Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Fałków w 2020 roku

Gmina Fałków ogłasza przetarg

  • Adres: 26-260 Fałków, ul. Zamkowa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 447 873 535 , fax. 447 873 535
  • Data zamieszczenia: 2019-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Fałków
    ul. Zamkowa 1 A
    26-260 Fałków, woj. świętokrzyskie
    tel. 447 873 535, fax. 447 873 535
    REGON: 59064806600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.falkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Fałków w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług obejmujących: odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Fałków oraz z planowanego do uruchomienia w 2020 r Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanej w Fałkowie przy ul. Pląskowickiej 15. Systemem gospodarki odpadami komunalnymi objętych jest 1224 nieruchomości w 19 sołectwach. Według deklaracji na dzień 31.10.2019 roku systemem objęte są 3504 osoby. Na podstawie deklaracji złożonych przez mieszkańców oraz obserwacji procesu gromadzenia i oddawania odpadów stwierdza się, że obecnie około 95 % mieszkańców gminy prowadzi selektywną zbiórkę odpadów. Niemniej jednak na podstawie obowiązujących przepisów oraz aktów prawa miejscowego, które zaczną obowiązywać od 01 stycznia 2020 roku, wszyscy mieszkańcy będą zobligowani do segregacji odpadów. Łączna ilość odpadów komunalnych odebranych w 2018 roku (1 rok) z terenu gminy Fałków wyniosła 532,605 Mg (wartość do celów porównawczych, gdyż wykonawca zobowiązany jest odebrać każdą ilość odpadów komunalnych). Odbiór, transport i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Fałków odbywać się będzie w okresie od dnia 01.01.2020r. do dnia 31.12.2020r, a dodatkowo od dnia 01.10.2020r. odbiór odpadów nastąpi z uruchomionego wówczas PSZOK w Fałkowie(obecnie jeszcze nie funkcjonuje). Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od gospodarstw domowych, może następować jedynie w dni od poniedziałku do soboty w przedziale czasowym od 7.00 do godz. 19.00. przy czym dni odbioru odpadów selektywnie zbieranych nie mogą pokrywać się z terminami odbioru odpadów zmieszanych. Uwaga: Najkorzystniejszym dniem tygodnia do odbioru odpadów zmieszanych i segregowanych z zamieszkałych gospodarstw jest sobota, z uwagi na największy odsetek obecności mieszkańców w domach. Z tego powodu, termin odbioru odpadów jest jednym z kryterium oceny ofert a za zadeklarowanie w ofercie i dokonywanie odbioru odpadów tylko w soboty (w przypadku święta zastępczy termin, nie koniecznie sobota) w godzinach 8.00-18.00 (przedział 10 godzinny) Wykonawca otrzymuje dodatkowe punkty. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych z nieruchomości zamieszkałych wykonywany będzie raz w miesiącu, za wyjątkiem zabudowy wielomieszkaniowej (w Fałkowie 3 budynki wielorodzinne i w Olszamowicach-Porąbce 3 budynki wielorodzinne), z których w miesiącach czerwiec do wrzesień, odpady zmieszane i biodegradowalne należy odebrać po 2 razy w miesiącu, z pojemników 1100 litrów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć nieruchomości, w których zamieszkują mieszkańcy gromadzący odpady w sposób selektywny, w worki foliowe na odpady. Dodatkowo przy budynkach mieszkalnictwa wielorodzinnego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojemniki o poj. 1100 litrów odrębnie na każdy rodzaj gromadzonych selektywnie odpadów( 1.papier i tektura, 2.tworzywa sztuczne i metale, 3.szkło) a także na odpady zmieszane i odpady biodegradowalne w łącznej ilości 6 kompletów (po 5 sztuk 1100l) w lokalizacjach: 3 komplety w Fałkowie i 3 komplety w Olszamowicach-Porąbce. Pojemniki w odpowiednim dla odpadu kolorze lub oznaczone odrębnie na rodzaj odpadu. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć nieruchomości, w których zamieszkują mieszkańcy zbierający odpady w sposób selektywny, w worki foliowe na odpady: 1) papier i tektura – w kolorze niebieskim o pojemności 120 litrów, 2) tworzywa sztuczne, metal i odpady wielomateriałowe – w kolorze żółtym o pojemności 120 litrów, 3) szkło – w kolorze zielonym o pojemności 120 litrów, 4) odpady biodegradowalne – brązowy o pojemności 120 litrów, 5) zużyte akumulatory i baterie, chemikalia oraz popiół - przezroczyste worki o poj 120 litrów – jedynie do czasu uruchomienia PSZOK. Worki muszą być transparentne, wykonane z folii o grubości zapewniającej ich wytrzymałość (w szczególności worki przeznaczone na popiół) i posiadać nadruk określający rodzaj odpadów. Dodatkowo Wykonawca dostarczy do Urzędu Gminy worki na odpady komunalne zbierane w sposób selektywny wymienione w ust. 1, które będą wydawane nowym mieszkańcom oraz właścicielom nieruchomości w sytuacjach awaryjnych (np. kradzież worków, uszkodzenie, zapotrzebowanie na większą ilość worków). Worki będą dostarczone po zgłoszeniu zapotrzebowania przez pracownika Urzędu Gminy. Wykonawca zobowiązany będzie 2 razy w ciągu roku odebrać z nieruchomości zamieszkałych w gminie Fałków, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe i poremontowe w systemie obwoźnych zbiórek. Zamawiający w 2020 roku zakończy proces związany z przygotowaniem i wyposażeniem PSZOK. Uruchomienie PSZOK w Fałkowie nastąpi od dnia 01.10.2020r. Do czasu uruchomienia PSZOK, Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo odbierać z gospodarstw domowych zużyte akumulatory i baterie, chemikalia, odpady zielone oraz popiół w przezroczystych workach a także przeterminowane leki z pojemników ustawionych w Punktach Aptecznych zlokalizowanych w Czermnie i Fałkowie, nie rzadziej niż 3 razy w roku. Uwaga: Zadeklarowana częstotliwość odbioru tych odpadów jest dodatkowym kryterium oceny ofert ( 3 razy w skali roku – 0 pkt, 4 razy w skali roku – 20 pkt.) Zestawienie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy objętych zbiorczym systemem gospodarki odpadami komunalnymi, zawarty jest w załączniku nr 10 do SIWZ. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych, z których będą odbierane odpady komunalne wynosi 1224 (stan obecny), w tym 26 posesji z utrudnionym dojazdem (m.in.droga z kruszywa), które zostały wymienione w załączniku nr 8 do SIWZ. W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby gospodarstw domowych oraz liczby mieszkańców o 5%. Gmina Fałków liczy 19 sołectw: Budy, Czermno, Czermno-Kolonia, Fałków, Gustawów, Olszamowice, Papiernia, Pląskowice, Skórnice, Smyków, Stanisławów, Starzechowice, Studzieniec, Sulborowice, Sułków, Turowice, Wąsosz, Wola Szkucka, Zbójno. Pozostałe miejscowości to: Adelinów, Jakubowice, Szpinek, Bulianów, Bulianów-Gajówka, Czarna Smuga, Dąbrowa, Dobry Widok, Greszczyn, Grzmot, Julianów, Leszczyny, Pikule, Porąbka, Reczków, Rudka, Rudzisko, Sępskie Niwy, Skórnice-Poręba, Smyków-Boroniewskie, Stomorgi, Szreniawa, Trawno, Sulborowice Oddziały, Zygmuntów. Mapa gminy stanowi załącznik nr 9 do SIWZ Gmina Fałków znajduje się w obszarze gospodarki odpadami Region 6 Województwa Świętokrzyskiego, zgodnie z PGO dla województwa świętokrzyskiego (zagospodarowanie odpadów w zakresie odpadów zmieszanych, zielonych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania zgodne z PGO dla województwa świętokrzyskiego). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie Umowy o pracę (art. 29 ust. 3a). Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy P.Z.P. wymaga, aby przez cały okres realizacji usługi wykonawca zatrudniał na umowę o pracę wszystkich pracowników fizycznych bezpośrednio związanych z wykonywaniem prac stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia tj. osoby wykonujące czynności transportu odpadów (kierowca pojazdu) oraz osoby odpowiedzialne za dokonanie załadunku odpadów do pojazdów (ładowacz nieczystości). Ilości pracowników niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia określa wykonawca uwzględniając termin wykonania oraz złożoność przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 10 000,00 PLN (dziesięć tysięcy zł ) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca posiada aktualne zezwolenie na transport i zbieranie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019r. poz 701 z późn zm.) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo- o ile dotyczy 2. Dowód wniesienia wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna tj. gwarancję/poręczenie (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, jedynie zaleca się załączyć do oferty kopię przelewu, lecz nie jest to warunek konieczny). 3. Zobowiązanie podmiotów trzecich - o ile dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach