Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Harasiuki

Gmina Harasiuki ogłasza przetarg

  • Adres: 37-413 Harasiuki, Harasiuki 112A
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 015 8791306 , fax. 015 8791306
  • Data zamieszczenia: 2013-05-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Harasiuki
    Harasiuki 112A 112A
    37-413 Harasiuki, woj. podkarpackie
    tel. 015 8791306, fax. 015 8791306
    REGON: 83040937600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.harasiuki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Harasiuki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, transportui zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Harasiuki. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Załadunek, transport i unieszkodliwianie zmieszanych odpadów komunalnych w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu północnego wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2). Zbiórka, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości: 2.1.papier i tektura - w tym opakowania z papieru i tektury, gazety, czasopisma, opakowania wielomateriałowe (wielowarstwowe opakowania) 2.2.tworzywa sztuczne - w tym opakowania z tworzyw sztucznych, folie itp.; 2.3.metale - puszki, drobny złom; 2.4.szkło - z podziałem na szkło kolorowe i bezbarwne, w tym opakowania ze szkła; 2.5.zimnych popiołów, drobnych odpadów budowlanych, ceramicznych, pochodzących z rozbiórek i remontów z rozgraniczeniem na poszczególne frakcje w ilości do 100 kg, gromadzonych w workach do tego celu przeznaczonych w ilości nie większej niż 20 kg na worek, 2.6.zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych, zużytych baterii i akumulatorów, zużytych opon; przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów z tekstyliów, 2.7. odpadów biodegradowalnych ; trawy, liście, rozdrobione gałezie, itp. 2.8. Zbiórka w punktach aptecznych, przeterminowanych leków, ich transport i utylizacja. Na terenie gminy znajduje się 2 punkty apteczne w miejscowości Harasiuki i Huta Krzeszowska. 6). Wyposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), w pojemniki pozwalające gromadzić następujące rodzaje odpadów: papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, zużyte opony, szkło, metal, chemikalia, zużyte akumulatory i baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (posegregowane), popiół, odpady ulegające biodegradacji i zielone, odpady z tekstyliów. PSZOK zostanie wybudowany i prowadzony przez Zamawiajacego, przewidywany termin uruchomienia to miesiąc kwiecień 2014r. PSZOK wyposażony będzie w kwatery i pojemniki. Do Wykonawcy będzie należał odbiór zgromadzonych tam odpadów ( załadunek , transport, zagospodarowanie )Zamawiający przewiduje, iż odpady odbierane będą co najmniej 1 raz na kwartał. Do porównania ofert, Wykonawca w cenie oferty winien uwzględnić wyposażenie PSZOK w 5 sztuk pojemników - 1100l i 5 sztuk pojemników 7000l (KP-7). Pojemniki będą stanowić własność Wykonawcy. 7) Dane dotyczące Gminy Harasiuki istotne z punktu widzenia zamówienia: 7.1. liczba mieszkańców zameldowanych według danych ewidencji ludności: w roku 2010 (stan na 31 grudnia 2010 r.) - 6 440 osób; w roku 2011 (stan na 31 grudnia 2011 r.) - 6 422 osób; w roku 2012 (stan na 31 grudnia 2012 r.) - 6 404 osób; 7.2. liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Harasiuki - 1527 7.3.szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu Gminy Harasiuki w okresie obowiązywania umowy ( 18 m-cy ) wynosi około 2000 Mg - przedstawione wielkości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi ustalonymi na podstawie iloczynu szacunkowo wytworzonych odpadów oraz szacunkowej liczby mieszkańców objętych usługą, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców; 7.4 ilości zebranych odpadów w latach 2010 - 2012 z podziałem na frakcje: Rok 2010 Niesegregowane (zmieszane) odpady - 171,99 Mg Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia - 0,19 Mg Szkło, opakowania ze szkła - 55,20 Mg Metale, opakowania z metalu - 10,22 Mg Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych - 23,18 Mg Łącznie w roku 2010 - 260,78 Mg Rok 2011 Niesegregowane (zmieszane) odpady - 178,34 Mg Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia - 0,00 Mg Szkło, opakowania ze szkła - 63,27 Mg Metale, opakowania z metalu - 7,72 Mg Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych - 30,78 Mg Łącznie w roku 2010 - 280,11 Mg Rok 2012 Niesegregowane (zmieszane) odpady - 158,35 Mg Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia - 0,00 Mg Szkło, opakowania ze szkła - 61,92 Mg Metale, opakowania z metalu - 7,58 Mg Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych - 31,13 Mg Łącznie w roku 2010 - 258,98 Mg Na podstawie powyższych danych Wykonawca ustali przewidywaną masę odpadów komunalnych i na tej podstawie określi cenę ryczałtową za wykonanie usługi. Wykonawcy nie przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innej wielkości. 3. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nałożonych na gminę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 4. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 5. W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa w pkt. 3 i 4 Wykonawca zwróci Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów. 6.Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, będącego w dyspozycji Wykonawcy odpowiadającego wymaganiom określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do systemu nadzorowania ( GPS), Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt zainstalować u Zamawiającego niezbędne oprogramowanie 8.Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych w sposób selektywnie z odpadami zmieszanymi. 9.Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram świadczenia usług, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. Harmonogram musi zawierać : terminy odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych miejscowości zmieszanych i zbieranych selektywnie, sposób segregacji poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, cennik na dodatkowe usługi np. koszt wyposażenia nieruchomości w pojemnik na odpady budowlane i z remontów. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu na wniosek Zamawiającego lub w miarę zaistniałych potrzeb - zawsze po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 10. Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem, na zgłoszenia właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości. 11.Wymagana częstotliwość wywozu odpadów: 11.1. Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny , będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości - 1 raz w miesiącu, 11.2. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości - 1 raz w miesiącu, 11.3. Odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone gromadzone w workach- 1 raz w miesiącu, 11.4. Zimne popioły i drobne odpady budowlane, ceramiczne pochodzące z rozbiórek i remontów z rozgraniczeniem na poszczególne frakcje w ilości do 100kg ,gromadzonych w workach do tego celu przeznaczonych w ilości nie większej niż 20 kg na worek - 1 raz w roku, 11.5. Zużyte baterie i akumulatorki- odbiór z obiektów użyteczności publicznej ( Publiczna Szkoła Podstawowa w Harasiukach , Hucie Krzeszowskiej, Gozdzie, Hucisku, Krzeszowie Górnym, Urzędzie Gminy) - 2 razy w roku lub w miarę napełniania pojemników, 11.6. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, akumulatory,odpady z tekstyliów, przeterminowane leki i chemikalia - 1 raz w roku, 11.7 Opróżnianie koszy ulicznych i koszy z przystanków komunikacji publicznej nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu w dniu wywozu odpadów przez przedsiębiorcę. 11.8.Odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości przez przedsiębiorcę będą zagospodarowywane w następujący sposób: - zmieszane odpady komunalne (nieselekcjonowane) wywożone będą do instalacji regionalnych lub instalacji zastępczych znajdujących się w regionie północnym województwa zgodnie z obowiązującymi przepisami; - surowce wtórne pochodzące z selektywnej zbiórki dowożone będą do ponadregionalnych instalacji, lub do instalacji regionalnych lub instalacji zastępczych zgodnie z obowiązującymi przepisami. - odpady zielone dowożone będą do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej znajdującej się w regionie północnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami. - odpady niebezpieczne dowożone do punktu zbiórki znajdującego się na terenie gminy przekazywane będą przedsiębiorcy a następnie unieszkodliwiane i zagospodarowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami. 12.Rodzaj i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenie gminy Harasiuki. 12.1.Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny mieć logo wykonawcy i powinny być w kolorach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porzadku na terenie gminy Harasiuki. Worki powinny posiadać następujące kolory, pojemności i grubości : 1. Żółty - worek przeznaczony na tworzywa sztuczne -120l gr. min 60 mikronów, 2. Czerwony - worek przeznaczony na metale - 80l, gr. min. 80 mikronów 3. Zielony - worek przeznaczony na szkło kolorowe, bezbarwne (opakowaniowe) - 80l, gr. min 80 mikronów, 4. Niebieski - worek przeznaczony na papier i tekturę oraz opakowania wielomateriałowe - 120l gr. min. - 60 mikronów, 5. Brązowy - worek przeznaczony na odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone - 80l, gr. min. 60 mikronów, 6. Szary - worek przeznaczony na gruz budowlany lub zimny popiół, - 80l, gr. min. 80 mikronów, 7. Czarny - worek przeznaczony na zmieszane odpady komunalne, - 120l, gr. min. 60 mikronów, 12.2.Worki powinny spełniać następujące wymagania : - materiał - folia polietynowa, - pojemność - od 60l - 120l, - grubość - min. 60 - 80 mikronów, - nadruk - oznaczenie rodzaju odpadów i dane Wykonawcy ( nazwa ,adres, i numer telefonu), 12.3. Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca : żółty, czerwony, zielony, niebieski, brązowy, szary, czarny, po jednym na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka. 12.4.Rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz zbieranych selektywnie: 60l , 80l, 120l, 240l, 12.5. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków do właścicieli nieruchomości po podpisaniu umowy, w terminie ustalonym z Zamawiającym, 12.6. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Harasiuki. ( Uchwała Rady Gminy Nr XXXI/139/2013 z dn.31.01.2013), 12.7.Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania zadeklarowanego obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. Do informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną wraz z datą wykonania. 12.8.Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy i powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 12.9.Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań według wzoru i częstotliwości określonej w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza równowartości kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r Nr 113, poz. 759 z późn. zm ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 9 000,00 zł. Słownie : dziewięć tysięcy złotych. 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu. 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędności kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.( Dz. U. NR 109, Poz.1158 z póżn. zm. ) 2.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Biłgoraj 0/Harasiuki nr 109602 0007 3000 0114 2000 0001- decyduje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego. Na poleceniu przelewu należy wpisać Wadium - odbiór,transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych.. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu. Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. 2. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ,gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert formie oryginału w siedzibie Zamawiającego pokój nr 11 jako oddzielny dokument, lub dołączyć do oferty. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art.24 ust 2 pkt. 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust.4 ustawy. 3.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać w szczególności: 1/ zobowiązanie gwaranta(banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego, zawierające oświadczenie, że zaszły okoliczności wymienione w art. 46 ust.4a i ust. 5 prawa zamówień publicznych, 2/ termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3/ miejsce i termin zwrotu gwarancji. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 10.06.2013 godz. 9.15. 5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy ,którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt.8.2.9. 6. Zamawiający po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenie należytego wykonania umowy zwróci wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.harasiuki.pl zakładka przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach