Przetargi.pl
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie miasta Rawa Mazowiecka.

Urząd Miasta Rawa Mazowiecka ogłasza przetarg

  • Adres: 96200 Rawa Mazowiecka, pl. Piłsudskiego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 468 144 201 , fax. 468 142 628
  • Data zamieszczenia: 2016-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka
    pl. Piłsudskiego 5
    96200 Rawa Mazowiecka, woj. łódzkie
    tel. 468 144 201, fax. 468 142 628
    REGON: 52648100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie miasta Rawa Mazowiecka.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie miasta Rawa Mazowiecka. Przedmiotem zamówienia jest odbiór wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie miasta Rawa Mazowiecka zgodnie z przepisami ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz.250.), przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Rawa Mazowiecka, a także innymi przepisami ustawowymi oraz miejscowymi. 2.1.Zakres prac obejmuje: 2.1.1.Odbieranie z nieruchomości zamieszkałych następujących rodzajów odpadów: a)niesegregowanych (zmieszanych), b)selektywnych, c)ulegających biodegradacji, d)wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, e)gruzu oraz odpadów pochodzących z drobnego remontu. Wykonawca odbierze z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, każdą ilość (powyżej wymienionych) wystawionych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach, workach, a także innych odpadów pozostawionych w miejscu załadunku. 2.1.2. Odbieranie odpadów z wykorzystaniem mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zorganizowanym przez Wykonawcę, pochodzących z gospodarstw domowych (2 razy w ciągu roku): a)odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. b)zużytych opon, metali. 2.1.3.Odbieranie przeterminowanych i zbędnych leków z dotychczas funkcjonujących punktów stacjonarnych zlokalizowanych w następujących w aptekach: • ul. K. Wielkiego 36b - „Panaceum”, • ul. Słowackiego 68 - „Nad Rawką”, • ul. Krakowska 9 - „Verbena”, • ul. Polna 2b - Apteka „Arka” Bartosz Klimczak, • al. Konstytucji 3 Maja 2 - „Apteka Św. Stanisława Rawa Mazowiecka - Centrum”, • Al. Konstytucji 3-go Maja 18 - Apteka ” Eskulap”, • ul. Kościuszki 1 - Apteka Tanich Leków OLMED Z zastrzeżeniem że liczba punktów stacjonarnych może ulec zmianie w czasie realizacji umowy (nie więcej niż o 2 punkty ). 2.2.Odbieranie odpadów z zabudowy jednorodzinnej. Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany „pojemnikowo - workowy” zbiórki odpadów komunalnych: 2.2.1.Niesegregowane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): a)Niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy - pojemniki zostaną zgodnie z zapotrzebowaniem dostarczone przez firmę świadczącą usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych. b)Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych - 1 raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym. c)Ilość pojemników potrzebnych do zabezpieczenia odbioru odpadów zmieszanych od mieszkańców miasta Rawa Mazowiecka podano w pkt. 3 ppkt. 3.1 a - b niniejszego SIWZ. d)Nieodebranie przez Wykonawcę z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem - skutkuje obowiązkiem dokonania takiego odbioru najpóźniej w ciągu 24 godzin od otrzymania „reklamacji” faksem lub e-mailem od Zamawiającego. e)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia pojemników na zmieszane odpady komunalne (120l lub 240l) na zlecenie Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 2 dni robocze od dnia zgłoszenia zapotrzebowania na pojemnik przez Właściciela nieruchomości. f)Obowiązkiem Wykonawcy będzie uprzątnięcie miejsca wokół wystawionych pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba. Wykonawca zabierze dostawione przy pojemnikach worki ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. Właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia worków z odpadami w przypadku gdy pojemność pojemnika w danym miesiącu będzie niewystarczająca. g)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie, który otrzymał status Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - RIPOK (Uchwała Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XXXV/687/13 z dnia 26.04.2013r.) 2.2.2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07,20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40): a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków: • zielony - odpady ze szkła; • niebieski - odpady z makulatury, papieru; • żółty - odpady z tworzyw sztucznych oraz metalu. b)Worki do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Worki powinny charakteryzować się następującymi parametrami: • materiał - folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków, tj. co najmniej 60 mikronów; • kolorystyka i pojemność: żółty – 120 l, niebieski – 120 l, zielony – 60 l; • oznakowanie - worki muszą być opatrzone nadrukiem, na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone oraz co można, a czego nie należy do nich wrzucać. Dodatkowo na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Zamawiającego oraz Wykonawcy. c)Worki służące do segregacji odpadów komunalnych, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć na wskazane przez Zamawiającego nieruchomości najpóźniej tydzień przed pierwszym odbiorem odpadów zebranych w sposób selektywny. d)Częstotliwość wywozu worków do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości odbędzie się 1 raz na dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę, po uzgodnieniu i zaakceptowaniu przez Zamawiającego najpóźniej tydzień przed wprowadzeniem nowego harmonogramu. e)Obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie właścicielom nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na: papier, szkło, plastik i metal po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, f)Realizacja reklamacji - nieodebranie z nieruchomości worków zgodnie z harmonogramem oraz nieprzekazanie worków na wymianę - skutkuje obowiązkiem Wykonawcy, by najpóźniej w czasie 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od Zamawiającego wykonać usługę będącą przedmiotem zgłoszenia. Realizację reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić faksem lub e-mailem, po wykonaniu usługi. Jeżeli Wykonawca nie zrealizuje reklamacji w czasie 24 godzin to zapłaci Zamawiającemu karę o której mowa w §5 ust.1 pkt.3 umowy będącej integralną częścią niniejszej specyfikacji. g)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie wszystkich odpadów zbieranych selektywnie wymienionych w pkt. 2.2.2. z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie. 2.2.3.Odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 08, 20 01 38, 20 02 01). a)Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. b)Worki do odbioru odpadów ulegających biodegradacji właściciele nieruchomości zapewniają na danych nieruchomościach we własnym zakresie. c)Częstotliwość wywozu worków do odbioru odpadów ulegających biodegradacji: •w okresie od 1 kwietnia do 31 września - co tydzień, •w okresie od 1 października do 30 marca - co dwa tygodnie. d)Odbiór odpadów ulegających biodegradacji odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym najpóźniej tydzień przed wprowadzeniem nowego harmonogramu. e)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie zebranych odpadów ulegających biodegradacji z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie, który otrzymał status Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - RIPOK (Uchwała Nr XXII/278/2016 z dnia 26 kwietnia 2016r.) 2.2.4.Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36). a)Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. b)Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - odbywać się będzie w następującym terminie (kwiecień 2017r. oraz listopad 2017r.), zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym. c)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie zebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie. 2.2.5.Odpady typu gruz oraz pochodzących z drobnego remontu. a)Odbiór odpadów typu gruz oraz pochodzących z drobnego remontu będzie odbywać się w systemie pojemnikowym. b)Pojemniki do odbioru odpadów typu gruz oraz pochodzących z drobnego remontu zapewni Wykonawca, zgodnie ze złożonym zmówieniem przez właściciela nieruchomości, po uzgodnieniu z Zamawiającym. c)Wykonawca dostarczy mieszkańcom pojemniki (max. 2 pojemniki o poj. 120 l. lub 1 pojemnik o poj. 240 l. na nieruchomość /rok) w terminie do 2 dni roboczych od zgłoszenia takiego zapotrzebowania. d)Odbiór pojemników z odpadami typu gruz oraz pochodzącymi z drobnego remontu odbywać się będzie na podstawie zgłoszenia do Wykonawcy zapotrzebowania na taki odbiór. e)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie zebranych odpadów typu gruz oraz pochodzących z drobnego remontu z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie. 2.3.Odbieranie odpadów z zabudowy wielorodzinnej powyżej 7 lokali. 2.3.1. Niesegregowane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01). a)Niesegregowane odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 1100l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Odpowiednią ilość pojemników zapewnia Wykonawca oraz utrzymuje je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Ilość pojemników potrzebnych do zabezpieczenia odbioru odpadów zmieszanych podano w pkt. 3 ppkt. 3.1. c) niniejszego SIWZ. b)Częstotliwość odbioru ww. odpadów dwa razy w tygodniu, w dniach uzgodnionych przez Wykonawcę z zarządcami budynków, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę w uzgodnieniu i po akceptacji przez Zamawiającego. c)Bieżące utrzymywanie czystości i porządku wokół pojemników i altan śmietnikowych. d)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie zebranych zmieszanych odpadów komunalnych z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie. 2.3.2.Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40). a)Odbiór selektywnie zebranych odpadów na terenie zabudowy wielorodzinnej prowadzony będzie w systemie pojemnikowym o pojemności od 1500l do 2000l, z zachowaniem następującej kolorystyki, dopuszcza się ustawienie pojemników siatkowych ( na plastik oraz szkło) z odpowiednim oznakowaniem: • pojemnik w kolorze żółtym z napisem „plastik” do odpadów z tworzyw sztucznych, • pojemnik w kolorze niebieskim z napisem „papier” do odpadów z papieru i tektury, • pojemnik w kolorze zielonym z napisem „szkło” do odpadów ze szkła. b)Obowiązkiem Wykonawcy będzie monitorowanie i opróżnianie wyżej wymienionych pojemników z częstotliwością gwarantującą niezaleganie odpadów przy pojemnikach, nie rzadziej jednak niż raz w tygodniu - wywóz ww. odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę i uzgodnionym z zarządcami budynków. Harmonogram podlegać będzie akceptacji Zamawiającego, c)Wykonawca zobowiązuje się utrzymywać czystości i porządek wokół rozstawionych pojemników. d)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie. 2.3.3.Odpady ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 08, 20 01 38, 20 02 01). a)Odbiór odpadów ulegających biodegradacji na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie w systemie workowym z terenu bezpośrednio przylegającego do altanki śmietnikowej. b)Obowiązkiem Wykonawcy będzie monitorowanie i odbieranie worków z częstotliwością gwarantującą niezaleganie odpadów przy pojemnikach, nie rzadziej jednak niż cztery razy w miesiącu - wywóz ww. odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem sporządzonym przez Wykonawcę i uzgodnionym z zarządcami budynków. Harmonogram podlegać będzie akceptacji Zamawiającego. c)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie zebranych odpadów ulegających biodegradacji z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie. 2.3.4.Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36). a)Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie z terenów przy pojemnikach, altankach śmietnikowych itp. b)Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - raz na tydzień zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z zarządcami budynków. Harmonogram będzie podlegał akceptacji Zamawiającego. c)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie zebranych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie. 2.3.5.Odbieranie odpadów typu gruz oraz pochodzących z drobnego remontu. a)Odbiór odpadów typu gruz oraz pochodzących z drobnego remontu będzie odbywać się w systemie pojemnikowym. b)Pojemniki do odbioru odpadów typu gruz oraz pochodzących z drobnego remontu zapewni Wykonawca, zgodnie ze złożonym zmówieniem przez właściciela nieruchomości po uzgodnieniu z Zamawiającym. c)Wykonawca dostarczy mieszkańcom pojemniki (max. 2 pojemniki na rok na nieruchomość o pojemności 240l.) w czasie do 2 dni roboczych od zgłoszenia takiego zapotrzebowania. d)Odbiór pojemników z odpadami typu gruz oraz pochodzącymi z drobnego remontu odbywać się będzie na podstawie zgłoszenia do Wykonawcy o gotowości odbioru. e)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przetransportowanie zebranych odpadów typu gruz oraz pochodzących z drobnego remontu z terenu miasta Rawa Mazowiecka do ZGO „Aquarium” Sp. z o.o. w Pukininie. 2.4.Odbieranie odpadów takich jak przeterminowane i zbędne leki (kod 20 01 32, 20 01 31*, 20 01 21*). a)Odbieranie odpadów typu przeterminowane i zbędne leki odbywać się będzie z dotychczas funkcjonujących punktów stacjonarnych zlokalizowanych w następujących w aptekach: • ul. K. Wielkiego 36b - „Panaceum”, • ul. Słowackiego 68 - „Nad Rawką”, • ul. Krakowska 9 - „Verbena”, • ul. Polna 2b - Apteka „Arka” Bartosz Klimczak, • al. Konstytucji 3 Maja 2 - „Apteka Św. Stanisława Rawa Mazowiecka - Centrum”, • Al. Konstytucji 3-go Maja 18 - Apteka” Eskulap”, • ul. Kościuszki 1 - Apteka Tanich Leków OLMED Z zastrzeżeniem że liczba punktów stacjonarnych może ulec zmianie w czasie realizacji umowy (nie więcej niż o 2 punkty ). W czasie realizacji umowy Wykonawca zapewni odpowiednią ilość wkładów kartonowo foliowych wymienianych każdorazowo przy odbiorze ww. odpadów. b)Częstotliwość odbioru odpadów typu przeterminowane i zbędne leki – raz na 2 miesiące, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym z Zamawiającym. c)Obowiązkiem Wykonawcy będzie przekazanie odebranych odpadów typu przeterminowane i zbędne leki do unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu, w miesiącach następujących po miesiącach dokonania zbiórki, dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności. 4.Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 4.1.W dniu podpisania umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem, w wykazie Zamawiający poda między innymi informacje o ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. W przypadku nowych nieruchomości Zamawiający przekaże drogą mailową Wykonawcy następujące informacje: ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość, zapotrzebowanie na pojemnik, worki oraz czy odpady są segregowane czy nie. 4.2.Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować od poniedziałku do piątku w godzinach 700-2000. 4.3.Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych na terenie miasta Rawa Mazowiecka przy współpracy i uzgodnieniach z Zamawiającym. Harmonogram będzie zawierał wykaz ulic i terminów, kiedy dany rodzaj odpadów zostanie odebrany. 4.4.W zabudowie jednorodzinnej Wykonawca jest zobowiązany do odebrania odpadów znajdujących bezpośrednio przy pojemnikach, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej odbioru odpadów z miejsc ustawienia pojemników lub altan śmietnikowych i ich otoczenia. Obowiązek ten dotyczy również pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. W przypadku gdy odpady będą wystawiane w workach w bezpośrednim otoczeniu wjazdu na nieruchomość, obowiązek zabrania odpadów należy do Wykonawcy. 4.5.Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Wykonawca przekazuje w formie wydruków harmonogramy odbioru, które Zamawiający po akceptacji zamieszcza na stronie internetowej Miasta www.rawamazowiecka.pl. Wykonawca w formie wydruków, przekazuje harmonogramy mieszkańcom zamieszkałych nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. W przypadku konieczności dokonania zmian w harmonogramie sposób powiadamiania mieszkańców jest analogiczny, z tym, że wydruki dostarczane są do nieruchomości zamieszkałych w dniu ostatniego odbioru odpadów dokonywanego zgodnie z ulegającym zmianie harmonogramem. 4.6.Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250).Wykonawca jest zobowiązany sporządzić sprawozdanie zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2016 r. poz. 934).Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie, o którym mowa powyżej w formie papierowej, w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. 4.7.Za stan techniczny i sanitarny zestawów recyklingowych umieszczonych w punkcie selektywnej zbiórki na terenach wielorodzinnych odpowiada Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest co najmniej dwa razy do roku (w kwietniu oraz czerwcu) umyć oraz zdezynfekować pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów oraz pojemniki na odpady zmieszane.Za stan sanitarny i utrzymanie czystości w altanach śmietnikowych, jak i wokół nich odpowiada Wykonawca. W przypadku zajścia potrzeby, Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia dezynfekcji wewnątrz altan śmietnikowych. 4.8.Zmieszane odpady komunalne, odpady selektywnie zebrane, odpady z drobnych remontów, odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady ulegające biodegradacji, które stanowią przedmiot zamówienia zebrane z terenu miasta Rawa Mazowiecka, Wykonawca zobowiązany jest przekazać do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Pukininie, który zgodnie z obowiązującym prawem otrzymał status RIPOK. 4.9.Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu faktur wraz z kartami przekazania odpadów. 4.10.Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informację o poszczególnych rodzajach i ilościach odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów (zmieszane, segregowane) ustalonych dla poszczególnych nieruchomości w oparciu o informacje czy z danej nieruchomości zostały oddane odpady zmieszane lub segregowane. Raporty obejmujące każdy miesiąc wykonywanej usługi Wykonawca przekaże Zamawiającemu do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego raport dotyczy. Raporty i informacje dotyczące wywozu odpadów składane elektronicznie powinny być sporządzone w ogólnie dostępnym programie informatycznym. Obowiązek przedkładania raportów nie wyłącza wynikającego z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, obowiązku składania półrocznych sprawozdań według ustalonego w rozporządzeniu wzoru. 4.11.Wykonawca obowiązany jest do udostępnienia Zamawiającemu - na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym - oprogramowania komputerowego pozwalającego na bieżący odczyt monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. 4.12.W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę, że są nieruchomości, na których mieszkają mieszkańcy, a nie są ujęte w bazie prowadzonej przez Zamawiającego, jest on zobowiązany do powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie. 4.13.Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. W przypadku zaistnienia następującej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacja fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje go w ciągu 3 dni do Zamawiającego od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. 4.14.Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a)ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z pózn. zm.); b)ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250); c)uchwały nr XVIII/127/16 Rady Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 22 czerwca 2016 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Rawa Mazowiecka; d)uchwały Nr XII/171/12 Rady Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 28 listopada 2013r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zmienionej uchwałą Nr VI/27/15 Rady Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 22 kwietnia 2015 r.; e)Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego Nr XXVI/481/12 z dnia 21.06.2012 roku w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami z uwzględnieniem lat 2012-2015 z załącznikami. Za zawinione szkody na majątku osób trzecich w trakcie odbioru odpadów komunalnych odpowiedzialność ponosi Wykonawca; 4.15. Zgodnie z art. 9 e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250.) - zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. 4.16. Zgodnie z art. 9 f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250)- w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznego powiadamiania, o tym fakcie Zamawiającego. 4.17.Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 4.18.Wykonawca zapewnieni, aby samochody służące do odbioru odpadów komunalnych były trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu Wykonawcy; 4.19.Wykonawca zapewnieni, aby samochody służące do odbioru odpadów komunalnych były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich przeładunku i transportu. 4.20.Wykonawca zapewni, żeby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych (na przykład: deszcz, śnieg) na niektóre rodzaje odpadów dla których takie oddziaływanie nie jest wskazane z uwagi na ograniczenie możliwości ich późniejszego odzysku; 4.21.W przypadku awarii pojazdu specjalistycznego do odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy odpowiednio przystosowany do odbioru odpadów. 4.22.Wykonawca zobowiązuje się do stosowania procedur i metod, które nie są szkodliwe dla środowiska. 4.23.Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3 a ustawy Pzp. wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.): 1)wymóg dotyczy osób wykonujących wszelkie czynności wchodzących w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem usługi, czyli tzw. pracowników fizycznych; 2) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego ofertę pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; 4) z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności; 5) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 8.000,00 (słownie: osiem tysięcy złotych). 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka Bank Spółdzielczy Biała Rawska nr 87 9291 0001 0054 2395 2000 0040 podając w tytule przelewu: Wadium - przetarg na Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie miasta Rawa Mazowiecka. Wadium można również wnieść w pieniądzu w kasie Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka, Plac Piłsudskiego 4, 96-200 Rawa Mazowiecka w pokoju nr 3. 3.1.W przypadku dokonania przelewu Wykonawca dołączy do oferty bankowe potwierdzenie dokonania wpłaty. 3.2.W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu w innej formie niż w pieniądzu należy je złożyć w kasie Zamawiającego w oryginalnych dokumentach, a kopie załączyć do oferty. 3.3. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny one być: - nieodwołalne i bezwarunkowe; - zobowiązujące gwaranta do „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego. 4.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 5.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 6.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; b)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust.3 albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach