Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików

Gmina Zaklików ogłasza przetarg

  • Adres: 37-470 Zaklików, ul. Zachodnia 15
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8738476 , fax. 15 8738324
  • Data zamieszczenia: 2015-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zaklików
    ul. Zachodnia 15 15
    37-470 Zaklików, woj. podkarpackie
    tel. 15 8738476, fax. 15 8738324
    REGON: 83040913000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaklikow.biuletyn.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1.1 Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików z nieruchomości, na których zamieszkują i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy w okresie od dnia 01.07.2015 r do 31.08.2015 r. Zagospodarowanie zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 oraz odpadów zielonych ma się odbywać w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów wskazanej dla regionu północnego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego. Zgodnie z uchwałą Sejmiku Nr XXXVII/703/13 z dnia 11 września 2013 r. dla regionu północnego dla Województwa Podkarpackiego została wyznaczona instalacja RIPOK- Zakład Segregacji i Kompostowania Odpadów ul. Strefowa 8, 39 - 400 Tarnobrzeg. 1.2 Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Zaklików z nieruchomości, na których zamieszkują i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy od dnia 01.09.2015 r. do końca realizacji niniejszej umowy. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wszystkie odpady komunalne objęte przedmiotem zamówienia do Zakładu Mechaniczno Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Stalowej Woli. 1.3 W przypadku opóźnienia w uruchomieniu Zakładu Mechaniczno Biologicznego Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Stalowej Woli, w stosunku do planowanego terminu (tj. 01.09.2015 r.) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi określonej w ust 1 pkt 1.1 do czasu rzeczywistego uruchomienia zakładu. 2. Wykaz ilościowy złożonych deklaracji z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Zaklików na dzień 30.04.2015 r. przedstawia się następująco: LP NAZWA MIEJSCOWOŚCI ILOŚĆ ZŁOŻONYCH DEKLARACJI 1 Antoniówka 30 2 Dąbrowa 32 3 Gielnia 38 4 Goliszowiec 29 5 Irena 45 6 Józefów 15 7 Karkówka 40 8 Kolonia Łysaków 32 9 Lipa 582 10 Łysaków 82 11 Łążek Zaklikowski 19 12 Nowe Baraki 8 13 Stare Baraki 34 14 Zdziechowice Pierwsze 151 15 Zdziechowice Drugie 245 16 Zaklików 826 razem 2208 Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości oraz migracji ludności. 3. Wykaz zawierający dane dotyczące częstotliwości i ilości wywozu odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych na dzień 30.04.2015 r. NAZWA MIEJSCOWOŚCI -ILOŚĆ POJEMNIKÓW-CZĘSTOTLIWOŚĆ WYWOZU W MIESIĄCU: Zaklików-9 pojemników-1; 69 pojemników-2; 1 pojemnik KP 7m3-1. Lipa-14 pojemników-2; 7 pojemników-1; 4 pojemniki-2. Zdziechowice Drugie-5 pojemników-2. Zdziechowice Pierwsze-1 pojemnik-2; 2 pojemniki-1. Łysaków-1 pojemnik-2. Goliszowiec-1 pojemnik-2. Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości. W przypadku wystąpienia nowych nieruchomości nieujętych w wykazie Wykonawca wykona usługę wywozu odpadów w ramach przewidzianego wynagrodzenia ryczałtowego. 4. W Gminie Zaklików prowadzona jest segregacja odpadów zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku. 5. Zamawiający określa, ze w sposób selektywny będą zbierane następujące rodzaje odpadów|: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkła, opakowania wielomateriałowe oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji (zielone). 6. W aptekach, punktach aptecznych, prowadzona jest zbiórka przeterminowanych leków. Wykonawca zapewnia transport i utylizację zebranych leków. Wykaz aptek na terenie gminy: 5.1. Zaklików - Pl. Sienkiewicza 38; 5.2. Zaklików - ul. Zachodnia 21; 5.3. Lipa - ul. Sandomierska 3. 7. Zamawiający w okresie trwania umowy nie przewiduje zbiórki odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu RTV i AGD. 8. Określa się następująca częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych a. Odpady zmieszane nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; b. Odpady zbierane selektywnie nie rzadziej niż raz w miesiącu; c. Odpady zielone zbierane selektywnie odbierane od połowy kwietnia do połowy listopada nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; d. Podane częstotliwości odbioru odpadów komunalnych mogą ulec zmianie stosownie do zmian wynikających ze zmiany prawa miejscowego. 9. Przed rozpoczęciem wykonywania usługi wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów z terenu Gminy Zaklików wraz z informacją dotyczącą zasad prawidłowej segregacji odpadów komunalnych, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. 10. Wykonawca dokona odbioru odpadów komunalnych w każdej wystawionej ilości worków. 11. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi spełniać wymogi określone obowiązującymi przepisami prawa i musi znajdować się w dyspozycji Wykonawcy. 12. Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny mieć logo wykonawcy i powinny być w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików, tj. żółty, zielony, niebieski, brązowy. 13. Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca: a. Niebieski, żółty, zielony- minimum po dwa na nieruchomość, w przypadku większego zapotrzebowania Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany do zapewnienia nieodpłatnie dodatkowych worków. b. Worek na odpady biodegradowalne - po jednym na nieruchomość, c. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć następny worek po odebraniu pełnego worka danego rodzaju. 14. Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany wyposażyć nieruchomość w odpowiednią ilość pojemników zgodnych z wymaganiami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików za odpłatnością regulowaną przez właściciela nieruchomości. 15. Pojemniki i worki (na odpady typu szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne i odpady zielone) muszą być wyposażone w system umożliwiający identyfikację np. kody kreskowe. 16. Pojemniki na odpady zmieszane muszą być trwale opatrzone chipami lub kodami umożliwiającymi identyfikacje pojemnika. Oznakowania umieszczone trwale na pojemnikach powinny posiadać unikalny numer. System używany przez Wykonawcę powinien gwarantować automatyczną zbliżeniową identyfikacje danego pojemnika. 17. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie bądź zniszczenie pojemników z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego (lub wymiana) należy do Wykonawcy. 18. Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy, które zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca obowiązany był uwzględnić w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 19. Utylizacja i unieszkodliwianie zebranych odpadów odbywa się na koszt Wykonawcy. 20. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć pojazdy w redundantny system monitoringu pozycjonowania satelitarnego GPS realizowanego przez dwóch niezależnych operatorów sieci komórkowych. System ma umożliwiać trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o trasie pracy pojazdów i miejscach ich postoju. Pojazdy muszą być wyposażone w system umożliwiający kontrolę miejsc wyładunku odpadów. 21. Pojazdy winny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się (wysypywaniem i rozwiewaniem) na zewnątrz odpadów oraz wyposażone w narzędzia/urządzenia służce do uprzątnięcia odpadów, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania. 22. Normy gromadzenia odpadów oraz minimalna pojemność pojemników dla nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne są w szczególności określone: a. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików ( uchwała RG nr XXXVII/217/2013 z dnia 17.05.2013 r; b. uchwała Rady Gminy Zaklików w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (nr XXXVII/218/2013 z dnia 17 maja 2013r); c. uchwała Rady Miejskiej w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Zaklików w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokość cen za te usługi (nr LIV/320/2014 z dnia 29.08.2014). Uchwały są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce Gospodarka Odpadami. 23. W okresie realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia nałożonych na Zamawiającego poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 24. Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, nałożonych na Zamawiającego. 25. W przypadku nieosiągnięcia poziomów, o których mowa w ust. 21 i 22 Wykonawca zwróci Zamawiającemu nałożone na niego kary za nieosiągnięcie tych poziomów. Określony obowiązek zwrotu Zamawiającemu nałożonych na niego kar z tytułu określonego w ust. 2l i 22, obciąża Wykonawcę również w przypadku, gdy kary te zostaną nałożone na Zamawiającego po zakończeniu przez Wykonawcę realizacji niniejszej umowy, a dotyczyć będą okresu realizacji przez Wykonawcą niniejszej umowy. 26. Nieprawidłowości w segregowaniu odpadów komunalnych nie zwalniają Wykonawcy od odbierania wystawionych do odbioru odpadów. Zgodnie bowiem z art. 9f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich, jako zmieszane odpady komunalne i niezwłoczne powiadamiania o takim fakcie Zamawiającego. Uchylanie się od obowiązku powiadamiania Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień zamówienia 27. Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu Gminy Zaklików Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami i Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 28. Wykonawca będzie zobowiązany podczas każdorazowego odbioru odpadów komunalnych do identyfikacji pojemników oraz ważenia w nich odbieranych odpadów w punktach ich odbioru, bieżącego elektronicznego przekazywania tych danych do Zamawiającego w sposób z nim uzgodniony, nie później niż do 10 dnia następnego miesiąca. Powyższe ma na celu dokładne monitorowanie ilości i źródeł pochodzenia odpadów oraz wykazywania przez Zamawiającego osiągania poziomów odzysku odpadów komunalnych. Wymagane poziomy odzysku zostały wskazane w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 29. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z zapisami art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.). 30. Ponadto Wykonawca będzie miał obowiązek: a) Informowania Zamawiającego o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach dotyczących świadczonej usługi w zakresie odbioru i gospodarowania odpadami komunalnymi. b) Bieżącego, tj. w terminie nieprzekraczającym do 10 dnia następnego miesiąca od daty danego zważenia, elektronicznego przesyłania danych z systemu wagowego pojazdów, wraz z identyfikacją punktów ważenia na podstawie pozycjonowania satelitarnego (GPS). Dopuszczalne formy plików z rozszerzeniem .pdf, .doc, .xml, .odt, .ods 31. Ofertę należy składać na wszystkie usługi zawarte w SIWZ, we wzorze umowy i formularzu oferty. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne, może zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzony odbiór odpadów. 32. W celu umożliwienia oszacowania zakresu przedmiotu zamówienia i sporządzenia kalkulacji cenowej przez Wykonawcę Zamawiający udostępnia, jako załącznik nr 2 do SIWZ, sprawozdania Burmistrza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi za rok 2013 i 2014. 33. Na podstawie danych, którymi dysponuje Zamawiający, przewidywaną ilość odbieranych odpadów komunalnych w okresie trwania umowy szacuje się na około 88 Mg/miesiąc. Przedmiotowa wielkość stanowi jedynie szacunek i może ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy. Obowiązkiem Wykonawcy jest takie skalkulowanie ceny oferty, aby zapewnić realizację przedmiotu zamówienia w całym okresie obowiązywania umowy za podaną w ofercie cenę ryczałtową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Zaklikowie konto BSZK w Kraśniku o/Zaklików 07 8717 1093 2012 1200 0101 0006, z zaznaczeniem, że wadium dotyczy przetargu nieograniczonego na Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie niepieniężnej (zgodnie z art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do składanej oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: zabezpieczenie należytego wykonania umowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zaklikow.biuletyn.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach