Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Oleszyce w 2016 i 2017 roku

Gmina Oleszyce ogłasza przetarg

  • Adres: 37-630 Oleszyce, ul. Rynek 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 6315010 , fax. 016 6315636
  • Data zamieszczenia: 2015-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oleszyce
    ul. Rynek 1 1
    37-630 Oleszyce, woj. podkarpackie
    tel. 016 6315010, fax. 016 6315636
    REGON: 65090061900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.oleszyce.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Miasta i Gminy Oleszyce w 2016 i 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. 1.Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskaza-nych w opisie zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomo-ściach, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamiesz-kują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne położonych w granicach administracyjnych Miasta i Gminy Oleszyce oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2.Wykonawca zobowiązany będzie, na żądanie właściciela nieruchomości, do dostarczenia mu pojemnika do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych, odpowiedniego rodzaju i wielkości, na zasadach ustalonych pomiędzy stronami. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne na terenie Miasta i Gminy Oleszyce. Charakterystyka gminy Oleszyce: Powierzchnia gminy Oleszyce wynosi: 151,87 km2 Liczba mieszkańców gminy Oleszyce wynosi 6 565 osób (ilość osób zameldowanych na dzień 30 września 2015) Szacunkowa liczba gospodarstw domowych, z których będą odbierane odpady komunalne w Mieście i Gminie Oleszyce wynosi: 1825 w tym gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej,1113, a zabudowie wielolokalowej 712 . Szacunkowa ilość nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne - 140. Gmina Oleszyce składa się z następujących miejscowości: Oleszyce Futory, Borchów, Lubomierz, Zalesie, Sucha Wola, Nowa Grobla, Lipina, Stare Sioło, Stare Oleszyce, Zabiała, Uszkowce 1.Ilość odpadów komunalnych wywiezionych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Oleszyce w okresie od 01.01.2014 do 31.12.2014 wyniosła: 798,9 Mg 2.Ilość odpadów komunalnych wywiezionych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne na terenie Miasta i Gminy Oleszyce w okresie od 01.01.2014 do 31.12.2014 wyniosła: 142,6 Mg 3. Podana ilość odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Zakłada się, że ilość odbieranych odpadów może wzrosnąć. Z tytułu zwiększenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 4. Sposób odbierania odpadów komunalnych: 4.1 Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym u źródła w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny transport z punktu widzenia technicznego i sanitarnego. 4.2 Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach. 4.3 Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców miasta i gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od podpisania Umowy. Zamawiający zastrzega sobie by odbiór zmieszanych i segregowanych odbywał się w tym samym dniu dla poszczególnych miejscowości. 4.4 Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, w sposób niezakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 4.5 W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 4.6 Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru. 5. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych: 1) w okresie od 1 kwietnia do 31 października z miejscowości Oleszyce z zabudowy budynkami jednorodzinnymi: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - raz na dwa tygodnie, b) bioodpady i odpady zielone - raz na dwa tygodnie c) odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe) - raz na miesiąc 2) w okresie od 1 listopada do 31 marca z miejscowości Oleszyce z zabudowy budynkami jednorodzinnymi: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - raz na miesiąc. b) bioodpady i odpady zielone - raz na miesiąc. c) odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe) - raz na miesiąc. 3) z miejscowości Oleszyce z zabudowy budynkami budynkami wielolokalowymi a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - raz na tydzień, b) bioodpady i odpady zielone - raz na tydzień, c) odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe) - raz na tydzień, 4) z miejscowości: Futory, Borchów, Lubomierz, Zalesie, Sucha Wola, Nowa Grobla, Lipina, Stare Sioło, Stare Oleszyce, Zabiała, Uszkowce, a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - jeden raz na miesiąc, b) bioodpady i odpady zielone - jeden raz na miesiąc, c) odpady zbierane w sposób selektywny (papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe) - raz na miesiąc. Pozostałe selektywnie zbierane odpady komunalne 1) przeterminowane leki - dwa razy w trakcie obowiązywania umowy z terenów nieruchomości oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy - raz w miesiącu, 2) baterie i akumulatory- dwa razy w trakcie obowiązywania umowy z terenów nieruchomości, oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy - raz w miesiącu, 3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - dwa razy w trakcie obowiązywania umowy z terenów nie-ruchomości, oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy - raz w miesiącu 4) meble i odpady wielkogabarytowe - dwa razy w trakcie obowiązywania umowy z terenów nierucho-mości oraz z Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy - raz w miesiącu 5) chemikalia i zużyte opony dwa razy w trakcie obowiązywania umowy z terenów nieruchomości oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy - raz w miesiącu 6) tekstylia i odzież dwa razy w trakcie obowiązywania umowy z terenów nieruchomości oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w godzinach jego pracy - raz w miesiącu 6. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne - raz na dwa tygodnie 7. Odpady odbierane z terenu Miasta i Gminy gromadzone będą: 6.1dpady komunalne zmieszane: a) w zabudowie jednorodzinnej: - pojemnikach o pojemności 60 l lub większych, - workach o pojemności 60 l do 120 l na odpady zmieszane i odpady ulegające biodegradacji b) w zabudowie wielolokalowej (powyżej 5 lokali) w pojemnikach o minimalnej pojemności 60 l lub większych, lub w workach o pojemności 60 l do 120 l 6.2 Odpady zbierane w sposób selektywny, takie jak papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal oraz szkło: a) w zabudowie jednorodzinnej: w workach foliowych o minimalnej pojemności od 60 do 120 l , b) w zabudowie wielolokalowej (powyżej 5 lokali) w workach foliowych o pojemności od 60 do 120 l lub w pojemnikach o minimalnej pojemności 1 100 l 6.3 Odpady zielone w workach foliowych o pojemności od 60 do 110 l. 6.4 Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych w pojemnikach o minimalnej pojemności 110 l lub workach o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów. 6.5 Worki do gromadzenia odpadów komunalnych winny posiadać następujące kolory: a) kolor niebieski - makulatura, b) kolor żółty - tworzywa sztuczne, metal i opakowania wielomateriałowe - łącznie, c) kolor biały - szkło i opakowania szklane, d) kolor zielony - odpady ulegające biodegradacji, e) kolor czarny - odpady niesegregowane (zmieszane) 6.6 Na workach do gromadzenia odpadów powinna być naniesiona informacja o rodzajach odpadów, które można w nich umieszczać oraz nazwa (logo) Wykonawcy. 6.7 Worki na odpady segregowane (na papier i tekturę, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wieloma-teriałowe oraz szkło i odpady zielone) dostarczy właścicielom nieruchomości zamieszkałych oraz właścicielom nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunal-ne, Wykonawca w ramach obowiązującej umowy z Zamawiającym. 6.8 Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości wielolokalowych w pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów 6.9 Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 8. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych 8.1 Odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób, aby nie dochodziło do zmieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie. 8.2 Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza: a) rzetelność segregacji odpadów, b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny a wystawiają je zebrane w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj. wrzucają do odpadów zmieszanych odpady, które powinny być wyselekcjonowane Wykonawca niezwłocznie zgłosi ten fakt do Zamawiającego. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację, np. dok. fotograficzna, notatka, itp. umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej ustalającej wyższą opłatę. 8.3 Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie Umowy. 8.4 Wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali sposób postępowania z odpadami Zamawiający przekaże Wykonawcy po zawarciu Umowy. 9.Wymagania jakie musi spełniać Wykonawca w zakresie posiadania sprzętu i środków technicznych oraz bazy magazynowo - transportowej w celu realizacji przedmiotu umowy. 9.1 W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów: a) co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, b) co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, 9.2 Powyższe pojazdy powinny być: a) trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą oraz danymi adresowymi Wykonawcy, b) być zabezpieczone przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów, c) ich konstrukcja winna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, d) być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 9.3 W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo - transportową: a) bazą magazynowo - transportową usytuowaną w gminie Zamawiającego lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy na terenie, do którego posiada lub będzie posiadał tytuł prawny; b) teren bazy magazynowo-transportowej winien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom trzecim, c) miejsce do parkowania pojazdów winno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, d) baza ta musi być wyposażona w urządzenia/miejsce do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania. 10. Zagospodarowanie odpadów: 10.1 Wykonawca zobowiązany jest do: a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do instalacji wskazanych w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego dla Regionu Wschodniego, b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami - ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z póź. zmianami ), c) prowadzenia kart ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przedkładania ich Zamawiającemu, d) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający: - osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676) ograniczenia poziomu masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania; - osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz.645 ) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, e) w celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, metali powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych min. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny u źródła. f) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno prawnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 10.2 Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.(Dz. U. z 2013 r. poz. 1399) oraz wykonywanie innych obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami. 11. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi pochodzącymi od właścicieli nieruchomości spoza terenu Miasta i Gminy Oleszyce. 12. Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą a Wykonawcą ryczałtowo raz w miesiącu, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności do 21 dni od dnia przedłożenia faktury. 13. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne, może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.oleszyce.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach