Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomosci zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Telatyn

Gmina Telatyn ogłasza przetarg

  • Adres: 22652 Telatyn, ul. Fryderyka Chopina
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 613 110 , fax. 846 613 200
  • Data zamieszczenia: 2017-11-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Telatyn
    ul. Fryderyka Chopina 10
    22652 Telatyn, woj. lubelskie
    tel. 846 613 110, fax. 846 613 200
    REGON: 95036899000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ugtelatyn.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomosci zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Telatyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zgodnie z opisem w SIWZ: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest Odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Telatyn gromadzonych w sposób selektywny jak i nieselektywny w okresie od 01.01.2018 r. do 31.12.2019 r. 3.2. Wykonawca zobowiązany jest do: 3.2.1 Zapoznania się z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie uchwalonego uchwałą NR XVIII/99/2012 Rady Gminy Telatyn z dnia 28 grudnia 2012r. (Dz. Urz. Woj. Lub. z 7 lutego 2013r. poz. 668) oraz ustalenia zgodnie z nim i z Zamawiającym szczegółowych harmonogramów wykonywania usługi (według pkt. 3.3. 8 niniejszego rozdziału – SIWZ) na cały okres trwania usługi. Harmonogramy należy uzgodnić najpóźniej do dnia podpisania umowy. 3.2.2 Powiadamiania wszystkich właścicieli nieruchomości o w/w harmonogramach, na okres roczny z dwutygodniowym wyprzedzeniem. 3.2.3 Terminowego i właściwego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych według ustalonych harmonogramów. 3.2.4 Niezwłocznego informowania Zamawiającego i właścicieli nieruchomości o zmianach harmonogramów lub niemożności dostosowania się do ich wykonania. 3.2.5 Odbioru każdej ilości wytworzonych przez mieszkańców nieruchomości odpadów, które będą wystawione w pojemnikach lub workach przed nieruchomościami lub nieruchomością Wykonawca jest zobowiązany do zabierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, wywozu i ich zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - które to czynności należy wykonywać w dni powszednie od poniedziałku do soboty w godzinach pracy Wykonawcy z zastrzeżeniami; a ) nie wolno z nieruchomości do jednego samochodu zbierać jednocześnie odpadów zmieszanych i pozostałości z segregacji i surowców wtórnych, b) jeżeli odbiór odpadów segregowanych i zmieszanych następuje w tym samym czasie Wykonawca wykonuje usługę dwoma samochodami odpowiednio oznakowanymi w napisy „odpady komunalne" i „surowce wtórne" . 3.2.6 Po opróżnieniu, pojemniki ustawić na właściwe miejsce i dokonać uprzątnięcia w przypadku rozsypania odpadów. 3.2.7 Odbiór i zagospodarowanie odpadów należy prowadzić w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289). 3.2.8 W przypadku nie osiągnięcia przez Wykonawcę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. ( Dz. U. z 2016 r., poz. 2167) Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną, w wysokości 10 000,00 zł, a Wykonawca zobowiązuje się naliczoną karę bezspornie zapłacić Zamawiającemu. 3.2.9 Terminowego i właściwego przygotowywania sprawozdań wymaganych przepisami prawa i przekazywania ich Zamawiającemu. Formę i zakres sprawozdań uzgodnić z Zamawiającym. 3.2.10 Naprawienia lub ponoszenia wg. wyboru Zamawiającego kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych na terenie Gminy Telatyn (uszkodzenia chodników, ulic, obiektów małej architektury, pojemników itp.). 3.2.11 Ponoszenia odpowiedzialności za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów. 3.3. Wyposażenie nieruchomości w odpowiednią i właściwą ilość pojemników oraz ich dezynfekcja należy do właściciela nieruchomości. Właściciel nieruchomości zaopatrzy się w pojemniki poprzez ich zakup, użyczenie, najem we własnym zakresie lub dzierżawę od Zamawiającego. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zaopatrzenia nieruchomości, które zadeklarowały segregację w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o pojemności 120 l w ilościach zabezpieczających potrzeby właścicieli nieruchomości . Zamawiający wymaga od Wykonawcy usługi w przypadku, gdy właściciel nieruchomości będzie zainteresowany i zgłosi taką potrzebę, zaopatrzenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki do zbierania odpadów komunalnych na zasadzie odrębnie i wzajemnie ustalonych warunków między właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą (umowa sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia). Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych kosztów. 3.3.1 Właściciele nieruchomości gromadzić będą odpady w następujących rodzajach pojemników: a) worki o pojemności 120 litrów, b) pojemniki o pojemności 120 litrów do 1100 1itrów, c) kosze uliczne 30 litrów - 50 litrów. 3.3.2 Kolorystyka pojemników do selektywnej zbiórki (worków i pojemników) będzie następująca: a) kolor niebieski - papier i tektura, b) kolor zielony – szkło kolorowe i bezbarwne, d) kolor żółty - tworzywa sztuczne, e) kolor brązowy - ulegające biodegradacji i zielone, f) kolor czarny - pozostałe w tym niesegregowane. 3.3.3 Dopuszcza się przejściowo stosowanie innej kolorystyki pojemników/worków. 3.3.4. Podstawowe dane o uwarunkowaniach zamówienia: a) liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne wykazana jest w zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 8 do SIWZ ), b) liczba pojemników, w które powinny być wyposażone nieruchomości, wykazana jest w zestawieniu załączonym do SIWZ ( załącznik Nr 9 do SIWZ ), (w przeliczeniu na jeden rodzaj odpadu komunalnego zmieszanego), c) inne dane charakteryzujące uwarunkowania zamówienia podaje zestawienie załączone do SIWZ ( załącznik Nr 7 do SIWZ ). 3.3.5. Wykonawcy wraz z zawarciem umowy zostanie przekazana szczegółowa dokumentacja według zestawień roz. 3.3.4 ( Załączniki nr 8 i 9 do SIWZ), którą należy uznać za dokumentację wyjściową do stworzenia bazy właścicieli nieruchomości. W trakcie realizacji zadania baza ta będzie podlegała modyfikacjom ze względu na zmianę właścicieli nieruchomości, wielkości wytwarzanych odpadów czy też powstawania nowych obiektów na nieruchomościach, gdzie będą wytwarzane odpady komunalne lub ich likwidacji. 3.3.6. Ilość wytworzonych odpadów jak i inne dane wymienione w zestawieniach z pkt. 3.3.4 nie są zależne od Zamawiającego. Ustalone ilości będą ulegały zmianom stosownie do rzeczywistej ilości nieruchomości, ilości mieszkańców, ilości i rodzaju odpadów wytworzonych przez właścicieli nieruchomości. 3.3.7. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości gromadzonych w sposób selektywny oraz odpadów zmieszanych. 3.3.8. Wykonawca jest zobowiązany realizować usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych według niżej określonych warunków: Częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości odbywać się będzie, zależnie od rodzaju zabudowy i rodzaju odpadu oraz zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie. 3.3.8.1 zabudowa jednorodzinna na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w systemie pojemnikowo - workowym: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 1100 litrów lub w workach o pojemności 120 litrów. Częstotliwość odbioru z nieruchomości - 1 raz w miesiącu. b) segregowane odpady - papier, tektura, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 1100 litrów lub w workach o pojemności 120 litrów. Częstotliwość odbioru z nieruchomości: 1) plastik - co najmniej raz na dwa miesiące, 2) papier i tektura, metal - co najmniej raz na na dwa miesiące, 3) szkło - co najmniej raz na dwa miesiące, 4) pozostałości z sortowania - 1 raz w miesiącu. 5) popiół 1 raz w miesiącu w okresie grzewczym tj.w miesiącach od października do kwietnia każdego roku) 3.3.8.2 zabudowa wielorodzinna na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie gromadzenie odpadów w systemie mieszanym pojemnikowo - workowym: a) niesegregowane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 1100 litrów, Częstotliwość odbioru z nieruchomości - co najmniej 1 raz w miesiącu. b) segregowane - papier, tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe ulegających biodegradacji, popiół i zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 1 100 litrów oraz w workach, 120 litrów. Częstotliwość odbioru z nieruchomości: jak w paragrafie 3.3.8.1 lit.b 3.3.8.3 nieruchomości niezamieszkałe a) na terenie nieruchomości niezamieszkałych ( działalność produkcyjna, usługowa, handlowa i obiekty użyteczności publicznej ) obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo - workowym: niesegregowane odpady gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów, lub 1100 litrów. Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych - co najmniej 1 raz w miesiącu. b) segregowane odpady - papier, tektura, szkło, metal, tworzywo sztuczne, opakowania wielomateriałowe, ulegające biodegradacji i zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 litrów lub 1100 litrów . Częstotliwość odbioru z nieruchomości niezamieszkałych: jak w ust 3.8 1.1. 3.3.8.4 warunki wspólne: a) odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prac niewymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę - bezpośrednio od właścicieli nieruchomości z nieruchomości, zgromadzonych w kontenerze dostarczonym przez Wykonawcę na żądanie, b) zużyte urządzenia elektroniczne, elektryczne baterie i akumulatory - odbierane będą poprzez wystawianie tych odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami. - Częstotliwość odbioru z nieruchomości –co najmniej 1 raz na pół roku, c) odpady wielkogabarytowe w tym zużyte meble, zużyte opony - odbierane będą poprzez wystawianie tych odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami. - Częstotliwość odbioru z nieruchomości –co najmniej 1 raz na pół roku, d) z koszy ulicznych o poj. 30 litrów lub 50 litrów Wykazy ilości i rozmieszczenia koszy i pojemników zostaną przekazane Wykonawcy w dniu podpisania umowy. - Częstotliwość odbioru z nieruchomości w terenach wiejskich (przystanki autobusowe, parkingi, w świetlicach i remizach, placach zabaw i inne) - według potrzeb nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. e) przeterminowane leki, chemikalia (środki chemiczne używane w gospodarstwie domowym) - odbierane będą bezpośrednio od właścicieli nieruchomościami - Częstotliwość odbioru – co najmniej 1 raz na pół roku,. f) Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 3.3.8.5 Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem a) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek prowadzenia pełnej dokumentacji wymaganej obowiązującymi w danym czasie przepisami prawa, odzwierciedleniem której będą sporządzone sprawozdania. b) Sprawozdanie należy przekazać w ustawowym terminie na obowiązującym druku w formie elektronicznej na uzgodniony adres poczty elektronicznej i w wersji papierowej na adres Urząd Gminy w Telatynie. c) Sprawozdanie winno być opatrzone datą oraz imieniem i nazwiskiem osoby go sporządzającej w imieniu Wykonawcy oraz uzyskać akceptacje osoby reprezentującej Wykonawcę. d) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa wyżej, Wójt Gminy Telatyn może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. e) W przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie Wójt Gminy Telatyn wezwie Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie, do jego uzgodnienia lub poprawienia w terminie 14 dni. 3.3.8.6 Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości A) Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia jest obowiązany: 1) Posiadać bazę magazynowo - transportową, do której ma tytuł prawny usytuowaną w gminie Telatyn lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. (Dz. U. poz. 122), która powinna być wyposażona w: a) miejsca do parkowania pojazdów, b) pomieszczenia socjalne dla pracowników, c) miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów, d) legalizowaną samochodową wagę najazdową, e) punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, f) miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, 2) Zabezpieczyć teren bazy materiałowo - transportowej przed wstępem osób nieupoważnionych; 3) Zabezpieczyć miejsca parkowania samochodów przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; 4) Zabezpieczyć miejsca gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczyć je przed działaniem czynników atmosferycznych - a także utrzymywać we właściwym stanie sanitarno – technicznym; 5) Wyposażyć teren bazy w urządzenia odprowadzające wody opadowe i ścieki przemysłowe w/g ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1121 z późn. zm.). 6) Dysponować co najmniej dwoma pojazdami przystosowany do odbierania selektywnie zebranych odpadów, a także co najmniej 2 pojazdami do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, które to wszystkie pojazdy są oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu Wykonawcy zamówienia; 7) Po zakończonej pracy parkować pojazdy każdego dnia wyłącznie na terenie bazy; 8) Zapewnić spełnienie przez pojazdy następujących wymagań: a) pojazdy muszą być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, b) pojazdy muszą być wyposażone w monitoring na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju, c) pojazdy muszą być wyposażone w czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów, d) pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, e) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenia do ważenia odpadów. 9) Zarejestrować i zapewnić dopuszczenie do ruchu pojazdów oraz posiadanie aktualnych badań technicznych i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami ustawy o ruchu drogowym. B) 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy odpowiedniego oznakowania samochodów, nazwą firmy i danymi do kontaktu a ponadto umieszczenia napisów adekwatnych do przeznaczenia „odpady komunalne" dla odpadów zmieszanych lub pozostałych z segregacji i „surowce wtórne" dla odbioru odpadów segregowanych. 2) Wykonawca w celu realizacji zamówienia jest zobowiązany stworzyć i przedstawić do akceptacji szczegółowe harmonogramy odbioru odpadów według wymogów niniejszego rozdziału. pkt 8 pkt. 1.1.1 – 1.1.4, najpóźniej do dnia podpisania umowy. Będą one stanowić załącznik do umowy. Zamawiający dopuszcza w trakcie, trwania zamówienia zmiany w harmonogramach z przyczyn uzasadnionych, ale tak aby zachować terminy określone w pkt. 2 ppkt. 2. 3) Gospodarka odpadami budowlanymi i rozbiórkowymi w sytuacjach, gdzie jest wymagane pozwolenie na budowę lub zgłoszenie, nie są przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będą w oparciu o odrębne umowy cywilno- prawne zawierane pomiędzy właścicielami nieruchomości, a podmiotami uprawnionymi do odbioru i zagospodarowania odpadów. 4) Wykonawca na każde zgłoszenie Zamawiającego, zobowiązany jest do odbioru odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady zostaną zgromadzone w sposób zagrażający bezpieczeństwu życia lub zdrowia mieszkańców lub też z uzasadnionych przyczyn wymagały będą natychmiastowego odbioru. 5) Zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania należy przekazywać do regionalnej instalacji Przetwarzania Odpadów komunalnych wskazanej w uchwale sejmiku województwa lubelskiego w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, pozostałe odpady odebrane do właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Telatyn Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub. unieszkodliwianiu) zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach. 6) Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: - ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289). - ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.). - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 z późn. zm.). - ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. (Dz. U. poz. 1688). - ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1803 z późn. zm.). - zapisy Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą NR XXIV/349/2016 (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2016r. poz.349) Sejmiku Województwa Lubelskiego w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego; - uchwałą Nr XVIII/99/2012 Rady Gminy Telatyn z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Telatyn (Dz. Urz. Woj. Lub. z 7 lutego 2013r. poz. 668) - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 10 listopada 2015 r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku. (Dz. U. z 2016 r. poz. 93). - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. (Dz. U. poz. 122). 7) Zamawiający w związku z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, co najmniej przez okres realizacji zamówienia, osób wykonujących czynności w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych. 8) W związku z ust. 7) Zamawiający: 8.1) W zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, a) wymaga oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących w/w czynności. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia o świadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, 8.2) W zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań uprawniony jest: a) w trakcie realizacji zamówienia do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w/w czynności w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów. b) do nałożenia sankcji z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w związku z realizacją przez Wykonawcę zamówienia: b.1) w przypadku stwierdzenia wykonywania czynności, dla których zastrzeżony został wymóg wykonywania ich w oparciu o umowę o pracę, przez osoby nie wskazane w wykazie, o którym mowa w ust. 2 niniejszego Rozdziału lub w przypadku wykonywania tych czynności na innej podstawie niż umowa o pracę, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 500 zł za każde takie zdarzenie. b.2) w przypadku nieprzedłożenia przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 4 lit. b i c niniejszego Rozdziału, w terminie 14 dni od dnia złożenia żądania przez Zamawiającego, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 500 zł za każde takie zdarzenie. b.3) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 8.3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do sposobu zatrudnienia personelu na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi umowy o pracę osób zatrudnionych tj. kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia w/w czynności (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016r. poz. 922) tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy. 3.3.8.7 Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji umowy i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 5 000 zł (słownie: pięć tysiące złotych) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, wg uznania Wykonawcy: a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: na konto Urzędu Gminy Telatyn ul. Fryderyka Chopina 10, 22-652 Telatyn – BS ŁASZCZÓW O/TELATYN nr 85 9620 0005 0100 0172 2000 0120 z dopiskiem „wadium”. b. poręczeniach bankowych; c. poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d. gwarancjach bankowych; e. gwarancjach ubezpieczeniowych; f. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w w/w formie powinno być wystawione na Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne, bezwarunkowe i na pierwsze żądanie zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5.Warunki zwrotu i utraty wadium reguluje ustawa Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży:  wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Telatyn, o którym mowa w art. 9b i następnych ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości porządku w gminach (Dz. U. z 2017r. poz. 1289)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Przykładowa propozycja oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach