Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Suwałki

Gmina Suwałki ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, ul. Kościuszki 71
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 087 5662136 , fax. 087 5662136
  • Data zamieszczenia: 2014-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Suwałki
    ul. Kościuszki 71 71
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 087 5662136, fax. 087 5662136
    REGON: 79067097000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina.suwalki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Suwałki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości niezamieszkałych, w tym działalności gospodarcze, szkoły, zakłady pracy, lokale gastronomiczne, hotele i inne obiekty noclegowe, ogródki działkowe, domki letniskowe, cmentarze położonych na terenie Gminy Suwałki, w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r poz.122), uchwałą Sejmiku Województwa Podlaskiego w sprawie uchwalenia Planu gospodarki odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017, przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Suwałk a także innymi przepisami prawa ustawowego i miejscowego.1) Zmieszane odpady komunalne, (kod 20 03 01) odpady zielone (20 02 01) oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania, Wykonawca jest obowiązany przekazać do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych dla Regionu zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podlaskiego lub w przypadku awarii tej instalacji do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.2) odpady selektywne Wykonawca zobowiązany jest przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią posępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013r., poz. 21 ze zm.).3) Zbiórka odpadów komunalnych będzie miała miejsce bezpośrednio z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (liczba gospodarstw - załącznik nr 10) i nie zamieszkują mieszkańcy gromadzone w standardowych pojemnikach i workach i odbywać się będzie z podziałem na:- Zmieszane odpady komunalne, zbierane do jednego pojemnika;- Odpady surowcowe recyklingowe (suche) - wyselekcjonowane z odpadów komunalnych zbierane w jednym pojemniku lub worku odpady opakowaniowe bez zawartości takie jak: papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale żelazne i nieżelazne, ubrania i tekstylia.- Szkło opakowaniowe odbierane bezpośrednio z nieruchomości w oddzielnym worku lub pojemniku oraz z gniazd w miejscowościach w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach. Pojemniki na zbiórkę szkła dostarcza Wykonawca, - Odpady ulegające biodegradacji (odpady zielone) - kompostowane przez właścicieli nieruchomości przy pomocy kompostowników przydomowych.4) Odpady wielkogabarytowe oraz sprzęt elektryczny i elektroniczny - odpady, które nie mogą być umieszczone ze względu na swoje rozmiary lub masę w typowych pojemnikach - odbierane akcyjnie przez Wykonawcę o częstotliwości - dwa razy w roku we wszystkich sołectwach.5) Popiół i żużel - w okresie grzewczym akcyjnie cztery razy w roku. 6) Odbiór około 5 szt. kontenerów KP-7 z miejsc publicznych, w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego oraz uprzątnięcie terenu wokół nich w okresie od kwietnia do października (około raz w miesiącu) 7) Opróżnianie pojemników znajdujących się na przystankach autobusowych oraz pojemników ulicznych (załącznik nr 13), z odpadów zebranych w sposób zmieszany oraz uprzątnięcie terenu wokół nich .8) Odbiór kontenera KP-7 z cmentarzy na terenie Gminy Suwałki: a) Magdalenowo - 12 razy w roku b) Płociczno - Tartak - 5 razy w roku Odbiór dokonywany będzie na zgłoszenie telefoniczne, lub e-mailem przez właściciela nieruchomości, lub zarządcę. Odbiór będzie wykonany w ciągu dwóch dni od faktu zgłoszenia.9) Usuwanie odpadów zgromadzonych luzem lub w workach, w miejscach do tego nieprzeznaczonych tzw. dzikie wysypiska ( szacunkowa ilość - 10 Mg )10) Częstotliwość odbioru odpadów - załącznik nr 11. 11) Ilość odpadów odebrana przez firmy w 2013 r, oraz do III kw. 2014 r. - załącznik nr 9. 12) Usługi należy wykonywać w dni robocze w godzinach od 6:00 do 22:00 .2. Wykonawca powinien zapewnić odbiór odpadów z punktów trudno dostępnych ( szczególnie zimą, w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu ) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji.3. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych.4. Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 5. Załadunek i transport odpadów powinien odbywać się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122),:1) zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie,2) użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług; pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy,3) odbieranie i transportowanie odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U.z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.); transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi,4) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę a także przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu,5) zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); pojazdy do odbierania odpadów komunalnych winny być myte z zewnątrz i wewnątrz oraz odkażane.6) Pojazdy wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju (współgrający z systemem w Gminie Suwałki ), czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 6. Wykonawca będzie prowadził ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.7. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach do końca miesiąca następującego po kwartale, kwartalne sprawozdania dotyczące:1) informacji o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz odpadów segregowanych,2) informacji o masie odpadów komunalnych odebranych, ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisko odpadów oraz nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania,3) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne;4) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem oraz z zadeklarowanym sposobem zbierania odpadów. 5) adresy nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie są ujęte w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia bądź zwiększenia zakresu zleconego do wykonania zamówienia, zgodnie z bieżącymi potrzebami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych)2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składani ofert.3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu: 2) przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Pekao S.A. O/Suwałki 62 1240 5891 1111 0000 5748 9764 .3) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;4) gwarancjach bankowych;5)gwarancjach ubezpieczeniowych;6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.), sposób przekazania: siedziba Zamawiającego, kasa przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 4.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych.5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina.suwalki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach