Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Przysucha

Gmina i Miasto Przysucha ogłasza przetarg

  • Adres: 26400 Przysucha, Plac Kolberga
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 6752823, , fax. 48 6752106
  • Data zamieszczenia: 2018-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Przysucha
    Plac Kolberga 11
    26400 Przysucha, woj. mazowieckie
    tel. 48 6752823, , fax. 48 6752106
    REGON: 67022337900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminaprzysucha.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Przysucha
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Opis przedmiotu zamówienia. 3.1 Nazwa zamówienia: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Przysucha 3.2 Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru wskazanych w opisie rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Przysucha, transport zebranych odpadów komunalnych oraz ich zagospodarowanie zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) tj.: przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 oraz art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; Przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. Zakres usługi będzie obejmował zbiórkę odpadów komunalnych w zabudowie wielolokalowej oraz jednorodzinnej zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2017 r. poz. 19): 3.2.1 zmieszanych ( kod odpadu 20 03 01) – gromadzonych w pojemnikach lub workach o kolorze czarnym w tym popiół (10 01 01, 20 01 99) 3.2.1.1 odpady komunalne (zmieszane) wytworzone w gospodarstwach domowych na terenie zabudowy jednorodzinnej gromadzone będą w workach lub pojemnikach o pojemności min. 60 l/osobę/miesiąc. 3.2.1.2 na terenie zabudowy wielolokalowej rodzaj pojemnika oraz miejsce jego ustawienia Wykonawca ustali w porozumieniu z zarządcą budynków wielolokalowych. 3.2.1.3 odpady komunalne (zmieszane) wytworzone w gospodarstwach domowych w zabudowie wielolokalowej gromadzone będą we właściwie opisanych pojemnikach o pojemności uzgodnionej z zarządcą osiedla/budynku jednak nie mniejszej niż 60 l/osobę/miesiąc. 3.2.2 zbieranych selektywnie: 3.2.2.1 na terenie zabudowy jednorodzinnej w kolorowych workach lub pojemnikach o pojemności min. 60 l/osobę/miesiąc: - metalu i tworzywa sztucznego (kod odpadu 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 20 01 11, 20 01 39, 20 01 40) - gromadzonego w pojemnikach lub workach o kolorze żółtym, - szkła, opakowań szklanych bezbarwnych i kolorowych ( kod odpadu 15 01 07, 20 01 02) - gromadzonego w pojemnikach lub workach o kolorze zielonym, - papieru i tektury ( kod odpadu 20 01 01, 15 01 01 ) – gromadzonego w pojemnikach lub workach o kolorze niebieskim, - odpadów biodegradowalnych (kod odpadu 20 02 01, 20 01 08) – gromadzonych w pojemnikach lub workach o kolorze brązowym. 3.2.2.2 na terenie zabudowy wielolokalowej: selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielolokalowej, odbywać się będzie do specjalistycznych zamykanych pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, właściwie opisanych: „SZKŁO” „PAPIER” „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, „BIO”, o pojemności min. 60 l/osobę/miesiąc. 3.2.3 Odbiór odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytych opon i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, popiołu i żużlu, odpadów zielonych odbywać się będzie: 3.2.3.1 w zabudowie jednorodzinnej: poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w terminach ustalonych przez Wykonawcę, jednak nie rzadziej niż 2 razy w roku. 3.2.3.2 w zabudowie wielolokalowej: poprzez odbieranie ww. odpadów z miejsc wyznaczonych przez zarządców budynków, nie rzadziej niż 2 razy w roku. 3.2.4 Miejsce odbioru i ilość pojemników do gromadzenia odpadów Wykonawca ustali bezpośrednio z zarządcami poszczególnych osiedli/budynków. 3.2.5 Minimalna częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 3.2.5.1 z obszarów zabudowy wielolokalowej: –odpady zmieszane – co najmniej 1 raz na tydzień, z obowiązkiem odebrania odpadów dodatkowo 1 raz na tydzień po zgłoszeniu takiej konieczności przez „zarządcę” lub właściciela, - odpady zbierane selektywnie – z częstotliwością zapewniającą nie przepełnianie się pojemników, jednak nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, 3.2.5.2 z obszarów zabudowy jednorodzinnej: worek czarny -odpady zmieszane - co najmniej 2 razy na miesiąc, z obowiązkiem odebrania odpadów dodatkowo 1 raz na tydzień po zgłoszeniu takiej konieczności przez właściciela, na terenach wiejskich i co najmniej 1 raz na tydzień na terenie miasta. worki kolorowe – wyselekcjonowane odpady komunalne - co najmniej 1 raz na miesiąc na terenie całej gminy. 3.3 Przewidywana do zbiórki ilość odpadów wytworzonych w 3836 gospodarstwach domowych (12239 mieszkańców wg stanu na dzień 31.12.2017 r.) na terenie Gminy i Miasta Przysucha: 3.3.1 odpadów komunalnych zmieszanych wytworzonych w gospodarstwach domowych – ok. 150 Mg/m-c, 3.3.2 wyselekcjonowanych odpadów komunalnych w gospodarstwach domowych – ok. 50,00 Mg/m-c, UWAGA: Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca odbierał odpady zmieszane co najmniej 2 razy na miesiąc na terenach wiejskich i co najmniej 1 raz na tydzień na terenie miasta. 3.3.3 Charakterystykę gminy zawierającą szacunkowe dane dotyczące liczby mieszkańców oraz ilości budynków z których będą odbierane odpady komunalne i sposób ich odbioru przedstawiono w załączniku nr 1. Dodatkowe informacje: 1. Ilość zmieszanych odpadów komunalnych z gospodarstw domowych [w Mg]: Lata: - 2015 – 1457,30 - 2016 – 1678,96 - 2017 – 1813,16 2. Ilość wyselekcjonowanych odpadów komunalnych (szkło, tworzywa sztucznie, papier i tektura) z gospodarstw domowych [w Mg]: Lata: - 2015 – 284,40 - 2016 – 336,55 - 2017 – 458,26 Uwaga 1: Ilość wytworzonych na terenie gminy i miasta Przysucha odpadów jest niezależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez producentów. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. Uwaga 2: Wykonawca ma obowiązek dostarczyć – na własny koszt: – worki na odpady komunalne, w systemie 1:1 czyli nie mniej niż 1 szt. pozostawioną za jedną sztukę odebraną, - pojemniki na odpady komunalne (w zabudowie wielolokalowej), przez cały okres trwania umowy w dniach odbioru worków lub pojemników napełnionych z tym, że po raz pierwszy ma to nastąpić przed pierwszym dniem obowiązywania umowy. Worki na odpady zmieszane Wykonawca zobowiązuje się zastąpić pojemnikami na odpady zmieszane o pojemności nie mniejszej niż 120 litrów, w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. 3.4. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV. Przedmiot zamówienia jest zgodny z Nomenklaturą wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV), to jest: Główny przedmiot zamówienia (CPV) - 90511000-2 90512000-9 90513100-7 3.5. Miejsce wykonania przedmiotu zamówienia Miejsce wykonania przedmiotu zamówienia: Gmina i Miasto Przysucha. 3.6. Termin realizacji zamówienia. 3.6.1. Termin realizacji zamówienia: od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. 3.7. Obowiązki Wykonawcy: 3.7.1. prowadzenie ewidencji gospodarstw domowych, obejmującej ilość osób zamieszkałych w poszczególnych nieruchomościach. Zamawiający posiada i udostępni Wykonawcy ewidencję gospodarstw domowych określającą ilość osób zamieszkałych w tych nieruchomościach, 3.7.2. organizacja odbioru i odbiór gromadzonych odpadów komunalnych, 3.7.3. monitorowanie ciążącego na właścicielu nieruchomości, który to zadeklarował, obowiązku segregowania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zawiadamiającego faxem, pocztą elektroniczną lub pisemnie. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis uzasadniający podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. 3.7.4. ważenie odebranych odpadów, w tym wyselekcjonowanych, w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do utylizacji bądź zagospodarowania, 3.7.5. terminowy odbiór i zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami; w przypadku, gdy odpady nie zostały odebrane w wymaganym dniu, Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji od Zamawiającego, lecz nie później niż w dniu następnym. Reklamacje będą przesyłane faxem, pocztą elektroniczną lub pisemnie, 3.7.6. dokonywanie odbioru i transportu odpadów również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc gromadzenia odpadów będzie utrudniony np. z powodu remontu dróg, anomalii pogodowych itp., bez dodatkowego wynagrodzenia, 3.7.7. zapewnienie odbioru odpadów również w trudnych warunkach terenowych tzw. „trudne dojazdy” np. wąskie ulice, podjazdy, poprzez zastosowanie mniejszych środków transportu dowożących odpady do ulic głównych lub też poprzez zastosowanie odpowiednich środków technicznych, bez dodatkowego wynagrodzenia, 3.7.8. prowadzenie i przedkładanie Zamawiającemu wymaganej przepisami dokumentacji, a w szczególności: 3.7.8.1. dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przedkładania ich Zamawiającemu, Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1545) i rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy, Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, 3.7.8.2. innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający, 3.7.9. zagospodarowanie zebranych odpadów w sposób, który zapewni osiągnięcie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167), następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe. W przypadku niewywiązania się z niniejszego obowiązku na Wykonawcę nałożona zostanie kara umowna określona w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ, 3.7.10. przygotowanie harmonogramu zbiórki odpadów na cały okres trwania umowy, ze wskazaniem, do której godziny powinny być wystawiane odpady, oraz z podaniem numeru telefonu pod który mieszkańcy będą mogli bezpośrednio zgłaszać zapotrzebowanie dotyczące odbioru odpadów bądź składać reklamacje w zakresie ich odbioru, 3.7.11. opracowanie szczegółowej instrukcji segregacji odpadów w celu rozpropagowania wśród gospodarstw domowych, która ma być zamieszczona na odwrotnej stronie harmonogramów przekazywanych mieszkańcom, 3.7.12. harmonogram powinien być dostarczony każdemu właścicielowi nieruchomości przed rozpoczęciem świadczenia usługi przez Wykonawcę. O terminach odbioru odpadów komunalnych Wykonawca ma obowiązek poinformować również Zamawiającego, 3.7.13. o każdej zmianie w harmonogramie mieszkańcy oraz Zamawiający powinni być poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem, 3.7.14. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki lub worki przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym, z wyjątkiem pojemników na odpady zmieszane w zabudowie jednorodzinnej, które mają być dostarczone w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy, 3.7.15. Wykonawca dostarczy pojemniki na koszt własny, 3.7.16. Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów będących jego własnością. Na wezwanie Zamawiającego jest zobowiązany do ich napraw, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników, 3.7.17. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów, leżących obok pojemników, jeśli jest to wynikiem jego działalności, 3.7.18. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu Kart Przekazania Odpadu do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 roku w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. z 2014 r., poz. 1973), 3.7.19. Wykonawca udokumentuje Zamawiającemu przekazanie odpadów przedkładając Kartę w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym były przekazane odpady komunalne, 3.7.20. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zebranych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) zgodnie z Planem gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2022, uchwała NR 209/16 z dnia 19 grudnia 2016 r. Sejmiku Województwa Mazowieckiego, 3.7.21. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: 1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2018 r. poz. 992) 2. Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r poz. 1454) 3. Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie: szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2017 r. poz. 19) 4. Uchwały Nr VII/60/2015 Rady Gminy i Miasta Przysucha z dnia 14 maja 2015 r. w sprawie: przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i miasta Przysucha UWAGA: Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca zatrudniał minimum 3 osób, które posiadają uprawnienia do prowadzenia pojazdów przystosowanych do odbierania odpadów komunalnych kat. C, na podstawie umów o pracę w oparciu o art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.) Sposób dokumentowania, uprawnienia w zakresie kontroli oraz sankcje zostały uregulowane w załączniku nr 8 stanowiącym projekt umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 16.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 9.2.1. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ oraz w oparciu o przedstawiony: a) Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Przysucha. b) Numer rejestrowy wydany przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na zbierane zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 o zużytym sprzęcie elektronicznym i elektronicznym (Dz.U. z 2018 poz. 1466), c) Posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydane na podstawie art. 41 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018 r., poz. 992) w związku z art. 233 tejże ustawy d) Umowę (lub promesę jej zawarcia) z regionalną instalacją przetwarzania odpadów komunalnych właściwą dla gminy Przysucha. e) Umowę (lub promesę jej zawarcia) z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbioru do recyklingu odpadów zgodnie z ustawą z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 poz. 992) – na odbiór odpadów segregowanych,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10. Dokumenty składane przez Wykonawców wraz z ofertą. Do wypełnionego i podpisanego formularza oferty – załącznik nr 2 do SIWZ należy dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia: 10.1. oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 4 do SIWZ, 10.2. oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3 do SIWZ, 10.3. w przypadku powoływania się na zasoby innych podmiotów należy przedstawić zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu niezbędnych zasobów – załącznik nr 11 do SIWZ. 10.4. w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenia składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. 10.5. potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej lub niepieniężnej – oryginał dokumentu – zgodnie z zasadami określonymi w pkt. 16 niniejszej SIWZ. 10.6. Pełnomocnictwo (składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia np. konsorcjum, spółka cywilna) o treści zgodnej z załączonym do SIWZ wzorem.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach