Przetargi.pl
Odbiór, transport i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Annopol.

GMINA ANNOPOL ogłasza przetarg

  • Adres: 23-235 Annopol, ul. Rynek 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. +48 15 861 30 63
  • Data zamieszczenia: 2024-06-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ANNOPOL
    ul. Rynek 1
    23-235 Annopol, woj. lubelskie
    tel. +48 15 861 30 63
    REGON: 830409620
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.annopol.info

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest z terenu Gminy Annopol.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.3. Opis przedmiotu zamówienia:1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest o kodzie 17 06 05 – czyli materiały konstrukcyjne zawierające azbest, powstałe w wyniku wymiany lub likwidacji pokrycia dachowego z budynków gospodarczych, będących własnością osób fizycznych z terenu Gminy Annopol.2) Wyroby zawierające azbest złożone są na terenie nieruchomości mieszkańców, którzy zgłosili się do programu usuwania azbestu w gospodarstwach rolnych z terenu gminy Annopol.3) Zamawiający nie przewiduje usługi demontażu odpadów zawierających azbest z pokryć dachowych budynków.4) Deklarowana przez mieszkańców ilość azbestu do odbioru (szacunkowa ilość na podstawie złożonych wniosków) wynosi ok. 220 Mg, przy założeniu że jedna płyta falista cementowo – azbestowa waży ok. 15 kg. Wykaz ilości nieruchomości z podziałem na miejscowości stanowi załącznik nr 7 do SWZ.5) Zakres świadczonej usługi obejmuje głównie:− przygotowanie do załadunku wcześniej zdemontowanych płyt azbestowych składowanych na nieruchomościach mieszkańców gminy Jaświły (ułożenie na paletę i zabezpieczenie folią);− ważenie zdemontowanych płyt azbestowo-cementowych bezpośrednio na posesji każdego z mieszkańców, przy użyciu własnych urządzeń Wykonawcy (posiadających legalizację). Koszty ważenia odpadów ponosi Wykonawca;− transport zebranych i odpowiednio zabezpieczonych wyrobów azbestowych− przekazanie odebranego azbestu na składowisko odpadów niebezpiecznych. Zarządzający składowiskiem musi posiadać decyzję zezwalającą na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest o kodzie 17 06 05− sporządzanie protokołów odbioru azbestu od właścicieli nieruchomości oraz karty przekazania odpadów na składowisko, zgodnie z obowiązującymi przepisami.6) Zamawiający zastrzega, że w trakcie realizacji zamówienia wykaz nieruchomości, jak również podana szacowana ilość azbestu do odbioru może ulec zmianie. Ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy zostanie ustalone w oparciu o faktycznie odebraną ilość odpadów wynikającą z protokołów odbioru odpadów z mieszkańcami, w ilości szacunkowej 220 Mg.7) W przypadku wystąpienia różnic pomiędzy podaną szacowaną ilością wyrobów zawierających azbest przewidzianych do usunięcia, a ilością udokumentowaną faktycznie usuniętych wyrobów zawierających azbest, Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiającego. Rzeczywiste wynagrodzenie Wykonawcy zostanie ustalona na podstawie protokołów odbioru wyrobów.8) Wszelkie roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia (np. zabezpieczenie miejsca odbioru, ustawienia obiektów i urządzeń do realizacji przedmiotu zamówienia, zabezpieczenie istniejących obiektów przed ich uszkodzeniem itp.) oraz niezbędne narzędzia i sprzęt Wykonawca zapewnia we własnym zakresie.9) Wykonawca, przed rozpoczęciem wykonywania usługi, zobowiązany jest do ustalenia z właścicielami nieruchomości i Zamawiającym, harmonogramu prac, wskazując konkretne terminy odbioru odpadów w odniesieniu do poszczególnych obiektów. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania terminów odbioru odpadów ustalonych powyższym harmonogramem.10) Z czynności ważenia odbieranych odpadów Wykonawca każdorazowo sporządza protokół odbioru w 3 egzemplarzach, z czego 1 egz. przekazuje właścicielowi nieruchomości, a 1 egz. Zamawiającemu. Protokół odbioru odpadu zawiera co najmniej adres nieruchomości, z której nastąpił odbiór odpadów, imię i nazwisko mieszkańca, datę odbioru oraz ilość i rodzaj odebranych odpadów wyrażoną w Mg.11) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia jakościowej i ilościowej ewidencji odpadów zgodnie z przyjętą kwalifikacją odpadów i w oparciu o wzory dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów.12) Wykonawca powinien posiadać wymagane prawem decyzje i zezwolenia oraz odpowiedni potencjał techniczny, w tym także dysponować osobami uprawnionymi do wykonywania niniejszej usługi. Przed przystąpieniem do zbiórki odpadów Wykonawca powinien wziąć pod uwagę możliwe do wystąpienia utrudnienia w dojeździe do nieruchomości (drogi o różnej nawierzchni – gruntowe, kamieniste, na wzniesieniach).13) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru azbestu z posesji mieszkańców z terenu Gminy Annopol zgodnie z załączonym wykazem (Zał. nr 7 do SWZ), bez względu na jego postać oraz sposób i miejsce składowania.14) Przed przystąpieniem do wykonywania prac oraz w trakcie realizacji zadania Wykonawca:− każdorazowo uprzątnie teren posesji po wykonaniu usługi (jeśli zachodzi taka potrzeba) oraz oczyści miejsce odbioru z pyłu azbestowego w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska, z uwzględnieniem zabezpieczeń wynikających z przepisów prawa w tym zakresie,− poniesie ewentualne koszty odszkodowania z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku wykonywania usługi lub prac z nią związanych wyrządzone osobom trzecim oraz za następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z wykonywaniem prac,− zobowiązany jest wykonać przedmiotową usługę w sposób rzetelny, bezpieczny dla ludzi i środowiska, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami dotyczącymi usuwania wyrobów zawierających azbest.15) Przed złożeniem oferty, Wykonawca powinien uzyskać wszelkie niezbędne informacje o przedmiocie zamówienia, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą mieć wpływ na ofertę przetargową i bierze pełną odpowiedzialność za rzetelne wykonanie usługi i bezpieczeństwo wszelkich czynności w miejscu wykonywania usługi. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt zamówienia, w tym za przebieg i terminowe wykonanie umowy.16) Przedmiotową usługę należy wykonać zgodnie z:− Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556)− Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2147)− Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (t. j. Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r, zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U.2010 r. Nr 162, poz.1089 z późn. zm.)− Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ),− Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 10),− Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 216, poz. 1824).Zamawiający informuje, iż zamówienie dofinansowane jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie w ramach Programu Priorytetowego „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90650000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 14.1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, tj. nie później niż do dnia i terminu składania ofert wskazanym w treści SWZ w wysokości: 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).14.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).14.3. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty jeżeli wadium zostało wniesione w formie niepieniężnej (przez wniesienie wadium w oryginale należy rozumieć przekazanie dokumentu w formie elektronicznej otrzymanej od podmiotu który zabezpieczenia wadialnego dokonał).14.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:Nr rachunku: 62 8717 1051 2011 1100 0824 0062z dopiskiem: WADIUM/ZP.271.1.8.2024/ Odbiór materiałów zawierających azbestUWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.14.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.14.6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się dokładna nazwa przedmiotowego postępowania, nr i nazwa części oraz znak postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Annopol;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).14.7. Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);14.8. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98, z zastrzeżeniem art. 98 ust. 6 pkt.1 ustawy Pzp.14.9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:− odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,− nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;− zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:6.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań co do złożenia dokumentów, wystarczającym jest złożenie wraz z ofertą oświadczenia (załącznik nr 3 do SWZ), na podstawie którego Zamawiający uzna że Wykonawca posiada:1) decyzję w zakresie transportu odpadów zawierających azbest zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699).2) aktualną umowę ze składowiskiem odpadów na odbiór i utylizację odpadów azbestowych lub aktualne zaświadczenia z składowiska odpadów potwierdzające zawarcie ww. umowyUWAGA!Zamawiający nie wymaga składania innych podmiotowych środków dowodowych w zakresie opisanych warunków, ale Wykonawca będzie zobowiązany udowodnić na każdym etapie prowadzonego postępowania, że złożone oświadczenie odpowiada prawdzie, jeżeli Zamawiający poweźmie wątpliwości co do prawdziwości złożonego oświadczenia.Zamawiający informuje, że złożenie oświadczenia które nie polega na prawdzie stanowi przestępstwo opisane w art. 297 Kodeksu karnego polegające na wyłudzeniu zamówienia zagrożone karą do 5 lat pozbawienia wolności.6.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań co do złożenia dokumentów, wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenia (załącznik nr 2 do SWZ), na podstawie którego Zamawiający uzna że Wykonawca posiada wymagane zdolności:1) Wykonanych usługNa potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie (załącznik nr 3 do SWZ), że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie Wykonawca wykonał z należytą starannością :● minimum 1 usługę w ramach jednej umowy umowy/kontraktu o wartości co najmniej 90.000,00 zł brutto, polegającą na odbiorze transporcie i utylizacji produktów zawierających azbest,W przypadku zamówień obecnie wykonywanych (niezakończonych), wartość zrealizowanej części zamówienia (przed upływem terminu składania ofert) nie może być mniejsza niż minimalna kwota wymagana.UWAGA!Zamawiający nie wymaga składania innych podmiotowych środków dowodowych w zakresie opisanych warunków, ale Wykonawca będzie zobowiązany udowodnić na każdym etapie prowadzonego postępowania, że złożone oświadczenie odpowiada prawdzie, jeżeli Zamawiający poweźmie wątpliwości co do prawdziwości złożonego oświadczenia.Zamawiający informuje, że złożenie oświadczenia które nie polega na prawdzie stanowi przestępstwo opisane w art. 297 Kodeksu karnego polegające na wyłudzeniu zamówienia zagrożone karą do 5 lat pozbawienia wolności.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach