Przetargi.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY WIENIAWA

Urząd Gminy Wieniawa ogłasza przetarg

  • Adres: 26432 Wieniawa, ul. Kochanowskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 486 730 001 , fax. 486 730 244
  • Data zamieszczenia: 2017-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Wieniawa
    ul. Kochanowskiego 88
    26432 Wieniawa, woj. mazowieckie
    tel. 486 730 001, fax. 486 730 244
    REGON: 54738800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminawieniawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY WIENIAWA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Wieniawa zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 roku (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 z późn. zm.) tj.: przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach; Przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. A) Wprowadza się wymagania w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi obejmujące: 1. Obowiązek wyposażenia nieruchomości w worki/ pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnego zbierania. 2. Prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych. 3. Systematyczne zbieranie i usuwanie odpadów zgodnie z aktualnie obowiązującą Uchwałą Rady Gminy w Wieniawie w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wieniawa oraz zgodnie z ustalonym z Zamawiającym harmonogramem wywozu odpadów. 4. Organizację i prowadzenie na terenie gminy lub w bliskim sąsiedztwie, nie dalej niż 15 km od granicy gminy gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, tzw. PSZOK-u. (w tym uzyskanie niezbędnych zezwoleń). 5. Przyjmowanie do PSZOK nieodpłatnie odpadów po okazaniu dowodu uiszczenia opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi do Urzędu Gminy w Wieniawie tj.: a) szkło, b) odpady biodegradowalne, c) papier i tekturę, d) tworzywa sztuczne, e) metale, f) zużyte baterie i akumulatory, g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, h) zużyte opony, i) przeterminowane leki, j) odpady wielkogabarytowe, k) odpady niebezpieczne (chemikalia), l) odpady budowlane i rozbiórkowe, m) odpady drewniane (drewno impregnowane, płyty wiórowe, i MDF), n) ubrania, obuwie, tekstylia; o) popiół paleniskowy z pieców CO. B) Określa się rodzaje i pojemność worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów: 1. Worki przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów muszą spełniać następujące wymagania: 1) być wykonane z tworzywa o grubości minimum 0,06mm; 2) wyglądać estetycznie, być trwale i czytelnie oznaczone. 2. Pojemność worków winna wynosić: 120 l. 3. Odpady komunalne, które są zbierane w sposób selektywny, należy gromadzić w workach wyłącznie do tego celu przeznaczonych, o ujednoliconych kolorach i pojemności minimum 120 l, uwzględniających następujące normy: 1) odpady z papieru, w tym z tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury – w workach LDPE koloru niebieskiego, oznaczonych napisem: PAPIER; 2) odpady ze szkła – białego /BEZBARWNEGO/, w tym opakowania ze szkła białego /bezbarwnego/ - w workach LDPE koloru białego, oznaczonych napisem: SZKŁO BEZBARWNE, 3) odpady ze szkła – kolorowego, w tym opakowania ze szkła kolorowego - w workach LDPE koloru zielonego, oznaczonych napisem: SZKŁO KOLOROWE, 4) odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe – w workach LDPE koloru żółtego, oznaczonych napisem: METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, 5) odpady ulegające biodegradacji – w workach LDPE koloru brązowego, oznaczonych napisem BIO, 6) odpady stanowiące popiół paleniskowy z pieców CO, w workach lub pojemnikach koloru czerwonego, oznaczonych napisem: POPIÓŁ. C) Określa się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych stałych: 1. Odpady zmieszane: 1) w zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i na nieruchomościach, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku, - nie rzadziej niż raz na miesiąc, w miesiącach lipiec-sierpień dwa razy w miesiącu kalendarzowym, w dni wskazane w ustalonym z Zamawiającym harmonogramie odbierania odpadów 2) w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż raz na miesiąc, w miesiącach lipiec-sierpień dwa razy w miesiącu kalendarzowym, w dni wskazane w ustalonym z Zamawiającym harmonogramie odbierania odpadów 2. Odpady zbierane selektywnie: papier; tworzywa sztuczne, metal oraz wielomateriałowe odpady opakowaniowe; szkło - nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu z odstępem comiesięcznym. 3. Odpady ulegające biodegradacji: a) w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej - nie rzadziej niż raz na miesiąc, w miesiącach lipiec-sierpień dwa razy w miesiącu kalendarzowym, w dni wskazane w ustalonym z Zamawiającym harmonogramie odbierania odpadów, b) w zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż raz na miesiąc, w miesiącach lipiec-sierpień dwa razy w miesiącu kalendarzowym, w dni wskazane w ustalonym z Zamawiającym harmonogramie odbierania odpadów. 4. Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy. 5. Odpady stanowiące popiół paleniskowy z pieców CO - nie rzadziej niż raz na 3 miesiące. 6. Odpady zmieszane z koszy ulicznych oraz koszy z parków, placów zabaw i terenów rekreacji, przystanków i peronów oraz z Urzędu Gminy w Wieniawie - nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc. 7. Odpady z nieruchomości, na których organizowane są imprezy masowe przez Gminę Wieniawa - niezwłocznie po zakończeniu imprezy. D) Obowiązki Wykonawcy: 1. Prowadzenie ewidencji gospodarstw domowych, obejmującej ilość gospodarstw jednoosobowych i pozostałych oraz ilości odebranych odpadów komunalnych z podziałem na frakcje. 2. organizacja odbioru i odbiór gromadzonych odpadów komunalnych, 3. ważenie odebranych odpadów, w tym wyselekcjonowanych, 4. terminowy odbiór i zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami; w przypadku, gdy odpady nie zostały odebrane w wymaganym dniu, Wykonawca jest zobowiązany odebrać odpady niezwłocznie po otrzymaniu reklamacji od Zamawiającego, lecz nie później niż w dniu następnym. Reklamacje będą przesyłane faxem, pocztą elektroniczną, pisemnie lub telefonicznie. 5. prowadzenie i przedkładanie Zamawiającemu wymaganej przepisami dokumentacji, a w szczególności:  dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych, ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,  w terminie składania pierwszego sprawozdania – wykaz wszystkich posesji, od których zostały odebrane odpady komunalne wraz ze wskazaniem ilości odebranych odpadów, 6. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu półroczne sprawozdanie z ilości odebranych i poddanych unieszkodliwieniu odpadów. Sprawozdanie obejmować będzie czasokres jednego półrocza wykonywanej usługi. Ilość odebranych odpadów winna być podana w kilogramach. Wykonawca ponadto wskaże w nim poszczególne rodzaje odpadów oraz miejsce unieszkodliwiania wraz z kartami przekazania odpadów. Sprawozdanie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu do końca miesiąca następującego po danym półroczu, 7. przygotowanie harmonogramu zbiórki odpadów ze wskazaniem, do której godziny powinny być wystawiane odpady, na cały okres trwania umowy, 8. harmonogram powinien być dostarczony każdemu właścicielowi nieruchomości przed rozpoczęciem świadczenia usługi przez Wykonawcę – tj. do 7 dni od daty podpisania umowy. O terminach odbioru odpadów komunalnych Wykonawca ma obowiązek poinformować również Zamawiającego, 9. o każdej zmianie w harmonogramie mieszkańcy oraz Zamawiający powinni być poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem, 10. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki lub worki przed pierwszym dniem obowiązywania umowy oraz przez cały okres trwania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym w dniach odbioru na zasadzie wymiany worków napełnionych. Wykonawca umożliwi wytwórcy odpadów w zabudowie jednorodzinnej odpłatne wydzierżawienie lub zakup pojemników, 11. Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów będących jego własnością. Na wezwanie Zamawiającego jest zobowiązany do ich napraw, systematycznych konserwacji, mycia i dezynfekcji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników, 12. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania także odpadów, leżących obok pojemników, jeśli jest to wynikiem jego działalności, 13. Organizację i prowadzenie na terenie gminy lub w bliskim sąsiedztwie, nie dalej niż 15 km od granicy gminy gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, tzw. PSZOK-u. (w tym uzyskanie niezbędnych zezwoleń) w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. 14. przekazanie zebranych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023, uchwała NR 211/12 i Nr 212/12 z dnia 22 października 2012 Sejmiku Województwa Mazowieckiego, 15. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych. 16. Wykonawca na koszt własny dostarczy worki do obsługi zabudowy jednorodzinnej. 17. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1289 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminach objętych niniejszym postępowaniem, a także innymi przepisami prawa ustawowego i miejscowego. Charakterystykę gminy zawierającą szacunkowe dane dotyczące liczby mieszkańców oraz ilości budynków z których będą odbierane odpady komunalne i sposób ich odbioru przedstawiono w załączniku nr 1. Uwaga: Ilość wytworzonych na terenie gminy Wieniawa odpadów jest niezależna od Zamawiającego, a uzależniona jest od ilości odpadów wytworzonych przez mieszkańców. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie obejmowało wszystkie koszty związane z realizacją usługi w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości a) 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2) Wadium może być wnoszone w następujących formach:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych;  poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 ze zm.) 3) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Przysusze O/Wieniawa, numer konta: 05 9145 1040 2000 0055 2000 0032, z dopiskiem ZP 9.2017. 4) Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. 5) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia należy złożyć wraz z ofertą. 6) Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46. ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia 7) Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: a) poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych b) poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu i posiada wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 (Dz.U. 2016, poz. 1987 ze zm.), lub posiadają zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz. U. 2010r, Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) o ile jest ważne zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. 2016, poz. 1987) (warunek ten zostanie uznany za spełniony na podstawie przedstawionych dokumentów – spełnia/nie spełnia)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach