Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Płoskinia w latach 2020-2021

Gmina Płoskinia ogłasza przetarg

  • Adres: 14-526 Płoskinia, Płoskinia
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 556 208 600 , fax. 0-55 620 8602
  • Data zamieszczenia: 2019-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Płoskinia
    Płoskinia 8
    14-526 Płoskinia, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 556 208 600, fax. 0-55 620 8602
    REGON: 54600600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ploskinia-ug.bip-wm.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Płoskinia w latach 2020-2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest; świadczenie kompleksowej usługi polegającej na odbiorze odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Płoskinia, powstających w nieruchomościach zamieszkałych oraz niezamieszkałych terenu gminy Płoskinia oraz ich transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych znajdującej się w Regionie Północnym tj. do Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu ul. Mazurska 42, lub za pośrednictwem stacji przeładunkowej odpadów komunalnych w Braniewie przy ul. Stefczyka. 2. Wykonawca w ramach wykonania przedmiotu zamówienia będzie realizował: 1) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, powstających na nieruchomościach zamieszkałych oraz niezamieszkałych z terenu Gminy Płoskinia oraz transport do stacji odbioru następujących rodzajów odpadów: a) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane), b) odpady komunalne selektywnie zbierane (szkło, metale i tworzywa sztuczne, papier oraz odpady ulegające biodegradacji – z „punktów segregacji” c) meble i odpady wielkogabarytowe zużyty sprzęt RTV i AGD, d) przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory, e) zużyte opony, odpady budowlane, rozbiórkowe i remontowe, chemikalia, 2) opróżnianie koszy ulicznych na terenach wiejskich w tym ustawionych na boiskach, placach zabaw, świetlicach wiejskich i przystankach autobusowych znajdujących się bezpośrednio przy trasie przejazdu śmieciarki. 3) Wykonawca zobowiązany jest do: a) zapewniania możliwość zakupu lub dzierżawy pojemników dla właścicieli nieruchomości, na ich koszt – dotyczy nieruchomości niewyposażonych w pojemniki; b) dostarczy pojemniki o pojemności 1100 l. do selektywnej zbiórki odpadów do tzw. „punktów segregacji” znajdujących się w miejscowościach – zgodnie z wykazem po trzy pojemniki /tzw. zestaw/- na szkło (zielony), metale i tworzywa sztuczne (żółty), papier i tektura (niebieski) oraz dodatkowo na odpady ulegające biodegradacji (brązowy) również o pojemności 1100 l; Płoskinia – 4 zestawy + 4 dodatkowych na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Dąbrowa- 2 zestawy + 1 dodatkowy na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Chruściel – 3 zestawy+ 4 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Piórkowo -1 zestaw, Zaporowo – 1 zestaw, Pierzchały –3 zestawy + 2 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Czosnowo- 1 zestaw, Lubnowo- 1 zestaw, Tolkowiec – 2 zestawy, Jarzębiec – 2 zestawy + 2 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne+1 na odpady ulegające biodegradacji,, Wysoka Braniewska – 2 zestawy+ 3 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Długobór – 3 zestawy + 3 dodatkowe na metale i tworzywa sztuczne+1 na odpady ulegające biodegradacji, Łozy – 1 zestaw, Stygajny – 1 zestaw, Robuzy - 1 zestaw, Strubno – 2 zestawy+ 1 dodatkowy na metale i tworzywa sztuczne +1 na odpady ulegające biodegradacji, Podlechy -1 zestaw, Pierławki – 1 zestaw. Uwaga; dodatkowo Zamawiający ustawi własne pojemniki do segregacji o pojemności 1100 l w ilości ok. 13 sztuk oraz do segregacji umieszczone w SP Płoskinia i SP Chruściel (metale i tworzywa sztuczne i papier). c) odbioru odpadów z cmentarzy położonych na ternie gminy Płoskinia (miejscowości Chruściel, Pierzchały, Płoskinia, Tolkowiec, Długobór) w dniu 30.10.2020r. 02.11.2020r. oraz 28.10.2021 i 02.11.2021r. d) zapewni pojemniki, kontenery do segregacji odpadów do PSZOK-u oraz odbiór niżej wymienionych odpadów z PSZOK-u - meble i inne odpady wielkogabarytowe, - zużyte opony, - zużyte baterie i akumulatory (inne niż przemysłowe i samochodowe), - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - przeterminowane leki, strzykawki, chemikalia, - odpady budowlane, rozbiórkowe i remontowe (pochodzące z drobnych remontów nie wymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę), - odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji zbieranych łącznie z odpadami zielonymi. - inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych e) dostarczy pojemniki na przeterminowane leki, zużyte baterie - miejsce do ustawienia pojemników; przeterminowane leki - Ośrodek Zdrowia w Płoskini, zużyte baterie - w budynkach użyteczności publicznej – ok. 4 sztuk /na zamówienie Zlecającego/, f) odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego „wystawka” 3 razy w roku, (6 razy w trakcie trwania umowy) ZAMAWIAJĄCY zapewnia organizację i obsługę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Szczegółowe rozmieszczenie pojemników oraz kontenerów ustalone zostanie z Wykonawcą usługi. 4) Częstotliwość wywozu odpadów: a) niesegregowane – raz na 2 tygodnie; Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; b) segregowane (SZKŁO) – w miesiącach maj-sierpień raz na 2 tygodnie w pozostałych miesiącach (wrzesień – kwiecień) raz na 4 tygodnie; Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; c) segregowane (PAPIER)– raz na 4 tygodnie; Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; d) segregowane (METALE I TWORZYWA SZTUCZNE) – raz na 2 tygodnie; Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; e) odbieranie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji zbieranych łącznie z odpadami zielonymi – w zależności od nagromadzenia, ustalone z Wykonawcą usługi; (wg potrzeb w trakcie realizacji umowy- szacunkowo od kwietnia do października raz na dwa tygodnie w pozostałych raz na miesiąc. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego; f) odbiór przedmiotów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego „wystawka” trzy razy w roku. Odbiór odpadów powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę. Harmonogram winien być uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego (odbiór odpadów wg listy nieruchomości, z której mają być odebrane odpady sporządzonej przez Zamawiającego); g) odbiór odpadów z PSZOK-u w zależności od nagromadzenia, ustalone z Wykonawcą usługi (przyjmuje się, że w terminie odbioru odpadów z punktów segregacji odpadów, pozostałe w zależności od zapełnienia pojemników). UWAGA; Wykonawca obowiązany jest do odbierania nadwyżki odpadów zgromadzonych w workach wystawionych obok pojemnika na odpady na nieruchomościach zamieszkałych, oraz w „punktach segregacji”, w których prowadzona zbiórka odpadów, w terminie przewidzianym dla odbioru tych odpadów. 5) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań wg wzoru umieszczonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, zawierających informacje o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania. 6) Sporządzanie innych sprawozdań lub dokumentów, jeżeli ich sporządzenie stanie się wymagane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa - dla podmiotów realizujących usługi zagospodarowania odpadów. 7) Wykonawca jest obowiązany do odbioru i transportu odpadów komunalnych, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości będzie znacznie utrudniony. 8) Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru wszystkich nowych nieruchomości zgłaszanych przez Zamawiającego. W trakcie realizacji zamówienia liczba nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych może się zmienić. 9) Wykonawca zobowiązany będzie kontrolować i zgłaszać Zamawiającemu wszystkie przypadki niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia na tą okoliczność dokumentacji (np. dokumentacji fotograficznej – min. 3 zdjęcia, oświadczenia, notatki) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Sporządzona dokumentacja powinna potwierdzać, miejsce ustawienia pojemnika na danej nieruchomości. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady należy na bieżąco przekazywać Zamawiającemu – w terminie do 3 dni od zaistnienia zdarzenia. 10) Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie usługi odbioru odpadów. 11) Prawidłowa obsługa pojemników; jeżeli w trakcie realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników właścicieli nieruchomości przeznaczonych na odpady komunalne z winy Wykonawcy, ich przywrócenie do stanu pierwotnego należy do Wykonawcy. 12) Wykonawca będzie zbierał odpady komunalne tylko na terenie gminy Płoskinia. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnianie pojazdu) odpadami powstałymi na terenie innej gminy. ojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju, będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. 13) Dostarczanie odpadów w sposób umożliwiający przez ZUO dokonanie ważenia odpadów osobno dla poszczególnych kodów. 14) W trakcie realizacji umowy wykonać minimum dwukrotne mycie i dezynfekcję pojemników ustawionych w tzw. punktach segregacji po uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Ilość zgodna z podaną ilością w ofercie Wykonawcy – parametr podlegający ocenie. Terminy mycia i dezynfekcji zostaną ustalone z Wykonawcą usługi. 15) Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia muszą: a) zostać trwale i czytelnie oznakowane w trakcie realizacji odbioru i transportu odpadów poprzez umieszczenie w widocznym miejscu tabliczki z napisem „Gmina Płoskinia”, b) posiadać rejestrator trasy przejazdu GPS, z którego wykonawca dostarczy wraz z fakturą miesięczną zamawiającemu na nośniku danych zapis trasy i czasu przejazdu z poszczególnych odbiorów odpadów komunalnych (PSZOK, punktów segregacji oraz mieszkańców) z terenu gminy Płoskinia, c) spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz.122) w zakresie wyposażenia i wymagań technicznych umożliwiających odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów. 16) Wykonawca musi posiadać bazę magazynowo – transportową, która spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. 2013, poz. 122). 4. Charakterystyka Gminy Płoskinia Ilość odpadów jaka powstała na terenie gminy w okresie realizacji umowy 12 miesięcy w 2017r: - inne odpady nieulegające biodegradacji w ilości 2,80 Mg o kodzie 200203: - niesegregowane, zmieszane odpady komunalne w ilości 322,68 Mg o kodzie 200301; - papier i tektura pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 6,58 Mg o kodzie 200101; - szkło pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 17, 08 Mg o kodzie 200102; - tworzywa sztuczne z selektywnej zbiórki w ilości 21,14 Mg o kodzie 200139; - odpady wielkogabarytowe w ilości 13,78 Mg o kodzie 200307; - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne w ilości 0,88 Mg o kodzie 200136; - zużyte opony w ilości 0,24 Mg o kodzie 160103; - zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu w ilości 17,98 Mg o kodzie 170904; Ilość odpadów jaka powstała na terenie gminy w okresie realizacji umowy 12 miesięcy w 2018r: - niesegregowane, zmieszane odpady komunalne w ilości 347,96 Mg o kodzie 200301; - papier i tektura pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 6,16 Mg o kodzie 200101; - szkło pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 18,26 Mg o kodzie 200102; - tworzywa sztuczne z selektywnej zbiórki w ilości 29,58 Mg o kodzie 200139; - odpady wielkogabarytowe w ilości 15,84 Mg o kodzie 200307; - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne w ilości 2,7 Mg o kodzie 200136; - zużyte opony w ilości 2,46 Mg o kodzie 160103; - odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórki i remontów w ilości 470 Mg o kodzie 170101;(odpady powstałe podczas prac remontowych prowadzonych przez Gminę na obiektach komunalnych), - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 w ilości 9,58 Mg o kodzie 170107; - zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 170901, 170902 i 170903 w ilości 4,62 Mg o kodzie 170904; - odpady ulegające biodegradacji w ilości 2,18 Mg o kodzie 200201; - baterie i akumulatory w ilości 0,02 Mg o kodzie 200134; Ilość odpadów jaka powstała na terenie gminy w okresie realizacji umowy od stycznia do wrzesień 2019r.: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w ilości 251,94 Mg o kodzie 20 03 01; - tworzywa sztuczne pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 24,64 Mg o kodzie 20 01 39; - szkło pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 15,32 Mg o kodzie 20 01 02; - papier i tektura pochodzące z selektywnej zbiórki w ilości 7,1 Mg o kodzie 20010; - odpady wielkogabarytowe w ilości 7,16 Mg o kodzie 20 03 07; - odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne w ilości 1,44 Mg o kodzie 20 01 36; - zużyte opony w ilości 0,86 Mg o kodzie 16 01 03. Szacunkowa ilość odpadów w ciągu realizacji usługi wynosi około 880 Mg. Ilość podanych odpadów w ciągu okresu realizacji zamówienia może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. a) Liczba mieszkańców gminy według ewidencji ludności stan na 31.10.2019r. wynosi: 2585 osób. b) Powierzchnia gminy; 17 205 ha. c) Przewidywana ilość nieruchomości do obsługi (dane na podstawie złożonych deklaracji); - nieruchomości zamieszkałe (gospodarstwa domowe) 559, - nieruchomości niezamieszkałe; 31. Ilości gospodarstw domowych oraz nieruchomości niezamieszkałych są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości gospodarstw domowych oraz nieruchomości niezamieszkałych, z których odbierane będą odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych. d) Większość nieruchomości to zabudowa jednorodzinna, budynki wielorodzinne; 6 sztuk (powyżej 7 rodzin). e) Liczba miejscowości na ternie gminy; 24 – Chruściel, Czosnowo, Dąbrowa, Demity, Długobór, Giedyle, Jarzębiec, Lubnowo, Łojewo, Łozy, Pielgrzymowo, Pierławki, Pierzchały, Piórkowo, Płoskinia, Płoskinia-Kolonia, Podlechy, Robuzy, Strubno, Stygajny, Szalmia, Tolkowiec, Trąbki, Wysoka Braniewska. Uwaga: Przed sporządzeniem oferty Wykonawca usługi powinien zapoznać się ze stanem dróg i rozmieszczeniem nieruchomości na terenie Gminy Płoskinia, Zamawiający nie przewiduje organizacji wizji lokalnej. Zamawiający przedstawił ilości odbieranych odpadów komunalnych w latach poprzednich w celu umożliwienia orientacyjnego oszacowania ilości odpadów w całym okresie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3 000,00 PLN (słownie; trzy tysiące złotych) 2. Wadium uznaje się za wniesione w momencie uznania na rachunku Zamawiającego (realnego wpływu wadium na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert). 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowe -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem kasowym 3) gwarancjach bankowych 4) gwarancjach ubezpieczeniowych 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju i Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U z 2016r. poz. 359). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy; Braniewsko-Pasłęcki BS Oddział Braniewo Filia Płoskinia Nr 84831300090050829020000030 z dopiskiem „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Płoskinia w latach 2020-2021” 6. Zwrot oraz zatrzymanie wadium następuje zgodnie z zasadami opisanymi w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a ) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydane przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 701), b) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Płoskinia, prowadzonego na podstawie art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik Nr 1 do SIWZ (oryginał). 2) Dowód wniesienia wadium. 3) Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom zamówienia – jeśli dotyczy - załącznik nr 6 do SIWZ. 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli oferenta reprezentuje pełnomocnik – oryginał dokumentu lub kopia poświadczona notarialnie). 5) Pisemne zobowiązanie lub inny dokument podmiotów o oddaniu wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów (na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp) - załącznik nr 9 do SIWZ. 6) Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach