Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dubeninki

Wójt Gminy Dubeninki ogłasza przetarg

  • Adres: 19-504 Dubeninki, ul. Mereckiego 27
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2014-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Dubeninki
    ul. Mereckiego 27 27
    19-504 Dubeninki, woj. warmińsko-mazurskie
    REGON: 00053408400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dubeninki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dubeninki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dubeninki. Wykaz ilości punktów odbioru stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Mapa Gminy Dubeninki stanowi załącznik nr 7. Wszystkie odebrane odpady objęte niniejszym zamówieniem przekazywane będą do stacji przeładunkowych będących częścią składową regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w Siedliskach k.Ełku prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o.o. Stacje przeładunkowe znajdują się w miejscowościach: - Kośmidry - stacja czynna jest w poniedziałek, środę i piątek w godz. 9:00 - 17:00, wtorek i czwartek w godz. 7:00 - 15:00. - Olecko - stacja czynna jest w poniedziałek, środę i piątek w godz. 9:00 - 17:00, wtorek i czwartek w godz. 7:00 - 15:00. - Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Siedliskach k.Ełku - zakład czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 17:00, sobota w godz. 7:00 - 12:00. za wyjątkiem świąt przypadających w w.w dniach Wykonawca nie będzie regulował należności za dostarczone do stacji odpady, faktury opłacać będzie gmina na podstawie odrębnej umowy. 2. Charakterystyka Gminy Dubeninki: powierzchnia gminy 20518 ha, liczba osób zameldowanych wg stanu na dzień 30.09.2014 r.- 3282 osoby, ilość miejscowości 42. 3. Za trzy kwartały roku 2014 z terenu gminy zebrano 270,90 Mg odpadów komunalnych. Szacunkowa ilość odpadów do odbioru w okresie trwania umowy ok. 360,00 Mg. 4. Część nieruchomości wyposażona jest w pojemniki będące własnością mieszkańców. Wykonawca stworzy możliwość, na zapotrzebowanie właściciela posesji, wydzierżawienia lub sprzedaży pojemników i kontenerów. Koszt sprzedaży lub dzierżawy pojemników i kontenerów nie może być wliczony w cenę zamówienia i podlega indywidualnemu rozliczeniu pomiędzy właścicielem nieruchomości a Wykonawcą. 5. Dostarczane pojemniki lub kontenery należy oznakować zgodnie z wprowadzonym systemem gromadzenia odpadów zmieszane, suche, mokre, popiół. Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny dostarczonych pojemników do gromadzenia odpadów. Wykonawca ubezpieczy na własny koszt dostarczone pojemniki i zabezpieczy je od ryzyka związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą. Za szkody w majątku osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Zamawiający nie jest w stanie podać zapotrzebowania na pojemniki i kontenery do gromadzenia odpadów. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru każdej ilości zgromadzonych odpadów w pojemnikach dla poszczególnych frakcji a także odpadów składowanych w workach. 7. Wykonawca będzie odbierać odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: - ZMIESZANE- odpady komunalne nie poddane selektywnemu zbieraniu, - SUCHE- odpady pozostałe po wydzieleniu odpadów ulegających biodegradacji: makulatura gazetowa, papier, karton, pampersy, wszelkiego rodzaju tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe tetrapack, opakowania z metali żelaznych, opakowania z metali nieżelaznych, różne opakowania, tekstylia, odpady szklane, pozostałe odpady z gospodarstw domowych, oprócz odpadów niebezpiecznych, - MOKRE- odpady organiczne: odpady kuchenne, resztki i obierki z owoców i warzyw, skoszona trawa i zgrabione liście, rośliny, ziemia po kwiatach, trociny, drewno (o gabarytach umożliwiających umieszczenie w pojemniku lub worku), zużyte ręczniki papierowe i chusteczki higieniczne, fusy z kawy i herbaty, skorupki jajek, mokry papier lub karton (karton i papier bez dodatków innych materiałów np. folii), pozostałości po domowej hodowli zwierząt (psów, kotów, ptaków, gryzoni), inne odpady nadające się do kompostowania, czyli biodegradowalne, - ODPADY WIELKOGABARYTOWE I PROBLEMOWE- należy przez to rozumieć odpady komunalne, które ze względu na swoje rozmiary i masę, nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych oraz odpady typu: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte baterie, popiół paleniskowy oraz opony (z wyjątkiem opon ciągnikowych). 8. Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów, w tym celu umieści sporządzone przez Wykonawcę harmonogramy odbioru na stronie internetowej www.dubeninki.pl. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania wydruków harmonogramów i ich dystrybucji wśród mieszkańców. 9. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania ich w jednym egz. do Związku Międzygminnego Gospodarka Komunalna z siedzibą w Ełku oraz w jednym egz. do Wójta Gminy Dubeninki. 10. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawa, a w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), - ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r., Nr 180, poz. 1495 ze zm.), - ustawy z dnia 29 maja 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r. Nr 79, poz. 666 ze zm.) - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. poz. 122) - uchwał będących aktami prawa miejscowego obowiązującymi na terenie Gminy Dubeninki w zakresie gospodarki odpadami oraz WPGO dla województwa Warmińsko-Mazurskiego. 11. Niniejsze zamówienie nie obejmuje odpadów powstających na nieruchomościach niezamieszkałych (działalność gospodarcza, budynki użyteczności publicznej itp). Zabrania się świadczenia usługi wywozu odpadów z tych nieruchomości w terminach objętych sporządzonym harmonogramem środkami transportu, które Wykonawca będzie zobowiązany wskazać przed rozpoczęciem realizacji umowy. Wykaz środków transportu zawierać ma w szczególności nr rejestracyjny pojazdu oraz przypisany do niego nr odbiornika GPS. 12. Częstotliwość odbierania odpadów - harmonogram: Wykonawca zobowiązany jest do odbierania z terenu nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych z częstotliwością: 1) dla zabudowy jednorodzinnej - 1 raz w miesiącu, 2) dla zabudowy wielolokalowej zlokalizowanej w miejscowości Rogajny 11 oraz w Dubeninkach na ul. Szkolnej i Osiedlowej (spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe) - 2 razy w miesiącu, 3) popioły - odbierane 2 razy w okresie obowiązywania umowy w miesiącu maj i grudzień, 4) zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, - 2 razy w okresie trwania umowy w formie tzw. wystawki bezpośrednio sprzed terenu nieruchomości w miesiącu maj i październik, 5) zużyte baterie - wykonawca zobowiązany jest do odbioru zużytych baterii zbieranych w oznakowanych pojemnikach ustawionych w szkołach oraz w budynku urzędu gminy dwa razy w trakcie trwania umowy w miesiącu marzec i grudzień. 13. Projekt harmonogramu będzie opracowany przez Wykonawcę i przedłożony Zamawiającemu do zatwierdzenia w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym: wskazywać daty odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości oraz termin przeprowadzenia wystawki, sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się, co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania poszczególnych rodzajów odpadów; powinien obejmować cały okres trwania umowy; nie zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam. 14. Projekt harmonogramu wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pisemnej i elektronicznej. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego (w sposób określony w umowie) oraz właścicieli nieruchomości o każdej takiej zmianie. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania zatwierdzonego harmonogramu wszystkim właścicielom nieruchomości w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zatwierdzonego harmonogramu i każdej do niego wprowadzonej zmiany przez Zamawiającego, w następujących formach: dla zabudowy jednorodzinnej - jeden egzemplarz w formie papierowej dla każdego właściciela, dla zabudowy wielorodzinnej - jeden egzemplarz w formie papierowej dla każdego zarządzającego nieruchomością, a w przypadku braku zarządcy nieruchomości dla każdego właściciela lokalu. 15. Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych: w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego, w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru; niezależnie od warunków atmosferycznych; pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych rodzajów i frakcji odpadów w sposób wykluczający mieszanie odpadów; w każdej ilości nagromadzonych odpadów, a także odpadów leżących luzem przy pojemnikach lub kontenerach; a także do zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu. W przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.) 16. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z winy Wykonawcy) w terminie do 2 dni od otrzymania zawiadomienia e - mailem od zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e - mailem na adres zamawiającego. Właściciel nieruchomości ma obowiązek wystawienia pojemników (w tym rozumie się także worki) w określonym terminie, zgodnie z harmonogramem. W przypadku braku wystawionego pojemnika lub worków, w celu udokumentowania tego faktu należy sporządzić dokumentację fotograficzną (fotografia powinna umożliwić identyfikację nieruchomości i zobrazować brak wystawionych do odbioru pojemników/worków) z datownikiem i godziną, o której pojazd przyjechał po odbiór odpadów. Każdy przypadek nieodebrania odpadów z winy właściciela wykonawca zobowiązany jest zgłosić (z załączonym udokumentowaniem tj. protokół stwierdzający zdarzenie i wskazujący nieruchomość wraz z fotografiami) zamawiającemu, w terminie 5 dni od stwierdzenia zdarzenia. 17. Wykonawca zapewni dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc odbioru odpadów komunalnych będzie utrudniony. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 18. Wykonawca zobowiązany jest do naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, uszkodzeń mechanicznych drzew lub krzewów, itp.) 19. Wykonawca zapewni, aby pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia były: - trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą przedsiębiorcy oraz jego danymi adresowymi i numerem telefonu, - wyposażone w system nawigacji satelitarnej umożliwiający trwałe zapisywanie danych o położeniu pojazdu oraz ich weryfikację, - wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątnięcie terenu wokół pojemników, - sprawne technicznie i posiadały wymagane świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. 20. Wykonawca zapewni przez cały okres realizacji zamówienia w uzgodnieniu z Zamawiającym system monitorowania pracy sprzętu obejmujący: - bieżące określenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nim w dowolnym momencie w celu odczytu danych, - odwzorowanie aktualnej pozycji i przebytej trasy na mapie Gminy Dubeninki (w formie elektronicznej), z dokładnością umożliwiającą jednoznaczne określenie miejsca (adresu) wykonania prac, - odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu z okresu realizacji umowy na podstawie danych odczytanych z urządzeń monitorujących pracę sprzętu. 21. Wykonawca przeszkoli dwie osoby wskazane przez Zamawiającego w zakresie obsługi oprogramowania o którym mowa w punkcie 20. Szkolenie musi odbyć się w siedzibie Zamawiającego. 22. Na dzień rozpoczęcia wykonania umowy i w trakcie realizacji, Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo - transportową w odległości nie większej niż 60 km od granic Gminy Dubeninki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. W postępowaniu nie jest przewidziane składanie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dubeninki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach