Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Wojsławice od 1 lipca 2013 do 31 grudnia 2014

Gmina Wojsławice ogłasza przetarg

  • Adres: 22-120 Wojsławice, ul. Rynek 20B
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5669102 , fax. 082 5669102
  • Data zamieszczenia: 2013-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojsławice
    ul. Rynek 20B 20B
    22-120 Wojsławice, woj. lubelskie
    tel. 082 5669102, fax. 082 5669102
    REGON: 11019798300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugwojslawice.bip.lubelskie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Wojsławice od 1 lipca 2013 do 31 grudnia 2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych na terenie gminy Wojsławice bez względu na występujące warunki atmosferyczne od 1 lipca 2013 r. do 31 grudnia 2014. 2. Zaopatrywanie nieruchomości w worki na frakcję mokrą (worek czarny), frakcję suchą (worek żółty) i szkło (worek zielony) o pojemności 120 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (co najmniej 40 mikronów). Po każdorazowym odbiorze tych odpadów pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. Worki należy przekazywać właścicielowi nieruchomości. II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Rodzaj odbioru stałych odpadów komunalnych z terenu gminy Wojsławice: Odbiorem zostaną objęte: 1.1. Odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne dobierane łącznie z jednego pojemnika zmieszane odpady mokre i suche, powstające w gospodarstwach domowych), 1.2. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny u źródła z podziałem na frakcje: 1) frakcja mokra tj. odpady biodegradowalne, np. resztki jedzenia, odpady z pielęgnacji roślin doniczkowych i pozostałe odpady komunalne nie wymienione w pkt. 2 - 10, 2) frakcja sucha - papier i tektury (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.), plastik tj. tworzywa sztuczne, opróżnione opakowania wielomateriałowe, 3) szkło, opróżnione opakowania szklane np. słoiki, butelki, 4) odpady zielone z pielęgnacji ogrodów i parków, np. skoszona trawa, 5) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 6) odpady budowlane i rozbiórkowe, 7) przeterminowane leki i chemikalia, 8) zużyte baterie i akumulatory, 9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 10) zużyte opony. 2. Rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości 2.1. Do zbierania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości stosuje się: a) worki foliowe na odpady komunalne na frakcję mokrą o pojemności 80 l, 110 l i 120 l; b) worki foliowe na odpady komunalne zbierane selektywnie tj. frakcja sucha, szkło odpady zielone oznaczone odpowiednimi kolorami w zależności od rodzaju odpadu o pojemności 110-120 l; c) pojemniki na odpady komunalne zmieszane (frakcja mokra) o pojemności: 110 l, 120 l, 140 l, 240 l, 1100 l, 2200 l, 7000 l; d) pojemniki przeznaczone na odpady komunalne zbierane selektywnie tj. frakcja sucha, szkło, odpady zielone oznaczone odpowiednimi kolorami w zależności od rodzaju odpadu o pojemności 110 l, 120 l, 140 l, 240 l, 2200 l, 7000 l; e) kontenery przeznaczone na odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe o pojemności od 3500 l do 7000 l; f) pojemniki do selektywnej zbiórki zużytych baterii o pojemności do 50 l; g) pojemnik typu foka do selektywnej zbiórki przeterminowanych leków o pojemności do 50 l; h) kosze uliczne na odpady komunalne o pojemności 35-110 l oraz stojaki na worki o pojemności 30-120 l; 2.2. Do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości zamieszkałych służą worki o pojemności 80-120 litrów. Dopuszcza się stosowanie pojemników o minimalnej pojemności 110 litrów w zabudowie jednorodzinnej, oraz 2200 litrów w zabudowie wielorodzinnej 2. Częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy prowadzona będzie: 2.1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: - Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. - Częstotliwość odbioru (zmieszane) odpady komunalne - 1 raz w miesiącu. 2.2. Selektywnie zbierane odpady komunalne: - Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - Częstotliwość odbioru selektywnie zbierane odpady komunalne : 1) frakcja mokra - raz w miesiącu, 2) frakcja sucha, tj. papier i tektury (w rym opakowania, gazety, czasopisma itd.), metale, tworzywa sztuczne, opróżnione opakowania wielomateriałowe, tekstylia - raz w miesiącu, 3) szkło, tj. opróżnione opakowania szklane np. słoiki, butelki - raz na 2 miesiące, 4) odpady, o których mowa w pkt. 1.2 pozycja od 4 do 10 - raz w roku (w punkcie mobilnym w miejscach terminie określonym w harmonogramie) 3. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie dotyczące Gminy, istotne z punktu widzenia zamówienia: Liczba miejscowości : 23 Łączna liczba osób zameldowanych na terenie Gminy (30.04.2013 r.): 4066 Liczba osób zamieszkałych może ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Szacunkowa liczba gospodarstw domowych: 1020 Liczba nieruchomości zamieszkałych może w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia Liczba nieruchomości wielorodzinnych (wspólnota): 1 Szacunkowa ilość odpadów odbieranych w okresie 2009 r.- 2012 r.: Odpady zmieszane : 2009 r. - 153,95 Mg, 2010 r. - 134,60 Mg, 2011 r. - 152,00 Mg, 2012 r. - 130,40 Mg. Szkło : 2009 r. - 30,60 Mg, 2010 r. - 21,63 Mg, 2011 r. - 14,75 Mg, 2012 r. - 18,20 Mg Tworzywa sztuczne: 2009 r. - 7,51 Mg, 2010 r. - 2,69 Mg, 2011 r. - 4,07 Mg, 2012 r. - 2,44 Mg. 4. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu gminy w okresie realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia stanowiąca podstawę do opracowania formularza cenowego przedstawia się następująco: 1) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny u źródła z podziałem na frakcje: a) odpady suche - ok. 120 Mg b) odpady mokre - ok. 120 Mg c) szkło - ok. 30,00 Mg 2) odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne) - ok. 30,00 Mg 3) odpady zebrane w Mobilnym Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: ok 80,00 Mg tj. a. odpady zielone z pielęgnacji ogrodów i parków, np. skoszona trawa, b. meble i inne odpady wielkogabarytowe, c. odpady budowlane i rozbiórkowe, d. przeterminowane leki i chemikalia, e. zużyte baterie i akumulatory, f. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, g. zużyte opony. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki, transportu i zagospodarowania w ciągu 18 miesięcy wynosi łącznie 380 Mg. UWAGA: Przedstawione wielkości ilości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie. Wykonawcy nie służy roszczenie o realizację usługi w wielkościach innych niż podanych w zakresie szacunkowej ilości odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu gminy Wojsławice w okresie realizacji niniejszego przedmiotu. 5. Obowiązki Wykonawcy realizującego przedmiot zamówienia. 1) Wykonawca ma obowiązek przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, odebranych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub, w szczególnych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami. 2) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia mieszkańcom informacji o sposobie segregacji odpadów i terminach odbierania poszczególnych odpadów. 3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia i wyposażania nieruchomości z których odbierane są odpady komunalne w 3 rodzaje worków o pojemności 120 litrów z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków (tj. co najmniej 40 mikronów) z przeznaczeniem na frakcję mokrą (worek czarny), frakcję suchą (worek żółty) i szkło (worek zielony). Po każdorazowym odbiorze tych odpadów pozostawić worki w ilości odpowiadającej odebranym workom. Worki należy przekazywać właścicielowi nieruchomości. 4) Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełnią one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Wojsławice, oraz znajdują się one w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym. 5) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i udostępnienia odpowiednich pojemników do Mobilnego Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (MPSZOK) przyjmującego nieodpłatnie odpady selektywnie zebrane z terenów, na których zamieszkują mieszkańcy gminy. 6) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 7) Transport odpadów frakcji suchej oraz szkła do miejsca segregacji w celu uzyskania i przekazania do odzysku surowców wtórnych musi odbywać się z zachowaniem przepisów o gospodarowaniu odpadami. 8) Transport odpadów frakcji mokrej do miejsca unieszkodliwiania /odzysku /segregacji, musi się odbywać z zachowaniem warunku, iż co najmniej 50 % (wagowo) odebranych odpadów ulęgających biodegradacji zostanie zagospodarowana w sposób inny niż składowanie na składowisku odpadów. 9) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 7 dni od podpisania umowy przedstawienia wstępnego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, na podstawie którego miałaby być realizowana usługa odbioru odpadów (z uwzględnieniem całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia z podziałem na odpady mokre, suche, szkło oraz zbiórkę w MPSZOK ) - Harmonogram musi uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodnie z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. - Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie Harmonogramu w miarę zaistniałych potrzeb. Wywóz odpadów będzie odbywał się ściśle wg Harmonogramu, uzgodnionego przez Wykonawcę i Zamawiającego. - Odbiór odpadów przez Wykonawcę musi odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 20:00. - Harmonogram musi zostać dostarczony mieszkańcom w nieprzekraczalnym terminie do 1 lipca 2013 r., oraz każdorazowo po jego zmianie. 10) Wykonawca pod żadnym pozorem nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami gromadzonymi w sposób nieselektywny. 11) Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. W przypadku zaistnienia następującej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacja fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje go w ciągu 72 godzin od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do udziału w wybiórczej kontroli właścicieli nieruchomości w przedmiotowym zakresie. Zakres kontrolowanych właścicieli ustalany zostanie każdorazowo przy danym miesiącu odbioru odpadów komunalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905100005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugwojslawice.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach