Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadówkomunalnych z terenu gminy Krzeszów

Gmina Krzeszów ogłasza przetarg

  • Adres: 37-418 Krzeszów, Rynek 2
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 015 8798351 , fax. 015 8798254
  • Data zamieszczenia: 2013-06-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krzeszów
    Rynek 2 2
    37-418 Krzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 015 8798351, fax. 015 8798254
    REGON: 83040943600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.krzeszow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadówkomunalnych z terenu gminy Krzeszów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krzeszów. II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Załadunek, transport i unieszkodliwianie zmieszanych odpadów komunalnych w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu północnego wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2 Zbiórka, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości: a papier i tektura - w tym opakowania z papieru i tektury, gazety, czasopisma, opakowania wielomateriałowe, b tworzywa sztuczne - w tym opakowania z tworzyw sztucznych, c metale - puszki, drobny złom, d szkło - w tym opakowania ze szkła, e zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, f odpady ulegające biodegradacji - w tym trawy, liście, rozdrobnione gałęzie, 3 Zbiórka, transport i zagospodarowanie odpadów a odpady wielkogabarytowe, zużyte opony - zbiórka akcyjna w mobilnych punktach odbioru odpadów 12 punktów - po jednym na sołectwo b odpady niebezpieczne takie jak: farby, rozpuszczalniki, opakowania po środkach ochrony roślin - zbiórka akcyjna w mobilnych punktach odbioru odpadów po jednym na sołectwo na terenie Gminy Krzeszów jest 12 sołectw c odpady z aptek - przeterminowane leki 2 punkty na terenie Gminy Krzeszów 4 Wyposażenie oraz prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), w pojemniki pozwalające gromadzić następujące rodzaje odpadów: papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, zużyte opony, szkło, metal, chemikalia, zużyte akumulatory i baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (posegregowane), popiół, odpady ulegające biodegradacji i zielone. PSZOK zostanie wybudowany przez Zamawiającego, przewidywany termin uruchomienia to miesiąc kwiecień 2014r. PSZOK wyposażony będzie w kwatery i pojemniki. Do Wykonawcy będzie należał odbiór zgromadzonych tam odpadów (załadunek, transport, zagospodarowanie). Zamawiający przewiduje, iż odpady odbierane będą co najmniej 1 raz na kwartał. Do porównania ofert, Wykonawca w cenie oferty winien uwzględnić wyposażenie PSZOK w 5 sztuk pojemników - 1100l i 5 sztuk pojemników 7000l (KP-7). Pojemniki będą stanowić własność Wykonawcy. 5. Dane dotyczące Gminy Krzeszów istotne z punktu widzenia zamówienia: a liczba mieszkańców zameldowanych według danych ewidencji ludności: 1. w roku 2010 stan na 31 grudnia 2010 r. - 4 349 osób, 2. w roku 2011 stan na 31 grudnia 2011 r. - 4 337 osób, 3. w roku 2012 stan na 31 grudnia 2012 r. - 4 344 osób, b liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krzeszów - 1100 c szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu Gminy Krzeszów w okresie obowiązywania umowy 18 m-cy wynosi około 1000 Mg - przedstawione wielkości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi ustalonymi na podstawie iloczynu szacunkowo wytworzonych odpadów oraz szacunkowej liczby mieszkańców objętych usługą, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców; d) ilości zebranych odpadów w latach 2010 - 2012 z podziałem na frakcje: Lp. Rok Rodzaj odpadu Masa odpadu [Mg] 1. 2010 Niesegregowane (zmieszane) odpady 147,78 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury 0,16 Szkło, opakowania ze szkła 39,00 Metale, opakowania z metalu 8,77 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 19,93 Zużyty sprzęt RTV i AGD 3,35 Razem 218,99 2. 2011 Niesegregowane (zmieszane) odpady 155,03 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury 0,00 Szkło, opakowania ze szkła 44,13 Metale, opakowania z metalu 7,01 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 26,75 Zużyty sprzęt RTV i AGD 1,97 Razem 234,90 3. 2012 Niesegregowane (zmieszane) odpady 161,74 Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury 0,00 Szkło, opakowania ze szkła 44,87 Metale, opakowania z metalu 6,30 Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych 27,21 Zużyty sprzęt RTV i AGD 0,00 Razem 240,12 e na podstawie powyższych danych Wykonawca ustali przewidywaną masę odpadów komunalnych i na tej podstawie określi cenę ryczałtową za wykonanie usługi. Wykonawcy nie przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innej wielkości. 6 Odzysk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych zebranych z zamieszkałych nieruchomości oraz z Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbywać się winien zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. a Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła, innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych b Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania z godnie Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, c W przypadku nieosiągnięcia poziomów, o których mowa w ppkt. a) i b) Wykonawca zwróci Zamawiającemu nałożone na niego kary za nieosiągnięcie tych poziomów. Określony obowiązek zwrotu Zamawiającemu nałożonych na niego kar z tytułu określonego w ppkt. a) i b) obciąża Wykonawcę również w przypadku, gdy kary te zostaną nałożone na Zamawiającego po zakończeniu przez Wykonawcę niniejszego zadania, a dotyczyć będą okresu realizacji przez Wykonawcę tego zadania. 7 Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 8 Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, będącego w dyspozycji Wykonawcy odpowiadającego wymaganiom określonym w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 9 Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do systemu nadzorowania (GPS), Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt zainstalować u Zamawiającego niezbędne oprogramowanie 10 Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych w sposób selektywnie z odpadami zmieszanymi. 11 Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram świadczenia usług, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. Harmonogram musi zawierać : terminy odbioru odpadów komunalnych dla poszczególnych miejscowości zmieszanych i zbieranych selektywnie, sposób segregacji poszczególnych frakcji odpadów komunalnych. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu na wniosek Zamawiającego lub w miarę zaistniałych potrzeb - zawsze po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 12 Wymagana częstotliwość wywozu odpadów: a Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny, będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości - w okresie od kwietnia do sierpnia dwa razy w miesiącu, w okresie od września do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu b Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny (papier, tektura, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe), będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości - w okresie od kwietnia do sierpnia dwa razy w miesiącu, w okresie od września do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu c Odpady komunalne: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady niebezpieczne takie jak farby, rozpuszczalniki, opakowania po środkach ochrony roślin - jeden raz w roku d Odpady ulegające biodegradacji - dwa razy w roku 13 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć i ustawić we wskazanych przez Zamawiającego punktach (aptekach), pojemniki do zbierania przeterminowanych lekarstw. Wykonawca zobowiązany jest dpo otrzymaniu informacji od zamawiającego odebrać i zagospodarować z tych punktów odpady przeterminowane lekarstwa, w terminie do 3 dni roboczych. 14 Odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości przez przedsiębiorcę będą zagospodarowywane w następujący sposób: a zmieszane odpady komunalne (nieselekcjonowane) wywożone będą do instalacji regionalnych lub instalacji zastępczych znajdujących się w regionie północnym województwa zgodnie z obowiązującymi przepisami; b surowce wtórne pochodzące z selektywnej zbiórki dowożone będą do ponadregionalnych instalacji, lub do instalacji regionalnych lub instalacji zastępczych zgodnie z obowiązującymi przepisami. c odpady zielone dowożone będą do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej znajdującej się w regionie północnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami. d odpady niebezpieczne dowożone do punktu zbiórki znajdującego się na terenie gminy przekazywane będą przedsiębiorcy a następnie unieszkodliwiane i zagospodarowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami. 15 Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. a Worki powinny posiadać następujące kolory i pojemności: - niebieski - przeznaczony na papier, tekturę i opakowania wielomateriałowe - poj. 120 l - zielony - przeznaczony na szkło bezbarwne i kolorowe - poj. 60 l, - żółty - przeznaczony na tworzywa sztuczne - poj. 120 l, - czerwony - przeznaczony na metale - poj. 60 l - brązowy - przeznaczony na odpady biodegradowalne - poj. 60 l, b Worki powinny spełniać następujące wymagania - materiał - folia polietynowa, - pojemność - od 60l do 120l, - grubość - min. 60 mikronów, - nadruk - oznaczenie rodzaju odpadów i nazwa przedsiębiorcy c Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca : niebieski, zielony, żółty, czerwony, brązowy. musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców i wynikającej z harmonogramu częstotliwości ich odbierania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów segregowanych d Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków do właścicieli nieruchomości po podpisaniu umowy, w terminie ustalonym z Zamawiającym, po jednym na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka 16 Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów zmieszanych gromadzonych w workach i pojemnikach o pojemnikach o pojemności do 240 l będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełniają one wymagania określone w Polskich Normach 17 Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania zadeklarowanego obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. Do informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną wraz z datą wykonania. 18) Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy i powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 19) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań według wzoru i częstotliwości określonej w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi -Dz. U. z 2012 r. poz. 630.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.krzeszow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach