Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Cielądz

Urząd Gminy w Cielądzu ogłasza przetarg

  • Adres: 96-214 Cielądz,
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 046 8152429 , fax. 046 8152352
  • Data zamieszczenia: 2013-06-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Cielądzu
    96-214 Cielądz, woj. łódzkie
    tel. 046 8152429, fax. 046 8152352
    REGON: 00053545100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.cieladz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Cielądz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Cielądz. Zakres przedmiotu zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych. Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia: Powierzchnia gminy : 93,88 km2 Dane dotyczące liczby mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy na dzień: 31-12-2012 r.: Gmina Cielądz liczy wg stanu na 31-12-2012 r. - 4159 mieszkańców zamieszkałych w 21 miejscowościach na 1085 nieruchomościach. Nazwa miejscowości Ilość nieruchomości Brzozówka 50 Cielądz 228 Gortatowice 28 Grabice 64 Gułki 31 Kuczyzna 26 Komorów 75 Łaszczyn 54 Mała Wieś 43 Mroczkowie 52 Niemgłowy 56 Nowa Mała Wieś11 Nowy Komorów 24 Ossowice 97 Parolice 9 Sanogoszcz 41 Sierzchowy 91 Stolniki 45 Wisówka 21 Wylezinek 23 Zuski 16 Razem 1085 Zakres zamówienia obejmuje wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki i worki, w tym: pojemniki na odpady zmieszane; worki na odpady selektywne: w kolorze zielonym lub innym kolorze (na opakowania ze szkła)., w kolorze żółtym (na tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe), w kolorze niebieskim (na papier i tekturę), w kolorze brązowym (na odpady ulegające biodegradacji). W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów: Z zamieszkałych posesji: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - kod 20 03 01; segregowane odpady komunalne z podziałem na frakcje: opakowania ze szkła; papier i tektura; tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe; odpady ulegające biodegradacji. Z Centralnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów (CPSZO) w Ossowicach pozostałe odpady komunalne: przeterminowane leki - kod 20 01 32; zużyte baterie i akumulatory - kod 20 01 34; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - kody 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36; odpady wielkogabarytowe - kod 20 03 07; odpady budowlano rozbiórkowe - o kodach z grupy 17; zużyte opony - kod 16 01 03; chemikalia oraz opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach. Z następujących punktów zużyte baterie - kod 20 01 34: Szkoła Podstawowa i Publiczne Gimnazjum w Cielądzu Szkoła Podstawowa w Sierzchowach Ochotnicza Straż Pożarna Cielądz Ochotnicza Straż Pożarna w Sierzchowach Zorganizowanie Centralnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów (CPSZO). W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego Wykonawca zorganizuje CPSZO. CPSZO zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Cielądz w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz. 1.5.3 Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie CPSZO i wokół niego czystości i porządku. 1.5.4 CPSZO będzie przyjmował odpady od mieszkańców trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki od godz. 10.00 do godz. 12.00. 1.5.5 Do CPSZO mieszkańcy mogą dostarczać odpady zgodnie z uchwalą Rady Gminy Cielądz w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz. 1.6. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych. 1.6.1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do przeprowadzenia zbiórki odpadów wielkogabarytowych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych raz w miesiącu dla zabudowy wielolokalowej oraz w zabudowie jednorodzinnej raz na kwartał zgodnie z uchwałą Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz. 1.6.2. Informacja o harmonogramach wywozu odpadów wielkogabarytowych będzie przekazane do publicznej wiadomości mieszkańcom w sposób zwyczajowo przyjęty oraz udostępniona na stronie internetowej Gminy Cielądz. 1.6.3. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 1.7. Obowiązek zapewnienia pojemników 1.7.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady przystosowane do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w uchwale Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz - załącznik Nr 10 do SIWZ. Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, czyste i estetyczne. 1.7.2. Ilości i objętości pojemników i worków dla nieruchomości winny być dopasowane do ilości osób zamieszkałych na niej. Podstawą do obliczenia ilości pojemników i worków na odpowiednie frakcję odpadów stanowi 25 l na każdego mieszkańca jednak nie miej niż jeden pojemnik 120 l z zachowaniem warunków w pkt 3.3 i w Uchwale Rady Gminy Cielądz w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz. Wykaz nieruchomości i ilości osób je zamieszkujących stanowi załącznik Nr 8 do SIWZ i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. 1.7.3. Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających zgodnie z art.67 ust.1 pkt 6 ustawy PZP. Zamówienia uzupełniające stanowić mogą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegać będą na powtórzeniu zamówienia takiego samego rodzaju. 1.7.4. Pojemniki będą przez Wykonawcę dostarczane mieszkańcom na posesje w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. W terminie 14 dni od podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). 1.7.5. Wykonawca wyposaży CPSZO w pojemniki w ilości i o rodzajach wynikających z potrzeb z uwzględnieniem uchwał Rady Gminy stanowiących załączniki Nr 9 i 10 do SIWZ. 1.7.6. Wykonawca wyposaży punkty, w których odbywać się będzie zbiórka przeterminowanych leków oraz punkty, w których odbywać się będzie zbiórka zużytych baterii i akumulatorów w odpowiednie pojemniki z uwzględnieniem potrzeb występujących w danych punktach. 1.7.7. Wykonawca odpowiada za stan porządkowy, techniczny i sanitarny pojemników do gromadzenia odpadów. Na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. Wykonawca ubezpieczy na własny koszt pojemniki oraz zabezpieczy je od ryzyka związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą. 1.7.7. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 1.8. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 1.8.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Cielądz w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 1.8.2. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze zgodnie z harmonogramem skonsultowanym z Urzędem Gminy. 1.8.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów minimum na 7 dni przed ich pierwszym odbiorem. 1.8.4. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 1.8.5. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z CPSZO tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. 1.8.6. Wykonawca zobowiązany będzie monitorować stan zapełnienia pojemników na przeterminowane lekarstwa, zużyte baterie oraz akumulatory małogabarytowe i odbierać odpady w takiej częstotliwości, aby nie dopuścić do przepełnienia tych pojemników. 1.8.7.Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, w miejscu zapewniającym swobodny dojazd specjalistycznym pojazdem. 1.8.8. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić, informując o tym fakcie właścicieli, odrębne terminy ich wywozu. 1.9. Obowiązek kontroli segregacji odpadów przez Wykonawcę. 1.9.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 1.9.2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pojemniku w widocznym miejscu znacznik informujący właściciela nieruchomości o nie przestrzeganiu obowiązku segregowania odpadów. 1.9.3. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. 1.10. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: Raportu na koniec II kwartału 2013 r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. Załącznikiem do faktury kwartalnej będą karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK (Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych). Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Cielądz. 1.11. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 1.11.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. 1.11.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 1.11.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu, zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego. 1.11.4. Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dn. 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 1.11.5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego. 1.12. Obowiązujące przepisy prawa: 1. Wykonawca będzie świadczył usługi odbioru odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: Ustawą z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (tekst jednolity Dz. U z 2012 r. poz. 391); Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. 2013.21); Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz.150); Ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.); Ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r. Nr 790, poz. 666 z późn. zm.); Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1673 - ze zmianami), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach (Dz. U. z 2010 r. , Nr 249, poz.1674 - ze zmianami), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001, Nr 112, poz. 1206 - ze zmianami), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. , poz. 645), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. , poz. 630), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. , poz. 676), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 ze zmianami); Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U.z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn.zm.); oraz obowiązującymi na terenie gminy aktami prawa miejscowego: Uchwałą Nr XXXII_152_2013 Rady Gminy Cielądz z dnia 25 kwietnia 2013r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Cielądz; Uchwałą Nr XXX_139_2013 Rady Gminy Cielądz z dnia 11 marca 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych. 4. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 5. Zamawiający nie przewiduje przy wyborze oferty zastosowania aukcji elektronicznej. 6. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom: Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. 7. Wymagania stawiane Wykonawcy: 7.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 7.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 7.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 7.4 Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 7.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: ustala się wadium w wysokości 6.000,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.cieladz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach