Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w latach 2018 i 2019

Gmina Bartniczka ogłasza przetarg

  • Adres: 87-321 Bartniczka, Brodnicka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 564 936 810, , fax. 564 936 832
  • Data zamieszczenia: 2017-10-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bartniczka
    Brodnicka 8
    87-321 Bartniczka, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 564 936 810, , fax. 564 936 832
    REGON: 87111842500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bartniczka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w latach 2018 i 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia1. Przedmiotem zamówienia jest: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bartniczka w latach 2018 i 2019 W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa, w szczególności takich jak: a) ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz. U z 2016 r., poz. 1829 z późn. zm.), b) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 z późn. zm.), c) ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2017 r., poz. 1289), d) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2017 r., poz. 519 z późn. zm.), e) ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym ( Dz. U. z 2015 r., poz. 1688 z późn. zm.), f) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach ( Dz. U. z 2016 r., poz. 1803 z późn. zm.),g) ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2017 r., poz. 1121 z późn. zm.), h) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi ( Dz. U. 2009 r. Nr 104, poz. 868 ), i) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( Dz. U. 2014 r., poz. 1973), j) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów ( Dz. U. 2014 r., poz. 1923), k) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U z 2016 r., poz. 2167), l) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2016 r., poz. 934), ł) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów ( Dz. U. z 2012 r., poz. 676), m)rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 r., poz. 122), n) uchwała Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028” o) uchwała Nr XXXII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028” ( Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2017 r., poz. 2403), p) przepisów prawa miejscowego uchwalonych przez organy Gminy Bartniczka, tj. uchwała Nr XXVI/168/17 Rady Gminy Bartniczka z dnia 27 września 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka ( DZ. URZ. WOJ. KUJ-POM z 2017 r. poz. 3695 ) – zwanego dalej „regulaminem utrzymania czystości” wchodzącym w życie z dniem 1 stycznia 2018 r. W przypadku zmian przepisów prawa, Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia aktualnie obowiązujących przepisów prawa. II.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia1.Charakterystyka Gminy Bartniczka: a)Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały w Gminie Bartniczka wynosi, wg stanu na dzień 31.12.2016r. – 4784 osób. Według stanu na 31.08.2017r. – 4786 osób, co oznacza, że liczba osób zameldowanych na pobyt stały zwiększyła się w stosunku do roku poprzedniego o 2 osóby. Na dzień 31.12.2010 r. liczba mieszkańców gminy wynosiła - 4 776 osób. Na przestrzeni dziesięciu lat (2001 – 2010), liczba mieszkańców wzrosła nieznacznie – o 4 osoby. Zatem zakłada się, że liczba mieszkańców Gminy Bartniczka nie zmieni się znacząco w latach 2018-2019. b)Liczba osób, zamieszkałych na terenie Gminy Bartniczka, ustalona na podstawie złożonych deklaracji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na dzień 31.07.2017r. wynosi – 3 928 osób. c)Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bartniczka ( wg złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości), wynosi – 1 169 szt., w tym wg liczby zamieszkałych osób w danej nieruchomości: Liczba osób zamieszkałych w danej nieruchomości Liczba nieruchomości Liczba zamieszkałych osób 1 183 183; 2 265 530; 3 226 678; 4 209 836; 5 142 710; 6 79 474; 7 36 252; 8 14 112; 9 5 45; 10 6 60; 11 2 22; 12 1 12; 13 0 0; 14 1 14; Razem 1 169 3 928. W poszczególnych miejscowościach znajduje się następująca liczba nieruchomości zamieszkałych: Bartniczka 177, Gołkówko 20, Grążawy 129, Gutowo 78, Igliczyzna 26, Jastrzębie 148, Komorowo 94, Koziary 13, Łaszewo 91, Nowe Świerczyny 74, Radoszki 190, Samin 28, Sokołowo 18, Stare Świerczyny 54, Świerczynki 31, Zdroje 29. UWAGA!Powyższe dane mają charakter szacunkowy, mogą ulec zmianie, m.in. w wyniku naturalnych migracji ludności, oddania do użytkowania budynków mieszkalnych. W związku z tym może nastąpić zwiększenie lub zmniejszenie ilości osób zamieszkałych na terenie gminy oraz liczby obsługiwanych nieruchomości. Zwiększenie lub zmniejszenie liczby obsługiwanych nieruchomości oraz liczby ludności na terenie Gminy Bartniczka nie będzie powodowało zmiany ceny zaoferowanej przez Wykonawcę w złożonej ofercie. d)W Gminie Bartniczka w okresie od 01.01.2016r. do 31.12.2016r. z nieruchomości zamieszkałych, zebrano: - niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych –600,83 Mg; - szkła – 10,30 Mg;- tworzyw sztucznych – 16,92 Mg; - odpadów wielkogabarytowych – 20,96 Mg; - odpadów biodegradowalnych – 11,49 Mg; - zmieszane odpady opakowaniowe - 93,96 Mg;- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne – 1,00 Mg - zużyte opony – 0,78 Mg Razem w w/w okresie (12 m-cy), zebrano – 756,24 Mg e)W poszczególnych kwartałach 2016 roku zebrano: - I kwartał 2016r.: szkło – 0,80 Mg, tworzywa sztuczne – 0,98 Mg, odpady biodegradowalne – 0,70 Mg, odpady wielkogabarytowe – 0,00 Mg, niesegregowane odpady komunalne – 138,30 Mg, zmieszane odpady opakowaniowe – 18,34 Mg; - II kwartał 2016r.: szkło – 4,12 Mg, tworzywa sztuczne – 5,30 Mg, odpady biodegradowalne – 3,02 Mg, odpady wielkogabarytowe – 12,54 Mg, niesegregowane odpady komunalne – 170,68 Mg; zmieszane odpady opakowaniowe – 23,30 Mg;- III kwartał 2016r.: szkło – 3,08 Mg, tworzywa sztuczne – 6,48 Mg, odpady biodegradowalne –1,71 Mg, niesegregowane odpady komunalne – 141,09 Mg, zmieszane odpady opakowaniowe – 33,06 Mg;-IV kwartał 2016r.: szkło – 2,30 Mg, tworzywa sztuczne – 4,16 Mg, odpady biodegradowalne – 6,06 Mg, odpady wielkogabarytowe – 8,42 Mg, niesegregowane odpady komunalne – 150,76 Mg, zmieszane odpady opakowaniowe – 19,26 Mg, zużyte opony – 0,78 Mg, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny- 1,00 Mg.W I półroczu 2017 roku, tj. w okresie od 01.01.2017r. do 30.06.2017r. z nieruchomości zamieszkałych zebrano: 320,380 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych; 4,820 Mg opakowań ze szkła; 7,780 Mg opakowań z tworzyw sztucznych; 63,360 Mg zmieszanych odpadów opakowaniowych; 12,820 Mg odpadów wielkogabarytowych; 0,2 Mg zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, 2,32 Mg zużyte opony oraz 6,22 Mg odpadów ulegających biodegradacji. Przewidywana ilość odpadów komunalnych wyniesie w 2017 roku odpowiednio: 640,76 Mg niesegregowanych odpadów komunalnych oraz 195,04 Mg segregowanych odpadów komunalnych. Zgodnie z założeniami wynikającymi z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami oraz Planu Gospodarki Odpadami Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2016-2022 z perspektywą na lata 2023-2028, prognozowany wzrost ilości odpadów komunalnych domowych wyniesie 0,8% rocznie/na 1 osobę. W oparciu o prognozy wynikające z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami przyjęto do prognozowania wzrost na poziomie 0.6%-1% tj. wskaźnik wytwarzania: „niski” wynoszący 0,6% i „wysoki” wynoszący 1%. Wartość wskaźnika wynosząca 0,6% odpowiada założeniu znacznego spowolnienia ilości wytwarzanych odpadów, natomiast wskaźnik 1% jest zbliżony do mniejszego spowolnienia ilości wytwarzanych odpadów, w małych miejscowościach rodzaj i ilość wytwarzanych odpadów jest odmienna niż w wielkich miastach, a tempo przyrostu wytwarzania odpadów jest wolniejsze. W związku z tym przyjęto wartości progowe przyrostu ilości wytwarzanych odpadów komunalnych na poziomie 0,8 % rocznie. Na podstawie powyższych danych, zakładając wzrost wytworzonych odpadów komunalnych na poziomie 0,8 % rocznie, Zamawiający szacuje, że na terenie Gminy Bartniczka zostanie wytworzonych odpowiednio: w 2018 roku – 842,49 Mg odpadów komunalnych, w tym 645,89 Mg – odpady niesegregowane i 196,60 Mg – odpady segregowane; w 2019 roku – 849,23 Mg odpadów komunalnych, w tym 651,06 Mg – odpady niesegregowane i 198,17 Mg – odpady segregowane.III Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych, wytworzonych na terenie Gminy Bartniczka, a pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, wg następujących frakcji: a) papier, b) metale, c) tworzywa sztuczne, d) opakowania wielomateriałowe, e) szkło, f) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, g) odpady zielone, h) przeterminowane leki i chemikalia, i) zużyte baterie i akumulatory, j) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, k) meble i inne odpady wielkogabarytowe, l) odpady budowlane i rozbiórkowe, ł) zużyte opony, m) zmieszane odpady komunalne 2. Zbieranie odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywać się będzie zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Bartniczka: a) zbieranie odpadów wymienionych w pkt. 1 lit. b – d, do jednego pojemnika lub worka, b) zbieranie odpadów wymienionych w pkt. 1 lit. e, do jednego pojemnika lub worka, c) zbieranie odpadów wymienionych w pkt. 1 lit. f, g, do jednego pojemnika lub worka, d) zbieranie odpadów wymienionych w pkt. 1 lit. m, do jednego pojemnika. 3. Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki do gromadzenia niesegregowanych odpadów komunalnych należy do obowiązków właścicieli nieruchomości. IV. Realizacja przedmiotu zamówienia 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych z następującą częstotliwością: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października – co najmniej dwa razy w miesiącu, - w okresie od l listopada do 31 marca – co najmniej raz w miesiącu; b) odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji i odpadów zielonych: - w okresie od 1 kwietnia do 31 października – co najmniej dwa razy w miesiącu, - w okresie od l listopada do 31 marca – co najmniej raz w miesiącu, c) szkła – co najmniej raz na dwa miesiące; d) papieru, w tym tektury co najmniej raz na dwa miesiące; e) tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych:- w okresie od 1 kwietnia do 31 października – co najmniej raz w miesiącu,- w okresie od l listopada do 31 marca – co najmniej raz na dwa miesiące. 2. Wykonawca zobowiązany jest zorganizować dwa razy w roku, tzw. zbiórkę objazdową, pierwszą w miesiącu kwietniu, drugą w październiku. W ramach zbiórki objazdowej, bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych zbierane będą takie odpady komunalne, jak: zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, chemikalia i zużyte opony. 3. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych, zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) - w terminie do 5 dni roboczych od dnia przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego. Zgłoszenie może być przesłane w formie pisemnej lub elektronicznej. W zgłoszeniu zostanie określona ilość odpadów i ich rodzaj. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych usytuowany jest w miejscowości Bartniczka przy ul. Łąkowej. W PSZOK zbierane będą w sposób selektywny następujące rodzaje odpadów komunalnych: papier, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło, odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, odpady zielone, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony. Odbiór odpadów z PSZOK powinien nastąpić w dniach roboczych w godz. od 7.00 do 15.00.4.Szczegółowe zasady, częstotliwość i rodzaj zbieranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Bartniczka określa uchwała nr XXVI/168/17 Rady Gminy Bartniczka z dnia 27 września 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka oraz uchwała nr XXVI/169/17 Rady Gminy Bartniczka z dnia 27 września 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (wchodzące w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.), w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. V. Obowiązki wykonawcy w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów.1. Wykonawca zobowiązany jest w ramach umowy, do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, zgodnie z częstotliwością przewidzianą w regulaminie utrzymania czystości, z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 – 20.00 oraz przedstawić w/w harmonogram do uzgodnienia Zamawiającemu w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy. W harmonogramie Wykonawca zamieści informacje, że odpady wielkogabarytowe należy zgłaszać telefonicznie do Urzędu Gminy, bądź bezpośrednio do Wykonawcy. 2. Wykonawca zobowiązuje się, że sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych w taki sposób, aby w miesiącu styczniu 2018 roku odpady zmieszane z terenu Gminy Bartniczka zostały odebrane najpóźniej do 9 dnia w/w miesiąca, natomiast odpady segregowane do 16 dnia w/w miesiąca. 3. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie po uzgodnieniu harmonogramu przez Zamawiającego, doręczyć go właścicielom nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Bartniczka oraz przekazać go Zamawiającemu w formie elektronicznej, celem zamieszczenia na stronie internetowej. 4. Wykonawca w ramach świadczenia usługi zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny, worków w ilości odpowiadającej wystawionym workom przy odbiorze. Obowiązek ten dotyczy worków do zbierania szkła, papieru, w tym tektury, metalu, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów biodegradowalnych. Między innymi zgodnie z §7 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bartniczka. a) Worki do selektywnej zbiórki metalu, tworzyw sztucznych oraz opakowań wielomateriałowych powinny mieć wymiary ok. 70 x 110 cm, grubość folii 50 mikronów - kolor żółty z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”. b) Worki do selektywnej zbiórki szkła powinny mieć wymiary ok. 50 x 100 cm, grubość 50 mikronów - kolor zielony z napisem „SZKŁO” c) Worki na odpady biodegradowalne powinny mieć wymiary ok. 70 x 110 cm, grubość 50 mikronów - kolor brązowy Z NAPISEM „BIO” c) Worki na odpady papiery, w tym tektury powinny mieć wymiary ok 50 x100 cm, grubość 50 mikronów- kolor niebieski- z napisem „PAPIER”.5. Wykonawca jest zobowiązany posiadać odpowiedni sprzęt techniczny umożliwiający dotarcie do wszystkich nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Bartniczka oraz odbiór odpadów z pojemników będących w dyspozycji właścicieli nieruchomości, a także worków, wykorzystywanych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych.6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich, powstałe w trakcie odbioru odpadów z jego winy.7. Wykonawca zobowiązany jest do posprzątania rozsypanych odpadów będących wynikiem jego działania w wyniku opróżniania pojemników na odpady komunalne oraz odstawienie pojemnika na miejsce, z którego zostały zabrane.8. Nieodebranie odpadów związanych ze zdarzeniem losowym (złe warunki atmosferyczne, utrudniony dojazd) lub celowym (nieudostępnienie pojemnika przez właściciela nieruchomości w wyznaczonym terminie) powinno zostać zgłoszone pisemnie Zamawiającemu w ciągu 2 dni roboczych od dnia wystąpienia zdarzenia.9. Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową na terenie Gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Bartniczka, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U z 2013r. poz. 122 ).10. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c i art. 9e ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXXII/545/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 29 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028, uchwałą Nr XXXII/546/17 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 29 maja 2017 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2016 – 2022 z perspektywą na lata 2023 – 2028” 11. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady, jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego drogą pisemną lub elektroniczną o nie wywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną lub nagranie oraz protokół z zaistniałego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia.12. Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres wykonywania zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli czynności ważenia odpadów. 13. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca zobowiązany jest do dodatkowego dostarczenia nowych pojemników na swój koszt. 14. Dopuszczalna jest zmiana harmonogramu odbioru odpadów komunalnych. Wszelkie zmiany harmonogramu odbioru odpadów wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne od pracy. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy, jednak wymaga uzgodnienia z Zamawiającym. Zmieniony harmonogram Wykonawca doręcza niezwłocznie właścicielom nieruchomości oraz przekazuje Zamawiającemu w formie elektronicznej. 15. Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Bartniczka, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 2 Wschodni, co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Bartniczka, odpady tj. zmieszane odpady komunalne, odpady zielone Wykonawca jest zobowiązany przekazać do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK - ów. W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach.16. W przypadku awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt, do instalacji przewidzianej do obsługi zastępczej. VI. Obowiązki Wykonawcy w zakresie prowadzenia dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia następującej dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia:1. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 934), a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 2.W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. a)Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych w wersji papierowej i elektronicznej edytowalnej, zawierających ilość odebranych odpadów i ich rodzaje (zgodnie z obowiązującą klasyfikacją odpadów). Na raportach winna się znajdować adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Bartniczka. Wraz z w/w raportami, Wykonawca dostarczy w wersji papierowej wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne. b)Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów. Karty przekazania odpadów powinny być prowadzone oddzielnie dla nieruchomości zamieszkałych i oddzielnie dla nieruchomości niezamieszkałych ze względów praktycznych ( wyliczenie poziomów recyklingu ), o ile Wykonawca świadczył będzie na terenie Gminy Bartniczka w latach 2018-2019 usługi odbioru lub odbioru i unieszkodliwiania odpadów z nieruchomości niezamieszkałych. VII .Standardy sanitarne wykonywania usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Bartniczka. VIII. Obowiązki Wykonawcy w zakresie transportu odpadów komunalnych: 1.Wykonawca ma obowiązek transportować odebrane od właścicieli odpady komunalne w taki sposób, aby zapobiegać mieszaniu odpadów odebranych w sposób selektywny z odpadami komunalnymi zmieszanymi, a także mieszaniu ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 2. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu. Pojazd Wykonawcy prowadzący zbiórkę odpadów na terenie Gminy Bartniczka nie może przeprowadzać zbiórki odpadów z nieruchomości niezamieszkałych oraz zbiórki żadnych odpadów z terenu innej gminy przed opróżnieniem pojazdu na składowisku z odpadów zebranych na terenie Gminy Bartniczka.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 zł) przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełnienia warunku dokonana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie w sprawie spełnienia warunków.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dowód wniesienia wadium, 2) pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia zgodnie z art. 22a ustawy Pzp, 3) w przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach