Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kowala

Gmina Kowala ogłasza przetarg

  • Adres: 26624 Kowala, Kowala
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 486 101 760 , fax. 486 101 760
  • Data zamieszczenia: 2018-05-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kowala
    Kowala
    26624 Kowala, woj. mazowieckie
    tel. 486 101 760, fax. 486 101 760
    REGON: 67022381800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kowala.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kowala
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    -Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Kowala. -Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na obszarze Gminy Kowala usług: a) odbioru odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, b) transport odpadów komunalnych, c) Przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. d) odbioru odpadów wielkogabarytowych w cyklu 4 razy w okresie obowiązywania zamówienia w terminie ustalonym przez Zamawiającego, e) wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane) i worki do selektywnej zbiórki odpadów w terminie do 25.06.2018 r. oraz dostarczanie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzie równa ilości odebranych worków z odpadami), f) wyposażenia we wskazanej przez Zamawiającego aptece i Ośrodku Zdrowia pojemników do selektywnego zbierania przeterminowanych leków oraz opróżnianie ich po zgłoszeniu, według potrzeb - wykaz punktów określa zał. Nr 7 do SIWZ, g) przygotowania i dystrybucji harmonogramu odbioru odpadów w terminie do dnia 25.06.2018 r. Wykonanie usługi ma zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1289 z późn. zm.). Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów komunalnych ze: szkół, bibliotek, przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie Gminy Kowala, a także nieruchomości niezamieszkałych (mają obowiązek zawrzeć indywidualne umowy na odbiór odpadów). - Przedmiot zamówienia obejmuje następujące kategorie odpadów komunalnych: a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01), b) Selektywnie zebrane odpady komunalne (kody odpadów: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99, 20 02 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07, 15 01 04), c) Odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07), d) Popiół i żużel (kod odpadu 10 01 01) e) Przeterminowane leki (kod odpadu 20 01 32). -Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych Na terenie gminy Kowala występuje zabudowa jednorodzinna i zagrodowa. Obowiązywać będzie system mieszany workowo - pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zatwierdzonym przez Zamawiającego. Zabudowa wielorodzinna z uwagi na marginalny udział nie będzie traktowana odrębnie. - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki o poj. 1201 i 240l do gromadzenia odpadów zapewni Wykonawca (do 4 osób pojemniki 120l, a dla gospodarstw zamieszkałych powyżej 4 osób dwa pojemniki 1201 lub jeden pojemnik 2401 w terminie do 25.06.2018 r.). Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie pojemników na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienia w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów niesegregowanych (zmieszanych) - 2 razy w miesiącu kalendarzowym, zgodnie z harmonogramem. -Selektywnie zebrane odpady komunalne (kody odpadów: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99, 20 02 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 06, 15 01 07) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie gminy Kowala będzie się odbywać w systemie workowym (worki o pojemności 120 l). Wykonawca dostarczy worki na odpady segregowane oznaczone odpowiednimi kolorami dla każdej frakcji odpadów zbieranej selektywnie, z logo Wykonawcy, logo gminy oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie do 25.06.2018 r. Wprowadza się worki na następujące frakcje odpadów: • worek niebieski z napisem „Papier” - z przeznaczeniem na odpady papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, • worek żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - z przeznaczeniem na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, • worek zielony z napisem „Szkło” - z przeznaczeniem z odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, • worek brązowy z napisem „Bio” - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów oraz odpadów zielonych. Właściciel nieruchomości umożliwi odbiór zgromadzonych odpadów w dniach określonych w harmonogramie wywozu odpadów poprzez wystawienie worków na chodnik lub pobocze przed ogrodzeniem zamkniętej nieruchomości lub udostępnienia w altance śmieciowej z wejściem od strony ulicy, nie później niż do godziny ustalonej w harmonogramie. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz w miesiącu kalendarzowym zgodnie z harmonogramem. Z zastrzeżeniem, że w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada w workach brązowych z napisem „Bio” będą zbierane również odpady zielone. -Odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07) Odbiór odpadów wielkogabarytowych będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą szczegółowych terminach tzw. wystawka. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę - 4 razy w okresie obowiązywania zamówienia w systemie „u źródła”. W pozostałym okresie mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, Kosów 56E. -Popiół i żużel (kod odpadu 10 01 01) Odpady z tej kategorii będą odbierane w systemie workowym (worki o poj. 120 l). Wprowadza się worki z tworzywa sztucznego o poj. 120 l w kolorze szarym. Wykonawca dostarczy worki oznaczone odpowiednim kolorem, z logo Wykonawcy, z logo gminy oraz oznaczeniem frakcji odpadów w terminie uzgodnionym z Zamawiającym. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odpadów popiołu i żużlu odbywać się będzie 2 razy w roku - zgodnie z harmonogramem. W pozostałym okresie mieszkańcy będą mogli własnym transportem dowieźć odpady do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, Kosów 56E. -Przeterminowane leki (kod 20 01 32) Odpady z tej kategorii odbierane będą z oznaczonych pojemników ustawionych w aptece oraz Ośrodku Zdrowia na terenie gminy Kowala - wykaz punktów określa zał. Nr 7 do SIWZ. Odbiór z tej kategorii odpadów odbywać się będzie poprzez odbieranie worków wykonanych z foli polietylowej LDPE, o pojemności 120l i grubości zapewniającej szczelność i wytrzymałość, umieszczonych w pojemnikach na przeterminowane leki. Wykonawca zobowiązany jest do: • dostarczenia i wymiany worków na nowe, po każdym opróżnieniu pojemników, • zawiązania i zabezpieczenia odbieranego worka, który w razie uszkodzenia należy włożyć do nowego worka, • odbiór odpadów wyłącznie w godzinach pracy apteki oraz Ośrodka Zdrowia. Częstotliwość odbioru przez Wykonawcę odbywać się będzie w zależności od stopnia zapełnienia. Fakt ten zgłaszać będzie Zamawiający, a Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów w ciągu 48 godz. od chwili otrzymania zgłoszenia. Odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości i ich transport do RIPOK Wykonawca powinien realizować od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00, w soboty w godzinach od 8:00 do 15:00. Wykonawca będzie odbierał odpady według harmonogramu ustalonego wcześniej z Zamawiającym. -Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem zamówienia: -wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane) tj. do 4 osób pojemniki 120l, a dla gospodarstw zamieszkałych powyżej 4 osób dwa pojemniki 120l lub jeden pojemnik 240l w terminie do 25.06.2018 r. W przypadku utraty/zniszczenia pojemnika na odpady zmieszane, Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia nowego pojemnika w miejsce utraconego/zniszczonego. Pojemniki w trakcie zamówienia pozostają własnością Wykonawcy. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia nie ponosi za nie odpowiedzialności. Właściciel nieruchomości odpowiada materialnie za uszkodzenie lub utratę pojemnika zaistniałej z jego winy. -dostarczenie worków do selektywnej zbiórki odpadów, worków na odpady komunalne ulegające biodegradacji (odpady zielone) oraz worków na popiół w terminie do 25.06.2018 r. oraz dostarczanie nowych worków przy odbiorze odpadów w miarę potrzeb mieszkańców (ilość worków będzie równa ilości odebranych worków z odpadami), -wyposażenie we wskazaną przez Zamawiającego aptekę i Ośrodek Zdrowia w pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków oraz opróżnianie ich po zgłoszeniu, według potrzeb - wykaz punktów określa zał. Nr 7 do SIWZ, -przygotowanie harmonogramu odbioru odpadów w formie kalendarza obecnie obowiązującego na terenie gminy, który zawierać będzie elementy edukacji ekologicznej, tj. krótki opis sposobu segregacji odpadów ponadto harmonogram powinien zawierać również informację o terminach uiszczania opłat za odpady komunale do Urzędu Gminy. Harmonogram należy sporządzić na cały okres zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji harmonogramów wśród mieszkańców nieruchomości do dnia 25.06.2018 r. Wykonawca przygotuje i przedłoży do zatwierdzenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej harmonogram odbioru odpadów obejmujący cały okres świadczenia usług w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Harmonogram winien być opracowany w oparciu o częstotliwości odbioru odpadów określone w pkt. 3.3 SIWZ. Zamawiający zatwierdzi harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 3 dni roboczych od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego wprowadzi poprawki oraz przedstawi harmonogram do ponownej akceptacji. -dostarczenia do siedziby Zamawiającego w terminie do 30.06.2018 r. rezerwy worków po 150 szt. dla każdego rodzaju odpadów. -Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzupełniania rezerwy worków do ilości wskazanej powyżej po zgłoszeniu przez Zamawiającego poprzez e-maila, w terminie 5 dni od daty zgłoszenia. -Obowiązki Wykonawcy w trakcie realizacji zamówienia: - przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, - przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 21 z późn. zm.). - Ogólne informacje o zasadach i wymaganiach przy wykonywaniu usługi: - Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich obowiązków opisanych w Opisie Przedmiotu Zamówienia. - Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy. Pojazdy winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi oraz numerem telefonu przedsiębiorcy. - Wszystkie pojazdy, którymi Wykonawca świadczył będzie usługę, muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający zapisywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiających weryfikację tych danych. Dane winny być przechowywane w siedzibie Wykonawcy przez okres 4 lat od daty ich zapisania. - Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie Zamawiającego. - Wykonawca w trakcie realizacji usług odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiającego nie może jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami. - Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów z każdego rodzaju pojemnika, który został wystawiony przez właściciela nieruchomości, jeżeli spełnia odpowiednie normy i umożliwia odbiór odpadów sprzętem, którym dysponuje Wykonawca. - Wykonawca jest zobowiązany do zebrania wszystkich odpadów leżących obok pojemników lub worków, które zanieczyściły miejsce odbioru odpadów w trakcie realizacji usługi przez Wykonawcę (np. odpady rozrzucone przez zwierzęta, itp.). - Wykonawca będzie chronił dane osobowe zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 922). - Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem - dla odpadów zmieszanych należy stosować samochód z zabudową kompaktującą, a dla odpadów selektywnie zbieranych samochody z zabudową kompaktującą lub skrzyniową. - Wykonawcy zakazuje się: a) mieszanie odpadów selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b) mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Zamawiający dopuszcza możliwość zbiórki odpadów selektywnych gromadzonych w workach tj. tworzywa sztuczne, metale, papier i makulatura, szkło jednym pojazdem w jednym terminie, w sposób zapobiegający zniszczeniu selektywnie zebranych odpadów oraz ich zmieszaniu. - Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne zmieszane w każdej ilości, z nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy, umieszczone w pojemnikach lub sporadycznie także w workach oraz każdą ilość odpadów komunalnych zbieranych selektywnie w workach lub pojemnikach. - Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów selektywnie gromadzonych w workach będących własnością właścicieli nieruchomości (niezależnie od koloru worka), jeżeli umożliwiają identyfikację rodzaju zgromadzonych odpadów. - Odstawienie, po opróżnieniu pojemników na odpady w miejsca ich wystawienia. - Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. - Informowanie Zamawiającego o nieruchomościach, na których powstają odpady, a które nie są ujęte w systemie. - W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest również do: - Odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie czystości i odpowiedniego stanu sanitarnego, a w szczególności do: a) zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników (kontenerów, worków) w trakcie załadunku a także zabezpieczenia odpadów przed ich wysypaniem w trakcie transportu, b) natychmiastowego uprzątnięcia odpadów, w przypadku ich wysypania, oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itp.). - Terminowego odbioru odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku, gdy odpady nie zostały odebrane w wymaganym dniu, Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji od Zamawiającego, lecz nie później niż w dniu następnym. Reklamacje będą przesyłane faxem, pocztą elektroniczna, pisemnie bądź przekazywane telefonicznie. - Prowadzenia i przedkładania Zamawiającemu wymaganej dokumentacji, - Zapoznania się w terenie szczegółowo z trasą i miejscami odbioru odpadów. - Świadczenia usług w sposób ograniczający do minimum niedogodności dla mieszkańców oraz utrudnienia w ruchu drogowym. - Bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. - Realizowania usługi odbioru odpadów niezależnie od szczególnych uwarunkowań związanych z obsługiwaną nieruchomością, w tym również w sytuacji utrudnionego lub ograniczonego dojazdu, czy też dostępu do nieruchomości i położonych na niej pojemników czy worków oraz sposobu załadunku innego niż boczny lub tylny. - Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności: - Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm). - Ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2018, poz. 21 z późn. zm.). - Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.). - Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 z późn. zm.). - Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 519 ze zm.). - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 poz. 122). - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. z 2016r., poz. 1742). - Uchwały Nr XXXVI.216.2017 Rady Gminy Kowala z dnia 25 maja 2017 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kowala. - Planem Gospodarki Odpadami dla województwa mazowieckiego - Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów i sprzętu technicznego wymaganego do realizacji zamówienia. - Urządzenia do gromadzenia odpadów: a) Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: • pojemność - 120 dm3, • materiał - folia polietylenowa LDPE, • grubość - co najmniej 60 mikronów, • nadruk określający frakcję odpadów, logo Wykonawcy oraz logo gminy. • worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o których mowa w pkt. 3.3.2. SIWZ powinny zapewnić zabezpieczenie odpadów przed pogorszeniem jakości zbieranej frakcji odpadów dla przyszłych procesów ich przetwarzania. b) Charakterystyka pojemników dla odpadów niesegregowanych (zmieszanych): • typowe pojemniki z tworzywa sztucznego o poj. 120l i 240l, • wyposażenie w kółka, • posiadać szczelnie zamykaną klapę, • posiadać uchwyt lub listwę ułatwiającą przetaczanie. - Sprzęt techniczny: • dwa samochody specjalistyczne do selektywnego zbierania odpadów komunalnych, • dwa samochody specjalistyczne do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, • jeden samochód do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, • jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów komunalnych z terenów problemowych (drogi wewnętrzne, wąskie uliczki, itp.). - Szczegółowe wymagania dla pojazdów oraz bazy magazynowo - transportowej: a) Wymogi dotyczące pojazdów: • pojazdy powinny być w pełni sprawne, posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane widoczną nazwą, adresem przedsiębiorcy i numerem jego telefonu. • pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, • na koniec każdego dnia świadczenia usług pojazdy powinny być opróżnione z odpadów oraz parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej, • konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, • przez cały okres świadczenia usług pojazdy którymi Wykonawca będzie realizował zamówienie muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). b) Wymogi dotyczące bazy magazynowo - transportowej: • Wykonawca jest zobowiązany dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy Kowala, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Kowala, • przez cały okres świadczenia usług baza magazynowo - transportowa musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). - Monitoring i komunikacja - Wykonawca umożliwi Zamawiającemu dostęp do systemu monitoringu GPS w celu monitorowania pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia. - Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikującą nieruchomość i zdjęcie fotograficzne oraz protokół z zaistnienia takiego zdarzenia podpisany przez osobę, która stwierdziła zaistnienie takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. W przypadku braku oznakowania posesji i niemożliwości ustalenia właściciela odpadów w inny sposób np. u sołtysa, należy skontaktować się z Zamawiającym. - Zamawiający ma prawo w dowolnym dniu i dowolnej godzinie kontroli i/lub audytu sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług związanych z realizacją niniejszego zamówienia w tym również pojazdów Wykonawcy. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swojego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia. - Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia - Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 z późn. zm.). Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. - Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. - Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu wraz z fakturą raportu miesięcznego (wg. załącznik nr 8 do SIWZ), który jest podstawą do wypłaty należności za świadczone usługi. - Raport miesięczny powinien zawierać: a) łączną masę poszczególnych odpadów komunalnych (w zależności od frakcji) odebraną od mieszkańców gminy, wyrażoną w Mg, wraz ze sposobem zagospodarowania odpadów komunalnych oraz instalacji do której zostały przekazane odpady komunalne, b) liczbę nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy, c) datę sporządzenia i czytelny podpis pracownika sporządzającego i zatwierdzającego raport. Do wyżej wymienionego raportu miesięcznego Wykonawca przedstawi Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie dowodów dostarczonych odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania ti. karty przekazania odpadów oraz dokumenty potwierdzające recykling i odzysk (w odniesieniu do papieru, makulatury, szkła, tworzyw sztucznych i metali). Zamawiający może odmówić całościowej lub częściowej zapłaty faktury w wypadku nie przedłożenia lub przedłożenia niekompletnej dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi. - Reklamacje - Reklamacje od mieszkańców przyjmuje i rozpatruje Zamawiający. - W przypadku reklamacji na nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem lub nie pozostawieniem worków: rozpatrzenie reklamacji następuje na podstawie analizy przekazów GPS lub/i kontroli w terenie, ewentualnie na podstawie innych dowodów przedstawionych przez właściciela nieruchomości. - W przypadku reklamacji na nieuprzątnięcie punktu odbioru po wykonaniu usługi; rozpatrzenie reklamacji następuje na podstawie kontroli w terenie, ewentualnie na podstawie innych dowodów przedstawionych przez właściciela nieruchomości. - Uzasadnioną reklamację Wykonawca ma obowiązek załatwić w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego drogą elektroniczną. Załatwienie reklamacji należy potwierdzić e-mailem w dniu jej wykonania. Za dzień realizacji reklamacji przyjmuje się dzień otrzymania potwierdzenia o jej zrealizowaniu. - Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie - Powierzchnia Gminy Kowala wynosi 74,7 km2. - Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców gminy Kowala, ujętych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi 9609 osoby, w tym ilość nieruchomości wynosi 3024 (stan na 15.04.2018 r.). Jest 2474 gospodarstw domowych do 4 osób oraz 540 gospodarstw domowych powyżej 4 osób (stan na 18.04.2018 r.) Gminę tworzy 25 miejscowości. Ilość gospodarstw domowych z poszczególnych miejscowości od których są odbierane odpady komunalne przedstawia się następująco: Lp. Miejscowość Ilość nieruchomości Liczba osób zamieszkujących 1 Augustów 171 531 2 Bardzice 67 202 3 Bukowiec 19 68 4 Dąbrówka Zabłotnia 109 338 5 Grabina 19 67 6 Huta Mazowszańska 129 457 7 Józefów 43 165 8 Kończyce-Kolonia 123 413 9 Kosów 196 575 10 Kotarwice 185 643 11 Kowala 169 502 12 Kowala-Kolonia 113 349 13 Kowalówka 25 68 14 Ludwinów 175 559 15 Maliszów 131 470 16 Mazowszany 177 598 17 Młodocin Mniejszy 135 374 18 Młodocin Mniejszy Kąty 32 104 19 Osiek 10 51 20 Parznice 214 725 21 Romanów 90 244 22 Rożki 133 390 23 Rożki Adamów 8 25 24 Ruda Mała 96 310 25 Trablice 416 1 250 26 Zenonów 39 131 RAZEM 3 024 9 609 Określone w tabeli ilości gospodarstw domowych służą jedynie jako informacje dodatkowe. Rzeczywista ilość mieszkańców oraz gospodarstw domowych objętych przedmiotem zamówienia może być odmienna od w/w ilości i nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby punktów odbioru odpadów. Ich liczba w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. - Ilość odpadów komunalnych odebrana z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy w 2017r. Rodzaj odpadów Ilość odebranych odpadów w 2017r. w [Mg] Niesegregowane zmieszane odpady komunalne /200301/ 1166,440 Opakowania z papieru i tektury /150101/ 6,120 Opakowania z tworzyw sztucznych /150102/ 0,000 Opakowania z metali /150104/ 0,000 Zmieszane odpady opakowaniowe /150106/ 3,340 Opakowania ze szkła /150107/ 185,520 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny /200199/ 363,440 Popiół i żużel /100101/ 191,540 Przeterminowane leki /200132/ 0,048 Odpady wielkogabarytowe /200307/ 48,220 Dane przedstawione w poniższej tabeli opracowano w oparciu o rzeczywiste ilości (karty przekazania odpadów) odebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017r. Zakłada się, że przewidywalna ilość odpadów odebranych od mieszkańców gminy Kowala w czasie realizacji zamówienia może wzrosnąć o około 15%. Należy podkreślić, że powyższe dane mogą się różnić od rzeczywistej ilości odpadów objętych przedmiotem zamówienia, która może być mniejsza bądź większa od w/w ilości i nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. -Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę - Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywać bezpośrednio przedmiot zamówienia (tj. operatorzy sprzętu, kierowcy, ładowacze). Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 108 z późn. zm.). - W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 14.1 czynności . Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywani świadczenia. - W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 14.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenia to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze skazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenia z właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. - Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 14.1 czynności Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 14.1 czynności. - W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. -Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 18 000 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Radom nr rachunku : 46 9147 0009 0020 4785 2000 0003 w tytule przelewu należy podać nazwę Wykonawcy oraz nr sprawy ZPK.271.20.6.2018 „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kowala” 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego nr pok. nr 3, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem zaleca się załączyć do oferty. 7. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wymaganej kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie (zaleca się nie wpinać na trwale tego dokumentu do całości oferty). W dokumencie tym, gwarant/poręczyciel nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełniania przez beneficjenta Gminy Kowala dodatkowych warunków (np. żądania przesłania wezwania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Gminy Kowala, albo żądania potwierdzenia przez notariusza, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób umocowanych do występowania w imieniu Gminy Kowala, albo złożenia wezwania np. w formie listu poleconego czy kurierem) albo przedłożenia dodatkowych dokumentów (oprócz dokumentu potwierdzającego umocowanie osób do występowania w imieniu Gminy Kowala z żądaniem zapłaty). 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 9. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. 10. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca, spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) posiada aktualny wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Kowala, w zakresie kategorii odpadów objętych zamówieniem; b) posiada uprawnienia w zakresie transportu odpadów wynikające z art. 50 ust. 2 lub art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018r., poz. 21 z późn. zm.) w zakresie kategorii odpadów objętych zamówieniem.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdz. 5 pkt.2, ppkt2.3 SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie musi wskazywać w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. - Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy PZP. - W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. - Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 2, 3 i 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). - Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. - Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 7.1 , nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: • zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub • zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymagane zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 7.1. SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach