Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w 2021 roku

Gmina Bartniczka ogłasza przetarg

  • Adres: 87-321 Bartniczka, Brodnicka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564 936 810 , fax. 564 936 832
  • Data zamieszczenia: 2021-01-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bartniczka
    Brodnicka 8
    87-321 Bartniczka, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564 936 810, fax. 564 936 832
    REGON: 87111842500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bartniczka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w 2021 roku i zagospodarowanie odebranych odpadów tj.odzysk lub unieszkodliwienie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(Dz.U. z 2020 r. poz. 1439).pochodzących z gospodarstw domowych, Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych a w szczególności:ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439);ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 z późn. zm.);ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r., Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 z późn. zm.);ustawy z dnia 11 września 2015 r., o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2019 r., poz.1895 z późn. zm.);ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r., o bateriach i akumulatorach(Dz. U. z 2019 r., poz. 521 z późn. zm.);rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U.z 2013 r.,poz.122);rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U.z 2016 r., poz.2167);rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U.z 2017 r., poz. 2412);rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r., w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów(Dz.U.z 2019 r., poz.2028);rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r., w sprawie katalogu odpadów (Dz.U.z 2020 r.,poz.10);uchwała Nr XXXII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania "Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028" (Dz.Urz.Woj.Kujaw.z 2017 r. poz. 2403);uchwały Nr XII/83/19 Rady Gminy Bartniczka z dnia 20 listopada 2019 r.w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka"(Dz.Urz.Woj.Kujaw.z 2019 r. poz.6192);uchwały Nr XII/84/19 Rady Gminy Bartniczka z dnia 20 listopada 2020 r.w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi"(Dz.Urz.Woj.Kujaw.z 2019r.poz. 6193);ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.,Kodeks cywilny(Dz.U.z2020 r.POZ 1740);ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.,Prawo zamówień publicznych(Dz.U.z 2019 r.,poz.1843 z późn. zm.).II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1.Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały w Gminie Bartniczka wynosi, wg stanu na dzień 31.12.2019 r.-4742 osób.Według stanu na 31.08.2020 r.–4765 osób,co oznacza, że liczba osób zameldowanych na pobyt stały zmniejszyła się w stosunku do roku poprzedniego o 23 osób.Zatem zakłada się, że liczba mieszkańców Gminy Bartniczka nie zmieni się znacząco w 2021 roku.2.Liczba osób, zamieszkałych na terenie Gminy Bartniczka, ustalona na podstawie złożonych deklaracji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na dzień 31.08.2020 r. wynosi – 3 922 osób.3. Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bartniczka (wg złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości), wynosi–1223 szt.,w tym wg liczby zamieszkałych osób w danej nieruchomości: Liczba osób zamieszkałych w danej nieruchomości Liczba nieruchomości Liczba zamieszkałych osób 1 200 200 /2 300 600/3 242 726/4 221 884/5 134 670/6 76 456/7 30 210/8 11 88/ 9 5 45/10 1 10/11 3 33/12 0 0/13 0 0/14 0 0/Razem 1223 3922/W poszczególnych miejscowościach znajduje się następująca liczba nieruchomości zamieszkałych: Bartniczka 186, Gołkówko 19, Grążawy 134, Gutowo 81,Igliczyzna 27, Jastrzębie 134, Komorowo 105, Koziary 14, Łaszewo 94, Nowe Świerczyny 81, Radoszki 195, Samin 33, Sokołowo 18, Stare Świerczyny 65, Świerczynki 36, Zdroje 27.UWAGA!Powyższe dane mają charakter szacunkowy, mogą ulec zmianie, m.in. w wyniku naturalnych migracji ludności, oddania do użytkowania budynków mieszkalnych. W związku z tym może nastąpić zwiększenie lub zmniejszenie ilości osób zamieszkałych na terenie gminy oraz liczby obsługiwanych nieruchomości. Zwiększenie lub zmniejszenie liczby obsługiwanych nieruchomości oraz liczby ludności na terenie Gminy Bartniczka nie będzie powodowało zmiany ceny zaoferowanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie.4.W Gminie Bartniczka w okresie od 01.01.2019r. do 31.12.2019r. z nieruchomości zamieszkałych, zebrano: 20 03 01/Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 652,280 Mg/15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 21,260 Mg/15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 125,120 Mg 15 01 07 Opakowania ze szkła 6,500 Mg 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 40,880 Mg 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymieniowe w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 1,120 Mg 16 01 03 Zużyte opony 2,360 Mg 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 23,200 Mg RAZEM 882,720 Mg Podane ilości odpadów komunalnych wynikają ze sprawozdań podmiotów odbierających odpady oraz sprawozdań Wójta Gminy Bartniczka z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.5.W I półroczu 2020 roku, tj. w okresie od 01.01.2020 r. do 30.06.2020 r.z nieruchomości zamieszkałych zebrano oraz odpadów wielkogabarytowych z przesuniętej w związku z pandemią covid-19 z kwietnia na lipiec zbiórki odpadów wielkogabarytowych.Miesiące niesegregowane odpady komunalne 20 03 01 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 BIO 20 02 01 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne 20 01 36 Zużyte opony 16 01 03 Odpady wielkogabarytowe 46,880 13,020 1,080 /II 62,900 0,240/III 34,50 21,880 1,620/IV 73,560 22,400 5,600/V 67,400 21,200 6,400/VI 73,08 17,980 7,520/ VII 1,940 2,080 12,940/Razem 358,32 96,480 22,460 1,940 2,080 12,940/Przewidywana ilość odpadów komunalnych wyniesie w 2020 roku odpowiednio: 716,640 Mg niesegregowanych odpadów komunalnych oraz 271,800 Mg segregowanych odpadów komunalnych( wraz z lipcową zbiórką odpadów wielkogabarytowych oraz zebranych w PSZOK).Zgodnie z założeniami wynikającymi z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami oraz Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028, prognozowany wzrost ilości odpadów komunalnych domowych wyniesie 0,6%-1% rocznie/na 1 osobę. W oparciu o prognozy wynikające z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami w małych miejscowościach rodzaj i ilość wytwarzanych odpadów jest odmienna niż w wielkich miastach, a tempo przyrostu wytwarzania odpadów jest wolniejsze. W związku z tym przyjęto dolne wartości progowe przyrostu ilości wytwarzanych odpadów komunalnych na poziomie 0,8% rocznie.Na podstawie powyższych danych, zakładając wzrost wytworzonych odpadów komunalnych na poziomie 0,8% rocznie, Zamawiający szacuje, że na terenie Gminy Bartniczka zostanie wytworzonych odpowiednio:w 2021 roku – 1003,726 Mg odpadów komunalnych, w tym 722,373 Mg – odpady niesegregowane i 281,353Mg – odpady segregowane zebrane od mieszkańców oraz w PSZOK; Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Bartniczka nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez właścicieli nieruchomości. Podane przez Zamawiającego wielkości należy traktować wyłącznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postępowaniu przetargowym. III. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.Odbieranie i zagospodarowanie następujących rodzajów odpadów komunalnych wytworzonych na terenie Gminy Bartniczka, a pochodzących z nieruchomości zamieszkałych wg następujących frakcji:a)niesegregowane ( zmieszane) odpady komunalne, b)papier,c)metale,d)tworzywa sztuczne,e)odpady pakowaniowe wielomateriałowe,f)szkło,g)bioodpady,h)odpadów niebezpiecznych, i)przeterminowanych leków i chemikaliów,j)odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi,w szczególności igieł i strzykawek,k)zużytych baterii i akumulatorów,l) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,m)mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,n)zużytych opon,o)odpadów tekstyliów i odzieży,p)odpadów budowlanych i rozbiórkowych.2.Zbieranie odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywać się będzie zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Bartniczka.3.Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki do gromadzenia niesegregowanych odpadów komunalnych należy do obowiązków właścicieli nieruchomości.IV.Realizacja przedmiotu zamówienia 1.wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych z następującą częstotliwością:a)niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych:w okresie od 1 kwietnia do 31 października – raz na dwa tygodnie w budynkach jednorodzinnych, a z budynków wielolokalowych raz na tydzień;w okresie od 1 listopada do 31 marca - raz w miesiącu;b) bioodpady:w okresie od 1 kwietnia do 31 października - raz na dwa tygodnie w budynkach jednorodzinnych, a z budynków wielolokalowych raz na tydzień;w okresie od 1 listopada do 31 marca - raz w miesiącu;c) szkła - raz na dwa miesiące;d) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych :w okresie od 1 kwietnia do 31 października - raz w miesiącu,w okresie od 1 listopada do 31 marca - raz na dwa miesiące;e) papieru, w tym tektury – raz na dwa miesiące;2.Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwa razy w roku, tzw. zbiórkę objazdową, pierwszą w miesiącu kwietniu, drugą w październiku.3. Wykonawca w ramach zbiórki objazdowej, bezpośrednio z punktów aptecznych znajdujących się na terenie gminy zobowiązany jest zabrać odpady tj. przeterminowane leki.4.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych, zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) - w terminie do 5 dni roboczych od dnia przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego. Zgłoszenie może być przesłane w formie pisemnej lub elektronicznej. W zgłoszeniu zostanie określona ilość odpadów i ich rodzaj. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych usytuowany jest w miejscowości Bartniczka przy ul. Łąkowej. Odbiór odpadów z PSZOK powinien nastąpić w dniach roboczych w godz. od 7.00 do 15.00. 5.Wykonawca zobowiązany jest do doposażenia w odpowiednią ilość kontenerów PSZOK w Bartniczce. Oznaczenia i kolorystyka pojemników muszą być zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.6.Szczegółowe zasady, częstotliwość i rodzaj zbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Bartniczka określa uchwała nr XII/83/19 Rady Gminy Bartniczka z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka oraz uchwała nr XII/84/19 Rady Gminy Bartniczka z dnia 20 listopada 2019 r.w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.V. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest w ramach umowy, do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z częstotliwością przewidzianą w regulaminie utrzymania czystości, z zastrzeżeniem, że odbiór ww. odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 – 22.00 oraz przedstawić ww. harmonogram do uzgodnienia Zamawiającemu w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy. W harmonogramie Wykonawca zamieści informacje, że odpady wielkogabarytowe należy zgłaszać telefonicznie do Urzędu Gminy, bądź bezpośrednio do Wykonawcy. 1.Wykonawca zobowiązuje się, że sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych w taki sposób, aby w miesiącu styczniu 2021 roku odpady zmieszane z terenu Gminy Bartniczka zostały odebrane najpóźniej do 11 dnia ww. miesiąca, natomiast odpady segregowane do 18 dnia ww. miesiąca.2.Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie po uzgodnieniu harmonogramu przez Zamawiającego, doręczyć go właścicielom nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Bartniczka oraz przekazać go Zamawiającemu w formie elektronicznej, celem zamieszczenia na stronie internetowej.3. dopuszczalna jest zmiana harmonogramu odbioru odpadów komunalnych. Wszelkie zmiany harmonogramu odbioru odpadów wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne od pracy. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy, jednak wymaga uzgodnienia z Zamawiającym. Zmieniony harmonogram Wykonawca doręcza niezwłocznie właścicielom nieruchomości oraz przekazuje Zamawiającemu w formie elektronicznej.4.Wykonawca zobowiązany jest w ramach umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym do przygotowania ulotek informacyjnych dotyczących prawidłowej segregacji śmieci kierowanych do właścicieli nieruchomości poprzez doręczenie ich właścicielom nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Bartniczka oraz przekazać go Zamawiającemu w formie elektronicznej, celem zamieszczenia na stronie internetowej.5.Wykonawca w ramach świadczenia usługi zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, worków w ilości odpowiadającej wystawionym workom przy odbiorze. Obowiązek ten dotyczy worków do zbierania szkła, papieru, w tym tektury, metalu, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych oraz bioodpadów zgodnie z § 9 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka. a)Worki do selektywnej zbiórki metalu, tworzyw sztucznych oraz opakowań wielomateriałowych powinny mieć wymiary ok. 70 x 110 cm, grubość folii 50 mikronów - kolor żółty z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”.b)Worki do selektywnej zbiórki szkła powinny mieć wymiary ok. 50 x 100 cm, grubość 50 mikronów - kolor zielony z napisem „SZKŁO”c)Worki na odpady bioodpady powinny mieć wymiary ok. 70 x 110 cm, grubość 50 mikronów - kolor brązowy Z NAPISEM „BIO”d) Worki na odpady papiery, w tym tektury powinny mieć wymiary ok 50 x100 cm, grubość 50 mikronów- kolor niebieski- z napisem „PAPIER”. 6.Wykonawca jest zobowiązany posiadać odpowiedni sprzęt techniczny umożliwiający dotarcie do wszystkich nieruchomości zamieszkałych,położonych na terenie Gminy Bartniczka oraz odbiór odpadów z pojemników będących w dyspozycji właścicieli nieruchomości, a także worków, wykorzystywanych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych.7.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich, powstałe w trakcie odbioru odpadów z jego winy.8.Wykonawca zobowiązany jest do posprzątania rozsypanych odpadów będących wynikiem jego działania w wyniku opróżniania pojemników na odpady komunalne oraz odstawienie pojemnika na miejsce, z którego zostały zabrane.9.Nieodebranie odpadów związanych ze zdarzeniem losowym (złe warunki atmosferyczne, utrudniony dojazd) lub celowym (nieudostępnienie pojemnika przez właściciela nieruchomości w wyznaczonym terminie) powinno zostać zgłoszone pisemnie Zamawiającemu w ciągu 2 dni roboczych od dnia wystąpienia zdarzenia.10.Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową na terenie Gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Bartniczka, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U z 2013r. poz. 122).11.Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich(na obszarze objętym przedmiotem zamówienia) poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,a także rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) oraz zgodnie z uchwałą Nr XXXII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania "Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028" (Dz. Urz. Woj. Kujaw. z 2017 r. poz. 2403).12.Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli czynności ważenia odpadów. 13.Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca zobowiązany jest do dodatkowego dostarczenia nowych pojemników na swój koszt.14.Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania na bieżąco adresów nieruchomości, na których powstają odpady, a nie ujętych w wykazie adresów nieruchomości zamieszkałych, udostępnionym przez Zamawiającego.15.Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem lub telefonicznie Zamawiającemu.VI. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych niesegregowanych ( zmieszanych)odpadów do instalacji komunalnych oraz instalacje w szczególności instalacje komunalne, do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady.1.Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej, określonej na liście, o której mowa w art. 38b ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz.797 ze zm.), zapewniających przetwarzanie o którym mowa w art. 35 ust.6 z zastrzeżeniem art. 158 ust. 4 w/w ustawy.2.Wykonawca obowiązany jest przekazywać niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zgodnie z art. 29a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach(Dz.U.z 2020 r., poz.797 ze zm.).3. Wykonawca obowiązany jest przekazać odpady zebrane selektywnie bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.).4 W przypadku awarii instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub niemożności przyjmowania odpadów z innych przyczyn, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.5.Wykonawca wskazuje w ofercie instalacje, w szczególności instalacje komunalne, do których jest obowiązany przekazać odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpady. W przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego te odpady.VII. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości 1.bezpośrednio z posesji: papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, szkło, bioodpady;2.zbiórka objazdowa:zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady tekstyliów i odzieży, chemikalia;3.Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ( PSZOK):papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, szkło, bioodpady, odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady tekstyliów i odzieży;4.punkt apteczny:/przeterminowane leki.VIII. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska.Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Bartniczka.IX. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem 1.Wykonawca ma obowiązek prowadzić dokumentację związana z wykonywaniem przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach w szczególności zgodnie z ustawa o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. 2020 r. poz. 1439). 2.W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca,a nie Zamawiający. 3.Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzania zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach rocznych sprawozdań. Sprawozdanie przekazywane będzie za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami.4.Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych w wersji papierowej i elektronicznej edytowalnej, zawierających ilość odebranych odpadów i ich rodzaje (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów). Na raportach winna się znajdować adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Bartniczka. Wraz z ww. raportami, Wykonawca dostarczy w wersji papierowej wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne. 5.Kart przekazania odpadów komunalnych, karty przekazania odpadów i kart ewidencji odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w tym wydruki lub raporty z elektronicznych kart ewidencji odpadów sporządzonych w związku z funkcjonowaniem bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami.6.Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających recykling (DPR) dotyczących odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia, które muszą jednoznacznie potwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Bartniczka.7.Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu wykazu nieruchomości, których właściciele zbierają odpady w sposób niezgodny ze złożoną deklaracją i obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Bartniczka wraz z protokołem kontroli i materiałem zdjęciowym.8.Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli odbioru i zagospodarowanie odpadów.9. Wykonawca udostępni Zamawiającemu informacje z systemu GPS dotyczące wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, miejsc załadunku, miejsc wyładunku odpadów ( otwieraniu klapy w przypadku pojazdów typu śmieciarka i pojazdów typu HDS oraz załadunku lub wyładunku kontenera w przypadku pojazdów typu „hakowiec” lub „bramowiec”).X. Szczegółowy sposób postępowania w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do kontrolowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego drogą pisemną lub elektroniczną o nie wywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie oraz protokół z zaistniałego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia.XI. Wymogi dotyczące instalacji, w szczególności instalacji komunalnych do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady.1. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, w szczególności instalacji komunalnych, do których podmiot odbierający odpady od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady. W przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zebranych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego te odpady.2. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej, określonej na liście, o której mowa w art. 38b ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm..3.Wykonawca obowiązany jest przekazywać niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zgodnie z art. 29a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.).4. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady, do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.). XII. obowiązki Wykonawcy w zakresie transportu odpadów komunalnych:1.Wykonawca ma obowiązek transportować odebrane od właścicieli odpady komunalne w taki sposób, aby zapobiegać mieszaniu odpadów odebranych w sposób selektywny z odpadami komunalnymi zmieszanymi, a także mieszaniu ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 2.Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu.3.Pojazd Wykonawcy prowadzący zbiórkę odpadów na terenie Gminy Bartniczka nie może przeprowadzać zbiórki odpadów z nieruchomości niezamieszkałych oraz zbiórki żadnych odpadów z terenu innej gminy przed opróżnieniem pojazdu na składowisku z odpadów zebranych na terenie Gminy Bartniczka.4.Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu zamówienia w sposób niepowodujący szkody podczas odbioru i transportu odpadów komunalnych. Wykonawca zabezpiecza przewożone odpady przed wysypaniem, rozwianiem, wyciekiem itp. W przypadku wysypania, rozwiania lub wycieku Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego usunięcia skutków zaistniałych zdarzeń.5. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych przy pomocy specjalistycznych pojazdów, spełniających wymagania określone przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz.U. z 2013 r. poz. 122), w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia ( Dz.U. z 2016 r. poz. 2022 z późn zm.).6.Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości kontrolowania pracy pojazdów obsługujących gminę, również możliwości przejazdu pojazdami podczas zbiórki odpadów i ważenia ich na obiektach wagowych wskazanych przez Zamawiającego, a Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia pojazdów do kontroli Zamawiającemu, skierowania ich na wagę wskazaną przez Zamawiającego. Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego, wynikające z czynności kontrolnych określonych w powyżej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach