Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce od września do 31 grudnia 2020 roku

Gmina Tyszowce ogłasza przetarg

  • Adres: 22-630 Tyszowce, ul. 3 Maja
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 661 93 15, , fax. 084 661 21 29
  • Data zamieszczenia: 2020-08-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tyszowce
    ul. 3 Maja 8
    22-630 Tyszowce, woj. lubelskie
    tel. 084 661 93 15, , fax. 084 661 21 29
    REGON: 95036905000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: umtyszowce.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce od września do 31 grudnia 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Tyszowce. Dane dotyczące Gminy Tyszowce, istotne z punktu widzenia zamówienia: - obszar Gminy Tyszowce wynosi 129,48 km2, - w skład Gminy Tyszowce wchodzi 20 sołectw: - Sołectwo Czartowiec obejmuje miejscowość Czartowiec; - Sołectwo Czartowiec - Kolonia obejmuje miejscowość Czartowiec - Kolonia; - Sołectwo Czartowczyk obejmuje miejscowość Czartowczyk; - Sołectwo Czermno obejmuje miejscowość Czermno; - Sołectwo Kazimierówka obejmuje miejscowość Kazimierówka; - Sołectwo Klątwy obejmuje miejscowość Klątwy; - Sołectwo Lipowiec obejmuje miejscowość Lipowiec; - Sołectwo Podbór obejmuje miejscowości Podbór; - Sołectwo Marysin obejmuje miejscowość Marysin; - Sołectwo Mikulin obejmuje miejscowość Mikulin; - Sołectwo Niedźwiedzia Góra obejmuje miejscowość Niedźwiedzia Góra; - Sołectwo Perespa obejmuje miejscowość Perespa oraz miejscowość Perespa - Kolonia; - Sołectwo Przewale obejmuje miejscowość Przewale i jej integralne części: Kolonia Przewale i Zielone; - Sołectwo Rudka obejmuje miejscowość Rudka; - Sołectwo Soból obejmuje miejscowość Soból; - Sołectwo Zamłynie obejmuje miejscowość Zamłynie; - Sołectwo Wakijów obejmuje miejscowość Wakijów; - Sołectwo Wojciechówka obejmuje miejscowość Wojciechówka; - Sołectwo Tyszowce stanowi część miasta Tyszowce oznaczonego, jako Jurydyka, Majdan, Podgórze i obejmującego ulice: Antoniego Łukaszewskiego; Armii Krajowej - numer 15; Czarnieckiego - numery parzyste; Hetmańska; Jurydyka; Kilińskiego; Konfederacji Tyszowieckiej; Kościelna; Nadrzeczna; Niezgody; 3 Maja - numery parzyste; Ogrodowa; Partyzantów; Podgórze; Rynek; Sportowa; Szewska; Szwedzka, Szkolna i Targowa; - Sołectwo Dębina obejmuje część miasta Tyszowce oznaczonego, jako Dębina i obejmującego ulice: Armii Krajowej od numeru 1 do numeru 13 i od numeru 2 do numeru 10; Czarnieckiego - numery nieparzyste; Jaśminowa; Kątek; Mała; Średnia; 3 Maja - numery nieparzyste; Polna; Słoneczna i Wielka. Odbiór odpadów winien odbywać się w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania. Założenia: 1) Liczba osób zamieszkujących w Gminie Tyszowce wynosić będzie ok. 3 877 (taką liczbę osób wykazuje zestawienie na dzień 8 lipca 2020 r.); 2) Liczba gospodarstw domowych wynosić będzie ok. 1 293 (przy założeniu, że w gospodarstwie domowym zamieszkują 3 osoby); 3) Zgodnie z zapisami art. 5 ust. 1 pkt 3 znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – obowiązkiem właścicieli nieruchomości jest zbieranie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie oraz sposobem określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1; 4) Zakłada się, że w okresie od września 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. (biorąc pod uwagę średnią z jednego miesiąca) nastąpi wzrost ilości odpadów komunalnych wytworzonych przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w porównaniu do 6 m-cy roku 2020 o 3 % tj. z 67,898 Mg na 69,935 Mg 5) Zakłada się, że w ciągu planowanych 4 m-cy wytworzone odpady przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych osiągną wielkości 279,74 Mg. 6) Zakłada się, że w ciągu planowanych 4 m-cy wytworzone odpady będą miały następującą tendencję: - odpady zmieszane 60% wytworzonych odpadów komunalnych tj. 167,844 Mg; - odpady selektywne 40% wytworzonych odpadów komunalnych tj. 111,896 Mg. Zachowana będzie tendencja z I półrocza 2020 roku, gdzie wytworzone odpady miały następującą tendencję: - odpady zmieszane 60% wytworzonych odpadów komunalnych; - odpady selektywne 40% wytworzonych odpadów komunalnych. Przed podpisaniem umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz gospodarstw domowych. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do realizacji przedmiotu zamówienia. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: 1) papier, 2) metale, 3) tworzywa sztuczne, 4) szkło, 5) odpady opakowaniowe wielomateriałowe, 6) bioodpady (zielone i kuchenne), 7) odpady niebezpieczne, 8) przeterminowane leki i chemikalia, 9) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, 10) zużyte baterie i akumulatory, 11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 12) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 13) zużyte opony, 14) odpady budowlane i rozbiórkowe, 15) popiół z palenisk domowych. 2. Pozostałe, niewymienione w ust. 1, odpady komunalne powstałe po selektywnej zbiórce na terenie nieruchomości kwalifikuje się jako niesegregowane odpady komunalne (zmieszane). 3.1). Wykonawca odbierający odpady jest obowiązany obligatoryjnie zaopatrywać właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady w worki o następujących kolorach: a) zielonym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia szkła, b) niebieskim, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia papieru i tektury, c) żółtym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia tworzyw sztucznych i metalu, d) brązowym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia komunalnych odpadów ulegających biodegradacji (bioodpady), e) szarym lub czarnym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia popiołu lub niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Każdy rodzaj z tych odpadów gromadzony winien być w oddzielnym pojemniku. 2) Worki na odpady muszą być zaopatrzone w oznaczenia określające rodzaj gromadzonych odpadów. 4. Wykonawca odbierający odpady ponosi odpowiedzialność finansową za uszkodzenie z jego winy pojemnika będącego własnością właściciela nieruchomości. 5. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: 1) Zabudowa jednorodzinna: a) odpady ulegające biodegradacji (w okresie do października) - raz na dwa tygodnie, b) odpady ulegające biodegradacji (w okresie od listopada do grudnia) - raz na miesiąc, c) odpady zebrane selektywnie, w tym: szkło, papier i tektura oraz tworzywa sztuczne i metal - raz na dwa miesiące, d) popiół zebrany selektywnie: - w okresie od 1 października do 31 grudnia - raz na miesiąc, - w okresie do 30 września - raz na dwa miesiące, e) odpady niesegregowane (zmieszane): - w okresie do października - raz na dwa tygodnie, - w okresie od listopada do grudnia - raz na miesiąc, f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne (powstałe w wyniku prowadzenia samodzielnie drobnych remontów nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia takich robót) oraz zużyte opony (nie dotyczy opon pochodzących z działalności gospodarczej, w tym rolnicza) - raz na dwa miesiące. 2) Zabudowa wielolokalowa: a) odpady ulegające biodegradacji (w okresie do października) - raz na tydzień, b) odpady ulegające biodegradacji (w okresie od listopada do grudnia) - raz na dwa tygodnie. c) odpady zebrane selektywnie, w tym: szkło, papier i tektura oraz tworzywa sztuczne i metal - raz na dwa miesiące, d) popiół zebrany selektywnie: - w okresie od 1 października do 31 grudnia - raz na miesiąc, - w okresie do 30 września - raz na dwa miesiące, e) odpady niesegregowane (zmieszane): - w okresie do października - raz na tydzień, - w okresie od listopada do grudnia - raz na dwa tygodnie, f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne (powstałe w wyniku prowadzenia samodzielnie drobnych remontów nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia takich robót) oraz zużyte opony (nie dotyczy opon pochodzących z działalności gospodarczej, w tym rolnicza) - raz na dwa miesiące. 6. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o harmonogramie odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru odpadów, które Zamawiający po ich akceptacji będzie publikował na stronie internetowej www.tyszowce.pl, Wykonawca zaś w formie wydruków owe harmonogramy po ich akceptacji przez Zamawiającego, będzie zobowiązany przekazywać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. Na wyżej wymienionych wydrukach winna być umieszczona informacja, że właściciele nieruchomości mogą zgłaszać Wykonawcy reklamacje dotyczące niewłaściwego świadczenia usług. 7. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 700 - 2000 w dni powszednie, w oparciu o wykaz gospodarstw domowych. Wykaz ten dostarczany będzie Wykonawcy każdego miesiąca przez Zamawiającego. 8. 1) Uwagi i zastrzeżenia, co do usługi odbierania odpadów komunalnych mogą być zgłaszane przez właścicieli nieruchomości w czasie pracy Urzędu Miejskiego w Tyszowcach przy ul. 3 Maja nr 8, pok. 9 lub drogą elektroniczną na adres: tyszowce@tyszowce.pl . 2) Przyjmowane i rozpatrywane będą jedynie uwagi i zastrzeżenia złożone na piśmie, ustnie do protokołu lub elektronicznie - zawierające imię i nazwisko oraz adres osoby je wnoszącej, 3) Wykonawca odbierający odpady komunalne winien ustosunkować się do złożonej reklamacji w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia o jej wniesieniu. 9. Zamawiający zgodnie z Uchwałą Nr XVII/111/2020 Rady Miejskiej w Tyszowcach z dnia 4 maja 2020 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Lubel. z 2020 r. poz. 2696) - wyznacza lokalizację Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwanego dalej „PSZOK" w Tyszowcach przy ulicy Wielkiej 62. 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do utworzenia i obsługi PSZOK, 2) PSZOK świadczy usługi zgodnie z następującymi zasadami: a) Punkt zbiera: metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, papier i tekturę, szkło oraz bioodpady, a także odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe. b) Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych będzie świadczył usługi odbierana odpadów od poniedziałku do piątku od godz. 700 do godz. 1500. c) Ogranicza się ilość zużytych opon, odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne odbieranych lub przyjmowanych przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - do technicznych możliwości przyjęcia tych odpadów przez Punkt w momencie ich dostarczenia. W takiej sytuacji prowadzący Punkt zobowiązany jest do podania terminu, w którym odpady te zostaną przyjęte. 3) Wykonawca prowadzący punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych jest obowiązany do przekazania, bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady, selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 10. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 11. Zamawiający jest uprawniony do kontroli i zważenia pojazdów rozpoczynających odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce oraz do ponownej kontroli i zważenia ww. pojazdów po zakończeniu zbiórki odpadów w każdym dniu wykonywania usługi. 12. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że właściciel nieruchomości przekazuje odpady niezgodnie z zapisami złożonej deklaracji, to na potwierdzenie tego faktu Wykonawca sporządza protokół oględzin odpadów. Wskazanym jest, aby ów protokół oprócz pracowników Wykonawcy (min. 2) podpisał właściciel nieruchomości. Jeżeli właściciel nieruchomości odmówi podpisania protokołu należy ten fakt odnotować w protokole. Wskazanym jest także dołączenie do protokołu dokumentacji fotograficznej z miejsca odbioru odpadów u właściciela nieruchomości. Zdjęcie należy tak wykonać, aby nie budziło ono żadnych wątpliwości, co do lokalizacji nieruchomości, na której znajdują się odpady. Oryginał ww. protokołu wraz z załącznikami należy niezwłocznie przekazać Zamawiającemu. Stwierdzenie przez Wykonawcę faktu, iż właściciel nieruchomości przekazuje odpady niezgodnie z zapisami złożonej deklaracji nie zwalnia Wykonawcę do odbioru ww. odpadów, w takim przypadku należy postępować zgodnie z zapisami art. 6 lit. k i lit. a ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 13. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) od właścicieli nieruchomości odpadów do instalacji komunalnych wskazanych w formularzu oferty. 14. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Tyszowce, na terenie, do którego posiada tytuł prawny (odległość liczona w linii prostej od granic gminy). Wykonawca musi spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 15. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 16. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 17. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do sporządzania rocznych sprawozdań. Sprawozdanie jest przekazywane Burmistrzowi Tyszowiec w terminie do dnia 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. 18. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 19. 1) Obowiązkiem Wykonawcy jest odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Tyszowce. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 2) Jeżeli czynniki obiektywne uniemożliwiają wykonanie usługi w terminie wynikającym z harmonogramu, Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić właściciela nieruchomości oraz Burmistrza Tyszowiec o nowym terminie odbioru odpadów. 20. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 21. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, w szczególności będące następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa czy braku należytej staranności przy realizacji przedmiotu umowy. 22. Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie realizacji zamówienia przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa ruchu. Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji zamówienia norm określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska naturalnego poniesie Wykonawca. Wymagania stawiane Wykonawcy: 23. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty, sprawdzenia i zweryfikowania dostarczonych materiałów oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach; Zamawiający nie będzie uwzględniał żadnych roszczeń i uwag z tytułu błędów lub nieścisłości specyfikacji istotnych warunków zamówienia po upływie terminu na wniesienie uwag. 24. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia wśród mieszkańców Gminy Tyszowce edukacji ekologicznej na temat selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i zagospodarowania odpadów w formie przewidzianej przez Wykonawcę. 25. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek, aby zapoznał się z miejscem realizacji przedmiotu zamówienia, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie informacje, które mogą być potrzebne do przygotowania oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego ,Urzędu Miejskiego w Tyszowcach- Bank Spółdzielczy w Łaszczowie 53962000050000877420000350 z adnotacją: „Wadium na: ZP. 271.11.2020" 1. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, wg uznania Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 53962000050000877420000350 Bank Spółdzielczy w Łaszczowie z dopiskiem Nr sprawy: ZP.271.11.2020 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).7. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. 2. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w w/w formie powinno być wystawione na Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne, bezwarunkowe i na pierwsze żądanie zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wpisany jest do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. (t.j. Dz.U.2019 poz. 2010)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Zobowiązanie do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów. Zobowiązanie należy złożyć w oryginale. 2.Formularz ofertowy (Wzór stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ) Formularz należy złożyć w formie oryginału. 3.W przypadku udzielenia pełnomocnictwa - oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona przez notariusza. 4.Dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Zamawiający dokona sprawdzenia, czy wymagana kwota wpłynęła na konto Zamawiającego w wymaganym terminie. W przypadku zabezpieczenia oferty wadium w postaci innej niż pieniężna wymagane jest załączenie oryginału dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty wymagana kwota wadium. Ww. dokumenty muszą zostać złożone w formie oryginału. 5. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną, z zachowaniem sposobu reprezentacji. 6. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r poz. 1126) dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570, z późn. zm.). 7. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentu, określającego w szczególności 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 8. Dokumenty dodatkowe w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ( art. 23 ust.2 ustawy Pzp). Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 23 ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy i wykonanie umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach