Przetargi.pl
„Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, położonych na obszarze Gminy Baligród i ich zagospodarowanie”

Gmina Baligród ogłasza przetarg

  • Adres: 38-606 Baligród, Plac Wolności
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 684 077 , fax. 134 684 077
  • Data zamieszczenia: 2020-11-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baligród
    Plac Wolności 13
    38-606 Baligród, woj. podkarpackie
    tel. 134 684 077, fax. 134 684 077
    REGON: 53334000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.baligrod.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, położonych na obszarze Gminy Baligród i ich zagospodarowanie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, położonych na obszarze Gminy Baligród, Ogólna charakterystyka Gminy Baligród (dane służące oszacowaniu wartości oferty): Powierzchnia wynosi: ok. 158,12 km2; Liczba ludności wynosi: ok. 3250 osób; Liczba podmiotów prowadzących działalność gospodarczą: ok.180; Liczba gospodarstw agroturystycznych: ok 60.Z obszaru Gminy w 2020 r. odebrano niżej wymienione odpady komunalne w ilości: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01): około 400 Mg; opakowania z tworzyw sztucznych (kod 15 01 02): około 80 Mg; Opakowanie ze szkła (kod 15 01 07): około 60 Mg; Odpady ulegające biodegradacji (kod 20 01 08; 20 02 01): około 15 Mg; Opakowania z papieru i tektury (kod 15 01 01): 15 Mg. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07): 45,0 Mg Odpady cmentarne (kod 20 03 02): 26 Mg Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości i terenów przeznaczonych do użytku publicznego: 1)z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – raz na dwa tygodnie, b) odpady zbierane selektywnie: , papier, metale i tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe, szkło –dwa razy w miesiącu, c) bioodpady – raz na dwa tygodnie, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe – nie rzadziej niż jeden raz w roku w terminie i miejscach określonych w Harmonogramie odbioru odpadów komunalnych. 2) z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne z budynków wielolokalowych – raz na dwa tygodnie a w miesiącach od kwietnia do października jeden raz na tydzień b) odpady zbierane selektywnie: szkło, metale i tworzywa sztuczne, papier – dwa razy w miesiącu c) bioodpady – raz na dwa tygodnie a w miesiącach od kwietnia do października jeden raz na tydzień d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe – nie rzadziej niż jeden raz w roku w terminie i miejscach określonych w Harmonogramie odbioru odpadów komunalnych. 3) z nieruchomości na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – raz na dwa tygodnie, b) odpady zbierane selektywnie: , papier, metale i tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe, szkło –dwa razy w miesiącu c) bioodpady – raz na dwa tygodnie, 4) z cmentarzy: a) w miesiącach: październik i listopad - wg potrzeb, b) w pozostałych miesiącach - raz na dwa tygodnie 3. Przyjęta do kalkulacji wartość zamówienia ilości odpadów komunalnych: W okresie realizacji zamówienia (do dnia 31.12.2021r.) przyjęto 400 Mg odpadów komunalnych niesegregowanych oraz około 200 Mg odpadów segregowanych. 4. Opis przedmiotu zamówienia: 1) zakres przedmiotu zamówienia – w całym okresie realizacji zamówienia – obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości - spod każdej posesji , transport i zagospodarowanie: a) zmieszanych odpadów komunalnych (kod 20 03 01), zgromadzonych w pojemnikach lub workach oznaczonych napisem „GMINA BALIGRÓD”, - worek czarny – odpady zmieszane nie podlegające segregacji (kod 20 03 01) b) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w workach oznaczonych napisem „GMINA BALIGRÓD”, obejmujących: - worek niebieski - papier i tekturę (kod 15 01 01, 20 01 01), - worek zielony - szkło (kod 15 01 07, 20 01 02), - worek żółty - tworzywa sztuczne (kod 15 01 02, 20 01 39), metal (kod 15 01 04, 20 01 39), opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05) - worek brązowy - odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (kod 20 01 08), c) odpadów komunalnych zgromadzonych w sposób selektywny obejmujących: - odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne ( w szczególności kod 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36), - baterie i akumulatory (w szczególności kod 20 01 33*, 20 01 34), - zużyte opony (16 01 03); d) odpady wskazane w ppkt c, obejmujące: odpady wielkogabarytowe, zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, baterie i akumulatory, opony Wykonawca zobowiązany będzie odbierać z wyznaczonych punktów dwa razy w roku w miesiącach: kwiecień i wrzesień, oddzielnym transportem. e) inne odpady nie ulegające biodegradacji – cmentarne (kod odpadu 20 02 03): wywóz kontenerów 1,1 m3. 2) Wykonawca będzie zobowiązany – w całym okresie realizacji zamówienia – odbierać od właścicieli nieruchomości odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 01; 17 01 02; 17 01 03; 17 01 07) z prowadzonych samodzielnie remontów, w drodze zgłoszenia konieczności odbioru przez prowadzącego remont, za opłatą uiszczaną przez prowadzącego remont na rzecz Wykonawcy. Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru wymienionych w niniejszym punkcie odpadów. 3) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości – spod każdej posesji - każdą zebraną ilość wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych według opracowanego przez Wykonawcę harmonogramu odbioru, uzgodnionego z Zamawiającym. 4) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do instalacji przewidzianej do obsługi regionu. 5) Wykonawca – podczas realizacji zamówienia – zobowiązany będzie zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 6) Wybrany Wykonawca – niezwłocznie po podpisaniu umowy – otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady. Zamawiający – w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia – będzie przekazywał Wykonawcy informacje o wszystkich zmianach w wykazie, w formie pisemnej, w terminie do 14 dni roboczych od dnia nastąpienia zmiany. 7) W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca nie może mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 8) W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania prawidłowości prowadzenia zadeklarowanej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. W przypadku stwierdzenia braku odpowiedniej segregacji odpadów, Wykonawca przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i w terminie 7 dni roboczych od dnia odebrania odpadów zawiadamia o tym Zamawiającego. Zawiadomienie następuje w formie pisemnej i zawiera: dokładny adres (lokalizację nieruchomości, na której powstają odpady), dzień stwierdzenia nieprawidłowości, ilość i rodzaj odebranych odpadów, dokumentację zdjęciową. 9) Wykonawca zobowiązywany jest do spełnienia wymagań określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), tj. dysponuje odpowiednią bazą magazynowo – transportową oraz pojazdami i urządzeniami, umożliwiającymi realizacje przedmiotu zamówienia. Wykonawca – w zakresie realizacji zmówienia – zobowiązywany jest do zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń służących do odbioru odpadów komunalnych. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczonymi przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku i transportu, a pod koniec dnia roboczego – opróżnione i zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej. Ponadto, pojazdy powinny być wyposażone w urządzenia pomiarowe odpadów. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu sprawozdań półrocznych, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439) w terminach wskazanych w ustawie, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r., poz. 1627), a w przypadku zmian, zgodnie z obowiązującymi wzorami. Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Za nieosiągnięcie przez Wykonawcę wymaganych poziomów, o których mowa powyżej, zostaną nałożone kary, których wysokość zostanie wyliczona w sposób określony w art. 9x ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (jako iloczyn stawki opłaty za zmieszane odpady komunalne, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 290 ustawy Prawo ochrony środowiska, i brakującej masy odpadów komunalnych, wyrażonej w Mg, wymaganej do osiągnięcia odpowiedniego poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami lub ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania). Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za nienależyte wykonanie zobowiązania, w szczególności za nieosiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w szczególności Zamawiający w razie poniesienia konsekwencji finansowych (art. 9z ust. 2 i 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) za powyższe dochodzić będzie od Wykonawcy wyrównania poniesionej kary na zasadach wyrównania szkody. 11) W celu wykonania przez Zamawiającego obowiązku wnikającego z art 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, tj. sporządzenia rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, Wykonawca zobowiązany będzie przekazań Zamawiającemu wszystkie informacje niezbędne do sporządzenia tego sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przekazania Zamawiającemu innych informacji wynikających z realizacji przedmiotu zamówienia, jeśli w trakcie realizacji zmówienia, na Zamawiającego zostanie nałożony obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. 12) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji dotyczących monitorowania prawidłowości prowadzenia zadeklarowanej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości. 13) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu – wraz z protokołem wykonania usług – kart przekazania odpadów do instalacji do odbioru odpadów selektywnie zebranych za okres jednego miesiąca, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Ustawie o Odpadach (Dz. U. z 2010 r., poz. 1243) w terminie 14 dni roboczych od zakończenia miesiąca, którego dotyczą. 14) Ponadto Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do: a) realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z niniejszą SIWZ, obowiązującymi przepisami prawa i umową; b) przestrzegania terminów dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia określonych w SIWZ i w – uzgodnionych uprzednio z Zamawiającym – harmonogramach odbioru odpadów; c) informowania mieszkańców o terminach odbioru odpadów określonych w – uzgodnionym uprzednio z Zamawiającym – harmonogramie odbioru w formie: ulotek dostarczanych mieszkańcom i zarządcom nieruchomości, ogłoszeń umieszczanych na tablicach i słupach informacyjnych na terenie miasta i wsi, ogłoszeń zamieszczanych w lokalnej prasie, umieszczenia harmonogramu na stronie internetowej Wykonawcy oraz w inny zwyczajowo przyjęty sposób, uzgodniony z sołtysami wsi oraz z Zamawiającym; d) przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż. w trakcie realizacji zamówienia; e) usunięcia ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia z winy Wykonawcy, w szczególności: uszkodzeń dróg, chodników, ogrodzeń, altan śmietnikowych, pojemników na odpady komunalne; f) odbioru i transportu odpadów komunalnych również w przypadku, kiedy dojazd do nieruchomości, z których będą odbierane odpady będzie znacznie utrudniony, w szczególności z powodu remontu dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; g) umożliwiania wstępu na teren bazy magazynowo – transportowej przedstawicielom Zamawiającego, upoważnionym do przeprowadzania kontroli w zakresie realizacji postanowień ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; h) zapewnienia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie usług będących przedmiotem zamówienia w ilości minimum jak w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym; i) odbierania i transportowania odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ, j) zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w związku z realizacja przedmiotu zamówienia, dotyczących w szczególności mieszkańców objętych przedmiotem zamówienia jak i Zamawiającego. 15) Wykonawca, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca składający oferty zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Nowy BFG Nr 82864210122003120502930001 z adnotacją „wadium – Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, położonych na obszarze Gminy Baligród i ich zagospodarowanie” b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299) w terminie do dnia 20.11.2020r. do godz. 09:00. Kserokopię polecenia przelewu potwierdzoną ,,za zgodność z oryginałem" należy dołączyć do oferty. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz oryginały dokumentów, należy złożyć razem z ofertą w osobnej kopercie. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu na konto Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia znajduje się na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 7. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca winien wykazać, że :- jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,- posiada zezwolenie na transport odpadów komunalnych wydane na podstawie art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.), - posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów wydane na podstawie art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.) lub oświadczenie o zawarciu umowy z podmiotami posiadającymi odpowiednie instalacje i zezwolenia na przetwarzanie odpadów. Ocena tego warunku będzie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonych w/w dokumentów wg formuły spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto do oferty należy załączyć następujące dokumenty - wypełniony i podpisany formularz ofertowy - wg wzoru na zał. nr 1 do SIWZ - dokument potwierdzający wniesienie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach