikach i lub workach na odpady, np. stare meble,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, np. lodówki, pralki, telewizory itp.,zużyte opony,odpady budowlane i remontowe. Szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu gminy wynosi: 1 937,94 Mg na 18 miesięcy z podziałem na następujące frakcje:Papier i tektura - 32,00 Mg,Tworzywa sztuczne 331,15 Mg Opakowania wielomateriałowe 131,82MgMetale 13,12Mg Opakowanie szklane 143,98 MgZużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 26,23 MgOdpady wielkogabarytowe 40,95 Mg Odpady remontowo budowlane - 158,05 MgZużyte opony- 69,11 Mg Zmieszane odpady komunalne 991,53 Mg UWAGA: Przedstawione wielkości ilości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi ustalonymi na podstawie iloczynu ilości szacunkowo wytworzonych odpadów oraz liczby mieszkańców w całym okresie realizacji zamówienia, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez producentów. Ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Mirzec w latach 2010 2012,wg sprawozdań przedsiębiorców odbierających odpady; dane te obejmują odpady odebrane z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, jak i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:2010 r. 162,84 Mg2011 r. 245,01 Mg2012 r. 291,59 Mg Prognozowana ilość wytworzonych komunalnych na terenie gminy, określona zgodnie z jednostkowymi (uogólnionymi) wskaźnikami wytwarzania odpadów, wynikającymi z Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012 2018, przy założeniu prognozowanego systematycznego spadku liczby ludności zamieszkałej w miastach i na obszarach wiejskich na terenie województwa świętokrzyskiego, zgodnie z Prognozą ludności na lata 2008 2035 opracowaną przez GUS, wynosi w roku 2013 (lipiec do grudzień) około 1 066,50 Mg oraz w roku 2014 około 2 133 Mg. 2. Dane dotyczące Gminy Mirzec, istotne z punktu widzenia zamówienia:1.Liczba sołectw: 10. Nazwy sołectw wraz z liczbą mieszkańców poszczególnych sołectw (stan na 31 grudnia 2012 r.): Mirzec I 1321, Mirzec II 840, Trębowiec 569, Osiny 895, Gadka 1244, Tychów Stary 815, Ostrożanka 458, Małyszyn 956, Tychów Nowy 844, Jagodne 590, Razem 8532.2.Łączna liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Mirzec.(stan na 31 grudnia 2012 r.): 8532 (stan na 31 grudnia 2011 r.): 8518 (stan na 31 grudnia 2010 r.): 8536 Jako maksymalną liczbą osób zamieszkałych na terenie gminy Mirzec w okresie obowiązywania zamówienia należy przyjąć 8532 3.Szacunkowa liczba gospodarstw domowych. Szacunkowa liczba nieruchomości do obsługi, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi ok. 2129 w zabudowie jednorodzinnej. Zamawiający nie dysponuje wykazem nieruchomości, na których faktycznie zamieszkują mieszkańcy. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić przy sporządzaniu oferty wzrost liczby nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi wzrost liczby budynków mieszkalnych jednorodzinnych wg. danych Urzędu Gminy w Mircu, w latach 2010 2012 który obrazuje poniższa tabela. wzrost liczby budynków mieszkalnych 2010 tj.10, 2011 tj.9, 2012 tj. 29.4.Długość dróg na terenie gminy wynosi łącznie:Drogi gminne 39, 38 km, Drogi powiatowe 54,284 km, Droga wojewódzka 16, 966 km. 3 Zakres usług :1.Odbiór odpadów komunalnych odbywać ma się według następujących zasad:1)odpady komunalne zbierane w sposób selektywny u źródła gromadzone w workach:Papier i tektura oraz opakowania wielomateriałowe kolor worka niebieski z częstotliwością raz w miesiącu,Tworzywa sztuczne i metale - kolor worka żółty z częstotliwością raz w miesiącu, Opakowanie szklane kolor worka zielony z częstotliwością raz na kwartał,2.Inne odpady komunalne zbierane w sposób selektywny - odbiór odpadów wystawionych przed posesją:Odpady wielkogabarytowe z częstotliwością raz w roku,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny z częstotliwością raz w roku,zużyte opony samochodowe - z częstotliwością raz w roku,3)Odpady budowlano remontowe, Odpady remontowo budowlane - odbiór z 10 punktów mobilnych zlokalizowanych po jednym w każdym sołectwie (wskazanych przez Urząd Gminy) z częstotliwością 1 raz do roku, 4)odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne) gromadzone w pojemnikach o pojemnościach od 110 ldo 240 l lub w przypadku ich braku w czarnych workach (które zapewni właściciel nieruchomości) Zmieszane odpady komunalne z częstotliwością raz w miesiącu,2.Wykonawca ma obowiązek przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Mirzec do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub, w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami tj. Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Janik Sp. z o.o. w Janiku lub instalacji zastępczych w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Samsonowicza 15, 11 lub Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Janczycach, 27-522 Baćkowice)3.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów segregowanych u źródła(w kolorach określonych w pkt. 1). Ppk. 1.1)). Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić oraz informacją o rodzaju odpadów, w których nich gromadzić nie wolno. Worki do selektywnej zbiórki muszą też być oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. Czytelna instrukcja umieszczona na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Worki muszą zostać dostarczone w nieprzekraczalnym terminie do 1 lipca 2013 r., a następnie przy każdym odbiorze odpadów.4.W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wyposaży posesji w pojemnik na odpady zmieszane Wykonawca ma również obowiązek zapewnienia właścicielom nieruchomości możliwości zaopatrzenia nieruchomości w pojemniki na odpady nieposegregowane (zmieszane odpady komunalne), pojemnościach od 110 l - 240 l.. Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości ww. pojemniki na podstawie zawierania z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę z tego tytułu żadnych kosztów. 5.Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełnią one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mirzec, oraz znajdują się one w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym.6.Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Mirzec. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji wynikających ze złych parametrów technicznych dróg. UWAGA: Wykonawca przed złożeniem oferty winien dokonać wizji w terenie w celu zapoznania się z warunkami lokalnymi i specyfiką terenu gminy Mirzec.7.Transport odpadów segregowanych u źródła do miejsca segregacji w celu uzyskania i przekazania do odzysku surowców wtórnych musi odbywać się z zachowaniem przepisów o gospodarowaniu odpadami. 8.Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu raz na kwartał sprawozdania z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwianiu odpadów. Ilość odpadów wina być podana w Mg w rozbiciu na poszczególne miesiące kwartału. Wykonawca ponadto wskaże w nim poszczególne rodzaje odpadów zmieszane, segregowane oraz miejsce unieszkodliwiania wraz z dokumentem przyjęcia do instalacji. Sprawozdanie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu do końca miesiąca następującego po każdym kwartale.9.Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w swojej ofercie wstępnego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, na podstawie którego miałaby być realizowana usługa odbioru odpadów (z uwzględnieniem całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia z podziałem na odpady segregowane, odpady zmieszane wraz z określeniem kolejności miejscowości, z których odbierane zostaną odpady,. Harmonogram uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami projektu Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mirzec. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie Harmonogramu w miarę zaistniałych potrzeb - informując Zamawiającego z miesięcznym wyprzedzeniem. Wywóz odpadów będzie odbywał się ściśle wg Harmonogramu, uzgodnionego przez Wykonawcę i Zamawiającego stanowiącego załącznik do umowy. Odbiór odpadów przez Wykonawcę musi odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 do19:00.10.Wykonawca pod żadnym pozorem nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami gromadzonymi w sposób nieselektywny.11.Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacją fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje Zamawiającemu w ciągu 72 godzin od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów.12.Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości Wymagania formalne1)Wykonawca obowiązany jest w dniu podpisania umowy do spełnienia następujących wymagań:a)posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Mirzec, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia;b)posiadania wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznymi elektronicznym oraz ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;c)posiadania zezwolenia na transport odpadów lub wpisu do rejestru lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;d)posiadania zezwolenia na zbieranie odpadów, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;e)posiadania umowy z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Planie gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego dla Regionu 2, tj. Zakładem Unieszkodliwiania Odpadów Janik Sp. z o.o. w Janiku ul. Borkowska 1, 27 415 Kunów,f)posiadania umowy z instalacjami odzysku i unieszkodliwiania lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. 13.Wymagania Zamawiającego dotyczące posiadanych przez Wykonawcę pojazdów i urządzeń oraz bazy magazynowo-transportowej wraz określeniem stawianych im wymagań. 1)Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową, usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Mirzec, na terenie, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.2)W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby:a)w posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;b)pojazdy do odbierania odpadów były w pełni sprawne, posiadały aktualne badania techniczne, były dopuszczone do ruchu; c)pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;d)wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące, bazujące na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiające weryfikację tych danych. e)w przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach;3)Wykonawca obowiązany jest do spełniania wymagań opisanych w pkt 12 i 13 przez cały okres realizacji zamówienia.4)Po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi dokumenty poświadczające spełnianie wymagań opisanych w pkt 12 i 13, zgodnie z zapisem Rozdziału 18 pkt. 6 SIWZ. Brak przedłożenia dokumentu stanowi podstawę do uznania, iż Wykonawca uchyla się od podpisania umowy oraz do zatrzymania wadium.5)Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto:a)dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp., w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy;b)okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów, potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy, zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;c)ponoszenie odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich, za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. 14.Wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu postępowania z odpadami: 1)Wymagania przy postępowaniu z poszczególnymi rodzajami odpadów :Wykonawca ma obowiązek przekazywania zmieszanych odpadów, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Mirzec do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub, w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu (Zmieszane odpady komunalne z terenu gminy Mirzec dostarczane będą do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Janik Sp. z o.o. w Janiku lub instalacji zastępczych w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Samsonowicza 15 11 lub Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Janczycach, 27-522 Baćkowice.2)Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zebrane odpady w sposób, który zapewni osiągniecie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U.z 2012 r. poz. 645) następujących frakcji odpadów: papier metale, tworzywa sztuczne i szkło, inne niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych.W przypadku niewywiązania się z niniejszego obowiązku na Wykonawcę nałożona zostanie kara umowna określona w projekcie umowy z Wykonawcą stanowiącym załącznik do SIWZ,3)Wykonawca zobowiązany jest:do przekazania do odzysku surowców wtórnych, Wykonawca zapewni w szczególności zgodne z prawem postępowanie ze sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Wykonawca zapewnia oddzielne gromadzenie i odbieranie odpadów niebezpiecznych, a następnie zapewnia składowanie na legalnym składowisku odpadów niebezpiecznych lub inny sposób zagospodarowania tych odpadów zgodny z prawem (unieszkodliwianie, odzysk, segregacja w celu odzysku odpadów).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), w terminie do dnia 08 kwietnia 2013 r. do godz. 10:00. 2.Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.3.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, z treści gwarancji (poręczenia) musi wynikać bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie związania ofertą. Gwarancja (poręczenie) nie powinna zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela), że pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Zamawiającego w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego.4.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.5.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w nr 91 8523 0004 0006 0046 2000 0001 BS Wąchock O.Mirzec z adnotacją wadium Odbiór , transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkanych na terenie gminy Mirzec w latach 2013-2014.6.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.7.Do oferty należy dołączyć potwierdzenie wniesienia wadium.8.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy zamieścić w osobnej kopercie - opisanej Wadium dołączonej do oferty, a kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem złączyć z ofertą.9.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.10.Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ugmirzec.sisco.info
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach