Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Fałków w 2021 roku

Gmina Fałków ogłasza przetarg

  • Adres: 26-260 Fałków, ul. Zamkowa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 447 873 535 , fax. 447 873 535
  • Data zamieszczenia: 2020-11-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Fałków
    ul. Zamkowa 1 A
    26-260 Fałków, woj. świętokrzyskie
    tel. 447 873 535, fax. 447 873 535
    REGON: 59064806600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.falkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Fałków w 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług obejmujących: odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Fałków oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanej w Fałkowie w 2021 roku. Systemem gospodarki odpadami komunalnymi objętych jest 1282 nieruchomości w 19 sołectwach. Według deklaracji na dzień 31.12.2019 roku systemem objęte są 3507 osoby. Wszyscy mieszkańcy będą zobligowani do segregacji odpadów. Łączna ilość odpadów komunalnych odebranych w 2020 roku od stycznia do końca października (3 kwartały) z terenu gminy Fałków wyniosła 553,63Mg. Szacuje się że w całym roku 2020 i w każdym z kolejnych lat zostanie odebranych 756,00 Mg - wartość do celów porównawczych, gdyż wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą ilość odpadów komunalnych a wynagrodzenie Wykonawcy uzależnione będzie od rzeczywistej ilości odebranych odpadów. Odbiór, transport i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Fałków odbywać się będzie w okresie od dnia 01.01.2021r. do dnia 31.12.2021r, a dodatkowo od dnia 01.12.2021r. odbiór odpadów nastąpi z uruchomionego wówczas PSZOK w Fałkowie(obecnie jeszcze nie funkcjonuje). Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od gospodarstw domowych, może następować w dni od poniedziałku do soboty w przedziale czasowym od 7.00 do godz. 19.00 przy czym dni odbioru odpadów selektywnie zbieranych nie mogą pokrywać się z terminami odbioru odpadów zmieszanych. Odbiór odpadów segregowanych, zmieszanych oraz biodegradowalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Fałków wykonywany będzie raz w miesiącu, z tym, że w okresie od kwietnia do października częstotliwość odbierania pozostałości z segregacji (zmieszanych odpadów komunalnych) oraz bioodpadów nie może być rzadsza niż raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych i nie rzadsza niż raz na tydzień z budynków wielolokalowych ( w Fałkowie 3 budynki wielorodzinne i w Olszamowicach-Porąbce 3 budynki wielorodzinne), z których odpady zmieszane i biodegradowalne należy odebrać z pojemników 1100 litrów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć nieruchomości, w których zamieszkują mieszkańcy gromadzący odpady w sposób selektywny, w worki foliowe na odpady. Dodatkowo przy budynkach mieszkalnictwa wielorodzinnego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojemniki o poj. 1100 litrów odrębnie na każdy rodzaj gromadzonych selektywnie odpadów( 1.papier i tektura, 2.tworzywa sztuczne i metale, 3.szkło) a także na odpady zmieszane oraz odpady biodegradowalne w łącznej ilości 6 kompletów (po 5 sztuk 1100l) w lokalizacjach: 3 komplety w Fałkowie i 3 komplety w Olszamowicach-Porąbce. Pojemniki w odpowiednim dla odpadu kolorze lub oznaczone odrębnie na rodzaj odpadu. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć nieruchomości, w których zamieszkują mieszkańcy zbierający odpady w sposób selektywny, w worki foliowe na odpady: 1) papier i tektura – w kolorze niebieskim o pojemności 120 litrów, 2) tworzywa sztuczne, metal i odpady wielomateriałowe – w kolorze żółtym o pojemności 120 litrów, 3) szkło – w kolorze zielonym o pojemności 120 litrów, 4) odpady biodegradowalne – brązowy o pojemności 120 litrów, 5) zużyte akumulatory i baterie, chemikalia oraz popiół - przezroczyste worki o poj 120 litrów – jedynie do czasu uruchomienia PSZOK. Zestawienie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy objętych zbiorczym systemem gospodarki odpadami komunalnymi, zawarty jest w załączniku nr 10 do SIWZ. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych, z których będą odbierane odpady komunalne wynosi 1282 (stan obecny), w tym 26 posesji z utrudnionym dojazdem (m.in.droga z kruszywa), które zostały wymienione w załączniku nr 8 do SIWZ. W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o 5%. Worki muszą być transparentne, wykonane z folii o grubości zapewniającej ich wytrzymałość (w szczególności worki przeznaczone na popiół) i posiadać nadruk określający rodzaj odpadów. Pojemniki 1100 litrów oraz worki zostaną dostarczone bezpośrednio gospodarstwom nieprzekraczalnym terminie do 10 dni od dnia podpisania umowy w ilości worki po 2 szt. w kolorze żółtym i zielonym oraz po 1 szt. w kolorze niebieskim, brązowym oraz bezbarwny na każdą nieruchomość właściwą ze względu na sposób gromadzenia odpadów, a następnie na wymianę przy każdym odbiorze odpadów w ilości wystawionych przez właściciela nieruchomości worków zapełnionych odpadami. Pojemniki w ilości 6 kompletów (po 5 sztuk 1100 l.) w lokalizacjach: 3 komplety w Fałkowie i 3 komplety w Olszamowicach-Porąbce Na dowód dostarczenia worków (pierwszy raz) i pojemników, Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu podpisane Oświadczenie z wykazem nieruchomości i dacie wyposażania ich w worki lub pojemniki 1100 l (dopuszcza się wskazanie terminu zaopatrzenia całej ulicy lub miejscowości pod warunkiem, iż wszystkie ich posesje zostały wyposażone). Dodatkowo Wykonawca dostarczy do Urzędu Gminy w Fałkowie worki na odpady komunalne zbierane w sposób selektywny wymienione w ust. 1, które będą wydawane nowym mieszkańcom oraz właścicielom nieruchomości w sytuacjach awaryjnych (np. kradzież worków, uszkodzenie, zapotrzebowanie na większą ilość worków). Worki będą dostarczone po zgłoszeniu zapotrzebowania przez pracownika Urzędu Gminy. Wykonawca zobowiązany będzie 2 razy w ciągu roku odebrać z nieruchomości zamieszkałych w gminie Fałków, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe i poremontowe w systemie obwoźnych zbiórek. Zamawiający w 2021 roku zakończy proces związany z przygotowaniem i wyposażeniem PSZOK. Uruchomienie PSZOK w Fałkowie nastąpi od dnia 01.12.2020r. Do czasu uruchomienia PSZOK, Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo odbierać z gospodarstw domowych zużyte akumulatory i baterie, chemikalia, odpady zielone oraz popiół w przezroczystych workach nie rzadziej niż 3 razy w roku. Uwaga: Zadeklarowana częstotliwość odbioru tych odpadów jest dodatkowym kryterium oceny ofert ( 3 razy w skali roku – 0 pkt, 4 razy w skali roku – 20 pkt.). Wykonawca zobowiązany jest także do czasu uruchomienia PSZOK dodatkowo odbierać przeterminowane leki z pojemników ustawionych w Punktach Aptecznych zlokalizowanych w Czermnie, Skórnicach i Fałkowie każdorazowo po przekazaniu informacji o ich zapełnieniu. Gmina Fałków liczy 19 sołectw: Budy, Czermno, Czermno-Kolonia, Fałków, Gustawów, Olszamowice, Papiernia, Pląskowice, Skórnice, Smyków, Stanisławów, Starzechowice, Studzieniec, Sulborowice, Sułków, Turowice, Wąsosz, Wola Szkucka, Zbójno. Pozostałe miejscowości to: Adelinów, Jakubowice, Szpinek, Bulianów, Bulianów-Gajówka, Czarna Smuga, Dąbrowa, Dobry Widok, Greszczyn, Grzmot, Julianów, Leszczyny, Pikule, Porąbka, Reczków, Rudka, Rudzisko, Sępskie Niwy, Skórnice-Poręba, Smyków-Boroniewskie, Stomorgi, Szreniawa, Trawno, Sulborowice Oddziały, Zygmuntów. Mapa gminy stanowi załącznik nr 9 do SIWZ Gmina Fałków znajduje się w obszarze gospodarki odpadami Region 6 Województwa Świętokrzyskiego, zgodnie z PGO dla województwa świętokrzyskiego (zagospodarowanie odpadów w zakresie odpadów zmieszanych, zielonych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zgodne z PGO dla województwa świętokrzyskiego). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie Umowy o pracę (art. 29 ust. 3a). Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy P.Z.P. wymaga, aby przez cały okres realizacji usługi wykonawca zatrudniał na umowę o pracę wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem prac stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia tj. osoby wykonujące czynności transportu odpadów (kierowca pojazdu) oraz osoby odpowiedzialne za dokonanie załadunku odpadów do pojazdów (ładowacz nieczystości). Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność przedmiotu zamówienia. Stosownie do treści art. 36 ust. 2 pkt. 8a ustawy Pzp - sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, Zamawiający będzie wymagał: a) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie do 10 dni roboczych od dnia otrzymania żądania, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie umów o pracę zawartych pomiędzy Wykonawcą a pracownikami, przez cały okres realizacji zamówienia oraz oświadczenia – zgody ww. osób na ich wgląd w ich dane osobowe. W tym celu, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Przedłożenie tej zgody następuje łącznie z przedłożeniem do wglądu kopii umów o pracę. b) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SIWZ wzorze umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, Umową cywilnoprawną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 15 000,00 PLN (piętnaście tysięcy zł ) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca posiada aktualne zezwolenie na transport i zbieranie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019r. poz 701 z późn zm.) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów Informacje dodatkowe Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia oraz przedłożonych na wezwanie dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo- o ile dotyczy 2. Dowód wniesienia wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna tj. gwarancję/poręczenie (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, jedynie zaleca się załączyć do oferty kopię przelewu, lecz nie jest to warunek konieczny). 3. Zobowiązanie podmiotów trzecich - o ile dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach