Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Studzienice w latach 2017-2018

Gmina Studzienice ogłasza przetarg

  • Adres: 77143 Studzienice, ul. Kaszubska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 216 593 , fax. 598 216 610
  • Data zamieszczenia: 2016-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Studzienice
    ul. Kaszubska 9
    77143 Studzienice, woj. pomorskie
    tel. 598 216 593, fax. 598 216 610
    REGON: 77097955900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Studzienice w latach 2017-2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Studzienice z następujących miejscowości: Bukówki, Cechyny, Chabzewo, Czarna Dąbrowa, Dzierżążnik, Jabłończ Wielki, Kłączno, Lipuszek, Łąkie, Małe, Ociaskowo, Okuny, Osława-Dąbrowa, Osowo, Półczno, Prądzonka, Przewóz, Rabacino, Róg, Róg Gajówka, Skwierawy, Sominki, Sominy, Studzienice ul. Brzozowa, Studzienice ul. Dworcowa, Studzienice ul. Górna, Studzienice ul. Kaszubska, Studzienice ul. Klonowa, Studzienice ul. Krótka, Studzienice ul. Kwiatowa, Studzienice ul. Łąkowa, Studzienice ul. Miła, Studzienice ul. Osiedle Leśne, Studzienice ul. Osiedle Letniskowe, Studzienice ul. Osiedle Jeziorne, Studzienice ul. Piastowska, Studzienice ul. Pogodna, Studzienice ul. Polna, Studzienice ul. Prosta, Studzienice ul. Radosna, Studzienice ul. Słoneczna, Studzienice ul. Sosnowa, Studzienice ul. Spacerowa, Studzienice ul. Spokojna, Studzienice ul. Topolowa, Studzienice ul. Wąska, Studzienice ul. Wczasowa, Studzienice ul. Wrzosowa, Studzienice ul. Wspólna, Studzienice ul. Zielona, Ugoszcz, wskazanych na mapie stanowiącej Załącznik nr 9 do SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części: Część nr 1: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Studzienice z następujących miejscowości: Cechyny, Chabzewo, Czarna Dąbrowa, Jabłończ Wielki, Łąkie, Ociaskowo, Półczno, Róg, Róg Gajówka, Skwierawy, Studzienice. Część nr 2: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Studzienice z następujących miejscowości: Bukówki, Dzierżążnik, Kłączno, Lipuszek, Małe, Okuny, Osowo, Osława-Dąbrowa, Przewóz, Prądzonka, Rabacino, Sominy, Sominki, Ugoszcz. 3. Kody klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówienia (CPV): - 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych - 90511200-4 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych - 34928480-6 Pojemniki i kosze na śmieci. 4. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje obsługę systemu odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Studzienice i transport odpadów komunalnych stałych zbieranych selektywnie jak i zmieszanych odpadów komunalnych do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sierzno Sp. z o.o. z siedzibą w Sierznie, gmina Bytów. 5. Zamawiający przewiduje, że Wykonawca będzie obsługiwał w ramach niniejszego zamówienia publicznego około 894 nieruchomości zamieszkałe (gospodarstwa domowe), nieruchomości niezamieszkałych (w części lub całości wykorzystywanych do celów użytkowych) i nieruchomości mieszanych (jednocześnie wykorzystywanych do celów mieszkalnych, jak i użytkowych) oraz około 400 nieruchomości letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby obsługiwanych nieruchomości w trakcie obowiązywania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego o maksymalnie 15% w stosunku do liczby nieruchomości wskazanych powyżej. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia. 6. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1) odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych i mieszanych, położonych na terenie Gminy Studzienice, całości przekazanych odpadów komunalnych, zarówno zmieszanych (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne zmieszane zawiera Załącznik Nr 10 do SIWZ - dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 11 do SIWZ – dotyczy części nr 2) oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny, tj. makulatury, szkła oraz tworzywa sztucznego, opakowań wielomateriałowych i metali (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne gromadzone selektywnie zawiera Załącznik Nr 12 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 13 do SIWZ – dotyczy części nr 2) i popiołów w sezonie grzewczym w okresie od 01 stycznia 2017 r. do 30 kwietnia 2017 r., od 01 października 2017 r. do 30 kwietnia 2018 r. oraz od 01 października 2018 r. do 31 grudnia 2018 r. (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będzie odbierany popiół zawiera Załącznik Nr 14 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 15 do SIWZ – dotyczy części nr 2); 2) odbioru od właścicieli nieruchomości letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, położonych na terenie Gminy Studzienice, całości przekazanych odpadów komunalnych, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych (szacunkową liczbę nieruchomości letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, z których będą odbierane odpady komunalne zmieszane zawiera Załącznik Nr 16 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 17 do SIWZ - dotyczy części nr 2) oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny, tj. makulatury, szkła oraz tworzywa sztucznego, opakowań wielomateriałowych i metali (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny zawiera Załącznik Nr 18 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 19 do SIWZ – dotyczy części nr 2); 3) odbioru zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny, tj. makulatury, szkła oraz tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali, a także popiołów w sezonie grzewczym, bezpośrednio z granicy posesji poszczególnych nieruchomości; 4) wyposażenia właścicieli nieruchomości, od których odbierane będą odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, w worki o pojemności 120 l z folii LDPE przeznaczone do gromadzenia następujących frakcji odpadów: makulatury, szkła oraz tworzywa sztucznego, opakowań wielomateriałowych i metali. Worki powinny być oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem, numerem telefonu Wykonawcy oraz nazwą Zamawiającego. Worki należy przekazać właścicielowi nieruchomości. Zamawiający wymaga, aby worki były odpowiednio w kolorach: makulatura - worek koloru niebieskiego, szkło – worek koloru zielonego, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale – worek koloru żółtego. 5) Wykonawca będzie wyposażał nieruchomości wskazane przez Zamawiającego w Załączniku nr 12 do SIWZ, w Załączniku nr 13 do SIWZ, w Załączniku nr 18 do SIWZ oraz w Załączniku nr 19 do SIWZ w komplet worków z folii LDPE o pojemności 120 l przeznaczone do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, tj. makulaturę, szkło oraz tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale, zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych w terminie selektywnego odbioru odpadów. Nieruchomość wyposażana będzie przez Wykonawcę w cztery sztuki worków z podziałem na frakcje: I – makulatura (1 szt.), II – szkło (1 szt.), III - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale (2 szt.). 6) Wykonawca w ramach realizacji niniejszego zamówienia zobowiązany jest do dostarczenia przed pierwszym sezonem grzewczym (przed 1 stycznia 2017 r.) właścicielom nieruchomości wymienionym w Załączniku nr 14 do SIWZ oraz w Załączniku nr 15 do SIWZ pojemników do gromadzenia popiołów. Wykonawca może na żądanie właściciela nieruchomości, za dodatkowym wynagrodzeniem, dostarczyć kolejny pojemnik do gromadzenia popiołów. Koszt dostarczenia i zakupu pojemnika poniesie wówczas właściciel nieruchomości, który wnioskował o dostarczenie pojemnika. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu dostarczenia ww. pojemnika. 7) Wykonawca może na żądanie właściciela nieruchomości, za dodatkowym wynagrodzeniem, dostarczyć pojemnik do gromadzenia odpadów zmieszanych. Koszt dostarczenia i zakupu pojemnika poniesie wówczas właściciel nieruchomości, który wnioskował o dostarczenie pojemnika. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu dostarczenia ww. pojemnika. 8) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych (gospodarstw domowych), nieruchomości niezamieszkałych (w części lub całości wykorzystywanych do celów użytkowych) i nieruchomości mieszanych (jednocześnie wykorzystywanych do celów mieszkalnych, jak i użytkowych) następujących frakcji odpadów komunalnych ze wskazaną częstotliwością: a) zmieszane odpady komunalne – z pojemników o min poj. 120 l w okresie od 01 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2018 r., w miesiącach kalendarzowych nieparzystych (tj. styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad) dwa razy w miesiącu, a w miesiącach kalendarzowych parzystych (tj. luty, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, grudzień) jeden raz w miesiącu, z zachowaniem częstotliwości pomiędzy poszczególnymi wywozami co trzy tygodnie (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne zmieszane zawiera Załącznik nr 10 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 11 do SIWZ – dotyczy części nr 2); b) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale – jeden raz w miesiącu, w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2018 r. – system workowy (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny zawiera Załącznik nr 12 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 13 do SIWZ – dotyczy części nr 2); c) makulatura, szkło – jeden raz na dwa miesiące, w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2018 r. – system workowy (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny zawiera Załącznik nr 12 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 13 do SIWZ – dotyczy części nr 2). Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przeprowadzenia dodatkowego wywozu makulatury i szkła w okresie od 01 lipca 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r. oraz od 01 lipca 2018 r. do 31 sierpnia 2018 r. z nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi nr 38, 39 i 40 w Osławie-Dąbrowie, w ramach wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy zgodnie z umową o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego; d) popiół w sezonie grzewczym od 01 stycznia 2017 r. do 30 kwietnia 2017 r., od 01 października 2017 r. do 30 kwietnia 2018 r. oraz od 01 października 2018 r. do 31 grudnia 2018 r. – jeden raz w miesiącu (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane popioły zawiera Załącznik nr 14 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 15 do SIWZ – dotyczy części nr 2); e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe – dwa razy w roku – z wyznaczonych punktów na terenie Gminy Studzienice, zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych, który Wykonawca sporządzi w porozumieniu z Zamawiającym. Wskazany harmonogram odbioru sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych stanowić będzie załącznik do umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 9) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe następujących frakcji odpadów komunalnych ze wskazaną częstotliwością: a) zmieszane odpady komunalne – z pojemników o min poj. 120 l w miesiącach: maj 2017 r. i wrzesień 2017 r. oraz maj 2018 r. i wrzesień 2018 r. – jeden raz w miesiącu, natomiast w okresie od 01 czerwca 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r. oraz od 01 czerwca 2018 r. do 31 sierpnia 2018 r. - dwa razy w miesiącu, z zachowaniem częstotliwości pomiędzy poszczególnymi wywozami co dwa tygodnie (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne zmieszane zawiera Załącznik nr 16 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 17 do SIWZ - dotyczy części nr 2). Ponadto Zamawiający wymaga, aby termin wywozu w okresie od 01 maja 2017 r. do 30 września 2017 r. oraz w okresie od 01 maja 2018 r. do 30 września 2018 r. co najmniej raz w miesiącu pokrywał się z terminem wywozu odpadów komunalnych zmieszanych odbieranych z terenu nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych i mieszanych; b) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale – jeden raz w miesiącu, w okresie od 01 maja 2017 r. do 30 września 2017 r. oraz w okresie od 01 maja 2018 r. do 30 września 2018 r. – system workowy (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny zawiera Załącznik nr 18 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 19 do SIWZ – dotyczy części nr 2). Ponadto Zamawiający wymaga, aby terminy wywozu w okresie od 01 maja 2017 r. do 30 września 2017 r. oraz w okresie od 01 maja 2018 r. do 30 września 2018 r. pokrywały się z terminami wywozu odpadów stanowiących tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale z terenu nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych i mieszanych; c) makulatura, szkło – jeden raz na dwa miesiące, w okresie od 01 maja 2017 r. do 30 września 2017 r. oraz w okresie od 01 maja 2018 r. do 30 września 2018 r. – system workowy (szacunkową liczbę nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny zawiera Załącznik nr 18 do SIWZ – dotyczy części nr 1 oraz Załącznik nr 19 do SIWZ – dotyczy części nr 2). Ponadto Zamawiający wymaga, aby terminy wywozu w okresie od 01 maja 2017 r. do 30 września 2017 r. oraz w okresie od 01 maja 2018 r. do 30 września 2018 r. pokrywały się z terminami wywozu odpadów stanowiących makulaturę i szkło z terenu nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych i mieszanych; d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe – dwa razy w roku – z wyznaczonych punktów na terenie Gminy Studzienice zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych, który Wykonawca sporządzi w porozumieniu z Zamawiającym. Wskazany harmonogram odbioru sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych stanowić będzie załącznik do umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. Ponadto Zamawiający wymaga, aby terminy wywozu zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów wielkogabarytowych pokrywały się z terminami wywozu ww. rodzajów odpadów odbieranych od nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych i mieszanych. 10) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów bezpośrednio z granicy posesji poszczególnych nieruchomości od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 22:00. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów w godzinach po 22.00 i przed 7:00. 11) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i bieżącego uzupełniania ewidencji nieruchomości, z których będą odebrane poszczególne rodzaje odpadów komunalnych. 12) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego, systematycznego i rzetelnego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów, zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z 14 grudnia 2012 roku o odpadach, do jej niezwłocznego udostępnienia Zamawiającemu na każde żądanie, a także dostarczania Zamawiającemu wraz z fakturą za wykonanie usługi odbioru i transportu odpadów - kopii ewidencji odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości, dokumentujących wykonanie usługi odbioru odpadów w danym miesiącu. 13) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w „Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022” oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) do RIPOK Sierzno. 14) Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo – transportową, usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Studzienice na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo – transportowa musi spełniać następujące warunki: a) teren bazy magazynowo – transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, b) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, c) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, d) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 469 ze zm.), e) baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, f) na terenie bazy magazynowo – transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo – transportowej. 15) Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków wymienionych w ust. 14. 16) Wykonawca zobowiązany jest: a) trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, nazwą (firmą) oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, b) posiadać na terenie bazy magazynowo – transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, c) zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, d) zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, e) wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiającym trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych, f) przechowywać w swojej siedzibie dane o położeniu pojazdów pochodzące z systemu monitoringu, Wykonawcy przez okres 5 lat od dnia ich zapisania. g) posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentacje i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić te dane na każde żądanie organowi właściwemu ze względu na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a także organom kontrolnym, h) wyposażyć Zamawiającego w oprogramowanie, wraz z wymaganymi licencjami, umożliwiające dokonywanie odczytu, prezentacji i weryfikacji przechowywanych danych z systemu monitoringu pojazdów odbierających odpady, i) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, j) zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, k) myć i dezynfekować pojazdy i urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, l) prowadzić dokumentację potwierdzającą wykonanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów i urządzeń i udostępniać ją niezwłocznie Zamawiającemu na każde żądanie, m) na koniec każdego dnia roboczego opróżnić pojazdy z odpadów i parkować je wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej, n) w razie potrzeby do wyposażenia pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 17) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uszkodzenia, jakich dokona w mieniu osób trzecich podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 18) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia dwóch kalendarzy, odpowiednio dla części nr 1 i 2 zamówienia, dla właścicieli nieruchomości z terenu gminy Studzienice, z harmonogramem odbioru poszczególnych kategorii odpadów, tj. zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów gromadzonych w sposób selektywny oraz popiołów, w liczbie 600 szt. dla części nr 1 zamówienia i 800 szt. dla części nr 2 zamówienia, obejmujących okres: • od 01 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r., oraz • od 01 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r. Projekt kalendarza z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych Wykonawca przedstawi przed zawarciem umowy Zamawiającemu. Zamawiający pisemnie zatwierdzi projekty kalendarzy z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych. 19) Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady komunalne niepoddane selektywnemu zbieraniu odpadów jako zmieszane odpady komunalne oraz pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną (poczta email) powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 2 dni od dnia stwierdzenia przez Wykonawcę niedopełnienia tego obowiązku przez właściciela (zgodnie z protokołem - Załącznik Nr 20 do SIWZ, który będzie stanowił załącznik do umowy; do protokołu należy dołączyć dokumentację fotograficzną stanowiącą dowód niedopełnienia obowiązków przez właściciela nieruchomości). 20) W przypadku stwierdzenia, że na terenie danej nieruchomości sposób zbierania odpadów komunalnych jest niezgodny ze złożoną deklaracją - oddaje się większą ilość odpadów, niż wykazano we wcześniej złożonej deklaracji lub nie segreguje się odpadów komunalnych - Wykonawca zobowiązany jest pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną (poczta email) powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 2 dni od dnia stwierdzenia przez Wykonawcę niezgodności (zgodnie z protokołem - załącznik Nr 20 do SIWZ; do protokołu należy dołączyć dokumentację fotograficzną stanowiącą dowód zaistniałego zdarzenia). 21) Powiadomienie właściciela nieruchomości o zbieraniu odpadów komunalnych niezgodnie ze złożoną deklaracją nastąpi poprzez pozostawienie w skrzynce na listy lub dostarczenie zarządcy nieruchomości informacji pisemnej o następującej treści: Informuje się właściciela nieruchomości nr …………. przy ulicy………………w ………………………., że w dniu……………………………………….stwierdzono na terenie ww. nieruchomości: - oddawanie większej ilości niesegregowanych odpadów komunalnych, niż wykazano w złożonej deklaracji, - niesegregowanie odpadów komunalnych.* Kolejne naruszenie będzie skutkowało utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczeniem przez Wójta Gminy Studzienice opłaty jak za odpady komunalne zmieszane. 22) Dwa kolejno następujące po sobie powiadomienia o oddawaniu większej ilości niesegregowanych odpadów komunalnych, niż wykazano w złożonej deklaracji oraz niesegregowaniu odpadów komunalnych na terenie danej nieruchomości, będą skutkować pozostawieniem w skrzynce na listy lub dostarczeniem zarządcy nieruchomości informacji pisemnej o następującej treści: Informuje się właściciela nieruchomości nr ………….przy ulicy………………w ………………………., że w dniu……………………………………….stwierdzono na terenie ww. nieruchomości: - oddawanie większej ilości niesegregowanych odpadów komunalnych, niż wykazano w złożonej deklaracji, - niesegregowanie odpadów komunalnych.* Skutkuje to utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczeniem przez Wójta Gminy Studzienice opłaty jak za odpady komunalne zmieszane. 23) W przypadku naruszenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Studzienice poprzez umieszczenie zmieszanych odpadów komunalnych w urządzeniach do selektywnego zbierania odpadów, w tym w pojemnikach na popiół, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako odpady komunalne zmieszane i powiadamia o tym Zamawiającego. 24) O fakcie umieszczenia zmieszanych odpadów komunalnych w urządzeniach do selektywnego zbierania odpadów, w tym w pojemnikach na popiół, podmiot odbierający odpady komunalne powiadamia także właściciela nieruchomości poprzez pozostawienie w skrzynce na listy lub dostarczenie zarządcy nieruchomości informacji pisemnej o następującej treści: Informuje się właściciela nieruchomości nr ………….przy ulicy………………w ………………………., że w dniu………………………………………. stwierdzono umieszczanie zmieszanych odpadów komunalnych w urządzeniach do ich selektywnego zbierania odpadów, co stanowi naruszenie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Studzienice. Kolejne naruszenie będzie skutkowało utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczaniem opłaty jak za odpady komunalne zmieszane. 25) Drugie następujące po sobie powiadomienie o umieszczeniu zmieszanych odpadów komunalnych w urządzeniach do selektywnego zbierania odpadów, w tym w pojemnikach na popiół, nastąpi poprzez pozostawienie informacji pisemnej w skrzynce na listy lub dostarczenie zarządcy nieruchomości o następującej treści: Informuje się właściciela nieruchomości nr ………….przy ulicy………………w ………………………., że w dniu………………………………………. stwierdzono umieszczanie zmieszanych odpadów komunalnych w urządzeniach do ich selektywnego zbierania odpadów, co stanowi naruszenie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Studzienice. Skutkuje to utratą uprawnienia do stosowania opłaty obniżonej i naliczenie opłaty jak za odpady komunalne zmieszane. 26) Wykonawca w toku realizacji zamówienia oraz po jego wykonaniu będzie przestrzegał przepisów regulujących ochronę danych osobowych. 27) W przypadku zmiany deklaracji przez właściciela nieruchomości Zamawiający powiadomi o tym Wykonawcę poprzez przesłanie drogą elektroniczną wykazu zmian, a Wykonawca będzie kontynuował odbieranie odpadów z danej nieruchomości z uwzględnieniem zaistniałych zmian od dnia następującego po otrzymaniu wykazu zmian. 28) Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Studzienice. Wykonawca w toku realizacji zamówienia zobowiązany jest ściśle przestrzegać zapisów dotyczących przedmiotu zamówienia zawartych w SIWZ oraz przepisów prawa, w szczególności ustawy z 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.), ustawy z 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.) oraz przepisów wykonawczych wydanych na ich podstawie. 29) Reklamacje właścicieli nieruchomości, dotyczące świadczenia usług objętych niniejszym zamówieniem, skierowane do Zamawiającego, zostaną przekazane Wykonawcy drogą mailową. Wykonawca ustosunkuje się w tej samej formie do reklamacji w ciągu 8 godzin od otrzymania informacji drogą mailową. 30) W przypadku zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do Wykonawcy, potraktuje on tę reklamację jakby została zgłoszona w trybie opisanym w ust. 32. Wykonawca poinformuje Zamawiającego o każdej zgłoszonej do niego reklamacji niezwłocznie, nie później niż w ciągu 8 godzin od jej otrzymania, przesyłając jednocześnie swoje stanowisko w sprawie zgodnie z ust. 32. 31) Reklamacje niebudzące wątpliwości (np. niekwestionowany brak odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem) Wykonawca uwzględni natychmiast, poprzez wykonanie usługi, o czym poinformuje Zamawiającego. 32) Reklamacje budzące wątpliwość (np. bezpodstawne, zdaniem Wykonawcy, zgłoszenie przez właściciela nieruchomości braku odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem) zostaną rozpatrzone przez Wykonawcę w terminie 2 dni od daty zgłoszenia reklamacji. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji, odmowa zostanie uzasadniona poprzez wykazanie, że usługa została wykonana zgodnie z umową, w szczególności, w przypadku reklamacji z powodu niewykonania usługi, poprzez przedłożenie Zamawiającemu potwierdzenia z systemu GPS, że usługa została faktycznie wykonana na danej nieruchomości, zgodnie z harmonogramem. 33) Wykonawca, zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.), zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Studzienice w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy sprawozdanie. 34) Prognozowana ilość odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2018 r.- 500 Mg. 35) Prognozowana ilość odpadów komunalnych zmieszanych w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2018 r. – 800 Mg. 36) Prognozowana ilość popiołów w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2018 r. – 100 Mg. 7. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. W związku z tym, każdą wyspecyfikowaną część, wymienioną w pkt 2, należy traktować jako oddzielny przedmiot zamówienia, a wszelkie zapisy znajdujące się w SIWZ dotyczące ofert należy rozumieć jako odnoszące się do ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia. Formularz ofertowy wraz z pozostałymi dokumentami i załącznikami opisanymi w rozdziale IX SIWZ muszą być wypełnione na każdą część oddzielnie. 8. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy, nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przez Wykonawcę lub podwykonawcę wskazanych przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert, określonym w SIWZ. 2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj. a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 ze zm.). 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego PeKaO S.A. I ODDZIAŁ W BYTOWIE Nr 49124037831111000040808848 z dopiskiem „Wadium w postępowaniu o zamówienie publiczne pn.: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Studzienice w latach 2017-2018”. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie, tj. przed upływem terminu składania ofert, kwota zostanie uznana na rachunku bankowym Zamawiającego. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu jest zalecane, ale niewystarczające dla stwierdzenia, że wadium zostało wniesione przez Wykonawcę w terminie. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, a także termin obowiązywania gwarancji, nie krótszy niż termin związania ofertą oraz miejsce i termin zwrotu gwarancji. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres składania ofert lub w terminie określonym art. 46 ust 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Sekretariat. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach