Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny w GPZOK) od Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piwnicznej-Zdroju

Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piwnicznej-Zdroju ogłasza przetarg

  • Adres: 33350 Piwniczna Zdrój, ul. Krakowska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-18 4464-214 , fax. 0-18 4464-033
  • Data zamieszczenia: 2016-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piwnicznej-Zdroju
    ul. Krakowska 26
    33350 Piwniczna Zdrój, woj. małopolskie
    tel. 0-18 4464-214, fax. 0-18 4464-033
    REGON: 15494400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny w GPZOK) od Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piwnicznej-Zdroju
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Usługa polegająca na odbieraniu segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny w GPZOK) podanych poniżej rodzajów odpadów od Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piwnicznej-Zdroju oraz ich zagospodarowaniu: a) Odpady zielone o kodzie 20 02 01 i pozostałych odpadów biodegradowalnych, b) pozostałych odpadów segregowanych zgromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych /odpady elektryczne i elektroniczne; odpady remontowo – budowlane; przeterminowane lekarstwa; chemikalia; zużyte baterie i akumulatory; odpady wielkogabarytowe, meble, odpady cmentarne. Wykonawca podstawi na teren przeładunkowy odpadów odpowiednia ilość kontenerów. Kontenery będą posadowione na placu przeładunkowym do momentu napełnienia i wymienione po napełnieniu. Z wykorzystaniem w/w kontenerów odbywać się będzie odbiór odpadów segregowanych i transport do punktu segregacji i utylizacji, przeładunek, sortowanie oraz zagospodarowanie surowców z odzysku. Odpady cmentarne gromadzone będą w kontenerze należącym do Zamawiającego. Kontener będzie posadowiony na placu przeładunkowym do momentu napełnienia. Z wykorzystaniem w/w kontenera odbywać się będzie odbiór odpadów cmentarnych w ilości ok. 40 ton rocznie, transport do punktu segregacji i utylizacji, przeładunek, sortowanie, transport na wysypisko oraz zagospodarowanie surowców z odzysku. 2.2 Odpady odbierane będą z kontenerów usytuowanych na placu Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piwnicznej-Zdroju, ul. Krakowska 26, 33-350 Piwniczna-Zdrój. 2.3. Częstotliwość odbierania pozostałych odpadów segregowanych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a) przeterminowane leki (kod 200132) – co najwyżej raz w roku, na zlecenie Zamawiającego - szacunkowa ilość 20 l. b) baterie i akumulatory (kod 200133, 200134) – co najwyżej raz w roku, na zlecenie Zamawiającego szacunkowa ilość 0,2Mg c) zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny (kod 200136) – co najmniej raz w roku, na zlecenie Zamawiającego – szacunkowa ilość 1Mg d) meble i odpady wielkogabarytowe (kod 200307) – co najmniej 5 razy w roku na zlecenie Zamawiającego – szacunkowa ilość 300m3 e) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z drobnych prac i remontów nie wymagających pozwolenia na budowę, zgłoszenia zamiaru robót lub wykonywania robót „(kod 170101, 170102, 170103, 170107, 170180, 170201, 170380) – co najmniej pięć razy na zlecenie Zamawiającego - szacunkowa ilość ok. 70 m3 f) chemikalia (kod 1605) – co najmniej raz w roku, na zlecenie Zamawiającego - ok. 0,1Mg g) zużyte opony (kod 160103) – co najmniej raz w roku, na zlecenie Zamawiającego - szacunkowa ilość 4 Mg f) odpady cmentarne – co najmniej 5 razy w roku, za zgłoszenie Zamawiającego, w ilości szacunkowej ok. 40 t rocznie 2.4. Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia lub zmniejszenia przedmiotu zamówienia (ilość odebranych odpadów) w stosunku do określonych powyżej ilości o 30 %. 2.5. Wymogi dotyczące gospodarowania odpadami. 2.5.1. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu sądecko-gorlickiego zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Małopolskiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach. 2.5.2. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 2.5.3. W celu zapewnienia warunków wymienionych w pkt. 2.5.1. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu umowę lub umowy zawarte z podmiotem lub z podmiotami prowadzącymi instalacje regionalne lub zastępcze przetwarzające zmieszane odpady komunalne, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz odpadów zielonych wskazanych dla Regionu sądecko-gorlickiego w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego przy zachowaniu hierarchii postępowania z odpadami i zasadą bliskości wyrażonymi w przepisach ustawy o odpadach, oraz przedłoży Zamawiającemu zezwolenie na odzysk i unieszkodliwianie odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach, w przypadku gdy wykonawca zamierza prowadzić odzysk lub unieszkodliwianie odpadów we własnym zakresie. W przypadku gdy wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie. W przypadku gdy wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi prowadzącemu odzysk lub unieszkodliwianie poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie wynikające z prawa kraju przeznaczenia, jeżeli jest wymagane, a Wykonawca musi dostarczyć kopię tej umowy. 2.5.4. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zabranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi. 2.6. Wymogi dotyczące posiadanego sprzętu technicznego 2.6.1. Odbioru odpadów segregowanych można dokonywać jednym wyspecjalizowanym pojazdem nie dokonując mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. 2.6.2. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych, na odpady. 2.6.3. Wykonawca zapewni utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej. 2.7. Wymogi dotyczące realizacji przedmiotu umowy: 2.7.1. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: 2.7.1.1. Półroczne sprawozdania o masie poszczególnych rodzajów odpadów (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowaną do składowania wraz z podaniem instalacji do której zostały one przekazane. Sprawozdanie powinno być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 2.7.2. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o ucpg, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 2.7.3. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach. 2.8. Wykonawca zobowiązany jest również do: 2.8.1. Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów. 2.8.2. Przekazywania odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy oraz uzyskania potwierdzenia odbioru odpadów odebranych od Zamawiającego na karcie przekazania odpadów. 2.8.3. Terminowego wywożenia odpadów. 2.8.4. Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi. 2.8.5. Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych dokumentów. 2.8.6. Spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 2.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. 2.10. Zamawiający na podstawie art.29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r- Kodeks Pracy ( Dz.U z 2014r poz. 1502 z poż.zm). Zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 2.10 udokumentowane zostanie umową o pracę zawartą na czas realizacji zamówienia lub obejmująca okres realizacji zamówienia. 2.11. kod CPV 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 90511200-4 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 3.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 4.Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 6. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: 6.1 Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę nazw podwykonawców jeżeli są znane w formularzu ofertowym. 6.2 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zmiana podwykonawcy podczas realizacji zamówienia, możliwa będzie jedynie za zgodą zamawiającego. 7. Wymagania stawiane wykonawcy: 7.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 7.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 7.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 7.4 Określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 7.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 8. Wymagania organizacyjne– nie dotyczy 9. Wymagania dot. rękojmi – zgodnie z umową
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium; 2. Ustala się wadium dla przedmiotu zamówienia w wysokości: kwota wadium: 1 000,00 zł (tysiąc złotych 00/100). 3. Wykonawca wnosi wadium: - w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Piwnicznej-Zdroju, BS Piwniczna, nr: 67 8813 0004 2001 0000 1270 0001, z adnotacją wadium – Odbiór i zagospodarowanie odpadów segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny w GPZOK) od Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piwnicznej-Zdroju 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym; 5. Wadium wniesione w pieniądzu należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego; 6. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę; 7. W przypadku niezabezpieczenia oferty wadium, Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu; 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza; 9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy; 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych , oświadczenia , o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach