Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Studzienice w latach 2013-2014

Gmina Studzienice ogłasza przetarg

  • Adres: 77-143 Studzienice, ul. Kaszubska 9
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8216593 , fax. 059 8216615
  • Data zamieszczenia: 2013-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Studzienice
    ul. Kaszubska 9 9
    77-143 Studzienice, woj. pomorskie
    tel. 059 8216593, fax. 059 8216615
    REGON: 77097955900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.studzienice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Studzienice w latach 2013-2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Studzienice z następujących miejscowości: Bukówki, Cechyny, Chabzewo, Czarna Dąbrowa, Dzierżążnik, Jabłończ Wielki, Kłączno, Lipuszek, Łąkie, Małe, Ociaskowo, Okuny, Osława Dąbrowa, Osowo, Półczno, Prądzonka, Przewóz, Rabacino, Róg, Róg Gajówka, Skwierawy, Sominki, Sominy, Studzienice ul. Brzozowa, Studzienice ul. Dworcowa, Studzienice ul. Górna, Studzienice ul. Kaszubska, Studzienice ul. Klonowa, Studzienice ul. Krótka, Studzienice ul. Kwiatowa, Studzienice ul. Łąkowa, Studzienice ul. Miła, Studzienice ul. Osiedle Leśne, Studzienice ul. Osiedle Letniskowe, Studzienice ul. Osiedle Jeziorne, Studzienice ul. Piastowska, Studzienice ul. Pogodna, Studzienice ul. Polna, Studzienice ul. Prosta, Studzienice ul. Słoneczna, Studzienice ul. Sosnowa, Studzienice ul. Spacerowa, Studzienice ul. Spokojna, Studzienice ul. Topolowa, Studzienice ul. Wąska, Studzienice ul. Wczasowa, Studzienice ul. Wrzosowa, Studzienice ul. Wspólna, Studzienice ul. Zielona, Ugoszcz wskazanych na mapie stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ. 2. Kody klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówienia (CPV): 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90511200-4 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 34928480-6 Pojemniki i kosze na śmieci. 3. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: Przedmiotem zamówienia jest obsługa systemu odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Studzienice i transport odpadów komunalnych stałych zbieranych selektywnie, jaki i zmieszanych odpadów komunalnych do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sierzno Sp. z o.o. z siedzibą w Sierznie, gmina Bytów. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1) odbioru całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne zmieszane zawiera Załącznik Nr 10 do SIWZ) oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny, tj. makulatury, szkła, tworzywa sztucznego (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne gromadzone selektywnie zawiera Załącznik Nr 11 do SIWZ) i popiołów w sezonie grzewczym w okresie od 01 października 2013r. do 30 kwietnia 2014r. oraz od 01 października 2014r. do 31 grudnia 2014r. (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będzie odbierany popiół zawiera Załącznik Nr 12 do SIWZ). 2) odbioru zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny, tj. makulatury, szkła, tworzywa sztucznego i popiołów w sezonie grzewczym bezpośrednio z granicy posesji poszczególnych gospodarstw domowych. 3) wyposażenia właścicieli nieruchomości, od których odbierane będą odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w worki o pojemności 120 l z folii LDPE przeznaczone do gromadzenia następujących frakcji odpadów: makulatury, szkła, tworzywa sztucznego. Worki powinny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem, numerem telefonu Wykonawcy oraz nazwą Zamawiającego. Worki należy przekazać właścicielowi nieruchomości. Zamawiający wymaga, aby worki były odpowiednich kolorów: makulatura - worek koloru niebieskiego, szkło - worek koloru zielonego, tworzywa sztuczne - worek koloru żółtego. 4) Wykonawca będzie wyposażał nieruchomości wskazane przez Zamawiającego w Załączniku nr 12 do SIWZ w komplet worków z folii LDPE o pojemności 120 l przeznaczone na gromadzenie odpadów w sposób selektywny, tj.: makulaturę, szkło, tworzywa sztuczne, raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wywozu w terminie selektywnego odbioru odpadów. Komplet worków składa się z czterech sztuk z podziałem na frakcje: I - makulatura (1 szt.), II - szkło (1 szt.), III - tworzywa sztuczne (2 szt.). 5) Wykonawca w ramach realizacji niniejszego zamówienia zobowiązany jest do dostarczenia przed sezonem grzewczym właścicielom nieruchomości wymienionym w Załączniku Nr 12 do SIWZ pojemników do gromadzenia popiołów. 6) Wykonawca może na żądanie właściciela posesji dostarczyć odpłatnie pojemnik do gromadzenia odpadów zmieszanych. Koszt dostarczenia i zakupu pojemnika poniesie wówczas odpowiednio gospodarstwo domowe, które wnioskowało o dostawę pojemnika. 7) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych następujących frakcji odpadów komunalnych z następującą częstotliwością: a) zmieszane odpady komunalne - z pojemników o min poj. 110 l raz na dwa tygodnie w okresie od 1 lipca 2013r. do 31 grudnia 2014r. (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne zmieszane zawiera Załącznik Nr 10 do SIWZ), b) makulatura, szkło, tworzywa sztuczne - jeden raz w miesiąc w okresie od 1 lipca 2013r. do 31 grudnia 2014r. - system workowy (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne gromadzone selektywnie zawiera Załącznik Nr 11 do SIWZ), c) popiół w sezonie grzewczym od 01 października 2013r. do 30 kwietnia 2013r. oraz od 01 października 2014r. do 31 grudnia 2014r. - jeden raz w miesiącu (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą obierane popioły zawiera Załącznik Nr 12 do SIWZ), d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe - dwa raz w roku - z wyznaczonych punktów na terenie Gminy Studzienice zgodnie z ustalonym harmonogramem, który Wykonawca sporządzi w porozumieniu z Zamawiającym. Wskazany harmonogram stanowić będzie załącznik do umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 8) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, utworzonego przez Zamawiającego przy ul. Miłej w Studzienicach dz. nr 255/8 na każdorazowe telefoniczne wezwanie Zamawiającego, jednak nie częściej niż 3 razy w roku. Do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych właściciele nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Studzienice będą mogli przekazywać raz w tygodniu w wyznaczonych godzinach odpady takie jak: chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, odpady zielone oraz zużyte opony pochodzące z gospodarstw domowych. 9) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów zmieszanych, gromadzonych w sposób selektywny oraz popiołów z nieruchomości, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 rano, zakazuje się zbierania odpadów w godzinach nocnych po 22.00. 10) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane frakcje odpadów. 11) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2018 oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz.U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243) do RIPOK Sierzno. 12) Zamawiający przewiduje, iż Wykonawca będzie obsługiwał w ramach niniejszego zamówienia publicznego około 852 gospodarstwa domowe. 13) Zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości zmiany ilości (zwiększenia) obsługiwanych gospodarstw domowych w trakcie obowiązywania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego o około 10 procent w stosunku do liczby gospodarstw wskazanych w punkcie 12 powyżej. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia. 14) Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Studzienice, na terenie, do którego posiada tytuł prawny. 15) Baza magazynowo - transportowa, o której mowa w pkt 14 powyżej, musi spełniać następujące warunki: a) teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, c) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, d) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145), e) baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. f) na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej. 16) Wykonawca zobowiązany jest: 1. trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, 2. posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, 3. zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, 4. zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 5. wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającym trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych, 6. dane o położeniu pojazdów pochodzące z systemu monitoringu, powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 5 lat od dnia ich zapisania. 7. Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentacje i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie organowi właściwemu ze względu na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a także organom kontrolnym, 8. wyposażyć Zamawiającego w jedno stanowisko oprogramowania wraz z wymaganymi licencjami do korzystania, umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych z systemu monitoringu pojazdów odbierających odpady, 9. wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 10. zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, 11. myć i dezynfekować pojazdy i urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, 12. prowadzić dokumentację potwierdzającą wykonanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów i urządzeń, 13. na koniec każdego dnia roboczego opróżnić pojazdy z odpadów i parkować je wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, 14. dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 17) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uszkodzenia, jakich dokona w mieniu osób trzecich podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 18) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia kalendarza z harmonogramem wywozu poszczególny kategorii odpadów tj. zmieszanych, gromadzonych w sposób selektywny oraz popiołów w ilości 900 szt. obejmującego okres od 01 lipca do 31 grudnia 2013r. oraz w ilości 900 szt. obejmującego okres od 01 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2014r.,których projekty Wykonawca przedstawi przed podpisaniem umowy Zamawiającemu. Zamawiający pisemnie zatwierdzi projekty wskazanych harmonogramów wywozu. 19) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odebrane odpady komunalne jako zmieszane odpady komunalne oraz pisemne, faksem lub droga elektroniczną (poczta email) powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni, od dnia stwierdzenia przez Wykonawcę niedopełnienia tego obowiązku (zgodnie z protokołem - załącznik Nr 13 do SIWZ, który będzie stanowił załącznik do umowy). 20) W przypadku umieszczenia odpadów zmieszanych w urządzeniach do selektywnego zbierania podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako odpady komunalne zmieszane i powiadamia o tym gminę. Dwa kolejne następujące po sobie powiadomienia lub trzykrotne w ciągu roku kalendarzowego powiadomienie gminy przez podmiot odbierający odpady o umieszczaniu odpadów komunalnych mieszanych w urządzeniach do selektywnego zbierania odpadów będzie skutkowało naliczeniem opłaty jak za odpady komunalne zmieszane. 21) Wykonawca w przypadku stwierdzenia naruszenia regulaminu w zakresie umieszczania odpadów zmieszanych w urządzeniach do selektywnego zbierana odpadów, powiadomi o tym fakcie również właściciela nieruchomości. 22) Powiadomienie właściciela nieruchomości nastąpi poprzez pozostawienie informacji pisemnej w skrzynce na listy lub dostarczenie zarządcy nieruchomości o następującej treści: Informuje się właściciela nieruchomości nr przy ulicy w , że odpady surowcowe są zbierane niezgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Studzienice. W dniu stwierdzono, że umieszczono odpady zmieszane w urządzeniach do selektywnego zbierania. Kolejne naruszenie będzie skutkowało utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczenie opłaty jak za odpady komunalne zmieszane. 23) Drugie kolejne następujące po sobie powiadomienie lub trzecie w ciągu roku kalendarzowego powiadomienie, o naruszeniu regulaminu: nastąpi poprzez pozostawienie informacji pisemnej w skrzynce na listy lub dostarczenie zarządcy nieruchomości o następującej treści: Informuje się właściciela nieruchomości nr przy ulicy w , że odpady surowcowe są zbierane niezgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Studzienice. W dniu stwierdzono, że umieszczono odpady zmieszane w urządzeniach do selektywnego zbierania. Skutkuje to utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczenie opłaty jak za odpady komunalne zmieszane. 1) Wykonawca będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z póź. zm.). 2) W przypadku zmiany deklaracji przez poszczególnych właścicieli nieruchomości gmina powiadomi Wykonawcę o konieczności dalszego odbierania odpadów z danej nieruchomości, poprzez przesłanie droga elektroniczną wykazu zmian do bazy nieruchomości a Wykonawca będzie kontynuował odbieranie odpadów z danej nieruchomości. 3) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Studzienice. 4) Zakazuje się Wykonawcy odbioru odpadów od innych podmiotów z terenu Gminy Studzienice w dniach odbioru odpadów od gospodarstw domowych, których obsługa objęta jest niniejszym zamówieniem publicznym. 5) Reklamacje od właścicieli nieruchomości będą zasadniczo kierowane do Zamawiającego, który przekaże Wykonawcy informację o reklamacji drogą mailową. Wykonawca ustosunkuje się do niej w ciągu 8 godzin roboczych od otrzymania informacji drogą mailową. 6) W przypadku zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do Wykonawcy, potraktuje on tę reklamację jak by została zgłoszona przez gminę. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o każdej zgłoszonej do niego reklamacji. 7) Reklamację niebudzące wątpliwości (np. faktyczny brak odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem) Wykonawca uwzględni natychmiast, poprzez wykonanie usługi, bez wezwania Zamawiającego. 8) Reklamacje budzące wątpliwość ( np. bezpodstawne, zdaniem wykonawcy, zgłoszenie przez właściciela nieruchomości braku odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem) zostaną udokumentowane w sposób jednoznacznie wskazujący, że usługa została wykonana zgodnie z umową, w szczególności w przypadku reklamacji z powodu niewykonania usługi poprzez przedłożenie Zamawiającemu potwierdzenia z systemu GPS, że usługa została faktycznie wykonana na danej nieruchomości, zgodnie z harmonogramem. 9) Wykonawca, zgodnie z art. 9 n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), zobowiązany jest do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Studzienice w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie 10) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 11) Prognozowana ilość odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w okresie od 01.07.2013r. do 31.12.2014r.- 200 Mg. 12) Prognozowana ilość odpadów komunalnych zmieszanych w okresie od 01.07.2013r. do 31.12.2014r. - 255 Mg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert, określonym w niniejszym SIWZ; 2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj. a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm). 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego PeKaO S.A. I ODDZIAŁ W BYTOWIE Nr 49124037831111000040808848 z dopiskiem Wadium w postępowaniu o zamówienie publiczne pn.: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Studzienice w latach 2013-2014. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie tj. przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. W tym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu jest zalecane, ale nie wystarczające dla stwierdzenia, że wadium zostało wniesione przez Wykonawcę w terminie. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, bez potwierdzania tych okoliczności, a także termin obowiązywania gwarancji nie krótszy niż termin związania ofertą, miejsce i termin zwrotu gwarancji. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres składania ofert lub w terminie określonym art. 46 ust 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Sekretariat. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.studzienice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach