Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2015 r.

Gmina Suchowola ogłasza przetarg

  • Adres: 16-150 Suchowola, pl. Kościuszki 5
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. (085) 7229400 , fax. (085) 7229419
  • Data zamieszczenia: 2014-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Suchowola
    pl. Kościuszki 5 5
    16-150 Suchowola, woj. podlaskie
    tel. (085) 7229400, fax. (085) 7229419
    REGON: 00059950300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.suchowola.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2015 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Suchowola oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dolej (PSZOK). 2. Na terenie Gminy Suchowola obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. 3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według CPV (Wspólny Słownik Zamówień): Nazwa Kod - 90511000-2 Usługi wywozu odpadów, 90512000-9 Usługi transportu odpadów, 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami 4. Charakterystyka przedmiotu zamówienia. 1) ogólna liczba mieszkańców w 2013 r., objętych systemem - 7 299, 2) ogólna liczba nieruchomości (gospodarstw domowych) w 2013 r., objętych systemem -1 831, liczba złożonych deklaracji o wysokości opłaty zagospodarowania odpadami komunalnymi w 2014 r. wyniosła 1703 3) powierzchnia Gminy Suchowola wynosi ok. 25 589 ha, 4) Liczba miejscowości: 51: 1) Brukowo, 2) Bachmackie Kolonie, 3) Chlewisk Dolny, 4) Chlewisk Górny, 5) Chmielówka, 6) Chmielniki, 7) Ciemne, 8) Chodorówka Nowa, 9) Chodorówka Stara, 10) Chodorówka Stara Kolonia, 11) Czerwonka, 12) Dryga, 13) Dryga-Kolonia, 14) Domuraty, 15) Dubasiewszczyzna, 16) Dubasiewskie Kolonie, 17) Głęboczyzna, 18) Grodzisk, 19) Grymiaczki, 20) Hołodolina, 21) Horodnianka, 22) Jatwieź Duża, 23) Jatwieź Mała, 24) Karpowicze, 25) Kiersnówka, 26) Kopciówka, 27) Krzywa , 28) Laudańszczyzna, 29) Leśniki, 30) Leszczany, 31) Morgi, 32) Nowe Stojło, 33) Okopy, 34) Olszanka, 35) Ostrówek, 36) Podostrówek, 37) Podgrodzisk, 38) Podhorodnianka, 39) Połomin, 40) Połomin Kolonia, 41) Pokośno, 42) Poświętne, 43) Piątak, 44) Rutkowszczyzna, 45) Suchowola, 46) Sucha Góra, 47) Wólka, 48) Trzyrzecze, 49) Tablewo, 50) Zgierszczańskie, 51) Żakle 5) na terenie Gminy Suchowola w 2013 roku zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 556,7 Mg, 15 01 01; 20 01 01 - Opakowania papierowe + tektura, papier - 3,5 Mg, 15 01 02; 20 01 39 - Opakowania z tworzyw sztucznych, tworzywa sztuczne - 5,1 Mg 15 01 04; 20 01 40 - Opakowania z metali, metale - 1,1 Mg 15 01 07; 20 01 02 - Opakowania ze szkła, szkło - 58,9 Mg 6) na terenie Gminy Suchowola w kwartałach I-III 2014 roku zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 444,4 Mg, 15 01 01; 20 01 01 - Opakowania papierowe, tektura, papier, tektura -3,9 Mg, 15 01 02; 20 01 39 - Opakowania z tworzyw sztucznych, tworzywa sztuczne - 7,3 Mg 15 01 04; 20 01 40 - Opakowania z metali, metale - 2,1 Mg 15 1 07; 20 01 02 - Opakowania ze szkła, szkło - 46,9 Mg 7) podane ilości zebranych odpadów komunalnych za 2013 rok oraz I, II III kwartał 2014 roku stanowią wielkości orientacyjne, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów, w okresie realizacji zamówienia, mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Zmiana liczby obsługiwanych nieruchomości oraz zmiana ilości wywożonych odpadów komunalnych nie będzie powodowała zmiany umowy ani zmiany wartości zamówienia. 5. Sposób odbierania odpadów komunalnych: 1) odpady komunalne zmieszane i segregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym /u źródła/ w pojemnikach i workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport; 2) Właściciel jest zobowiązany do wyposażenia swej nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, np. poprzez ich zakup, wydzierżawienie lub w sposób ustalony w drodze umowy z gminną jednostką organizacyjną lub przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne. Ustala się następujące rodzaje pojemników i worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych: a) pojemniki na odpady o pojemności 60 litrów (L); b) pojemniki na odpady o pojemności 120 L; c) pojemniki na odpady o pojemności 240 L; d) pojemniki na odpady o pojemności 1100 L; e) pojemniki (KP 5, KP 7, KP 10) o pojemności od 5 do 10 m3; f) pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o rozmiarach 30, 60, 90, 120 i 1500 L; g) kosze uliczne o pojemności od 20 do 70 L; 3) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania nieodpłatnie worków do selektywnej zbiórki odpadów wg następujących rodzajów: worek żółty - tworzywa sztuczne, worek niebieski -papier, tektura, worek czerwony - puszki aluminiowe, metale, worek zielony - szkło oraz do uzupełniania worków po każdorazowym odbiorze z nieruchomości zamieszkałych; 4) Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach i workach. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów segregowanych, zgromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych położonym w m. Poświętne, gm. Suchowola; 5) Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy; 6) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów; 7) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany z Zamawiającym i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie; 8) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru; 9) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy. O zmianach w wykazie nieruchomości związanych z powstaniem lub wygaśnięciem, w trakcie realizacji zamówienia, obowiązku ponoszenia opłaty za odbiór odpadów komunalnych Zmawiający poinformuje Wykonawcę nie później niż w terminie 7 dni od dnia powstania zmian; 10) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dostarczenia pojemników na swój koszt; 11) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca; 12) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników, jeśli będzie to wynikiem jego działania oraz odpadów tzw. /luzów/, które wysypały się podczas ładowania lub w wyniku opóźnionego wywozu, czy też przepełnienia pojemnika. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników; 13) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów, o którym mowa w ust. 5 pkt 5. 14) Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu porozumienie z BIOM sp. z o.o. (Treść porozumienia stanowi załącznik Nr 10 do SIWZ). 15) Zamawiający podpisze z właścicielem RIPOK (BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie) porozumienie na zagospodarowanie odpadów komunalnych i poniesie koszty ich zagospodarowania. 16) Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego przekazywania Zamawiającemu adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne, a nie są one ujęte w wykazie, o którym mowa w pkt. 9 6. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: a) Opady komunalne zmieszane zbierane z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu. b) Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny takie jak: tworzywa sztuczne, papier i tektura, puszki aluminiowe i metale oraz szkło z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu; c) Odpady wielkogabarytowe i elektrozłom zbierane z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż raz na rok. d) Odpady z PSZOK powinny być odbierane nie później niż w terminie 7 dni od pisemnego bądź telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności odbioru odpadów, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku. 7. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych: 1) Odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób, aby nie dochodziło do mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie; 2) Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: a) rzetelność segregacji odpadów, b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny, a wystawiają je tylko w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj. wrzucają do odpadów zmieszanych odpady, które powinny być wyselekcjonowane, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu w terminie 2 dni roboczych od dnia stwierdzenia opisanej sytuacji. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację np. dokumentacja fotograficzna, notatka, protokół, nagranie itp., z której musi jasno wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do stwierdzenia opisanej sytuacji; 3) Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie umowy; 4) wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali gromadzenie odpadów w sposób selektywny Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy. 8. Wymagania jakie musi spełniać Wykonawca w zakresie posiadania sprzętu i środków technicznych oraz bazy magazynowo - transportowej: 1) w celu realizacji zamówienia Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); 2) przez cały okres trwania zamówienia Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania kwartalne zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630) w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie. 9. Zagospodarowanie odpadów: 1) Odpady zmieszane zebrane z nieruchomości zamieszkałych, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017, co oznacza obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów do instalacji Północny Region Gospodarki Odpadami: Obszar Koszarówka, tj. ZZO Koszarówka lub do jednej ze stacji przeładunkowych położonych w miejscowości Świerzbienie (gmina Mońki), Augustów (gmina Augustów) oraz Dąbrowa Białostocka. Odpady segregowane zebrane z nieruchomości zamieszkałych, Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo) bądź do BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie Starym I 144, 19-124 Jaświły. Odpady z PSZOK Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo) bądź do BIOM Sp. z o.o. w Dolistowie Starym I 144, 19-124 Jaświły. Zgodnie z uchwałami Sejmiku Województwa Podlaskiego: - Nr XX/233/12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia /Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017/, - Nr XX/234/12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania /Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017/ (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012 r. poz. 2017 i poz. 3118), Gmina Suchowola, jako objęta projektami finansowanymi w ramach POIiŚ, ze względu na konieczność zachowania trwałości projektu oraz dla potwierdzenia efektu ekologicznego (zgodnie z umowami lub porozumieniami wynikającymi z dofinansowania POIiŚ) zobowiązana jest kierować odpady do wskazanych instalacji regionalnych tj. do ZZO Koszarówka; 2) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kart ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przedkładania ich kopii Zamawiającemu; 10. Zamawiający nie dopuszcza jednocześnie odbierania odpadów komunalnych tym samym pojazdem z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi pochodzącymi z nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Suchowola. 11. Rozliczanie świadczonych usług następować będzie ryczałtowo. Wynagrodzenie należne Wykonawcy będzie płatne w okresach kwartalnych, po wykonaniu usługi za dany kwartał oraz wystawieniu faktury przez Wykonawcę. 12. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za celowe, może zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzona działalność. Mapy terenu Gminy Suchowola stanowią załączniki nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności za fakturę
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.suchowola.wrotapodlasia.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach