Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w2020 roku

Gmina Bartniczka ogłasza przetarg

  • Adres: 87-321 Bartniczka, Brodnicka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564 936 810 , fax. 564 936 832
  • Data zamieszczenia: 2019-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bartniczka
    Brodnicka 8
    87-321 Bartniczka, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564 936 810, fax. 564 936 832
    REGON: 87111842500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bartniczka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w 2020 roku i zagospodarowanie odebranych odpadów tj. odzysk lub unieszkodliwienie w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2010). Lokalizacja na terenie Gminy Bartniczka powiat brodnicki, województwo kujawsko-pomorskie, Polska. 3.2 W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz. U z 2017 r., poz. 2168 z późn. zm.), ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2019 r., poz. 2010), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2019 r., poz. 1396 z późn. zm.), ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( Dz. U. z 2019 r., poz. 1895), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach ( Dz. U. z 2019 r., poz. 521 z późn. zm.), ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2018 r., poz. 2268 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi ( Dz. U. 2009 r. Nr 104, poz. 868 ), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( Dz. U. 2019 r., poz. 819), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów ( Dz. U. 2014 r., poz. 1923), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U z 2016 r., poz. 2167), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2012 r., poz. 630), ł) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów ( Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r., poz. 122), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019r. poz. 2028) uchwała Nr XXXII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028” ( Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2017 r., poz. 2403); uchwały Nr XII/83/19 Rady Gminy Bartniczka z dnia 20 listopada 2019r.; w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka"; ( DZ. URZ. WOJ. KUJ-POM z 2019 r. poz. ………. ) uchwały Nr XII/84/19 Rady Gminy Bartniczka z dnia 20 listopada 2019 r., w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi ( DZ. URZ. WOJ. KUJ-POM z 2019 r. poz. ………. ); ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r., Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r., poz. 1145); ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz.1843). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały w Gminie Bartniczka wynosi, wg stanu na dzień 31.12.2018 r. - 4747 osób. Według stanu na 30.09.2019 r. – 4737 osób, co oznacza, że liczba osób zameldowanych na pobyt stały zmniejszyła się w stosunku do roku poprzedniego o 10 osób. Zatem zakłada się, że liczba mieszkańców Gminy Bartniczka nie zmieni się znacząco w 2020 roku. Liczba osób, zamieszkałych na terenie Gminy Bartniczka, ustalona na podstawie złożonych deklaracji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na dzień 30.09.2019 r. wynosi – 3 971 osób. Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bartniczka (wg złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości), wynosi – 1 206 szt., W poszczególnych miejscowościach znajduje się następująca liczba nieruchomości zamieszkałych: Bartniczka 210, Gołkówko 23, Grążawy 150, Gutowo 97, Igliczyzna 30, Jastrzębie 160, Komorowo 123, Koziary 17, Łaszewo 115, Nowe Świerczyny 92, Radoszki 230, Samin 41, Sokołowo 21, Stare Świerczyny 65, Świerczynki 39, Zdroje 29. W Gminie Bartniczka w okresie od 01.01.2018r. do 31.12.2018r. z nieruchomości zamieszkałych, zebrano: 853,04 Mg . W I półroczu 2019 roku, tj. w okresie od 01.01.2019 r. do 30.06.2019 r. z nieruchomości zamieszkałych zebrano: niesegregowane -200301 – 647,200 Mg; opakowania z tworzyw sztucznych – 150102-20,360 Mg; zmieszane odpady opakowaniowe -150106-125,580 Mg; opakowania ze szkła – 150107 – 6,760 Mg; odpady wielkogabarytowe – 200307 – 26,340 Mg; zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121, 200123, 200135 – 2,020 Mg; zużyte opony – 160103 – 5,240 Mg; odpady ulegające degradacji – 200201 – 19,540 Mg. Razem – 853,04 Mg W I półroczu 2019 roku, tj. w okresie od 01.01.2019 r. do 30.06.2019 r. z nieruchomości zamieszkałych zebrano: niesegregowane odpady komunalne – 200301 – 341,02 Mg; zmieszane odpady opakowaniowe 150106 – 55,70 Mg; BIO – 200201 – 9,24 Mg; opakowania z tworzyw sztucznych – 150102 – 15,25 Mg; opakowania ze szkła – 150107 – 3,32 Mg; zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne – 200136 – 0,32 Mg; opakowania wielkogabarytowe 200307 – 20,06 Mg; zużyte opny – 160103 – 0,64 Mg. Przewidywana ilość odpadów komunalnych wyniesie w 2019 roku odpowiednio: 682,04 Mg niesegregowanych odpadów komunalnych oraz 215,04 Mg segregowanych odpadów komunalnych. Zgodnie z założeniami wynikającymi z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami oraz Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028, prognozowany wzrost ilości odpadów komunalnych domowych wyniesie 0,6%-1% rocznie/na 1 osobę. W oparciu o prognozy wynikające z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami w małych miejscowościach rodzaj i ilość wytwarzanych odpadów jest odmienna niż w wielkich miastach, a tempo przyrostu wytwarzania odpadów jest wolniejsze. W związku z tym przyjęto dolne wartości progowe przyrostu ilości wytwarzanych odpadów komunalnych na poziomie 0,8% rocznie. Na podstawie powyższych danych, zakładając wzrost wytworzonych odpadów komunalnych na poziomie 0,8% rocznie, Zamawiający szacuje, że na terenie Gminy Bartniczka zostanie wytworzonych odpowiednio: w 2020 roku – 904,260 Mg odpadów komunalnych, w tym 687,500 Mg – odpady niesegregowane i 216,760 Mg – odpady segregowane; Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Bartniczka nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez właścicieli nieruchomości. Podane przez Zamawiającego wielkości należy traktować wyłącznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postępowaniu przetargowym. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Bartniczka, a pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, wg następujących frakcji: papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, szkło, bioodpady. odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów tekstyliów i odzieży, odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Zbieranie odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywać się będzie zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Bartniczka. Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki do gromadzenia niesegregowanych odpadów komunalnych należy do obowiązków właścicieli nieruchomości. 3. Realizacja przedmiotu zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych z następującą częstotliwością: niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych: w okresie od 1 kwietnia do 31 października – raz na dwa tygodnie w budynkach jednorodzinnych, a z budynków wielolokalowych raz na tydzień; w okresie od 1 listopada do 31 marca - raz w miesiącu; b) bioodpady: w okresie od 1 kwietnia do 31 października - raz na dwa tygodnie w budynkach jednorodzinnych, a z budynków wielolokalowych raz na tydzień; w okresie od 1 listopada do 31 marca - raz w miesiącu; c) szkła - raz na dwa miesiące; d) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych : w okresie od 1 kwietnia do 31 października - raz w miesiącu, w okresie od 1 listopada do 31 marca - raz na dwa miesiące; e) papieru, w tym tektury – raz na dwa miesiące; Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwa razy w roku, tzw. zbiórkę objazdową, pierwszą w miesiącu kwietniu, drugą w październiku. W ramach zbiórki objazdowej, bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych zbierane będą takie odpady komunalne, jak: chemikalia, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon oraz odpadów tekstyliów i odzieży. Wykonawca w ramach zbiórki objazdowej, bezpośrednio z punktów aptecznych znajdujących się na terenie gminy zobowiązany jest zabrać odpady tj. przeterminowane leki. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych, zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) - w terminie do 5 dni roboczych od dnia przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego. Zgłoszenie może być przesłane w formie pisemnej lub elektronicznej. W zgłoszeniu zostanie określona ilość odpadów i ich rodzaj. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych usytuowany jest w miejscowości Bartniczka przy ul. Łąkowej. W PSZOK zbierane będą w sposób selektywny następujące rodzaje odpadów komunalnych: papier, metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, szkoło, odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon oraz odpadów tekstyliów i odzieży. Odbiór odpadów z PSZOK powinien nastąpić w dniach roboczych w godz. od 7.00 do 15.00. Szczegółowe zasady, częstotliwość i rodzaj zbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Bartniczka określa uchwała nr XII/83/19 Rady Gminy Bartniczka z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka oraz uchwała nr XII/84/19 Rady Gminy Bartniczka z dnia 20 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 4. Obowiązki wykonawcy w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów. Wykonawca zobowiązany jest w ramach umowy, do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z częstotliwością przewidzianą w regulaminie utrzymania czystości, z zastrzeżeniem, że odbiór ww. odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 – 20.00 oraz przedstawić ww. harmonogram do uzgodnienia Zamawiającemu w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy. W harmonogramie Wykonawca zamieści informacje, że odpady wielkogabarytowe należy zgłaszać telefonicznie do Urzędu Gminy, bądź bezpośrednio do Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się, że sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych w taki sposób, aby w miesiącu styczniu 2020 roku odpady zmieszane z terenu Gminy Bartniczka zostały odebrane najpóźniej do 11 dnia ww. miesiąca, natomiast odpady segregowane do 18 dnia ww. miesiąca. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie po uzgodnieniu harmonogramu przez Zamawiającego, doręczyć go właścicielom nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Bartniczka oraz przekazać go Zamawiającemu w formie elektronicznej, celem zamieszczenia na stronie internetowej. Wykonawca zobowiązany jest w ramach umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym do przygotowania ulotek informacyjnych dotyczących prawidłowej segregacji śmieci kierowanych do właścicieli nieruchomości poprzez doręczenie ich właścicielom nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Bartniczka oraz przekazać go Zamawiającemu w formie elektronicznej, celem zamieszczenia na stronie internetowej. Wykonawca w ramach świadczenia usługi zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, worków w ilości odpowiadającej wystawionym workom przy odbiorze. Obowiązek ten dotyczy worków do zbierania szkła, papieru, w tym tektury, metalu, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych oraz bioodpadów. Między innymi zgodnie z § 9 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka. Worki do selektywnej zbiórki metalu, tworzyw sztucznych oraz opakowań wielomateriałowych powinny mieć wymiary ok. 70 x 110 cm, grubość folii 50 mikronów - kolor żółty z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”. Worki do selektywnej zbiórki szkła powinny mieć wymiary ok. 50 x 100 cm, grubość 50 mikronów - kolor zielony z napisem „SZKŁO”; Worki na odpady bioodpady powinny mieć wymiary ok. 70 x 110 cm, grubość 50 mikronów - kolor brązowy Z NAPISEM „BIO”; Worki na odpady papiery, w tym tektury powinny mieć wymiary ok 50 x100 cm, grubość 50 mikronów- kolor niebieski- z napisem „PAPIER”. Wykonawca jest zobowiązany posiadać odpowiedni sprzęt techniczny umożliwiający dotarcie do wszystkich nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Bartniczka oraz odbiór odpadów z pojemników będących w dyspozycji właścicieli nieruchomości, a także worków, wykorzystywanych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich, powstałe w trakcie odbioru odpadów z jego winy. Wykonawca zobowiązany jest do posprzątania rozsypanych odpadów będących wynikiem jego działania w wyniku opróżniania pojemników na odpady komunalne oraz odstawienie pojemnika na miejsce, z którego zostały zabrane. Nieodebranie odpadów związanych ze zdarzeniem losowym (złe warunki atmosferyczne, utrudniony dojazd) lub celowym (nieudostępnienie pojemnika przez właściciela nieruchomości w wyznaczonym terminie) powinno zostać zgłoszone pisemnie Zamawiającemu w ciągu 2 dni roboczych od dnia wystąpienia zdarzenia. Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową na terenie Gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Bartniczka, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013r. poz. 122 ). Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich (na obszarze objętym przedmiotem zamówienia) poziomów recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a także rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167) oraz zgodnie z uchwałą Nr XXXII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania "Planu gospodarki odpadami województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028" (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2017 r. poz. 2403). Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady, jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego drogą pisemną lub elektroniczną o nie wywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie oraz protokół z zaistniałego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli czynności ważenia odpadów. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca zobowiązany jest do dodatkowego dostarczenia nowych pojemników na swój koszt. Dopuszczalna jest zmiana harmonogramu odbioru odpadów komunalnych. Wszelkie zmiany harmonogramu odbioru odpadów wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne od pracy. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy, jednak wymaga uzgodnienia z Zamawiającym. Zmieniony harmonogram Wykonawca doręcza niezwłocznie właścicielom nieruchomości oraz przekazuje Zamawiającemu w formie elektronicznej. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji, do których będą odebrane od właścicieli nieruchomości odpady przekazywane do przetwarzania lub podmioty zbierające odpady. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji komunalnej, określonej na liście, o której mowa w art. 38b ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz.701 ze zm.). Wykonawca obowiązany jest przekazywać niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne zgodnie z art. 29a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz.U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.). Zgodnie z zapisami art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie instalacje, w szczególności instalacje komunalne do przetwarzania odpadów komunalnych, do których będzie przekazywać odebrane odpady. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady, do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz.701 ze zm.). 5. Obowiązki Wykonawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia: W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych w wersji papierowej i elektronicznej edytowalnej, zawierających ilość odebranych odpadów i ich rodzaje (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów). Na raportach winna się znajdować adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Bartniczka. Wraz z ww. raportami, Wykonawca dostarczy w wersji papierowej wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów od RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów. Karty przekazania odpadów powinny być prowadzone oddzielnie dla nieruchomości zamieszkałych i oddzielnie dla nieruchomości niezamieszkałych ze względów praktycznych (wyliczenie poziomów recyklingu), o ile Wykonawca świadczył będzie na terenie Gminy Bartniczka w 2020 roku usługi odbioru lub odbioru i unieszkodliwiania odpadów z nieruchomości niezamieszkałych. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu wykazu nieruchomości, których właściciele zbierają odpady w sposób niezgodny ze złożoną deklaracją i obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Bartniczka wraz z protokołem kontroli i materiałem zdjęciowym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli odbioru i zagospodarowanie odpadów. 6. Standardy sanitarne wykonywania usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Bartniczka. 7. Obowiązki Wykonawcy w zakresie transportu odpadów komunalnych: Wykonawca ma obowiązek transportować odebrane od właścicieli odpady komunalne w taki sposób, aby zapobiegać mieszaniu odpadów odebranych w sposób selektywny z odpadami komunalnymi zmieszanymi, a także mieszaniu ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu. Pojazd Wykonawcy prowadzący zbiórkę odpadów na terenie Gminy Bartniczka nie może przeprowadzać zbiórki odpadów z nieruchomości niezamieszkałych oraz zbiórki żadnych odpadów z terenu innej gminy przed opróżnieniem pojazdu na składowisku z odpadów zebranych na terenie Gminy Bartniczka.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 zł) przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełnienia warunku dokonana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie w sprawie spełnienia warunków.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)dowód wniesienia wadium,2)pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z art. 22a ustawy pzp,3)w przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach