Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Świlcza

Gmina Świlcza ogłasza przetarg

  • Adres: 36072 Świlcza, Świlcza
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 8670100, 8670133 , fax. 178 670 157
  • Data zamieszczenia: 2017-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świlcza
    Świlcza 168
    36072 Świlcza, woj. podkarpackie
    tel. 017 8670100, 8670133, fax. 178 670 157
    REGON: 69058214000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.swilcza.i-gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Świlcza
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Świlcza Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Świlcza w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r. Przedmiot zamówienia podzielony został na 3 zadania, niestanowiące jednak odrębnych części zamówienia i obejmuje łącznie następujące rodzaje odpadów: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu 1 Odpady komunalne zmieszane 20 03 01 2 Odpady opakowaniowe ze szkła 15 01 07 3 Szkło 20 01 02 4 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 5 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 6 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 7 Zużyte baterie i akumulatory 20 01 34 8 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz urządzenia zawierające freony 20 01 35 20 01 36 20 01 23 9 Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 10 Zużyte opony 16 01 03 11 Przeterminowane leki 20 01 32 12 Chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) 20 01 13 20 01 14 20 01 15 20 01 19 20 01 27 13 Odpady budowlano – rozbiórkowe grupa 17 14 Opakowania z papieru i tektury oraz papier i tektura 15 01 01 15 Opakowania z metali oraz metale 15 01 04 20 01 40 16 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach- popiół 20 01 99 Zadanie 1 Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Świlcza wraz z wyposażeniem wszystkich zgłoszonych nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych. Worki do gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych to również pojemniki. Bezpośrednio z nieruchomości odbierane będą następujące rodzaje odpadów: 1) odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) o kodzie 20 03 01; 2) odpady komunalne segregowane z podziałem na następujące frakcje: • odpady opakowaniowe ze szkła o kodzie 15 01 07; • zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06, tj. metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe; • opakowania z papieru i tektury o kodzie 15 01 01; • odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01 (tzw. bioodpady) w ilości nie większej niż 1m3; • odpady komunalne niewymienione w innych grupach – popiół – o kodzie 20 01 99. • odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, meble, przeterminowane leki, chemikalia. Odbiór odpadów komunalnych będzie się odbywał z następującą częstotliwością: • odpady komunalne zmieszane – nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie; • odpady opakowaniowe szklane – nie rzadziej 1 niż raz na dwa tygodnie; • odpady opakowaniowe tj. metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie; • odpady opakowaniowe z papieru i tektury – nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie; • bioodpady – nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie; • popiół - nie rzadziej niż 1 raz na dwa tygodnie; • odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, meble, przeterminowane leki, chemikalia – nie rzadziej niż 2 razy do roku; • odpady niebezpieczne zbierane selektywnie w strumieniu odpadów komunalnych takich jak: przeterminowane leki (wykaz punktów zbiórki stanowi załącznik Nr 6 niniejszej SWIZ), zużyte baterie i akumulatory (wykaz punktów zbiórki stanowi załącznik Nr 7 niniejszej SWIZ) – po zgłoszeniu przez Zamawiającego. Pojemności poszczególnych pojemników: dla nieruchomości zamieszkałych: • odpady komunalne zmieszane – pojemniki 120l, 240l lub 1100l; • odpady opakowaniowe szklane – pojemniki 120l, 240l • odpady opakowaniowe tj. metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – pojemniki 120l, 240l • odpady opakowaniowe z papieru i tektury – pojemniki 120l, 240l • bioodpady – pojemniki 120l, 240l Oznaczenie kolorystyczne poszczególnych pojemników: • odpady komunalne zmieszane – kolor czarny; • odpady opakowaniowe szklane – kolor zielony • odpady opakowaniowe tj. metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – kolor żółty • bioodpady – kolor brązowy. • popiół – kolor popielaty • papier i tektura – kolor niebieski Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pojemniki na odpady komunalne selektywnie zbierane i dostarczyć je na adres nieruchomości wskazanych w wykazie nieruchomości na czas realizacji przedmiotowego zamówienia, bez dodatkowych opłat ze strony właściciela nieruchomości. Dostarczenie pojemników na adresy nieruchomości powinno nastąpić najpóźniej w terminie 7 dni od momentu otrzymania przez Wykonawcę szczegółowego wykazu nieruchomości. Szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady komunalne, które należy wyposażyć w pojemniki na odpady selektywnie zbierane, zostanie dostarczony Wykonawcy nie później niż do dnia 31.12.2017r. w przypadku właścicieli nieruchomości zamieszkałych. Jednocześnie, w czasie trwania umowy Zamawiający będzie sukcesywnie przekazywał wykazy nieruchomości Wykonawcy w miarę otrzymywanych nowych deklaracji od właścicieli nieruchomości. Szacunkowe ilości pojemników, które Wykonawca powinien zabezpieczyć przed przystąpieniem do realizacji zadania, określa poniższa tabela: Rodzaj odpadu Rodzaj pojemnika Szacowana ilość pojemników Nieruchomości zamieszkałe – gospodarstwa domowe Odpady opakowaniowe ze szkła 120l 3965 Zmieszane odpady opakowaniowe 120l 3965 Bioodpady 120l 3965 Popiół 120l 3965 Papier i tektura 120l 3965 Razem 19 825 Dane przedstawione w tabeli mają charakter szacunkowy. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z uwzględnieniem migracji ludności oraz budowy nowych nieruchomości. Przewidywana ilość odpadów komunalnych do odbioru, transportu i zagospodarowania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dla zadania 1, opracowana na podstawie danych od firm odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w latach 2013-2016, przedstawia się następująco: ODPADY SEGREGOWANE Kod odebranych odpadów komunalnych Nazwa ROK 2013 ROK 2014 ROK 2015 ROK 2016 I półrocze 2017 15 01 07, 20 01 02 Opakowania ze szkła, szkło 150,8 179,9 208,07 305,36 123,82 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 78,2 101,6 15,08 20 01 99 Inne frakcje zbierane w sposób selektywny 78,79 367,35 75,18 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 64,9 343,83 583,24 144,78 15 01 04 Opakowania z metalu 14,7 26,6 16,14 20 01 36 Zużyte urządzenia eklektyczne i elektroniczne 9,9 4,8 3,27 1,21 11,23 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 2,9 14,1 71,25 189,921 55,47 16 01 03 Odpadowe opony 1,5 6,6 19,71 14,13 25,56 20 02 01 Odpady biodegradowalne 59,9 31,75 209,56 11,42 RAZEM: 258 458,4 787,89 1 670,771 447,46 ODPADY NIESEGRGOWANE Kod odebranych odpadów komunalnych Nazwa ROK 2013 ROK 2014 ROK 2015 ROK 2016 I półrocze 2017 20 03 01 Niesegregowane odpady komunalne 1426,8 1344,56 1723,64 1807,92 642,91 System odbierania odpadów komunalnych, częstotliwości odbioru, kolory pojemników oraz ich pojemności będzie funkcjonował zgodnie z: • Uchwała Nr L/355/2017 Rady Gminy Świlcza z dnia 8 listopada 2017., w sprawie Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Świlcza stanowiąca załącznik Nr 8 do niniejszej SWIZ, • Uchwała Nr L/356/2017 Rady Gminy Świlcza z dnia 8 listopada 2017 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, stanowiąca załącznik Nr 9 do niniejszej SWIZ Zadanie 2 Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych selektywnie, gromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zlokalizowanym na terenie Gminy Świlcza wraz z wyposażeniem w odpowiednie pojemniki do gromadzenia odpadów. Prowadzenie działalności PSZOK poprzez m.in.: obsługa mieszkańców w terminach i godzinach podanych przez Zamawiającego, ewidencjonowanie zebranych odpadów komunalnych, dbałość o czystość i porządek PSZOK. Z wyżej wymienionego punktu odbierane będą następujące rodzaje odpadów: • zużyte baterie i akumulatory • zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz urządzenia zawierające freony • odpady wielkogabarytowe • zużyte opony • przeterminowane leki i chemikalia • rozdrobnione odpady budowlano – rozbiórkowe odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone • opakowania szklane oraz szkło • opakowania z tworzyw sztucznych • opakowania z papieru i tektury • opakowania z metali oraz metale • opakowania wielomateriałowe • popiół pochodzący z instalacji domowego ogrzewania Zebrane odpady wymienione powyżej będą odbierane z częstotliwością uzależnioną od stopnia zapełnienia pojemników, na zgłoszenie, z terminem odbioru 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w odpowiednie pojemniki i kontenery do gromadzenia odpadów. Przewidywana ilość odpadów do odbioru, transportu i zagospodarowania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dla zadania 2 opracowana na podstawie danych z ewidencji przyjęć PSZOK, przedstawia się następująco: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Ilość odpadów w roku 2016 [Mg] 1 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 3,64 Mg 2 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 20 01 35 1,21 Mg 3 Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 94 Mg 4 Zużyte opony 16 01 03 13,39 Mg 5 Odpady budowlano – rozbiórkowe grupa 17 57,50 Mg 6 Popiół 20 01 99 2,47Mg Zadanie 3 Objazdowa zbiórka odpadów problemowych. 1. Zbiórka objazdowa odpadów problemowych jest organizowana w Gminie Świlcza dwa razy w roku. Zamawiający ustali z Wykonawcą, z przynajmniej miesięcznym wyprzedzeniem, termin realizacji tej części zamówienia oraz jej harmonogram. 2. Podczas akcji objazdowej Wykonawca zbierze od mieszkańców następujące rodzaje odpadów: • odpady wielkogabarytowe w tym meble dywany • metale (złom) • zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne • urządzenia zawierające freony • zużyte opony • przeterminowane leki • zużyte baterie i akumulatory • ceramika • zużyta stolarka okienna • tekstylia 3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie objazd wszystkich miejscowości położonych na terenie Gminy Świlcza, załadunek wystawionych przed posesje odpadów na środek transportu, posprzątanie miejsca, z którego zabierane są odpady, a następnie ich wywóz i zagospodarowanie. 4. Przewidywane ilości odpadów do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, opracowana na podstawie danych od firm odbierających w roku 2015, przedstawia się następująco: Lp. Rodzaj odpadu Szacowana ilość (Mg) 1 Odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 45,00 2 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodach 20 01 35 i 20 01 36 3,27 3 Zużyte opony o kodzie 16 01 03 19,71 4 Leki o kodzie 20 01 32 0,04
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90510000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Dokumenty o których mowa w pkt b, c, d, e należy w oryginale złożyć w kasie Urzędu Gminy w Świlczy a kopie wpiąć do oferty przed upływem terminu składania ofert. Dopuszcza się by te dokumenty były wpięte do oferty. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed terminem składania ofert. Za datę wniesienia wadium uważa się datę uznania wskazanego rachunku bankowego, tj. datę faktycznego wpływu środków finansowych na podany rachunek bankowy Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Nr 92 9159 1023 2005 5000 0026 0074 Bank Spółdzielczy w Głogowie Młp. Oddział w Świlczy z dopiskiem: Przetarg o znaku RGI.271.30.2017 Kopię potwierdzenia przelewu należy dołączyć do oferty lub złożyć w kasie Urzędu Gminy Świlcza. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu prosi się o podanie numeru rachunku bankowego, na który zamawiający ma dokonać zwrot wadium. 7. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może zatrzymać wadium wraz z odsetkami. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) w art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Z powyższego dokumentu powinno ponadto wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. 9. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 10. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale. 11. Wadium wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 12. Zwrot wadium: Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z uwzględnieniem postanowień art. 46 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli jest wymagana do świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia, tj. Wykonawca musi posiadać aktualne: a) zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie: ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz.U. z 2010 r. nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) oraz art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2016 r. poz.1987 z późn. zm.), b) zawartą umowę z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych bądź zastępczymi instalacjami przewidzianymi do obsługi Regionu Centralnego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego na przyjmowanie zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów z pielęgnacji terenów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, c) wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1289, z późn. zm.), prowadzonego przez Wójta Gminy Świlcza w zakresie objętym przedmiotem zamówienia z zastrzeżeniem art. 9c ust. 1a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Zasoby innych podmiotów (art. 22a Pzp) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 Pzp. II. Zasoby innych podmiotów - dokumenty W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą. III. Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów. 1. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt 1, inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 4. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. W przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126), zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. IV. Oferta wspólna Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Każdy z wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia musi złożyć oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia. Jeżeli oferta wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. V. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. VI.Oferta musi zawierać następujące elementy: 1) prawidłowo wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, w tym podanie ceny ryczałtowej brutto za miesięczny okres świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, zgodnie z formularzem ofertowym – załącznik nr 1 do niniejszej siwz, informację dotyczące elementów podlegających ocenie w ramach kryteriów oceny ofert (edukacji ekologicznej) a także informację, którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy; 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do siwz; 3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu - załącznik nr 3 do siwz; 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu (załącznik nr 3 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w pkt 3 (załącznik nr 3 do siwz); 6) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwa). Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo w formie kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem; 7) dokument potwierdzający wniesienie wadium; 8) zobowiązania podmiotu trzeciego – jeśli dotyczy; 9) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców - odpowiedni dokument ustanawiający pełnomocnika; 10) Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach