Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Wądroże Wielkie na lata 2020/2021

Gmina Wądroże Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 59-430 Wądroże Wielkie, Wądroże Wielkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 874 323 , fax. 768 874 325
  • Data zamieszczenia: 2020-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wądroże Wielkie
    Wądroże Wielkie 64
    59-430 Wądroże Wielkie, woj. dolnośląskie
    tel. 768 874 323, fax. 768 874 325
    REGON: 54843600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wadrozewielkie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Wądroże Wielkie na lata 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Wądroże Wielkie na lata 2020/2021” w ramach, którego Wykonawca świadczyć będzie przez okres 18 miesięcy, tj. od dnia 1 kwietnia 2020 r. do 30 września 2021 r. usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych powstających na terenie Gminy Wądroże Wielkie. 2. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2020 poz. 10) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem 20 – odpady komunalne łącznie z fakcjami gromadzonymi selektywnie. Zakres przedmiotu zamówienia, prócz odbioru odpadów, obejmuje także dostawę i rozdysponowanie wśród właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady, pojemników na odpady segregowane i odpady zmieszane o pojemności 120, 240 i 1100 litrów, a w przypadku cmentarzy w Wądrożu Wielkim, Budziszowie Wielkim i Mierczycach – kontenery typu KP7. W trakcie realizacji usługi możliwe są zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości, jak i liczby mieszkańców. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby mieszkańców. Wszystkie dodatkowo zgłaszane przez Zamawiającego nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie włączyć do obsługi. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. Wykaz nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych udostępnione będą Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 3. Koszt wyposażenia ww. nieruchomości w pojemniki Wykonawca uwzględnia w cenie odbioru odpadów. 4. Przedmiot zamówienia – z zastrzeżeniem ust. 6 – obejmuje odbiór odpadów niżej wskazanych frakcji, w następujących ilościach: a) odpady zmieszane – 71,11 Mg x 18 miesięcy = 1280 Mg, b) papier - 1,27 Mg x 18 miesięcy = 23 Mg, c) metale i tworzywa sztuczne – 8,33 Mg x 18 miesięcy = 150 Mg, d) szkło – 8,33 Mg x 18 miesięcy = 150 Mg, e) bioodpady – 37,5 Mg x 18 miesięcy = 675 Mg Podane ilości odpadów są szacunkowe i służą jedynie do określenia ceny ofertowej przez Wykonawców. 5. Przedmiot zamówienia obejmuje także usługi w zakresie odbierania i transportu odpadów wielkogabarytowych i opon. 6. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania odbioru i transportu odpadów również w przypadkach, kiedy dojazd do miejsc gromadzenia odpadów będzie utrudniony, np. w przypadku remontu, budowy lub przebudowy dróg. 7. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych odnośnie spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudniania na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przez Zamawiającego czynności, w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia wymogu i dokonywania ich oceny - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, - przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego wykonawca w wyznaczonym terminie przedłoży dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia. 8. Szczegółowy opis zgodnie z art. 6d ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie: 1) Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów: Wykonawca w ramach usługi będzie odbierał odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych i dostarczał je będzie do Stacji Przeładunkowej w Jaworze zlokalizowanej przy ul. Słowackiego 32, stanowiącej część Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Lubawce. 2) Rodzaje odpadów odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości: Wykonawca zobowiązany jest prowadzić zbiórkę odpadów w sposób selektywny podstawiając dla każdego z właścicieli nieruchomości: a) oddzielny pojemnik koloru niebieskiego z napisem „Papier”, w którym zbierany będzie papier, w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; b) oddzielny pojemnik koloru żółtego z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, w którym gromadzone będą metale, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; c) oddzielny pojemnik koloru z napisem „Szkło”, w którym zbierane będzie szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; d) odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone – w pojemnikach koloru brązowego z napisem „Bio”; e) zmieszane odpady komunalne (pozostałości po segregacji) – osobny pojemnik koloru czarnego lub szarego z napisem „Zmieszane”. 3) Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: 1) Wykonawca jest obowiązany do przestrzegania wszelkich standardów sanitarnych dotyczących wykonywania usługi wynikających z obowiązujących przepisów, a w szczególności zgodnie z: - ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. 2019 poz. 2010 z późn. zm.), - ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2019 poz. 701 z późn. zm.), - ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), - rozporządzeniem Ministrem Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. 2019 poz. 2028), - Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2016-2022 przyjęty Uchwałą nr XXIX/934/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 21 grudnia 2017 r. - Uchwałą nr XIII/80/19 Rady Gminy z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wądroże Wielkie b) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań określonych w art. 9d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. O utrzymaniu czystości i porządku w gminach: - posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego; - utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; - spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; - zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej. c) Wykonawca obowiązany będzie do zachowania wszystkich warunków realizacji zamówienia wskazanych w umowie stanowiącej załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ. 4) Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia, a w szczególności do przekazywania Zamawiającemu: a) karty ewidencji odpadów - miesięczne raporty wagowe zawierające informacje o: - ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg], - ilości odebranych odpadów ze szkła, zbieranych selektywnie [Mg], - ilości odebranych odpadów z papieru, zbieranych selektywnie [Mg], - ilości odebranych odpadów z metali i z tworzyw sztucznych, zbieranych selektywnie [Mg], - ilości odebranych odpadów ulegających biodegradacji, zbieranych selektywnie [Mg]. b) kart przekazania odpadów, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach (Dz.U. 2019 poz. 701 z późn. zm.). Kartę przekazania odpadów sporządza Wykonawca, który przekazuje odpady. Kartę przekazania odpadów sporządza się w 3 (trzech) egzemplarzach: po jednym dla przyjmującego odpady, przekazującego odpady i Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza sporządzanie zbiorczej karty przekazania odpadów, obejmującej odpady danego rodzaju przekazywanych łącznie w okresie miesiąca kalendarzowego, za pośrednictwem tego samego transportującego odpady wykonującego usługę transportu odpadów temu samemu posiadaczowi odpadów. Zbiorczą kartę przekazania odpadów sporządza się niezwłocznie po zakończeniu miesiąca, którego dotyczy. Wykonawca jest zobowiązany przekazać kartę przekazania odpadów w terminie 7 (siedmiu) dni kalendarzowych po zakończeniu miesiąca, którego dotyczą. c) roczne sprawozdania, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, sporządzonych zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. 2019 poz. 1403) – przekazane przez Wykonawcę w terminie do końca miesiąca następującego po upływie okresu rocznego, którego dotyczą za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. d) wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w danym miesiącu. 5) Szczegółowy sposób postępowania w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów a) Obowiązek selektywnego zbierania odpadów przez właściciela nieruchomości uznaje się za zachowany w przypadku, gdy odpady komunalne zebrane są w podziale na odpowiednie frakcje gromadzone są w pojemnikach lub workach przeznaczanych dla tych frakcji. b) W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, podmiot odbierający odpady przyjmuje jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym wójta oraz właściciela nieruchomości. 6) Informacja o instalacji, do której Wykonawca jest zobowiązany przekazać odpady: Cały strumień odpadów komunalnych zbieranych selektywnie winien trafić do punktu do Stacji Przeładunkowej w Jaworze zlokalizowanego przy ul. Słowackiego, stanowiącego część Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Lubawce. 9. Sposób realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca dostarczy pojemniki do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych oraz zebranych w sposób selektywny w ilości i według typów określonych w załączniku nr 3 do umowy, który przekazany zostanie Wykonawcy po podpisaniu umowy. Realizacja ww. dostaw winna nastąpić w terminie maksymalnie do 5 dni od dnia zawarcia umowy. 2) Odbiór i transport do Stacji Przeładunkowej zmieszanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych następować będzie w cyklu co najmniej 1 raz na 2 tygodnie. 3) Odbiór i transport do Stacji Przeładunkowej odpadów selektywnie zbieranych od właścicieli nieruchomości odbywać się będzie w cyklach: - Odpady wyselekcjonowane, tj. metale i tworzywa sztuczne, co najmniej 1 raz na dwa tygodnie. - Odpady wyselekcjonowane, tj. szkło i papier, co najmniej 1 raz na miesiąc. - Odpady ulegające biodegradacji, w okresie od maja do października co najmniej 1 raz na dwa tygodnie, a w pozostałym okresie co najmniej 1 raz na miesiąc. 4) Odbiór i transport do Stacji Przeładunkowej zmieszanych odpadów komunalnych z niżej wymienionych cmentarzy następować będzie w cyklu „na zgłoszenie” lecz nie rzadziej niż 1 raz na kwartał, w terminie do 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia: - w Wądrożu Wielkim – kontener KP7 ( szacunkowa ilość opróżnień przez okres 18 miesięcy – 18) - w Budziszowie Wielkim – kontener KP7 (szacunkowa ilość opróżnień przez okres 18 miesięcy – 10) - w Mierczycach – kontener KP7 (szacunkowa ilość opróżnień przez okres 18 miesięcy – 9) - w Kosiskach – pojemnik 1100 l (szacunkowa ilość opróżnień przez okres 18 miesięcy – 9) - w Granowicach – pojemnik 1100 l, (szacunkowa ilość opróżnień przez okres 18 miesięcy – 9) Pełny opis przedmiotu zamówienia zawiera SIWZ, udostępniona na stronie internetowej Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Jaworze. Oddział w Mściwojowie, nr konta: 18 8647 1020 0215 0840 2000 0007 z podaniem tytułu: Wadium w przetargu – Odbiór odpadów komunalnych RI.II.ZP.271.2.2020 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy w Wądrożu Wielkim, Sekretariat, pok. nr 16, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust 1. 7b ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwróci wadium Wykonawcom na warunkach przedstawionych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełnia warunek jeżeli posiada wpis do rejestru, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. O utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2019 r. poz. 2010 ). Wykonawca spełnia warunek na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. Dokument ten – zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp – Wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa każdy z Wykonawców oddzielnie.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach