Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Zbuczyn

Wójt Gminy Zbuczyn ogłasza przetarg

  • Adres: 08106 Zbuczyn, ul. Jana Pawła II
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 256 416 390 , fax. 256 416 390
  • Data zamieszczenia: 2016-12-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Zbuczyn
    ul. Jana Pawła II 1
    08106 Zbuczyn, woj. mazowieckie
    tel. 256 416 390, fax. 256 416 390
    REGON: 55128900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Zbuczyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbieranie wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Zbuczyn, zgodnie z zapisami: a) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.), b) Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 – 2017 z uwzględnieniem lat 2018 – 2023 z późn. zm., c) obowiązującej uchwały dotyczącej regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zbuczyn i innymi uchwałami Rady Gminy Zbuczyn dotyczącymi szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Zbuczyn i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2. Charakterystyka Gminy Zbuczyn 1) powierzchnia Gminy Zbuczyn wynosi 211 km², 2) liczba mieszkańców gminy według ewidencji ludności wynosi 10 204 osób, 3) szacunkowa liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne wynosi ok. 2500, 4) liczba złożonych deklaracji według stanu na dzień 01.12.2016 r. – 2667 osób 5) liczba mieszkańców według deklaracji na dzień 01.12.2016 r. - 8789 osób 4) w ciągu ostatnich czterech lat z terenu Gminy Zbuczyn odebrano następujące ilości odpadów [Mg]: w 2013 roku - niesegregowane odpady komunalne (200301) – 444,4 [Mg] - opakowania ze szkła (150107) - 73,3 [Mg] - opakowania z tworzyw sztucznych (150102) – 40,1 [Mg] - opakowania z papieru i tektury (150101) – 2,2 [Mg] - odpady wielkogabarytowe (200307) – 8,8 [Mg] - zużyte opony (160103) – 16,6 [Mg] w 2014 roku - niesegregowane odpady komunalne (200301) – 537,36 [Mg] - opakowania ze szkła (150107) - 118,9 [Mg] - opakowania z tworzyw sztucznych (150102) – 80,7 [Mg] - opakowania z papieru i tektury (150101) – 6,9 [Mg] - odpady wielkogabarytowe (200307) – 9,2 [Mg] - zużyte opony (160103) – 8,94 [Mg] w 2015 roku - niesegregowane odpady komunalne (200301) – 617,3 [Mg] - opakowania ze szkła (150107) - 117,2 [Mg] - opakowania z tworzyw sztucznych (150102) – 108,3 [Mg] - opakowania z papieru i tektury (150101) – 2,1 [Mg] - odpady wielkogabarytowe (200307) – 6,2 [Mg] - zużyte opony (160103) – 15,4 [Mg] w I półroczu 2016 roku - niesegregowane odpady komunalne (200301) - 270,18 [Mg] - opakowania z tworzyw sztucznych (150102) – 63,82 [Mg] - opakowania ze szkła (150107) – 51,92 [Mg] - opakowania z papieru i tekstury (150101) – 0,16 [Mg] - odpady wielkogabarytowe (200307) – 7,72 [Mg] - inne frakcje zbierane w sposób selektywny popiół (200199) – 98,52 [Mg] - odpady betonowe oraz gruz betonowy z rozbiórek (170101) – 3,8 [Mg] - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego (170107) – 1,32 [Mg] - zużyte opony (160103) – 11,3 [Mg] - inne odpady nieulegające biodegradacji (200203) – 23,38 [Mg] Wspólny Słownik Zamówień Publicznych (CPV) 90500000-2 Usługi związane z odpadami komunalnymi 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami 3.1. Odbiór wszystkich odpadów zmieszanych oraz zebranych w sposób selektywny z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Zbuczyn oraz Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 3.2. Wykonawca ma obowiązek odbierać bezpośrednio z zamieszkałych nieruchomości, w nieograniczonej ilości, następujące odpady: 1) zmieszane odpady komunalne, pozostałe odpady po segregacji, 2) opakowania szklane, 3) opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe, papier, opakowania metalowe po napojach, 4) popiół z palenisk domowych, 5) odpady budowlane i rozbiórkowe z zastrzeżeniem, że odpady te będą odbierane w ilości nie większej niż 1m3 w okresie obowiązywania umowy. 3.3. Wykonawca ma obowiązek odbierać z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) następujące frakcje odpadów: 1) szkło, 2) tworzywa sztuczne, 3) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 4) metal, 5) odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, 6) odpadów pochodzących z robót budowlanych i remontowych, 7) przeterminowanych leków i chemikaliów, 8) zużytych baterii i akumulatorów innych niż przemysłowe i samochodowe, 9) zużytych opon. Konieczność odbioru odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych Zamawiający każdorazowo będzie ustalał z Wykonawcą, jednak usługa ta nie będzie wykonywana częściej niż raz na kwartał. O planowanym terminie odebrania odpadów z PSZOK Zamawiający powiadomi Wykonawcę, z zachowaniem formy pisemnej, z 14 dniowym wyprzedzeniem. Odpady komunalne wymienione w punkcie 3.2. mogą być dostarczane przez właścicieli nieruchomości do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, w przypadku gdy powstały w ilościach przekraczających możliwość zmagazynowania ich na nieruchomości do czasu ich odbioru zgodnie z harmonogramem. W związku z tym Wykonawca ma obowiązek odbioru tych odpadów z PSZOK. 3.4. Wykonawca jest obowiązany odebrać meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony, które zostaną wystawione przez mieszkańców przed posesje minimum raz w trakcie obowiązywania umowy, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. 3.5. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w worki o poj. 0,12 m3 na odpady zbierane w sposób selektywny o następującej kolorystyce: a) żółty, z przeznaczeniem na gromadzenie opakowań z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, papieru, opakowań metalowych po napojach, b) zielony, z przeznaczeniem na gromadzenie opakowań szklanych, c) szary z przeznaczeniem na popiół. Ilość dostarczanych worków na w/w odpady, nie może być limitowana i powinna wynikać z faktycznego zapotrzebowania. 3.6. Wykonawca ma obowiązek, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, wyposażyć nieruchomości, które nie posiadają pojemników na zmieszane odpady komunalne, w czarne worki na zmieszane odpady komunalne. Pierwszy zestaw worków, o których mowa w pkt. 3.5 i 3.6 Wykonawca ma obowiązek dostarczyć właścicielom nieruchomości w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy na odbiór odpadów komunalnych. 3.7. Wykonawca ma obowiązek odbierać wszystkie odpady komunalne wytworzone na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w pojemnikach lub workach spełniających wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zbuczyn. 3.8. Wykonawca jest obowiązany do przekazania odpadów komunalnych, o których mowa w pkt 3.1. do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych Zakładu Utylizacji Odpadów Spółka z o.o. w Siedlcach ul. Sokołowska 2, Wola Suchożeberska, 08-125 Suchożebry, wskazanej w załączniku do Uchwały Nr 35/13 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 18 lutego 2013 r. zmieniającej uchwalę w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 – 2017 z uwzględnieniem lat 2018 – 2023 (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2013 r., poz. 2487), z zastrzeżeniem, że zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone należy przekazać zagospodarowującemu odpady w dniu ich odebrania od właścicieli nieruchomości zamieszkałych. 3.9. Wymaga się, aby Wykonawca zapewnił odbieranie odpadów z częstotliwością: 1) zmieszane odpady komunalne, pozostałe odpady po segregacji – 1 raz w miesiącu, 2) opakowania szklane – 1 raz w miesiącu, 3) opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe, papier, opakowania metalowe po napojach – 1 raz w miesiącu. 4) popiół z palenisk domowych – raz na dwa miesiące, 5) odpady budowlane i rozbiórkowe – według zapotrzebowania, jednak nie częściej niż raz w miesiącu, po uprzednim zgłoszeniu przez Zamawiającego. Zapotrzebowanie na dostarczenie i odbiór pojemników o pojemności min. 1 m3, z przeznaczeniem na odpady budowlane i rozbiórkowe, będzie zgłaszane Wykonawcy do 15-go dnia miesiąca, w którym usługa ma być zrealizowana. Zgłoszenie dokonane po w/w terminie realizowane będzie w następnym miesiącu. 3.10. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu harmonogram odbioru odpadów dla Gminy Zbuczyn na rok 2017 najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Harmonogram odbioru odpadów stanowi zał. nr 1 do umowy. Wykonawca jest zobowiązany do doręczenia 1 egzemplarza zatwierdzonego przez Zamawiającego harmonogramu w wersji papierowej każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkałej w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy na świadczenie usług będących przedmiotem niniejszego postępowania. Wykowana zamieści na swojej stronie internetowej harmonogram w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy. 3.11. Wykonawca obowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: 1) zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas wykonywania usługi odbioru odpadów, 2) uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach lub workach, a także odpadów wysypanych z pojemników w trakcie ich opróżniania, wywianych lub wyrzuconych przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) oraz porozrzucanych przez zwierzęta, 3) w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, Wykonawca odbierze odpady poza ustalonym harmonogramem jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu i zdrowiu mieszkańców, 4) odbierania odpadów komunalnych niezależnie od dojazdów do posesji (wąskie, nieutwardzone, bądź utrudnione dojazdy do posesji), 5) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, 6) okazania na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, 7) ponoszenia pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 3.12. Wykonawcę obowiązuje: 1) zakaz mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu, 3.13. Wykonawca odpowiada za uszkodzenia pojemników, które powstały z jego przyczyn. 3.14. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia niezależnie od istniejących warunków atmosferycznych. 3.15. Raporty i sprawozdawczość: 1.) Wykonawca jest obowiązany do niezwłocznego przekazania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zbuczyn gromadzeniu odpadów lub przygotowaniu do odbierania w niewłaściwych pojemnikach lub workach. Informacja powinna zawierać w szczególności: a) adres nieruchomości, na której odpady są gromadzone w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zbuczyn, b) dokumentację fotograficzną (w formie papierowej i cyfrowej) dowodzącą, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy, c) notatkę służbową, dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi oraz ewentualnie oświadczenie przez nich przekazane. Dokumentacja powyższa powinna umożliwić Zamawiającemu wydanie decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. 2) Wykonawca jest zobowiązany do współpracy z Zamawiającym w celu bieżącej aktualizacji bazy danych nieruchomości, tj. informowania Zamawiającego o nieruchomościach nieujętych w wykazie, w stosunku do których istnieją realne dowody, że są zamieszkane i produkują odpady komunalne. 3) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o: a) ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg], b) ilości odebranych opakowań z tworzyw sztucznych [Mg], c) ilości odebranych opakowań szklanych [Mg], d) ilości odebranych opakowań metalowych po napojach [Mg], e) ilości opakowań wielomateriałowych [Mg], f) ilości papieru [Mg], g) odpadów wielkogabarytowych [Mg], h) odpadów budowlanych i rozbiórkowych [Mg], i) opon [Mg], j) popiołu z palenisk domowych [Mg]. 4) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu kwartalnych raportów zawierających informacje o ilości odebranych odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych z podziałem na poszczególne frakcje. 5) Niezależnie od w/w sprawozdań miesięcznych i kwartalnych Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania sprawozdań z wykonywanych usług zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości porządku w gminach. 6) Wykonawca ma obowiązek sporządzenia w imieniu Zamawiającego miesięcznych kart przekazania odpadów, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków i dostarczenie ich zagospodarowującemu odpady w terminie do 10 dnia następnego miesiąca. 3.16 Wymagania dotyczące bazy magazynowo – transportowej, posiadanych pojazdów i urządzeń, niezbędnych do wykonywania przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca jest zobowiązany wykazać w sposób szczególny. 3.17 Reklamacje 1) zamawiający przekaże drogą elektroniczną lub telefoniczną Wykonawcy informację o otrzymanej od właścicieli nieruchomości reklamacji (brak wykonania usługi, bądź nienależyte wykonanie usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania), 2) wykonawca obowiązany jest do usunięcia zgłoszonej reklamacji w ciągu dwóch dni roboczych od dnia otrzymania informacji z reklamacją, 3) w przypadku zgłoszenia reklamacji do Wykonawcy, bezpośrednio przez właściciela nieruchomości, potraktuje on tę reklamację jak by została zgłoszona przez Zamawiającego. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o każdej zgłoszonej do niego reklamacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Zadanie: 1000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). 2. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w gotówce musi znaleźć się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: - pieniężnej dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Międzygminny Bank Spółdzielczy Zbuczyn Nr 09 9198 0003 0000 0101 2000 0004, z dopiskiem wadium w postępowaniu na: „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Zbuczyn”. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa ustawa art. 46 Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach