Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Szastarka w 2023 r.”

GMINA SZASTARKA ogłasza przetarg

  • Adres: 23-225 Szastarka, Szastarka 121
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZASTARKA
    Szastarka 121
    23-225 Szastarka, woj. lubelskie
    REGON: 830409650
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugszastarka.e-biuletyn.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Szastarka w 2023 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szastarka.4. W terminie 7 dni od podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy dokładny wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do przygotowania odpowiedniej ilości worków na odpady komunalne zbierane selektywnie: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne.5. Gmina Szastarka zgodnie z „Planem gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego 2022” (uchwała Nr XXIV/349/2016 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 2 grudnia 2016 r.) należy do Regionu Centralno – Zachodniego.6. Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zobowiązany jest do: 1) przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Szastarka bezpośrednio do instalacji komunalnych. Odpady komunalne zmieszane o kodzie 20 03 01 należy kierować do instalacji komunalnych zapewniających mechaniczno-biologiczne przetwarzanie odpadów komunalnych i wydzielenie ze zmieszanych odpadów komunalnych frakcji nadających się w całości lub w części do recyklingu, a jeśli to niemożliwe do odzysku,2) przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.), uwzględniając instalacje, gdzie sposób gospodarowania odpadami zapewni osiągnięcie na rzecz Zamawiającego odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wynikających z art. 3b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.).7. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, transportu i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: zmieszanych odpadów komunalnych, segregowanych odpadów komunalnych, w skład których wchodzą następujące frakcje: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpadów; przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych pochodzących z drobnych remontów budynków, powstałych w gospodarstwie domowym, wykonanych we własnym zakresie, nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenie robót budowlanych, popiołu z gospodarstw domowych.2) Wykonawca w pierwszym miesiącu realizacji zamówienia dostarczy do każdej z nieruchomości po 2 worki na odpady: „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”,” 1 worek na SZKŁO” i 1 worek na „PAPIER”. Worki na odpady „BIO” w ilości 50 sztuk Wykonawca dostarczy do siedziby Zamawiającego i będzie uzupełniał na wniosek Zamawiającego.3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażania nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w przezroczyste worki o pojemności 120 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (tj. co najmniej 60 μm) przeznaczone na gromadzenie odpadów segregowanych tj.a) papier – worki w kolorze niebieskim z napisem „PAPIER”,b) szkło – worki w kolorze zielonym z napisem „SZKŁO”,c) metale i tworzywa sztuczne – worki w kolorze żółtym z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”,d) bioodpady – worki w kolorze brązowym z napisem „BIO”.4) Wykonawca jest zobowiązany do sukcesywnego uzupełniania worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki (po każdorazowym odbiorze), poprzez pozostawienie przy nieruchomości, w dniu odbioru odpadów nowych worków w ilości i rodzaju odpowiadającym ilości odebranych worków z odpadami. Wykonawca jest zobowiązany w uzasadnionych przypadkach na prośbę właściciela nieruchomości przekazać większą ilość worków na odpady segregowane, niż ta wynikająca z ilości wystawionych do odbioru.5) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do siedziby Zamawiającego worków przeznaczonych na odpady zbierane selektywnie. Worki te wydawane będą mieszkańcom Gminy w losowych przypadkach. Worki winny być dostarczone w terminie 3 dni od daty otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. Zgłoszenie zawierające ilość i rodzaj worków niezbędnych do dostarczenia zostanie przekazane do siedziby Wykonawcy pocztą elektroniczną.6) Obowiązkiem Wykonawcy jest uporządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu oraz gdy zajdzie taka potrzeba poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków ze zmieszanymi odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie będzie niewystarczająca), jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) sprawozdania z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres nieruchomości i ilość dostawionych worków) na potrzeby postępowań kontrolnych w zakresie zgodności zadeklarowanej z faktyczna liczbą osób zamieszkujących daną nieruchomość.7) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów w terminie 7 dni od podpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 8) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w czasie wskazanym w ofercie nie dłuższym niż 72 godziny od otrzymania zawiadomienia telefonicznie lub drogą mailową od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić Zamawiającemu. 9) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów (kart wagowych) Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 10) System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów poprodukcyjnych powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej.11) Wykonawca zobowiązany jest do weryfikowania poprawności prowadzonej segregacji przez właściciela nieruchomości, w przypadku niedopełnienia obowiązku segregacji lub prowadzenia segregacji niezgodnej z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szastarka Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako niesegregowane (zmieszane) i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty, godziny i numerem porządkowym budynku. W opisanych przypadkach Wykonawca jest zobowiązany do pozostawienia informacji właścicielowi nieruchomości w formie naklejki „OSTRZEŻENIE - NIEWŁAŚCIWA SEGREGACJA”. 12) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnych, a selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postepowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.8. Sposób odbioru odpadów w zależności od rodzaju zabudowy:1) zabudowa jednorodzinnaNa terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. Odbiór i transport odpadów następuje z pojemników ustawionych przy drogach gminnych, powiatowych, wojewódzkich, krajowych oraz drogach wewnętrznych stanowiących własność Gminy Szastarka.a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 i 240 litrów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości zamieszkałych).Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów niesegregowanych (zmieszanych) – raz w miesiącu, w dni robocze w godzinach od 7:00 do 19:00.Właściciel posesji zaopatruje się w pojemnik i zapewnia utrzymanie go w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.b) Odpady komunalne zbierane selektywnieSelektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w plastikowych workach określonych w ust. 7 pkt. 3. Worki te zapewnia Wykonawca i dostarcza je w miejsca wskazane przez Zamawiającego.Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów zbieranych selektywnie – raz w miesiącu w dni robocze w godzinach od 7:00 do 19:00.Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę bioodpadów zbieranych w worki z napisem „BIO” odbieranych z nie więcej jak 5% szacowanej liczby posesji – raz w miesiącu w dni robocze w godzinach od 7:00 do 19:00. 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:1) posiadania aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanejw zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.), w zakresie wszystkich odpadów objętych niniejszym postępowaniem,2) podsiadania aktualnego wpisu do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami, o których mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.) w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,z uwzględnieniem art. 233 ustawy o odpadach, lub ważne zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych w zakresie wszystkich odpadów objętych niniejszym postępowaniem.W przypadku oferty wspólnej Wykonawców warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-17

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach