Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ujsoły

Gmina Ujsoły ogłasza przetarg

  • Adres: 34-371 Ujsoły, ul. Gminna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-33 8647350 , fax. 0-33 8647354
  • Data zamieszczenia: 2019-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ujsoły
    ul. Gminna 1
    34-371 Ujsoły, woj. śląskie
    tel. 0-33 8647350, fax. 0-33 8647354
    REGON: 55209900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ujsoly.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ujsoły
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Ujsoły i zagospodarowania tych odpadów. Usługi obejmują odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Ujsoły, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, a także ich transport do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej do obsługi regionu, zgodnie z zapisami: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1454 z późn. zm.), - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. (t.j. Dz. U. 2019 poz. 1396 z późn. zm.), - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). - ustawy z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. 2019 poz. 701 z późn. zm.), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122). - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923), - Planu Gospodarki Odpadami – Uchwała Nr V/37/7/2017 z dnia 24 kwietnia 2017 r. Sejmiku Województwa Śląskiego w sprawie „Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego na lata 2016-2022” A także: - Uchwały Nr XXV/187/2013 Rady Gminy w Ujsołach z dnia 13 marca 2013 r. w sprawie: przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ujsoły, - Uchwały Nr XXV/188/2013 Rady Gminy w Ujsołach z dnia 13 marca 2013 r. w sprawie: Szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 2. Zamówienie obejmuje: 1) Odbieranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ujsoły następujących rodzajów odpadów: - odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne - balast), - zmieszane odpady opakowaniowe (tworzywa sztuczne, metal), - papier - tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe - szkło - popioły, - odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, Częstotliwość odbioru: a) odpady zbierane selektywnie – raz w miesiącu b) odpady zmieszane – 2 razy w miesiącu c) żużel (popioły) – raz w miesiącu począwszy od października do kwietnia po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym d) bioodpady – po uprzedni m zgłoszeniu telefonicznym Miejsce odbioru - odpady gromadzone w workach odbierane będą spod bram (wyjazdów) wszystkich posesji zamieszkałych i niezamieszkałych. Z uwagi na górzysty teren zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia, celem rzetelnego przygotowania się wykonawcy do złożenia oferty. Tereny o utrudnionym dojeździe z uwagi na ukształtowanie terenu wymagające użycia specjalistycznego sprzętu mechanicznego to w szczególności: - Złatna: Huta, Cerla, Motykówka, Zapolanka, Okrągłe, Kotrysia Polana, Zagroń, Bucioryska - Glinka: Tajch, Worniczki, Jureczka, Długi Groń, Kubiesówka, Kulówka, Wojniaczka, Żebrokówka, Butorówka, Mały Smereków, Pałom - Soblówka: Berno, Młynarzowa, Szczytówka, Hutyrowa, Królowa, Smereków Wielki - Ujsoły: Młada Hora 2) Prognozowana ilość odpadów do zebrania w roku 2020 z terenu Gminy Ujsoły. W 2020 roku szacunkowa ilość i rodzaj odpadów komunalnych przewidzianych do odebrania od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie gminy Ujsoły, przedstawia się następująco: Szacunkowa ilość odpadów wytworzonych na terenie Gminy Ujsoły w roku 2020 Kod odpadu [Mg] 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popioły) 40 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 100 15 01 07 Opakowania ze szkła 90 17 01 07 Wymieszany gruz 60 20 01 23 Zużyte urządzenia zawierające freony 5 20 01 35 Zużyte urządzenia zawierające kineskopy 3 20 01 36 Zużyte urządzenia elektroniczne i elektryczne 9 20 03 01 Niesegregowane odpady komunalne 480 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 95 16 01 03 Zużyte opony 10 20 01 08, 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 5 OGÓŁEM 897 Określoną ilość w/w odpadów należy traktować orientacyjnie. Ich ilość może ulec zmianie. 3) Transport i zagospodarowanie odpadów zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanym na terenie byłej Oczyszczalni Ścieków w Ujsołach. a) Z PSZOK odbierane będą co najmniej niżej wymienione odpady: Kod odpadu 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny (popioły) 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 Opakowania ze szkła 17 01 07 Wymieszany gruz 20 01 23 Zużyte urządzenia zawierające freony 20 01 35 Zużyte urządzenia zawierające kineskopy 20 01 36 Zużyte urządzenia elektroniczne i elektryczne 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 16 01 03 Zużyte opony 20 01 28 Farby, tłuszcze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i Żywice inne niż wymienione w 20 01 27 20 01 08, 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 20 01 11 Odzież i tekstylia 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych b) Odpady z PSZOK odbierane będą po zgłoszeniu gotowości ich odbioru przez podmiot prowadzący PSZOK. 4) Udostępnia worków do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, które będą przekazywane nieodpłatnie mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane (cena worków wliczona w cenę oferty). Worki na surowce wtórne muszą spełniać następujące wymagania: - być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości minimum 0,02 mm, - wyglądać estetycznie, być trwałe i oznakowane rodzajem odpadów, jakie mają być do niego zbierane zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Ujsoły. - integralną częścią worka powinien być element umożliwiający jego skuteczne zawiązanie. - Szacunkowa ilość worków do przekazania: - 15000 szkło, 20000 zmieszane odpady opakowaniowe, 3000 papier i tektura, 2000 bioodpady. Podaną ilość worków należy traktować jako ilość szacunkową. 5) Usuwanie odpadów zgromadzonych luzem lub w workach, w miejscach do tego nieprzeznaczonych tzw. dzikich wysypiskach (tj. zmieszane odpady komunalne, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, azbest itp.), powstałych na terenie Gminy Ujsoły, w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 6) Transport i zagospodarowanie. a) Wykonawca winien zapoznać się z ukształtowaniem terenu gminy i dostosować środki transportu do jej specyfiki. b) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, c) Wykonawca przekazuje odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, d) Wykonawca winien przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości selektywnie zebrane odpady komunalne do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zasadą bliskości, o której mowa w ustawie o odpadach. e) Wykonawca winien gospodarować odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy, tj.: - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). 3. A Inne ustalenia i wymagania dot. realizacji zadania DO OBOWIĄZKÓW WYKONAWCY W SZCZEGÓLNOŚCI NALEŻY: 1) Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 2) Sprawozdawczość a) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu następujące dokumenty, w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym: - raport o ilości i rodzaju odpadów komunalnych (ilość worków frakcjami) zebranych z wyszczególnionych nieruchomości, (raport winien obejmować nazwę miejscowości, nr porządkowy nieruchomości, ilość worków z podziałem na odpady segregowane i balast), - raport z PSZOK zawierający: wykaz nieruchomości, z których mieszkańcy dostarczyli odpady, ich rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania; - raport o ilości i rodzaju odpadów wielkogabarytowych, elektrycznych i elektronicznych oraz niebezpiecznych (Mg z podziałem na frakcje) odebranych podczas objazdowej zbiórki, - raport o sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów. b) przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania półroczne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627), oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Dodatkowo Wykonawca przekaże takie sprawozdanie w formie elektronicznej. c) wraz z kolejnymi półrocznymi sprawozdaniami należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i rodzajów odpadów jakie odebrano d) wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących: papier ,metale, tworzywa sztuczne, szkło, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). 3) Kontrola rzetelności segregacji: Powiadomienie Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 3. INNE OBOWIĄZKI WYKONAWCY: a) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy, b) zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, c) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru, d) garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej, e) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy, f) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu: prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych, konfiguracji terenu itp. Wykonawcy nie przysługują wtedy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, g) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, h) ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, i) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie, j) umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi, k) uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Gminy, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, l) udostępnienie co najmniej jednej linii telefonicznej w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą. 4. DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE 1) Powierzchnia gminy Ujsoły wynosi 110 km 2 2) Gmina obejmuje cztery sołectwa: Ujsoły, Złatna, Glinka, Soblówka. 3) Liczba mieszkańców, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych – około 3661 osób 4) Długość dróg na terenie Gminy Ujsoły wynosi: 50 km dróg gminnych (nie wliczając dróg bocznych dojazdowych do posesji, tzw. drogi wewnętrzne dojazdowe, których dł. nie jest określona), drogi zwyczajowo przyjęte do lokalnej komunikacji, które pozostają w zarządzie osób prywatnych lub instytucji( których długość nie jest określona) i 22 km dróg powiatowych. 5) Ilość nieruchomości zamieszkałych: a. Ujsoły - 621 b. Złatna - 192 c. Glinka - 220 d. Soblówka - 194 6) Ilość nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane jedynie przez część roku: a. Ujsoły - 62 b. Złatna - 47 c. Glinka - 64 d. Soblówka - 100 7) Ilość nieruchomości niezamieszkałych - 33 Podana ilość nieruchomości objętych zbiórką odpadów w okresie realizacji umowy może ulec zmianie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. 1) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w kwocie: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2) Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2. Forma wadium. 1. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 2. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, c) kwotę gwarancji lub poręczenia, d) termin ważności gwarancji lub poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta i/lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i/lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej; - Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy, z Wykonawcą, którego ofertę wybrano, stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; f) gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; g) gwarancja lub poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej h) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania Ofertą. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: Nazwa banku: Bank Spółdzielczy Rajcza O/ w Ujsołach Nr: 29 8125 1018 0000 0228 2000 0100 Przelew powinien wskazywać numer, nazwę postępowania, w którym składana jest oferta. 2) Do Oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 3) Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach, należy złożyć najpóźniej wraz z ofertą (jako oddzielny od oferty dokument) lub w Kasie Urzędu Gminy Ujsoły, tj. w Ujsołach przy ul. Gminnej 1, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-14:30. 4. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania Ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania Ofert. 2) W wymienionym przypadku dołączenie do Oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej, lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 4) Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, wyklucza się z udziału w postępowaniu. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci wadium: 1) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego wadium zostało zatrzymane lub którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej; 2) Wykonawca, którego Oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) Wykonawca, którego Oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) z Wykonawcą, którego Ofertę wybrano, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: - wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (BDO) prowadzonego przez Marszałka Województwa, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia; - wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 u.p.z.p., Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 u.p.z.p., zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna) oświadczenie, o którym mowa w tym punkcie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 5 ppkt 4, na podstawie których wykonawca udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych – postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw. 4. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej oraz zostać przedłożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 6. Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 7. Pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani dostarczyć Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę wykonawców wspólnie realizujących zamówienie, zawierającą w swojej treści minimum następujące postanowienia: 1) określenie celu gospodarczego; 2) określenie, który z podmiotów jest upoważniony do występowania w imieniu pozostałych przy realizacji ww. zamówienia; 3) oznaczenie czasu trwania współpracy wykonawców wspólnie realizujących zamówienie obejmującego minimum okres realizacji przedmiotu zamówienia; 4) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach