Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Żmudź

Gmina Żmudź ogłasza przetarg

  • Adres: 22-114 Żmudź, Żmudź 2
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 5680182 , fax. 82 5680620
  • Data zamieszczenia: 2015-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żmudź
    Żmudź 2 2
    22-114 Żmudź, woj. lubelskie
    tel. 82 5680182, fax. 82 5680620
    REGON: 11019797700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zmudz.gmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Żmudź
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest 1) Usługa w zakresie odbierania, transportu odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Żmudź oraz zagospodarowanie odpadów w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania; 2) Odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów zebranych w stacjonarnym punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych; 3) Zaopatrywanie nieruchomości w worki do zbiórki odpadów zmieszanych, na szkło oraz frakcję suchą. 2. Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych 1) Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i zebranych selektywnie z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej w systemie mieszanym z pojemników i worków o pojemności 120 l, 240 l, które zostaną wystawione przed posesję w dniu odbioru oraz w zabudowie wielorodzinnej w systemie mieszanym z pojemników i worków o pojemności 120 l, 240 l i 1100 l wystawionych w punkcie zbiorczym na terenie zabudowy wielorodzinnej. Ponadto odbiór odpadów komunalnych z punktu selektywnej zbiórki odpadów z częstotliwością: - odpady zielone - raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego; - przeterminowane leki i chemikalia - raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego; - zużyte baterie i akumulatory - raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego; - odpady wielkogabarytowe - raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego; - zużyte opony - raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego; - odpady budowlano - remontowe i rozbiórkowe - raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego; - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia - raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego; - popiół - na zgłoszenie Zamawiającego (w okresie od 01 listopada do 30 kwietnia nie częściej niż raz w miesiącu); - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego. 3. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie 1) Liczba zameldowanych mieszkańców Gminy Żmudź wg. stanu na dzień 31.12.2014 - 3 215; 2) Długość dróg do przejechania na terenie Gminy Żmudź w trakcie zbiórki odpadów - ok 120 km; 3) Liczba punktów selektywnej zbiorki odpadów - 1; 4) Adres punktu selektywnej zbiórki odpadów - Żmudź 7 I, 22 - 114 Żmudź; 5) Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki - 540 Mg; 6) Łączna liczba gospodarstw domowych (zabudowa jednorodzinna i wielorodzinna) - ok. 860; 7) Liczba gospodarstw domowych w zabudowie wielorodzinnej - ok. 126 w 5 punktach zbiorczych; 8) Szacunkowa ilość gospodarstw domowych w których odpady są segregowane: 80 % 9) Szacunkowa ilość gospodarstw domowych w których odpady są niesegregowane: 20 % 10) Ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy w okresie od 01.10.2014 r. do 31.09.2015 r. a) - szkło - 43,43 Mg; - frakcja sucha - 65,56 Mg; - odpady zmieszane i niesegregowane - 135,64 Mg; - popiół - 20,68 Mg; b) - opony - 1,84 Mg; - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia - 2,74 Mg; - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 0,86 Mg; - odpady wielkogabarytowe - 1,08 Mg. 10) Szacunkowa ilość worków przeznaczonych do odbioru odpadów: - czarne - ok 50 000 szt. - niebieskie - ok 40 000 szt. - zielone - ok 20 000 szt. 11) Liczba miejscowości - 22 (Annopol, Bielin, Dryszczów, Kazimierówka, Klesztów, Ksawerów, Lipinki, Leszczany I, Leszczany II, Leszczany Kolonia, Maziarnia, Puszcza, Pobołowice, Pobołowice - Kolonia, Roztoka, Rudno, Stanisławów, Syczów, Wołkowiany, Wólka Leszczańska, Żmudź, Żmudź Kolonia). Ilość wytworzonych odpadów na terenie gminy Żmudź nie jest zależna od Zamawiającego. Zamawiający zastrzega, że podane wyżej ilości dotyczące liczby nieruchomości, ilości odpadów przewidzianych do zbiórki oraz ilości worków są wartościami szacunkowymi, pomocniczymi przy wycenie kosztu realizacji zamówienia przez uczestników postępowania przetargowego. Rozliczenie z Wykonawcą odbywać się będzie na podstawie ilości odebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Żmudź w okresach kwartalnych fakturą wystawioną do 10 - go dnia miesiąca za poprzedni kwartał wraz z kopią dokumentu potwierdzającego ilość odebranych odpadów. 4. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów 1) Rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Żmudź - 50 l, 240 l, 1100 l, 2200 l, 7000 l; 2) Rodzaje worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Żmudź - 120 l w kolorach: - czarny/szary - odpady zmieszane/frakcja mokra; - niebieski - frakcja sucha; - zielony - szkło. 3) Charakterystyka worków do zbiórki odpadów: - materiał - folia polietylenowa LDPE o grubości: worek czarny min. 0,045 mm, worek niebieski min. 0,035 mm, worek zielony min. 0,06 mm; - pojemność - 120 l; - nadruk - jednostronny, w kolorze czarnym o treści określającej na jaką frakcję odpadów jest przeznaczony oraz z wyraźnym napisem: Gmina Żmudź. 5. Wymagania stawiane Wykonawcy 1) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji przedmiotu zamówienia. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zmieszanych, frakcji suchej i szkła ustawionych w miejscu widocznym maksymalnie 10 m od drogi publicznej lub z miejsc zbiorczych w przypadku zabudowy wielorodzinnej w terminach ustalonych w harmonogramie. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, wywozu i zagospodarowania odpadów z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 4) Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu do uzgodnienia harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Żmudź. 5) Wykonawca odpowiada za dostarczenie harmonogramu odbioru odpadów mieszkańcom (ilość około 860 szt.) w terminie 14 dni od daty uzgodnienia harmonogramu przez Zamawiającego. 6) Wykonawca, na każde zgłoszenie Zamawiającego, zobowiązany jest do odbioru odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady zostaną zgromadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu życia lub zdrowia mieszkańców lub też z uzasadnionych przyczyn wymagały będą natychmiastowego odbioru. 7) Wykonawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zawartych w ewidencji właścicieli nieruchomości przekazujących odpady. Dane zawarte w ewidencji Wykonawca wykorzystywać będzie wyłącznie do celów realizacji niniejszej umowy, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 Nr 101 poz. 1182 z późn. zm.). 8) Wykonawca ustanowi przedstawiciela do kontaktu oraz określi numery telefonów kontaktowych i numery fax. oraz inne dane niezbędne dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 9) Wykonawca zapewni mieszkańcom worki danego rodzaju w ilości co najmniej takiej samej jak liczba worków odebranych. Wykonawca zapewni Zamawiającemu worki każdego rodzaju, które Zamawiający będzie przekazywał mieszkańcom w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na worki w ilości, o której Wykonawca będzie powiadamiany po każdej zbiórce odpadów. 10) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 11) Wykonawca zapewni 3 kontenery KP-7 do zbiórki popiołu do punktu selektywnej zbiórki odpadów. 12) Wykonawca zapewni środki transportu umożliwiające wykonanie usługi odbioru odpadów z miejsc o trudnej lokalizacji w szczególności w okresie zimowym i w czasie intensywnych opadów deszczu i śniegu oraz roztopów. 13) W sezonie zimowym, gdy ze względu na nieprzejezdność dróg niemożliwy będzie odbiór odpadów zgodnie z ustalonym harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w niezwłocznym terminie, w którym droga stała się przejezdna. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zaistniałej sytuacji. 14) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości na terenie przy załadunku odpadów. 15) Wykonawca zobowiązany jest do weryfikowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, wynikającym z niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca sporządzi stosowną dokumentację, np. notatkę służbową, wraz z informacją o adresie nieruchomości oraz fotografię dokumentującą w/w nieprawidłowości. Dokumentację poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów Wykonawca niezwłocznie przekaże Zamawiającemu. 16) Załadunek i transport odpadów odbywać się będzie za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w stałej dyspozycji Wykonawcy. Pojazdy powinny spełniać wymagania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 17) Wykonawca przekaże Zamawiającemu na jego wniosek raport z systemu GPS zamontowanego w pojeździe przeznaczonym do zbierania odpadów, dokumentujący przebieg pracy pojazdu w terenie. 18) Wykonawca wraz z fakturą za wykonanie usługi dostarczać będzie kopię dokumentu potwierdzającego ilości odpadów odebranych w okresie, którego dotyczy faktura, a także karty ewidencji odpadów wraz z wydrukami wagowymi potwierdzającymi ilość przekazanych odpadów oraz informację o dodatkowych odbiorach na zgłoszenie właścicieli obiektów. 19) Wykonawca będzie dostarczał informację o ilości odebranych odpadów z nieruchomości niezamieszkałych, jeśli zawrze stosowne umowy. 20) Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych lub z innych gmin. 21) Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania należy przekazywać do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych wskazanej w uchwale Sejmiku Województwa Lubelskiego w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, tj. Zakładu Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Srebrzyszczu. Pozostałe odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Żmudź Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach. 22) Wykonawca ma obowiązek utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zagospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868) i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żmudź. 23) Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany jest dostarczać Zamawiającemu półroczne sprawozdania z: - ilości poszczególnych rodzajów odpadów odebranych z terenu Gminy Żmudź; - sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane; - liczby właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady, wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem; - ilości odpadów poddanych unieszkodliwieniu. Wzór sprawozdania zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). Podstawą do sporządzenia sprawozdań jest dokumentacja sporządzania przy przekazywaniu odpadów do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami. 24) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 25) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.); - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz.21); - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 z późn. zm.); - ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1155); - ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2015 r. Nr 79 poz. 687 z późn. zm.); - zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego Nr XXIV/396/12 z dnia 30 lipca 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego; - uchwały Nr XXVI/204/2012 Rady Gminy Żmudź z dnia 17 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żmudź (Dz. Urz. Woj. Lub. Z 2013 r. poz. 796); - uchwały Nr XXVI/208/2012 Rady Gminy Żmudź z dnia 17 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę, w szczególności ilość odpadów komunalnych, częstotliwość i sposób świadczenia usług (Dz. Urz. Woj. Lub. Poz. 1246); - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie listy odpadów, które posiadacz odpadów może przekazywać osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym, nie będącymi przedsiębiorcami oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz. U. z 2006 r. Nr 75 poz. 527 z późn. zm.); - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); - ustawie z dnia 23 kwietnia 164 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas na realizację zgłoszonej reklamacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zmudz.gmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach