Przetargi.pl
ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU GMINY PŁASKA

Gmina Płaska ogłasza przetarg

  • Adres: 16326 Płaska, Płaska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 876 439 080 , fax. 876 439 081
  • Data zamieszczenia: 2018-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Płaska
    Płaska 53
    16326 Płaska, woj. podlaskie
    tel. 876 439 080, fax. 876 439 081
    REGON: 79067100100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.plaska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI Z TERENU GMINY PŁASKA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Charakterystyka obszaru objętego przedmiotem zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości letniskowych, położonych w granicach administracyjnych Gminy Płaska. Powierzchnia Gminy Płaska wynosi około 37 319 ha. Na terenie Gminy Płaska zameldowanych jest 2565 osób (stan na dzień 08.10.2018 r.). Zbiorcze zestawienie budynków dla danej nieruchomości stanowi zał. nr 6 do SIWZ. Liczba nieruchomości zamieszkałych może wzrosnąć w wyniku oddania do użytkowania nowych budynków. W przypadku ujawnienia nieruchomości, która nie jest ujęta do odbioru odpadów, Wykonawca ma obowiązek włączenia danej nieruchomości do zakresu wykonywanej usługi oraz powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca ma również obowiązek weryfikacji ilości oddawanych odpadów z poszczególnych nieruchomości oraz informowania zamawiającego w przypadku nie wywiązywania się z obowiązku segregacji, w przypadku zadeklarowania oddawania odpadów segregowanych. Weryfikacja rejestru i deklaracji dokonywana będzie raz na kwartał zaczynając od dnia 1 stycznia 2019 r. 2.2 Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 2.2.1 Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Płaska obejmuje: a) odpady zmieszane; b) odpady selektywne: - papieru i tektury, - tworzyw sztucznych, - metali – drobnego złomu, - szkła kolorowego i bezbarwnego, - odpadów zielonych, - mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, - zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego, - zużytych baterii i akumulatorów, - budowlanych i rozbiórkowych, - przeterminowanych leków i chemikaliów, - zużytych opon. c) odpady biodegradowalne. 2.2.2 Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiory odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu RTV i AGD. Odpady wielkogabarytowe odbierane będą na zgłoszenie telefoniczne zaś zużyty sprzęt RTV i AGD, który będzie wystawiony przez mieszkańców w wyznaczonym punkcie zostanie odebrany, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym między Zamawiającym a Wykonawcą. 2.2.3 Na terenie zabudowy jednorodzinnej oraz zabudowy letniskowej (rekreacji indywidualnej) obowiązywać będzie system pojemnikowy zbiórki odpadów zmieszanych, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Płaska uchwalonym Uchwałą Rady Gminy Płaska Nr XXI/151/17 Rady Gminy Płaska z dnia 12 czerwca 2017 r. oraz Uchwałą Rady Gminy Nr XXVIII/226/18 z dnia 27 września 2018 r. zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Płaska. System workowy (oznakowane worki w kolorze odpowiednio żółtym, zielonym, niebieskim, brązowym) służy wyłącznie do gromadzenia odpadów komunalnych zbieranych selektywnie. 2.2.4 Wykonawca powinien być przygotowany do umożliwienia właścicielom nieruchomości kupna, wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych, czyszczenia i dezynfekcji pojemników - jeżeli mieszkańcy zgłoszą taką potrzebę, na podstawie odrębnych umów (bez ponoszenia kosztów przez Zamawiającego). 2.2.5 Wykonawca zobowiązany jest przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi WPGO (Plan gospodarki odpadami dla województwa podlaskiego na lata 2016-2022). Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dla Gminy Płaska to: - Zakład Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Koszarówce ze Stacją Przeładunkową w Augustowie; - Zakład Recyklingu w Dolistowie Starym. Operator RIPOK-u, to BIOM sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym 144, 19-124 Jaświły, Biuro Zarządu: Zabiele 37, 19-124 Jaświły, tel. 85 733 18 20 , tel./fax 85 716 17 55. 2.2.6 Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.). – do miejsca jak w pkt. 2.2.5. 2.2.7 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przekazywania ich jako załącznik do wystawionej faktury dla Zamawiającego. 2.2.8 Wykonawca ma obowiązek zapewnić odbiór odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. poz. 2167) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, itp. 2.3 Częstotliwość odbierania odpadów – harmonogram: 2.3.1 Wykonawca zobowiązany jest do odbierania z terenu nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych - dla zabudowy jednorodzinnej oraz letniskowej z częstotliwością: w okresie od 01.01.2019 r. do 31.05.2019 r. – 1 raz w miesiącu w okresie od 01.06.2019 r. do 30.09.2019 r. – 2 razy w miesiącu w okresie od 01.10.2019 r. – do 31.12.2019 r. – 1 raz w miesiącu Odpady segregowane - odbierane będą raz w miesiącu. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (pozostawienie właścicielowi posesji podczas odbioru odpadów segregowanych worków w ilości i typie jak odebrano); - popioły i żużle - odbierane 1 raz na koniec sezonu grzewczego; - zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny – nie mniej niż 3 razy w roku oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe – na zgłoszenie telefoniczne, zgodnie z harmonogramem odbioru. - Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia Punktu Selektywnego Zbioru Odpadów dla Gminy Płaska (PSZOK). - Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu w okresach miesięcznych danych o ilości odpadów poszczególnych frakcji przekazanych do RIPOK- U. 2.3.2 Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w dni robocze (od poniedziałku do soboty w godz. 7.00-20.00, za wyjątkiem niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy). Zamawiający wskazuje przynajmniej jeden odbiór odpadów w poniedziałek w miesiącu, w okresach od 01.05.2019 r. do 30.09.2019 r. ze względu na osoby przebywające czasowo na terenie gminy Płaska. W przypadku gdy w ustalony dzień tygodnia lub miesiąca dla odbioru odpadów przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy. 2.3.3 Projekt harmonogramu powinien zostać opracowany przez Wykonawcę i przedłożony Zamawiającemu w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram powinien odpowiadać następującym wytycznym: - wskazywać daty odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości (w przypadku zużytego sprzętu RTV i AGD – miejscem odbioru będą tereny gminne przy świetlicach wiejskich w miejscowościach: Płaska, Strzelcowizna, Mołowiste, Dalny Las, Gruszki, Rubcowo, Rudawka) - wskazując datę oraz godzinę ich odbioru oraz numery kontaktowe w sprawie odbioru odpadów wielkogabarytowych); - sformułowany w sposób przejrzysty, jasny, pozwalający na szybkie zorientowanie się co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania poszczególnych rodzajów odpadów; - powinien obejmować cały okres trwania umowy; - nie zawierać żadnych dodatkowych treści ponad informacje związane z wykonywaniem zamówienia, w szczególności reklam, informacji propagandowych, itp.; 2.3.4 Projekt harmonogramu, co do treści i formy wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie pisemnej i elektronicznej. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, za zgodą Zamawiającego, dopuszcza się zmianę terminu odbioru odpadów. Wykonawca odpowiedzialny jest w takim przypadku za bieżące poinformowanie Zamawiającego w sposób określony w umowie oraz właścicieli nieruchomości o każdej takiej zmianie. 2.3.5 Zamawiający zaakceptuje projekt harmonogramu lub przedstawi uwagi do niego w terminie 5 dni od dnia jego otrzymania. Wykonawca w terminie do 5 dni wprowadza uwagi Zamawiającego i ponownie przedstawia projekt harmonogramu celem akceptacji przez Zamawiającego. 2.3.6 Wykonawca jest zobowiązany do przekazania zatwierdzonego harmonogramu wszystkim właścicielom nieruchomości w ciągu 5 dni od dnia otrzymania zatwierdzonego harmonogramu i każdej do niego wprowadzonej zmiany przez Zamawiającego, w następujących formach: - dla zabudowy jednorodzinnej i letniskowej - l egzemplarz w formie papierowej dla każdego właściciela, 2.3.7 Wykonawca przygotuje instrukcję dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów oraz dostarczy dla właścicieli nieruchomości lub zarządcy nieruchomości. 2.4 Wymagania dot. odbierania odpadów: 2.4.1 Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów komunalnych: - w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego; - w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru; - niezależnie od warunków atmosferycznych; - pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych rodzajów i frakcji odpadów w sposób wykluczający mieszanie odpadów; - w każdej ilości nagromadzonych odpadów, a także odpadów leżących luzem przy pojemnikach lub kontenerach; a także do: - zabezpieczenia odpadów przed wysypaniem w trakcie odbioru i transportu;  w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.);  naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych na terenie gminy (uszkodzenia chodników, punktów składowania odpadów, ogrodzeń, wjazdów, uszkodzeń mechanicznych drzew lub krzewów, itp.). 2.4.2 W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w oznakowanych pojemnikach lub w workach, Wykonawca obowiązany jest do weryfikacji rodzaju zebranych odpadów w celu uniknięcia mieszania poszczególnych rodzajów odpadów. 2.4.3 Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 2.4.4 Pojazdy przeznaczone przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia powinny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonów), zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu. Wykonawca zapewnia odbiór odpadów z nieruchomości, do których droga dojazdowa posiada szerokość min. 3 m. 2.4.5 Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych z terenu Zamawiającego na legalizowanej wadze. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ewidencji ilościowej (wyrażonej w litrach) i jakościowej odpadów mieszanych z każdej nieruchomości. Informacje te będą przekazywane w formie załącznika do wystawionej faktury po zakończeniu pełnego miesiąca świadczonej usługi dla Zamawiającego. W przypadku niedostarczenia ewidencji zebranych w danym miesiącu odpadów, płatność faktury zostanie wstrzymana do czasu przedłożenia przedmiotowej informacji. 2.4.6 Dane pochodzące z systemu monitoringu powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane powinny być udostępnianie na każde żądanie Zamawiającego. 2.4.7 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu sprawozdań miesięcznych wykazujących adresy danych nieruchomości, z których zostały odebrane odpady selektywnie zebrane w formie załącznika do wystawionej faktury po zakończeniu pełnego miesiąca świadczonej usługi dla Zamawiającego. 2.4.8 Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań oraz przekazywania ich Zamawiającemu oraz właściwemu Związkowi Międzygminnemu. 2.4.9 Wykonawca jest zobowiązany do realizacji „reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem) w przeciągu 2 dni od otrzymania zawiadomienia w formie telefonicznej lub pisemnej od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji, które dodatkowo weryfikowane będzie poprzez raporty systemu GPS Wykonawca niezwłocznie potwierdza w formie pisemnej. 2.4.10 Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz. 799 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1466), - ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1803 z późn. zm.), - Planu gospodarki odpadami dla województwa Podlaskiego na lata 2016-2022 wprowadzony Uchwałą Sejmiku Województwa Podlaskiego Nr XXXII/280/16 z dnia 19 grudnia 2016 r. 2.4.11 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Płaska uchwalony Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Płaska uchwalonym Uchwałą Rady Gminy Płaska Nr XXI/151/17 Rady Gminy Płaska z dnia 12 czerwca 2017 r. oraz Uchwałą Rady Gminy Nr XXVIII/226/18 z dnia 27 września 2018 r. zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Płaska.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości: 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium należy wnieść w jednej z form podanych w art. 45 ust. 6 ustawy: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.); 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: Nr 16 8769 0002 0202 0680 2000 0060. 5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 7. Zwrotu wpłaconego wadium wykonawcom Zamawiający dokona w trybie art. 46 ustawy-Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie oprócz złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Inne dokumenty: a) Formularz ofertowy zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 1 do SIWZ; b) Pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisujących ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów lub w przypadku o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy - Pzp. c) Potwierdzenie wpłaty wadium. Uwaga: Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp (informacje z otwarcia ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. / zał. nr 4 do SIWZ/ W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie. Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem- wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach