Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Miasto Chełmża

Gmina Miasto Chełmża ogłasza przetarg

  • Adres: 87-140 Chełmża, ul. Gen. Hallera 2
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 675-22-91 , fax. 056 675-21-22
  • Data zamieszczenia: 2015-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Chełmża
    ul. Gen. Hallera 2 2
    87-140 Chełmża, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 675-22-91, fax. 056 675-21-22
    REGON: 87111869000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Miasto Chełmża
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Miasto Chełmża w terminie od dnia 1 stycznia 2016 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. oraz wyposażenie tych nieruchomości w pojemniki i worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Do obowiązków Wykonawcy należy wyposażenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, jak również dysponowanie terenem pod przedmiotowy Punkt, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. A) Liczba mieszkańców objętych systemem odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych wg stanu na dzień 30.09.2015 r. wynosi łącznie 12.396 osób: - segregacja odpadów komunalnych - 11.726 osób; - zmieszane odpady komunalne - 670 osób. B) Ilość gospodarstw domowych na terenie miasta Chełmży objętych systemem segregacji i odbioru odpadów komunalnych wg stanu na dzień 30.09.2015 r. wynosi 1294 sztuki, w tym: - w zabudowie wielolokalowej powyżej siedmiu lokali szacuje się 230 budynków, - jednorodzinnej i wielolokalowej do siedmiu lokali szacuje się 1064 budynków. C) Ze wskazanej powyżej ilości budynków objętych systemem segregacji odpadów komunalnych w ilości 1294 szt.: - 1199 budynków ma zadeklarowaną segregację odpadów komunalnych; - 95 budynków zbiera odpady w sposób zmieszany. D) Powierzchnia miasta 7,83 km2. E) Zebrane ilości odpadów z nieruchomości zamieszkałych oraz dostarczone samodzielnie przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w 2014 r.: Odpady komunalne: 1) (20 03 01) zmieszane odpady komunalne - 1690,90 Mg, 2) (20 02 01) odpady ulegające biodegradacji - 811,10 Mg, 3) (10 01 01) żużle, popioły paleniskowe - 739,50 Mg, 4) (17 09 04) zmieszane odpady poremontowe - 674,30 Mg, 5) (15 01 02) tworzywa sztuczne, metale, opak. wielomateriałowe - 247,10 Mg, 6) (15 01 07) szkło i opakowania szklane - 187,20 Mg, 7) (15 01 02) papier i tektura - 55,00 Mg, 8) (20 03 07) odpady wielkogabarytowe - 18,90 Mg, 9) (20 01 35*) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 03 zawierające niebezpieczne składniki - 5,20 Mg, 10) (20 01 36) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - 3,50 Mg. 2.1. PONIŻEJ ZAWARTY JEST SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (ZGODNIE ZE SPECYFIKACJĄ ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA). 2.2. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm. ) oraz rozporządzeniami określonymi w pkt. 2.25. ppkt. 11 i 13 SIWZ. Jednocześnie informuje się, iż Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację zamówienia. 2.3.W okresie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do nieodpłatnego wyposażenia nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia w pojemniki do składowania odpadów zmieszanych i segregowanych oraz w worki do segregacji odpadów komunalnych, w terminie do dnia 7 stycznia 2016 r. i ustawienia ich w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości. W przypadku zmiany ilości i rodzaju pojemników bądź powstania nowych miejsc odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy miasto Chełmża w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca dostarczy i ustawi pojemniki na terenach wskazanych nieruchomości w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia tego faktu przez Zamawiającego, bez dodatkowej opłaty. 2.3.1. W zabudowie jednorodzinnej; - Dla potrzeb zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnej zbiórki stosuje się pojemniki o pojemności 60 l, lub 120 l, lub 240 l, lub 360 l, lub 660 l, lub 1100 l w zależności od ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. Przy czym dla selektywnego zbierania odpadów komunalnych dopuszcza się stosowanie worków o minimalnej pojemności 120 l dla frakcji: - tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe -kolor żółty, - szkło - kolor biały, - papier i tektura - kolor niebieski. Wykonawca wywożąc odpady w workach przekazuje mieszkańcom ilość worków nowych, równą ilości worków odebranych, chyba że właściciel nieruchomości zgłosił potrzebę większej ilości worków (jednorazowo max. dodatkowo 3 szt.), - pojemniki metalowe (ocynkowane) o pojemności min. 110 l na popiół, - pojemniki o pojemności min. 60 l w kolorze brązowym na bioodpady. 2.3.2. W zabudowie wielolokalowej (powyżej 7 lokali i poniżej 7 lokali) dla potrzeb zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnej zbiórki odpadów komunalnych stosuje się pojemniki o pojemności 60 l, lub 120 l, lub 240 l, lub 360 l, lub 660 l, lub 1100 l w zależności od ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość, w kolorach: - zielony - odpady zmieszane, - niebieski - papier i tektura, - żółty - tworzywa sztuczne oraz metale i opakowania wielomateriałowe, - zielony - szkło, - metalowy ocynkowany - popiół, - brązowy - bioodpady. 2.3.3. Wykonawca obowiązany będzie dysponować pojemnikami, o których mowa w pkt 2.3 niniejszej SIWZ do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia wg szacowanej poniżej ilości, na podstawie danych będących w posiadaniu Zamawiającego: a) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności: - 60 l - 250 szt. - 120 l - 1400 szt. - 240 l - 260 szt. - 360 l - 0 szt. - 660 l - 20 szt. - 1100 l - 150 szt. b) pojemniki na bioodpady o pojemności: - 60 l - 0 szt. - 120 l - 1070 szt. - 240 l - 70 szt. - 360 l - 0 szt. - 660 l - 0 szt. - 1100 l - 0 szt. c) pojemniki metalowe ocynkowane na popiół o pojemności: - 110 l - 800 szt. d) pojemniki na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe o pojemności: - 60 l - 0 szt. - 120 l - 200 szt. - 240 l - 150 szt. - 360 l - 0 szt. - 660 l - 0 szt. - 1100 l - 80 szt. e) pojemniki na papier i tekturę o pojemności: - 60 l - 0 szt. - 120 l - 200 szt. - 240 l - 90 szt. - 360 l - 0 szt. - 660 l - 0 szt. - 1100 l - 60 szt. f) pojemniki na szkło o pojemności: - 60 l - 0 szt. - 120 l - 200 szt. - 240 l - 100 szt. - 360 l - 0 szt. - 660 l - 0 szt. - 1100 l - 60 szt. g) worki na pierwsze rozdanie w zabudowie jednorodzinnej o pojemności min. 120 l na: - tworzywa sztuczne , metale oraz opakowania wielomateriałowe - 3000 szt., - papier i tekturę - 3000 szt., - szkło - 3000 szt. 2.3.4 Pojemniki i worki powinny być oznaczone zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miasta Chełmży, obowiązującym w okresie realizacji zamówienia. 2.4.Do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych mogą być stosowane pojemniki z tworzywa sztucznego przystosowane do opróżniania mechanicznego o pojemnościach określonych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miasta Chełmży, obowiązującym w okresie realizacji zamówienia. 2.5.Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, będzie on zobowiązany do natychmiastowej wymiany uszkodzonego pojemnika na nowy, na własny koszt. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika z winy właściciela nieruchomości, Wykonawca niezwłocznie dostarczy nowy pojemnik na koszt właściciela nieruchomości. 2.6.Wykonawca zobowiązany będzie do mycia oraz dezynfekcji pojemników, co najmniej dwa razy w roku, w okresie od 1 maja do 30 września każdego roku. 2.7. Za szkody powstałe w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 2.8.Odbiór i wywóz odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych Wykonawca będzie realizował zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia, wg stałego harmonogramu. W sytuacji, gdy dzień wywozu jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto), wywóz odpadów nastąpi w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym, lub przesunie się o jeden dzień. 2.9.Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru wszystkich odpadów komunalnych przygotowanych do wywozu z terenu nieruchomości zamieszkałych, pod warunkiem zgromadzenia ich, przez właściciela tej nieruchomości, w odpowiednich pojemnikach lub workach. Wykonawca będzie zobowiązany również do zebrania odpadów leżących obok pojemników, jeżeli będzie to spowodowane jego działaniem. 2.10. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwałach Rady Miejskiej Chełmży w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminach, obowiązującymi w okresie realizacji zamówienia. 2.11. Wywóz zebranych odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował do Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2012 - 2017 z perspektywą na lata 2018 - 2023, obowiązującym w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 2.12. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości jest utrudniony, w szczególności w przypadku złych warunków atmosferycznych, z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości itp. W takich przypadkach nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia. 2.13. Wykonawca jest zobowiązany do realizacji usługi w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym oraz niedogodności dla mieszkańców. 2.14. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu zamówienia ręcznie poprzez wytaczanie pojemników do pojazdu lub np. pojazdami o niewielkich wymiarach umożliwiającymi odbiór odpadów z nieruchomości, do których dojazd jest utrudniony z powodu np. wąskich wjazdów, niskich bram itp. 2.15. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wyposaży i będzie prowadził stacjonarny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)w gminie miasto Chełmża oraz będzie dysponował terenem pod przedmiotowy Punkt, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 2.16. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) musi spełniać następujące wymagania: 2.16.1 Będzie posiadał lokalizację, która umożliwi dojazd dla mieszkańców z możliwością zaparkowania przy lub na terenie PSZOK-u z co najmniej 3 miejscami rozładunku. Powierzchnia działki będzie wynosiła min. 1000 metrów kwadratowych . 2.16.2 Teren będzie ogrodzony, oświetlony, utwardzony, wyposażony w system telewizji przemysłowej, z możliwością odtwarzania zapisu. Teren będzie również wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych, ścieków przemysłowych pochodzących z terenu ww. punktu, zgodnie z wymaganiami określonymi m. in. w ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 z późn. zm.). 2.16.3 Będzie wyposażony w wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności i legalizacją Głównego Urzędu Miar. 2.16.4 Będzie wyposażony w pojemniki i kontenery oraz wiaty, chroniące zebrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych i dostępem zwierząt. 2.16.5 Będzie posiadał odpowiedniej wielkości plac manewrowy pozwalający na swobodny dostęp pojazdów dowożących jak też wywożących odpady. 2.16.6 Będzie zapewniał obsługę PSZOK-u (w ustalonych godzinach) wraz z zabezpieczeniem pomieszczenia socjalnego o wielkości odpowiadającej ilości osób zatrudnionych, wyposażonego w: sanitariat, energię elektryczną, bieżącą wodę, ogrzewanie. 2.16.7 Lokalizacja oraz infrastruktura będzie zgodna między innymi z obowiązującymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz przepisami prawa budowlanego, ochrony środowiska, przepisów bhp i ppoż. 2.16.8 Będzie posiadać pozwolenie na użytkowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami (o ile jest ono wymagane prawem), w okresie świadczenia usługi. 2.16.9 Będzie wyposażony w pojemniki i kontenery o minimalnej ilości i pojemności: - 2 kontenery o pojemności min. 12 m3 , - 4 kontenery o pojemności min. 5 m3, - 10 pojemników o pojemności 1100 l, - 5 pojemników o pojemności 240 l lub 120 l, - zamykaną wiatę lub inny obiekt budowlany do gromadzenia odpadów niebezpiecznych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Pojemniki powinny być czyste zarówno w środku jak i na zewnątrz. Dodatkowo pojemniki powinny być estetycznie pomalowane oraz posiadać czytelny opis ich przeznaczenia (właściwy odpad). 2.17. Wykonawca zobowiązany będzie dodatkowo dostarczyć i ustawić, we wskazanych przez Zamawiającego punktach, zamykane pojemniki do zbierania przeterminowanych lekarstw, uniemożliwiające wybieranie leków przez nieuprawnione osoby (min. 1 szt. o pojemności min. 60 l) i zużytych baterii (w tym baterii z telefonów komórkowych z wyłączeniem akumulatorów pojazdów mechanicznych) o pojemności min. 60 l, a także oznaczyć te punkty za pomocą tabliczek informacyjnych. Wykaz punktów, o których mowa w zdaniu poprzednim: 1) apteki na terenie miasta Chełmży - pojemniki na przeterminowane lekarstwa: - PULS 7 - ul. Kościuszki 4, - Pod Kasztanami - ul. Kościuszki 1 , - Pod Orłem- ul. Rynek 13, - Nova- ul. Sikorskiego 50, - Dbam o zdrowie - ul. Sikorskiego 30. 2) budynki użyteczności publicznej - pojemniki na zużyte baterie: - Szkoła Podstawowa Nr 2 przy ul. Gen. J. Hallera 17 - 1 szt., - Szkoła Podstawowa Nr 3 przy ul. Gen. J. Hallera 21 - 1 szt., - Szkoła Podstawowa Nr 5 przy ul. Wyszyńskiego 5 - 1 szt., - Gimnazjum Nr 1 przy ul. ks. P. Skargi 1 - 1 szt., - Zespół Szkół Specjalnych przy ul. Wyszyńskiego 7 - 1 szt., - Urząd Miasta Chełmży przy ul. Gen. J. Hallera 2 - 2 szt., - Zakład Gospodarki Mieszkaniowej sp. z o.o. ul. Gen. Wł. Sikorskiego 27 - 1 szt. - Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko - Własnościowa ul. ks. P. Skargi - 1 szt., - Urząd Pocztowy przy ulicy Gen. Wł. Sikorskiego 33 - 1 szt., - Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna przy Rynku 4 - 1 szt., - Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna Filia dla Dzieci i Młodzieży przy ul. Bydgoskiej 7- 1 szt. Wykonawca będzie zobowiązany, po otrzymaniu informacji od pracownika placówek wyszczególnionych w punktach 1-2 odebrać, a następnie wywieźć odpady, w terminie do 5 dni roboczych od otrzymania zawiadomienia. 2.18. Wykonawca prowadząc PSZOK zobowiązany jest do: 2.18.1 zapewnienia pracy punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych: - w okresie od 1 listopada do 31 marca każdego roku, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz w sobotę od 10.00 do 14.00; - w okresie od 1 kwietnia do 31 października każdego roku, od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00 oraz w sobotę w godzinach od 10.00 do 14.00. Szczegółowy harmonogram pracy PSZOK-u sporządzi Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym. Harmonogram winien być dostarczony najpóźniej w dniu podpisania umowy, 2.18.2 nieodpłatnego przyjmowania z terenów zamieszkałych miasta Chełmży odpadów komunalnych innych niż zmieszane i bioodpadów (z wyłączeniem odpadów zielonych) w ilościach wskazanych w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miasta Chełmży, obowiązującym w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, 2.18.3 umieszczenia w miejscu ogólnie dostępnym tablicy informacyjnej zawierającej dane Wykonawcy tj. nazwę, adres, nr telefonu, wykaz rodzaju przyjmowanych odpadów komunalnych oraz dni i godziny pracy PSZOK-u, 2.18.4 przyjmowania odpadów dostarczanych przez osoby uprawnione do ich przekazywania w ramach wnoszonej do Urzędu Miasta Chełmży opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zamieszkujące na terenie gminy miasta Chełmży, po okazaniu dokumentu potwierdzającego fakt zamieszkania w gminie miasta Chełmży, 2.18.5 prowadzenia rejestru przyjmowanych do PSZOK-u odpadów komunalnych, zawierających między innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do PSZOK-u, sposobie ich dalszego wykorzystania oraz potwierdzenia ich przekazania, 2.18.6 utrzymania czystości i porządku na terenie PSZOK-u. 2.19. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia objętego umową, nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi odpadami. 2.20. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania ciążącego na właścicielach nieruchomości zamieszkałych obowiązku segregacji odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbierze odpady jako zmieszane. W takiej sytuacji Wykonawca umieści na pokrywie pojemnika znacznik, tj. naklejkę o wymiarach ok. 12 cm x 7 cm w kolorze żółtym, informującą właściciela nieruchomości o otrzymanym ostrzeżeniu i nieprawidłowym segregowaniu odpadów. 2.21. W sytuacji, o której mowa w pkt. 2.20 Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faksem lub pisemnie, w terminie do 2 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca dołączy protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu należy dołączyć również zdjęcie opatrzone datą dzienną dokumentujące zdarzenie. 2.22. Rzetelność wywiązywania się Wykonawcy z obowiązku określonego w pkt. 2.20. i 2.21 SIWZ będzie poddawana przez Zamawiającego okresowym kontrolom, które w zależności od stopnia uchybień będą stanowiły o wysokości kar umownych, o których mowa w Załączniku Nr 6 do SIWZ (wzór umowy). 2.23. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 2.23.1 Informacji, o których mowa w pkt 2.20 i pkt 2.21 SIWZ. 2.23.2 Raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzajach pojemników dostarczonych właścicielom nieruchomości zamieszkałych, w podziale na poszczególne nieruchomości. 2.23.3 Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z aktualnym wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Środowiska, 2.23.4. Wykonawca zobowiązany jest również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji w zakresie odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 2.23.5 Kart przekazania odpadów jako załączników do faktury miesięcznej, uwzględniających datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK lub do innego podmiotu, któremu przekazano odpady. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie potwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy miasta Chełmży. 2.23.6 Sprawozdań z działań określonych w pkt. 2.33 i 2.34 SIWZ w terminach raz na kwartał, do 5 dnia miesiąca następującego po danym kwartale. 2.23.7. Dokumentów potwierdzających recykling (DPR) dotyczących odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia, które muszą jednoznacznie potwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy miasta Chełmży. 2.24.Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą w okresach miesięcznych kwotą ryczałtową, niezależnie od ilości odebranych i wywiezionych odpadów komunalnych. 2.25.Odbiór odpadów komunalnych Wykonawca będzie świadczył zgodnie z obowiązującymi przepisami, określonymi szczegółowo w SIWZ. 2.26. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie stosował: 2.26.1 Samochód bezpylny do wywozu odpadów zmieszanych o ładowności min. 11 Mg (pojemności min. 20 m3) z tylną osią skrętną, normie spalania min. EURO 5 - w ilości min.1 szt.; 2.26.2. Samochód bezpylny do wywozu odpadów zmieszanych z myjką do pojemników o zamkniętym obiegu wody przystosowany do mycia i dezynfekcji pojemników w miejscu odbioru odpadów o normie spalania min. EURO 4 o ładowności min. 8 Mg (pojemność min. 18 m3) lub samojezdną myjkę o normie spalania min. EURO 4, przystosowaną do mycia i dezynfekcji pojemników w miejscu odbioru odpadów - w ilości min. 1 szt.; 2.26.3. Samochód bezpylny do wywozu bioodpadów, o bębnowym systemie zagęszczania odpadów o ładowności min. 12 Mg (o pojemności min. 20 m3), z tylną osią skrętną o normie emisji spalin min. EURO 5 lub samochód odbierający odpady ulegające biodegradacji z wanną odciekową o ładowności powyżej 10 Mg, pojemności min. 20 m3 , normie spalania min. EURO 5 - w ilości min. 1 szt.; 2.26.4. Samochód bezpylny do wywozu segregowanych odpadów komunalnych, dwukomorowy z możliwością odbioru dwóch frakcji odpadów jednocześnie o ładowności min. 10 Mg (pojemności 20 m3), z tylną osią skrętną, o normie spalania min. EURO 4 - w ilości min. 1 szt.; 2.26.5. Samochód bezpylny do wywozu segregowanych odpadów komunalnych o ładowności min.6 Mg (pojemności min. 16 m3) o normie spalania min. EURO 4 - w ilości min. 1 szt.; 2.26.6. Samochód hakowy o dopuszczalnej ładowności min. 16 Mg, przystosowany do odbioru odpadów w kontenerach o minimalnej pojemności 12 m3 i większych - w ilości min. 1 szt.; 2.26.7 Samochód hakowy o dopuszczalnej ładowności min. 5 Mg przystosowany do odbioru odpadów zebranych w kontenerach o pojemności 5,0 m3 i większych - w ilości min. 1 szt.; 2.26.8 Samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t-w ilości min.1szt. 2.27. Pojazdy muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku i transportu. Na koniec dnia roboczego pojazdy muszą być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy transportowej Wykonawcy. 2.28. Pojazdy muszą być poddawane okresowemu myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą właściwy stan sanitarny, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. 2.29. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. 2.30. Pojazdy muszą być wyposażone w: 2.30.1.Urządzenia do uprzątnięcia miejsca po opróżnieniu pojemnika. 2.30.2.Monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów. 2.30.3.Czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów i umożliwiające weryfikację tych danych. Zamawiający dopuszcza wyposażanie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów komunalnych 2.31. Baza magazynowo - transportowa: 2.31.1.W celu zapewnienia prawidłowości wykonywania usług Wykonawca będzie dysponował bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie miasta Chełmży bądź w odległości nie większej niż 60 km od granic administracyjnych miasta (odległość liczona po głównych drogach dojazdowych). 2.31.2.Baza musi być zlokalizowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. 2.32. Teren bazy musi być: 2.32.1. Zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. 2.32.2. Wyposażony w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. 2.32.3. Wyposażony w miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Miejsca te muszą być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. 2.32.4. Wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne. 2.32.5. Wyposażony w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów. 2.32.6. Wyposażony w pomieszczenia socjalne dla pracowników, odpowiadające ilości zatrudnionych osób. 2.32.7. Wyposażony w miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów oraz punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy . 2.32.8. Wyposażony w legalizowaną wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 2.33. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach zamówienia do prowadzenia różnych form działań edukacyjnych skierowanych do mieszkańców miasta w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym ich prawidłowego segregowania. Działania te powinny być dostosowane do potrzeb i wieku odbiorców oraz uwzględniać opracowanie i wykonanie przez Wykonawcę stosownych materiałów informacyjnych, a także do ich dystrybucji, o ile nie będą wymagały potwierdzenia odbioru. 2.34.2.34. Działania, o których mowa w pkt. 2.33 SIWZ winny być realizowane przez osobę posiadającą odpowiednie przygotowanie merytoryczne i dydaktyczne, potwierdzone zrealizowanymi projektami w tym zakresie (min. 2 projekty w szkołach podstawowych i gimnazjalnych): 2.34.1 Na terenie placówek oświatowych w klasach 0-VI szkół podstawowych oraz I - III szkół gimnazjalnych, raz w roku szkolnym, w każdej klasie, 2.34.2 Osoba ta będzie zobowiązana do udziału w imprezach ekologicznych, organizowanych przez placówki oświatowe z okazji wydarzeń typu: Dzień Ziemi, Sprzątanie Świata, Sprzątanie Chełmży, 2.34.3 Osoba ta będzie zobowiązana do udziału w imprezach, festynach organizowanych przez gminę miasto Chełmża. 2.35. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i dostarczenia mieszkańcom harmonogramu wywozu odpadów komunalnych, zgodnie z częstotliwością określoną w Uchwale Rady Miejskiej w Chełmży Nr VIII/67/15 z dnia 29 października 2015 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy miasta Chełmży, obowiązującego w okresie realizacji zamówienia. Harmonogram wywozu w odniesieniu do odpadów zmieszanych oraz segregowanych powinien określać dzień tygodnia, w którym będzie realizowany wywóz. Odstępstwa od tej zasady są możliwe jedynie w okresach świątecznych. Wykonawca opracuje harmonogram wywozu odrębnie na każdy rok kalendarzowy. Harmonogram wywozu Wykonawca dostarczy mieszkańcom w terminach do: 1) 30 grudnia 2015 r., na 2016 r. 2) 30 grudnia 2016 r., na 2017 r. 3) 30 grudnia 2017 r., na 2018 r. 4) 30 grudnia 2018 r., na 2019 r. 2.36. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie zakresu zamówienia, który zostanie powierzony podwykonawcy. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim Wykonawca zobowiązany jest do nadzorowania osób lub podmiotów, przy pomocy których realizować będzie przedmiot zamówienia i odpowiada za ich działania jak za własne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: 100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy ). 2. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 60 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert. 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium może być wniesione w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz.1804 z późn. zm.). Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto prowadzone przez Bank Spółdzielczy w Chełmnie Nr: 50 9486 0005 0000 2828 2000 0022 z dopiskiem: Wadium w przetargu nieograniczonym dla zadania pn. Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Miasto Chełmża. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: warunki płatności-termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.chelmza.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach