Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych z terenów administrowanych przez Zamawiającego, a także usługi polegające na utrzymywaniu czystości i porządku terenów publicznych gminy Trzcianka

Gmina Trzcianka ogłasza przetarg

  • Adres: 64980 Trzcianka, ul. Gen. Wł. Sikorskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 352 73 35 , fax. 67 216 37 50
  • Data zamieszczenia: 2016-12-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Trzcianka
    ul. Gen. Wł. Sikorskiego 7
    64980 Trzcianka, woj. wielkopolskie
    tel. 67 352 73 35, fax. 67 216 37 50
    REGON: 57079112900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych z terenów administrowanych przez Zamawiającego, a także usługi polegające na utrzymywaniu czystości i porządku terenów publicznych gminy Trzcianka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych z terenów administrowanych przez Zamawiającego, a także usługi polegające na utrzymywaniu czystości i porządku terenów publicznych gminy Trzcianka”. 2. Przedmiot zamówienia podzielony został na dwie części: 2.1. Część I - Odbiór i zagospodarowanie odpadów stałych, które dla celów niniejszego zamówienia poniżej zdefiniowano: 2.1.1. odpady zbierane selektywnie na terenach publicznych miasta i gminy Trzcianka – szacowaną częstotliwość odbioru oraz pojemność pojemników określono w załączniku nr 5 do SIWZ: odpady zielone pochodzące ze sprzątania i utrzymania placów, skwerów, pasów drogowych i parków, szkło, odpady opakowaniowe (zbierane razem następujące frakcje: tworzywo sztuczne, papier i tektura, metal, opakowania wielomateriałowe), 2.1.2. odpady zmieszane pochodzące z budynku Urzędu Miejskiego Trzcianki oraz z terenów publicznych gminy Trzcianka - szacowaną częstotliwość odbioru oraz pojemność pojemników określono w załączniku nr 5 do SIWZ, 2.1.3. popiół gromadzony w pojemnikach o poj. 1100 l będących własnością Zamawiającego w następujących lokalizacjach: Nowa Wieś 37, Stobno 60, Radolin 24 - szacowaną częstotliwość odbioru określono w załączniku nr 5 do SIWZ, 2.1.4. odpady zbierane w podstawionych przez Wykonawcę kontenerach o pojemności nie mniejszej niż 7 m3, na pisemne zlecenie Zamawiającego. Zgłoszenie zawiera: miejsce, datę podstawienia kontenera oraz wskazanie frakcji zbieranych odpadów (zielone, gruz budowlany lub zmieszane). Zamawiający prześle zgłoszenie pocztą elektroniczną lub faxem nie później niż 2 dni przed planowanym odbiorem odpadów, szacowane ilości określono w załączniku nr 5 do SIWZ. 2.1.5. Obowiązki Wykonawcy: 2.1.5.1. usytuowanie pojemników do zbierania odpadów w miejscach wskazanych przez Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy, 2.1.5.2. systematyczne opróżniania pojemników z częstotliwością podaną w załączniku nr 5 do SIWZ, 2.1.5.3. na zgłoszenie Zamawiającego usytuowanie we wskazanym miejscu i terminie kontenerów do zbiórki odpadów zielonych lub gruzu budowlanego, lub odpadów zmieszanych, a także ich opróżnianie i zagospodarowanie odpadów. 2.1.5.4. kosze uliczne i pojemniki na popiół są własnością Zamawiającego, w pozostałym zakresie Wykonawca dostarcza niezbędne pojemniki oraz kontenery do zbiórki odpadów. Charakterystyka techniczna pojemników: pojemniki wyposażone w kółka jezdne, zróżnicowane kolorystyczne dla poszczególnych frakcji odpadów i podanie na pojemniku nazwy frakcji określającej rodzaj gromadzonych odpadów: pojemnik żółty - odpady opakowaniowe (tj. papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal); pojemnik biały lub zielony typu „dzwon”- szkło białe i kolorowe; pojemnik brązowy - odpady zielone, pojemnik czarny – odpady zmieszane. 2.1.5.5. Wykonawca zobowiązany jest po zgłoszeniu telefonicznym przez Zamawiającego do odbioru odpadów zielonych oraz zmieszanych składowanych w workach lub gałęzi składanych luzem pochodzących z pielęgnacji terenów zieleni w terminie 24 godz. od zgłoszenia. 2.1.6. Zakres robót towarzyszących obejmuje: 2.1.6.1. utrzymanie czystości przy pojemnikach, 2.1.6.2. oczyszczanie miejsc zaśmieconych w wyniku załadunku nieczystości stałych, 2.1.6.3. mycie pojemników co najmniej 1 raz w okresie trwania umowy, 2.1.6.4. utrzymanie pojemników w czystości oraz dbanie o ich należyty stan techniczny przez cały okres trwania umowy, 2.1.6.5. wywóz nieczystości odbywać się będzie w godzinach od 6.00 do 18.00 – poza dniami ustawowo wolnymi od pracy, 2.1.7. Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie się odbywać z częstotliwością raz w miesiącu, za miesiąc poprzedni. Wykonawca otrzymywał będzie wynagrodzenie za faktycznie wykonaną ilość odebranych odpadów (pojemników, worków i kontenerów) poszczególnych rodzajów według cen jednostkowych brutto określonych przez Wykonawcę w ofercie przetargowej. 2.2. Część II - usługi polegające na utrzymywaniu czystości i porządku terenów publicznych gminy Trzcianka 2.2.1. Przez utrzymanie czystości i porządku należy rozumieć: 2.2.1.1. zamiatanie i usuwanie odpadów stałych z ulic, parkingów i chodników i przystanków autobusowych / liści, gałęzi, piasku, itp./, 2.2.1.2. usuwanie chwastów, 2.2.1.3. usuwanie innych zanieczyszczeń w tym również zwłoki padłych zwierząt, 2.2.1.4. opróżnianie koszy ulicznych na ulicach, parkach, przystankach autobusowych i placach zabaw oraz na terenach wsi, 2.2.1.5. montaż koszy ulicznych, 2.2.1.6. wywożenie odpadów zebranych z oczyszczonych terenów i zagospodarowanie ich zgodnie z przepisami odrębnymi, 2.2.1.7. oczyszczanie pasów zieleni z zalegających odpadów, 2.2.1.8. grabienie liści. 2.2.2. Do wykonywania zadania, o którym mowa w pkt 2.2.1.1 należy używać specjalistycznego sprzętu mechanicznego. W przypadku gdy użycie sprzętu jest niemożliwe z uwagi na warunki techniczne terenu prace należy wykonywać ręcznie. 2.2.3. Ze względu na częstotliwość świadczenia usług utrzymania czystości i porządku, o których mowa w 2.2.1.1, ulice (z załącznika 6, 7 do SIWZ) zostały podzielone według standardów utrzymania na grupy: 2.2.3.1. I standard – obejmuje ulice określone w załączniku nr 6 do SIWZ, 2.2.3.2. II standard – obejmuje ulice określone w załączniku nr 6 do SIWZ, oraz chodniki określone w załączniku nr 7 do SIWZ. 2.2.4. Utrzymanie czystości i porządku w zakresie czynności, o których mowa w pkt. 2.2.1.1 i 2.2.1.2 musi być realizowane od poniedziałku do piątku: 2.2.4.1. w poniedziałki, środy i piątki - na ulicach, chodnikach zaliczanych do I standardu utrzymania; 2.2.4.2. raz w tygodniu – w każdy czwartek, na ulicach, chodnikach zaliczanych do II standardu utrzymania, 2.2.4.3. jeżeli dzień, w którym ma odbyć się sprzątanie jest dniem ustawowo wolnym od pracy, sprzątanie należy wykonać w kolejnym dniu roboczym. 2.2.5. Utrzymanie czystości i porządku na terenie miasta w sposób, o którym mowa w pkt. 2.2.1 odbywać się będzie w terminie od dnia 01 kwietnia 2017 r. do 30 listopada 2017 r. w pełnym zakresie, natomiast w okresie od 1 stycznia 2017 r. do 31 marca 2017 r. oraz w miesiącu grudniu realizowane będzie z wyłączeniem: zamiatania ulic i chodników specjalistycznym sprzętem mechanicznym, usuwania chwastów. 2.2.6. Czynności, o których mowa w pkt 2.2.1.2, obejmują ręczne i mechaniczne zwalczanie chwastów z częstotliwością niezbędną do ich wyeliminowania. 2.2.7. Czynności, o których mowa w pkt. 2.2.1.3, obejmują również usuwanie zanieczyszczeń powstających w sytuacjach innych niż przeciętne, np. awaryjnych, klęsk żywiołowych, nawałnic, wichur, itp. Zadanie obejmuje również usuwanie zwłok padłych zwierząt z terenów objętych obowiązkiem utrzymania czystości. Zamawiający szacuje, że łączna ilość odpadów tego rodzaju wyniesie około 150 kg – załącznik nr 9 do SIWZ. 2.2.8. Czynności, o których mowa w pkt. 2.2.1.4, dotyczą opróżniania wszystkich koszy ulicznych zlokalizowanych na terenach publicznych miasta, na skwerach, parkingach i na placach zabaw, a także na terenach zabudowanych wsi, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. Częstotliwość opróżniania koszy określa się tak jak wynika ze standardu ulicy, na której znajdują się kosze uliczne. Na terenach wsi i przystanków autobusowych częstotliwość wynosi 1 raz na miesiąc (załącznik nr 5 i 10 do SIWZ). Przy opróżnianiu koszy należy uporządkować otoczenie kosza. 2.2.9. Kosze uliczne znajdują się na terenie miasta Trzcianka w ilości około 250 szt. oraz około 60 na terenie wsi. 2.2.10. Czynności, o których mowa w pkt. 2.2.1.5, obejmują montaż zakupionych przez Zamawiającego nowych koszy ulicznych w ilości maksymalnej 50 sztuk rocznie. 2.2.11. Wykonawca w ramach pkt. 2.2.1.6 zobowiązany jest w terminie 5 dni od zgłoszenia do zabrania i zagospodarowania odpadów, w tym również odpadów zielonych uprzątniętych przez właścicieli nieruchomości z chodników zgodnie z art. 3 ust.1 pkt 11 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2.2.12. Wykonawca zobowiązany jest również do wykonywania zadania, o którym mowa w pkt. 2.2.1.7 tj. oczyszczania pasów zieleni przyległych do ulic z załącznika nr 6 do SIWZ z zalegających odpadów, z częstotliwością niezbędną do utrzymania stałej czystości na ich terenie. 2.2.13. W terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca dokona grabienia liści na pasach zieleni, o których mowa w załączniku nr 8 do SIWZ – szczegółowy opis lokalizację pasów zieleni w postaci mapek poglądowych Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 2.2.14. Zamawiający wskaże Wykonawcy termin grabienia liści min. 5 dni przed planowanym zleceniem zadania na piśmie lub drogą elektroniczną. 2.2.15. Grabienie liści polega na wygrabieniu i zebraniu opadłych liści, załadunek na środek transportu i zagospodarowanie zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.) oraz uprzątnięcie z powierzchni wygrabianych wszelkich nieczystości i ich zagospodarowanie zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21 ze zm). 2.2.16. Spryzmowane wygrabione liście nie mogą leżeć dłużej niż jeden dzień, a w szczególności muszą zostać sprzątnięte przed dniami ustawowo wolnymi od pracy, tj. niedziele i święta. 2.2.17. Przedmiot zamówienia należy realizować w sposób niezakłócający nadmiernie ruchu na jezdniach i chodnikach. 2.2.18. Wykonawca ponosił będzie odpowiedzialność za: 2.2.18.1. wszelkie szkody powstałe w czasie prowadzenia robót związanych z realizacją zamówienia, 2.2.18.2. konsekwencje wynikające z tytułu nie uprzątnięcia jezdni i terenów oddanych mu do utrzymania w czystości i porządku. 2.2.19. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wykazu ulic w poszczególnych standardach utrzymania czystości dróg. Zmiana będzie możliwa po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego oraz Wykonawcę, zmiany nie wymagają aneksu. 2.2.20. Rozliczenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie się odbywać z częstotliwością raz w miesiącu, za miesiąc poprzedni. Rozliczenie ryczałtowe obejmuje: usługi wymienione w pkt. 2.2.1 podpunkty 2.2.1.1 – 2.2.1.7, natomiast wynagrodzenie za usługę wykonaną wymienioną w pkt. 2.2.1.8 Wykonawca otrzymywał będzie według protokołów odbioru usługi, zgodnie z ceną jednostkową brutto określoną przez Wykonawcę w ofercie przetargowej. 3. Przed złożeniem oferty Oferent powinien zapoznać się z terenem obejmującym przedmiot zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90510000-5

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach