Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wiśniowa

Gmina Wiśniowa ogłasza przetarg

  • Adres: 38-124 Wiśniowa, Wiśniowa 150
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2775062
  • Data zamieszczenia: 2013-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wiśniowa
    Wiśniowa 150 150
    38-124 Wiśniowa, woj. podkarpackie
    tel. 017 2775062
    REGON: 69058221700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wisniowa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wiśniowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Wiśniowa oraz ich zagospodarowaniu. 2. Odpady będą odbierane z terenu gminy Wiśniowa od mieszkańców, którzy mieszkają stale i czasowo na terenie 13 sołectw: Wiśniowa, Pstrągówka, Szufnarowa, Jaszczurowa, Tułkowice, Kożuchów, Kalembina, Niewodna, Różanka, Jazowa, Kozłówek, Markuszowa, Oparówka. 3. Odpady odbierane będą od ok. 7 500 osób zamieszkujących ok. 2 000 nieruchomości. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1) Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach i pojemnikach z budynków mieszkalnych, w ilości ok. 371 Mg. 2) Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawionych na trasie odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów w ilości ok. 236 Mg : a) papier, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, oraz opakowania biodegradowalne 20 01 01, 15 01 01, 15 01 04, 20 01 40, 20 01 39, 15 01 02, 15 01 05, 15 01 06, b) szkło opakowaniowe kolorowe i bezbarwne, ( kod 20 01 02, 15 01 07 ) c) odpady ulegające biodegradacji ( odpady kuchenne i ogrodowe) ( kod 20 01 08, 20 02 01), 3) Pozostałych odpadów zebranych z mobilnych punktów zbiórki w łącznej ilości ok. 68 Mg : a) Zużytych opon o kodzie 16 01 03, b) mebli i odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07, c) odpadów budowlanych i rozbiórkowych (z zastrzeżeniem, iż odpady te pochodzą z drobnych remontów, na które nie jest wymagane uzyskanie stosownego zezwolenia), kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03. 4) Oszacowany wagowy udział % poszczególnych frakcji odpadów wynosi: odpady zmieszane ok 55 %, papier i tektura ok 1,3%, tworzywa sztuczne ok 14 %, metal ok 1,7%, szkło ok 16%, odpady biodegradowalne ok 2%, pozostałe odpady ok 10%. 5. Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: 1) Pojemnikach o poj. 120l lub większych, w dowolnej kolorystyce z zastrzeżeniem, że muszą być oznakowane nalepką/nadrukiem w jednoznaczny sposób identyfikującą właściciela nieruchomości (adres nieruchomości) oraz rodzaj przekazywanego odpadu zgodnie z podziałem na frakcje 2) Workach o poj. 120l na odpady segregowane oraz 60l i 120l na odpady zmieszane i odpady biodegradowalne 6. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory : 1) kolor żółty na papier, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, oraz opakowania biodegradowalne, 2) kolor biały na szkło kolorowe i bezbarwne 3) kolor dowolny z wyłączeniem żółtego i białego na pozostałe odpady zmieszane, 4) kolor dowolny z wyłączeniem żółtego i białego na odpady ulegające biodegradacji Worki winny być oznakowane (nalepką/nadrukiem w jednoznaczny sposób identyfikującą właściciela nieruchomości (adres nieruchomości) 7. Odbiór odpadów z pojemników wystąpić może w przypadku kiedy: 1) właściciel nieruchomości wyposaży się w nie sam (rezygnując tym samym z systemu workowego). 2) w zabudowie wielorodzinnej jeśli mieszkańcy zdeklarują się do wspólnego zbierania odpadów. Obecnie na terenie gminy w miejscowości Wiśniowa znajduje się 2 nieruchomości wielorodzinne, gdzie mieszkańcy zdeklarowali się do wspólnego zbierania odpadów segregowanych O wystąpieniu dodatkowych w/w nieruchomościach zamawiający poinformuje wykonawcę przekazując ich wykaz . 8. Szacunkowe zapotrzebowanie na worki w okresie wykonywania zadania wyniesie: 1) Worek żółty 120 l - ok. 45 150 szt. 2) Worek biały 120 l - ok. 11 050 szt. 9. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia do siedziby zamawiającego odpowiedniej ilości worków na odpady segregowane (żółte i białe) i nalepek identyfikacyjnych na odpady segregowane i zmieszane, podzielonych na pakiety zgodnie z wykazem przekazanym przez zamawiającego. Dostarczenie pakietów do poszczególnych gospodarstw będzie po stronie zamawiającego. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości wraz z ilością worków i nalepek jaką należy przekazać, zamawiający dostarczy wykonawcy po podpisaniu umowy. 10. Ogólna łączna liczba nalepek identyfikacyjnych na odpady segregowane i zmieszane w trakcie wykonywania usługi wyniesie ok. 110 000 szt. Podane ilości są szacunkowe mogą ulec zmianie w trakcie wykonywania usługi, Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 11. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie: 1) Odpady zmieszane i segregowane z wyłączeniem biodegradowalnych odbierane będą dwa razy w miesiącu, we wszystkich miejscowościach zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym po podpisaniu umowy. 2) Odpady biodegradowalne odbierane będą we wszystkich miejscowościach gminy Wiśniowa raz na dwa miesiące 3) Odpady wielkogabarytowe, opony, odpady remontowe i rozbiórkowe odbierane będą wzdłuż trasy przejazdu raz na pół roku w terminie ustalonym z Wykonawcą 12. Trasy zbiórki odpadów przebiegają po drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych a także wewnętrznych drogach wiejskich i osiedlowych. Wykonawca winien posiadać pojazdy umożliwiające poruszanie się po drogach o ograniczeniu tonażowym do 3 ton, ponadto drogi prowadzą często po stromych podjazdach. Szacunkowa długość trasy jaką wykonawca musi pokonać podczas jednego objazdu wynosi ok. 220 km Szacunkowe długości tras w poszczególnych miejscowościach wynoszą: 1) Jaszczurowa - ok. 20 km 2) Jazowa - ok.5 km 3) Kalembina - ok.6 km 4) Kozłówek - ok. 6 km 5) Kożuchów - ok. 5 km 6) Markuszowa - ok. 25 km 7) Niewodna - ok. 8 km 8) Oparówka - ok. 4 km 9) Pstrągówka - ok.10 km 10) Różanka - ok. 40 km 11) Szufnarowa - ok. 63 km 12) Tułkowice - ok.10 km 13) Wiśniowa - ok. 18 km 13. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, notatka, dokumentacja fotograficzną) umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości wraz z dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu. 14. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu centralnego województwa podkarpackiego zgodnie z: 1) uchwałą Nr XXIV/409/12 z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 2) Uchwałą nr XXVIII/540/12 z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XXIV/409/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 3) Uchwałą nr XXIV/410/12 z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 4) Uchwałą nr XXVI/478/12 z dnia 29 października 2012r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie wykonania planu gospodarki odpadami dla województwa podkarpackiego. 5) Uchwałą nr XXVIII/54/12 z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego zmienionej Uchwałą nr XXVI/478/12 z dnia 29 października 2012r. 6) Uchwałą nr XXXVII/703/13 z dnia 26 sierpnia 2013r. w sprawie zmiany Uchwały nr XXIV/410/12 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 6. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach ( Dz. U. z 2013 poz. 21 tj. ). 15. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia. 16. Odbioru odpadów komunalnych przez regionalną lub zastępczą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną z WPGO zapewnia sobie Wykonawca. 17. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 18. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i gospodarowania odpadami w taki sposób aby osiągnąć na rzecz Gminy odpowiednie poziomy recyklingu i odzysku wynikające z Art.3b oraz ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z Art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. 19. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 20. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań z art. 9d ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. 21. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 22. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 23. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 24. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) Karty przekazania odpadów, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. b) Kwartalną informację zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 4000 zł, słownie: cztery tysięcy złotych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.wisniowa.pl (Sekcja Zamówienia publiczne i przetargi)
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach