Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Legnickie Pole

Wójt Gminy Legnickie Pole ogłasza przetarg

  • Adres: 59-241 Legnickie Pole, ul. Kiliana Ignaza Dientzenhofer`a
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 582 816 , fax. (076) 858 28 12
  • Data zamieszczenia: 2020-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Legnickie Pole
    ul. Kiliana Ignaza Dientzenhofer`a 1
    59-241 Legnickie Pole, woj. dolnośląskie
    tel. 768 582 816, fax. (076) 858 28 12
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http:/www.bip.legnickiepole.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Legnickie Pole
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Kod wg Wspólnego Słownika CPV: 90500000-2, 90511000-2, 90512000-9, 34928480-6. 2. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Legnickie Pole przez okres obowiązywania umowy na świadczenie usług w powyższym zakresie, wszystkich wskazanych przez Zamawiającego nieruchomości zamieszkałych 3. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie usługi związanej z odbiorem zmieszanych i selektywnie zbieranych odpadów komunalnych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Legnickie Pole oraz ich transport do odpowiedniej stacji przeładunkowej. 4. Odbieranie odpadów komunalnych winno odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), 2) ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), 3) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018r., poz. 799 z późn. zm.), 4) ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018r., poz. 1466 z późn. zm.), 5) ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 roku o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2019r., poz. 521), 6) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013, poz.122); 7) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów nieruchomości (Dz.U. z 2017, poz.19 z późn. zm.); 8) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 czerwca 2016 roku w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2018,poz.1627); 9) UCHWAŁA NR X.101.2019 RADY GMINY LEGNICKIE POLE z dnia 30 października 2019 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Legnickie Pole, 10) UCHWAŁA NR XII.113.2019 RADY GMINY LEGNICKIE POLE z dnia 20 grudnia 2019 r. o zmianie uchwały NR X.101.2019 RADY GMINY LEGNICKIE POLE z dnia 30 października 2019 r. w sprawie Regulaminu utrzymaniu czystości i porządku na terenie Gminy Legnickie Pole, 11) UCHWAŁA NR X.102.2019 RADY GMINY LEGNICKIE POLE z dnia 30 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 12) UCHWAŁA NR XII.114.2019 RADY GMINY LEGNICKIE POLE z dnia 20 grudnia 2019 r. o zmianie uchwały NR X.102.2019 RADY GMINY LEGNICKIE POLE z dnia 30 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi 11) Innych aktów prawnych w zakresie gospodarowania odpadami, obowiązujących i utworzonych w okresie realizacji powierzonego zadania. 5. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. (Dz.U z 2014 r. poz.1923) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 20-odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie i 15: odpady opakowaniowe. Adresy nieruchomości zamieszkałych zostaną przekazane przez Zamawiającego na etapie zwarcia umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. I. ZAKRES ZAMÓWIENIA W OKRESIE OD 01.07.2020 r. – 30.06.2021 r. 1. Szacunkowy zakres zamówienia w okresie kolejnych 12 miesięcy trwania umowy obejmuje wykonanie usługi na terenie Gminy Legnickie Pole polegającej na sukcesywnym odbiorze zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów pochodzących z nieruchomości stanowiących własność właścicieli nieruchomości zamieszkałych (Metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, papier, szkło) oraz użytkowników lokali będących własnością innych osób, odbiór odpadów zgromadzonych w pojemnikach na „BIO” odbiór odpadów z selektywnej zbiórki w systemie akcyjnym (odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego oraz zużytych opon samochodowych bezpośrednio od mieszkańców, poprzez odbiór wystawionych odpadów przed posesją), a także transport w okresie od dnia od 01.07.2020 r. do dnia 30.06.2021 r., w następujących szacunkowych ilościach: a) Zmieszane odpady komunalne: ok. 1 165 Mg/12 miesięcy, b) Szkło: ok. 103,4 Mg/12 miesięcy, c) Metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe: ok. 140 Mg/12 miesięcy, d) Papier: ok. 17,2 Mg/12 miesięcy, e) „BIO”: ok. 430 Mg/12 miesięcy, f) Odpady wielkogabarytowe: ok. 41,9 Mg/12 miesięcy, g) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne: ok. 12,4 Mg/12 miesięcy, h) Zużyte opony samochodowe: ok. 15 Mg/12 miesięcy, wg. pojemników jn.: POJEMNIKI–NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁE ZMIESZANE (CZARNY): • 240 l – nie mniej niż 1321 szt. z zabudowy jednorodzinnej, • 1100 l – nie mniej niż 17 szt. do 34 szt. z zabudowy wielorodzinnej. SEGREGOWANE METALE I TWORZYWA SZTUCZNE (ZÓŁTY) • 240 l – nie mniej niż 1321 szt. z zabudowy jednorodzinnej, • 1100 l – nie mniej niż 17 szt. do 34 szt. z zabudowy wielorodzinnej. ODPADY BIODEGRADOWALNE (BRĄZOWY): • 240 l – nie mniej niż 958 szt. z zabudowy jednorodzinnej, • 1100 l – nie mniej niż 17 szt. z zabudowy wielorodzinnej. PAPIER (NIEBIESKI) • 240 l – nie mniej niż 1321 szt. z zabudowy jednorodzinnej, • 1100 l – nie mniej niż 17 szt. z zabudowy wielorodzinnej. SZKŁO (ZIELONY) • 120 l – nie mniej niż 1321 szt. z zabudowy jednorodzinnej, • 1100 l – nie mniej niż 17 szt. z zabudowy wielorodzinnej. 2. Niezależnie od wskazanych częstotliwości odbierania odpadów komunalnych, objętych przedmiotem zamówienia, Wykonawca zobowiązany dostosować harmonogram odbioru odpadów komunalnych tak aby nie nastąpiło przepełnienie pojemników. 3. Wykonawca zobowiązany będzie odstawić opróżniony pojemnik zawsze na miejsce jego pierwotnego położenia. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia numeru telefonu umożliwiającego mieszkańcom Gminy Legnickie Pole kontakt w sprawach m.in. harmonogramu odbioru odpadów, reklamacji dotyczących odbioru odpadów komunalnych. 5. Dane ilości odpadów wg przekazywanych przez Gminę sprawozdań z podziałem na główne frakcje zostały podane celem sporządzenia oferty. W przypadku zmiany lub ilości rodzajów odpadów rzeczywiście odebranych i przetransportowanych podczas realizacji usługi Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 6. W trakcie trwania umowy Zamawiający przewiduje wzrost liczby nieruchomości wskazanych do odbioru odpadów o ok. 2%. Wzrost ilości nieruchomości nie wpłynie na wzrost wartości usługi. 7. Wykonawca wykona usługę zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z Zamawiającym, w następujący sposób: a) odpady zbierane selektywnie: – odpady metali, tworzyw sztucznych – co najmniej raz na dwa tygodnie, – odpady ze szkła – co najmniej raz w miesiącu, – odpady z papieru – co najmniej raz w miesiącu; - odpady ulegające biodegradacji : • w okresie zimowym ( m-ce XI – III): - 2 razy w miesiącu nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych, - 4 razy w miesiącu, nie rzadziej niż raz na tydzień z budynków wielolokalowych; • w okresie letnim (m-ce IV-X): - 4 razy w miesiącu nie rzadziej niż raz na tydzień z budynków wielolokalowych i budynków mieszkalnych jednorodzinnych;” b) odpady zmieszane /niedające się wyselekcjonować, w tym popiół: • w okresie zimowym ( m-ce XI – III): - 4 razy w miesiącu nie rzadziej niż raz na tydzień z budynków wielolokalowych i budynków mieszkalnych jednorodzinnych;” • w okresie letnim (m-ce IV-X): - 2 razy w miesiącu nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych, - 4 razy w miesiącu, nie rzadziej niż raz na tydzień z budynków wielolokalowych. c) Ponadto Wykonawca przeprowadzi odbiór mebli i innych wielkogabarytowych odpadów w systemie akcyjnym („od domu do domu”) min. 1 raz w okresie kwiecień/maj 2021 r. d) Ponadto Wykonawca przeprowadzi odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w systemie akcyjnym, od mieszkańców („od domu do domu”) min. 1 raz w okresie kwiecień/maj 2021r. e) Ponadto Wykonawca przeprowadzi odbiór opon samochodowych w systemie akcyjnym, od mieszkańców („od domu do domu”) min. 1 raz w okresie kwiecień/maj 2021r. f) UWAGA!!! Dodatkowo zadeklarowane przez Wykonawcę zbiórki odpadów mebli i innych wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz opon odbywać się będą w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 8.Wykonawca zobowiązany będzie odstawić opróżniony pojemnik zawsze na miejsce jego pierwotnego położenia. 9. Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia numeru telefonu umożliwiającego mieszkańcom Gminy Legnickie Pole kontakt w sprawach m.in. harmonogramu odbioru odpadów, reklamacji dotyczących odbioru odpadów komunalnych. 10. W przypadku zmian w ilości/wykazach punktów adresowych - rozszerzających listę punktów wywozowych lub punktów nie ujętych w przekazanym w dniu podpisania umowy wykazie, skutkujących ich zwiększeniem Wykonawca zobowiązany będzie do: • odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy pod tygodnia następującego po tygodniu, w którym umieszczono w systemie informację o złożeniu deklaracji. Zmiany te nie będą powodowały zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. 11. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie trwania umowy do odbioru wszystkich odpadów komunalnych z nowych nieruchomości, które zostały zgłoszone przez Zamawiającego. Wykonawca nie może w związku z tym zgłaszać jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. 12. W przypadku zmian w ilości/wykazach punktów adresowych zmniejszających listę punktów wywozowych lub punktów ujętych w wykazie, Wykonawca zobowiązany będzie do zakończenia świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych z tych nieruchomości, począwszy od tygodnia następującego po tygodniu, w którym otrzymał informację o wykreśleniu punktu wywozowego z wykazu. Zmiany te nie będą powodowały zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy. 13. Standardy sanitarne i ochrona środowiska: 1) Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi. 2) Podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do szczególnego porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 3) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 4) Wykonawcę obowiązuje: • zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, • zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 14. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji rodzajowej i ilościowej przyjmowanych odpadów poprzez zważenie na legalizowanej wadze lub określenie w inny sposób ilość przyjętych odpadów, a następnie odnotowanie jej w ewidencji. 1) Ewidencja odpadów należy prowadzić z zastosowaniem następujących dokumentów: • kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701). Kartę przekazania odpadów sporządza wykonawca, który przekazuje odpady. Kartę przekazania odpadów sporządza się w 3 egzemplarzach: dla przejmującego odpady, przekazującego i Zamawiającego. Karty przekazania odpadów należy sporządzać w układzie dziennym. • Zamawiający dopuszcza sporządzanie zbiorczej karty przekazania odpadów, obejmującej odpady danego rodzaju przekazywane łącznie w okresie miesiąca kalendarzowego, za pośrednictwem tego samego transportującego odpady wykonującego usługę transportu odpadów temu samemu posiadaczowi odpadów. Zbiorczą kartę przekazania odpadów sporządza się niezwłocznie po zakończeniu miesiąca, którego dotyczy. 15. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj.: 1) sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawierających n/w informacje: • informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, • informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: przekazanych do składowania na składowisku odpadów, nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania, • liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne, • wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem. 2) Wykonawca zobowiązany będzie również do przekazywania Zmawiającemu wszelkich innych informacji dotyczących odbioru i zagospodarowania odpadów, jeżeli na Zamawiającego zostaną nałożone nowe obowiązki sprawozdawcze dotyczące gospodarki odpadami. 3) Miesięcznych raportów zawierających informacje o: • ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg], • ilości odebranych odpadów szkła [Mg], • ilości odebranych odpadów metalu i tworzyw sztucznych [Mg], • ilości odebranych odpadów papieru [Mg] • ilość odebranych odpadów „BIO” [Mg] • ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych [Mg] • ilości odebranego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg] • ilości odebranych opon [Mg] 4) Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: • Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań w sposób o jakim mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 5) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego, rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.), Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru i segregacji odpadów jeżeli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 6) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu miesięcznych raportów zwanych w umowie protokołami odbioru usługi w terminie do 7 dni od zakończenia danego miesiąca zawierające informacje związane z zakresem świadczonej usługi, a w szczególności: a) dla odpadów komunalnych zmieszanych: informację o ilości (masie) odebranych odpadów zmieszanych, b) dla odpadów komunalnych zbieranych selektywnie: informację o rodzaju i ilości (masie) odebranych odpadów selektywnie zebranych, c) dla odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i opon: - informację o ilości (masie) odebranych odpadów wielkogabarytowych i mebli oraz informację o ilości (masie) odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz informację o ilości (masie) odebranych opon, d) wskazanie nieruchomości, na których nie jest prowadzona selektywna zbiórka odpadów komunalnych e) wskazanie nieruchomości, z których nie odebrano odpadów komunalnych ze względu na brak współdziałania właściciela nieruchomości z Wykonawcą (np. brak pojemników, brak wystawionych pojemników na chodnik itp.) f) wskazanie nieruchomości, które nie zostały wyposażone w pojemniki do selektywnej zbiorki odpadów, W/w raporty Wykonawca zobowiązany jest sporządzać i przekazywać Zamawiającemu zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej wraz z kwitami wagowymi. 16. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w wysokości określonej w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167). 17. Wymagania dotyczące pojazdów: 1) Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu sprzętu, o jakim mowa w szczególności w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122). 2) Zapewnienie aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były dostosowane w zakresie wielkości i rodzaju samochodów odbierających odpady do parametrów ulic/dróg, tj. ich szerokości oraz gęstości zabudowy. 3) Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Muszą posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu. W razie awarii pojazdu. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić niezwłocznie pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 4) Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. 5) Wykonawca musi dysponować: a) jednym samochodem ciężarowy bezpylny typu śmieciarka o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t; b) jednym pojazdem przystosowanym do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; c) co najmniej jednym pojazdem lekkim umożliwiający wjazd na drogi, o masie całkowitej do 6 ton. W/w pojazdy winny spełniać standardy emisji spalin przewidziane, co najmniej normą EURO 4. 6) Wszystkie pojazdy Wykonawcy świadczące usługę na terenie gminy Legnickie Pole muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikacje tych danych przez Zamawiającego. 7) Wykonawca jest zobowiązany do udostępnienia Zamawiającemu w terminy do 14 dni od dnia podpisania umowy systemu monitorowania pojazdów oraz bezpłatnie przeszkolić przedstawiciela Zamawiającego w obsłudze oprogramowania . Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania informacji, w postaci pliku w odpowiednim formacie uzgodnionym z Zamawiającym, z trasy przejazdu samochodów odbierających odpady. 8) Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 9) Wykonawca jest zobowiązany do transportowania odebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w sposób, który uniemożliwia zmieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi oraz w sposób uniemożliwiający mieszanie się ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 10) Wykonawca ma obowiązek odbioru i transportu odpadów komunalnych, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 18. Informacje przekazywane Zamawiającemu: 1) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na których powstały odpady, a nie ujętych w bazie danych u Zamawiającego. 2) W przypadku niedopełnienia przez mieszkańca warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne. 3) Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Legnickie Pole gromadzeniu odpadów, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowaniu do odbierania w niewłaściwych pojemnikach. Informacja powinna zawierać w szczególności: - adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, - zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy. Zdjęcia muszą zostać tak wykonane by nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisywanie pojemników do konkretnej nieruchomości, - dane pracowników, którzy stwierdzili fakt niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, 19. Wykonawca zobowiązany jest opracować harmonogram odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości na cały okres, na który zostanie udzielone zamówienie publiczne w terminie do 7 dni od rozstrzygnięcia przetargu. 1) Harmonogram powinien uwzględniać odbiory poszczególnych frakcji odpadów z poszczególnych miejscowości w odpowiednich miesiącach i dniach tygodnia. WYKAZ MIEJSCOWOŚCI/SOŁECTW LP MIEJSCOWOŚĆ/SOŁECTWO 1. Bartoszów 2. Biskupice 3. Czarnków 4. Gniewomierz - Psary 5. Koiszków 6. Mąkolice 7. Koskowice 8. Kłębanowice 9. Księginice 10. Legnickie Pole 11. Lubień 12. Mikołajowice 13. Nowa Wieś Legnicka 14. Ogonowice 15. Raczkowa 16. Taczalin 17. Strachowice *Liczba osób zadeklarowanych stan na 30.04.2019 r. – 4 241 osób. 2) Harmonogram powinien być sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów poszczególnych rodzajów, powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości. 3) Każda zmiana w harmonogramie wymaga pisemnego uzgodnienia z Zamawiającym, z wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne od pracy. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 4) Wykonawca nie będzie odbierał odpadów komunalnych z terenu gminy w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów jest pierwszy dzień roboczy następujący po dniu wolnym. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dodatkowego odbioru odpadów komunalnych, poza ustaloną częstotliwością, na żądanie Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów komunalnych poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu, życiu i zdrowiu mieszkańców. 5) Informowanie mieszkańców o terminach odbioru odpadów komunalnych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających np. z przypadających dni ustawowo wolnych od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dwa dni robocze następujące po dniu wolnym. 20. Inne zobowiązania Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiada za wszelkie szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas w związku z realizacją przedmiotu umowy. 2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów, w przypadku gdy pojemniki nie będą jego własnością (będą własnością właściciela nieruchomości), powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy nr: 37 8649 1031 2001 0000 0101 0003 , z dopiskiem wadium „Odbiór odpadów z terenu Gminy Legnickie Pole” 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Legnickie Pole. 5. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę na jego pierwsze pisemne żądanie kwoty wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy pzp, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków. Poręczenia i gwarancje muszą być ważne co najmniej przez okres związania ofertą, a w przypadku przedłużania terminu związania ofertą – także przez ten okres. 6. Wadium uznaje się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynęło na rachunek bankowy zamawiającego przed terminem składania ofert, tj. do dnia 18.06.2020 r. do godz. 09:00. 7. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą w jednej kopercie, jednakże nie należy spinać trwale z ofertą, w terminie do dnia składania ofert tj. do dnia 18.06.2019 r. do godz. 09:00.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełnia warunek, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, związanej z przedmiotem zamówienia, w tym, co najmniej: a) posiada uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na transporcie odpadów o kodach jak w opisie przedmiotu zamówieni, zgodnie z ustawą o odpadach b) posiada uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w tym wpis do rejestru działalności regulowanej stosownie do wymogów art. 9 lit. b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, c) posiada uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na zbieraniu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zgodnie z przepisami ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach