Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce do 31 sierpnia 2020 roku

Gmina Tyszowce ogłasza przetarg

  • Adres: 22-630 Tyszowce, ul. 3 Maja
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 661 93 15, , fax. 084 661 21 29
  • Data zamieszczenia: 2019-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tyszowce
    ul. 3 Maja 8
    22-630 Tyszowce, woj. lubelskie
    tel. 084 661 93 15, , fax. 084 661 21 29
    REGON: 95036905000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: umtyszowce.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce do 31 sierpnia 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Tyszowce. Dane dotyczące Gminy Tyszowce, istotne z punktu widzenia zamówienia: - obszar Gminy Tyszowce wynosi 129,48 km2, - w skład Gminy Tyszowce wchodzi 20 sołectw: - Sołectwo Czartowiec obejmuje miejscowość Czartowiec; - Sołectwo Czartowiec - Kolonia obejmuje miejscowość Czartowiec - Kolonia; - Sołectwo Czartowczyk obejmuje miejscowość Czartowczyk; - Sołectwo Czermno obejmuje miejscowość Czermno; - Sołectwo Kazimierówka obejmuje miejscowość Kazimierówka; - Sołectwo Klątwy obejmuje miejscowość Klątwy; - Sołectwo Lipowiec obejmuje miejscowość Lipowiec; - Sołectwo Podbór obejmuje miejscowości Podbór; - Sołectwo Marysin obejmuje miejscowość Marysin; - Sołectwo Mikulin obejmuje miejscowość Mikulin; - Sołectwo Niedźwiedzia Góra obejmuje miejscowość Niedźwiedzia Góra; - Sołectwo Perespa obejmuje miejscowość Perespa oraz miejscowość Perespa - Kolonia; - Sołectwo Przewale obejmuje miejscowość Przewale i jej integralne części: Kolonia Przewale i Zielone; - Sołectwo Rudka obejmuje miejscowość Rudka; - Sołectwo Soból obejmuje miejscowość Soból; - Sołectwo Zamłynie obejmuje miejscowość Zamłynie; - Sołectwo Wakijów obejmuje miejscowość Wakijów; - Sołectwo Wojciechówka obejmuje miejscowość Wojciechówka; - Sołectwo Tyszowce stanowi część miasta Tyszowce oznaczonego, jako Jurydyka, Majdan, Podgórze i obejmującego ulice: Antoniego Łukaszewskiego; Armii Krajowej - numer 15; Czarnieckiego - numery parzyste; Hetmańska; Jurydyka; Kilińskiego; Konfederacji Tyszowieckiej; Kościelna; Nadrzeczna; Niezgody; 3 Maja - numery parzyste; Ogrodowa; Partyzantów; Podgórze; Rynek; Sportowa; Szewska; Szwedzka, Szkolna i Targowa; - Sołectwo Dębina obejmuje część miasta Tyszowce oznaczonego, jako Dębina i obejmującego ulice: Armii Krajowej od numeru 1 do numeru 13 i od numeru 2 do numeru 10; Czarnieckiego - numery nieparzyste; Jaśminowa; Kątek; Mała; Średnia; 3 Maja - numery nieparzyste; Polna; Słoneczna i Wielka. Odbiór odpadów winien odbywać się w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania. Założenia na 2020 rok: 1) Liczba osób zamieszkujących w Gminie Tyszowce wynosić będzie. ok. 3930; 2) Liczba gospodarstw domowych wynosić będzie ok. 1310; 3) Zgodnie z zapisami art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – obowiązkiem właścicieli nieruchomości jest zbieranie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie oraz sposobem określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1; 4) Szacuje się, że w roku 2020 nastąpi wzrost ilości odpadów w porównaniu do roku, 2019 o 4% tj. do wielkości 769, 958 Mg; 5) Szacuje się, że w okresie od 1 stycznia 2020 roku do 31 sierpnia 2020 roku (po uwzględnieniu zapisów pkt. 3) odbiór poszczególnych rodzajów odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych będzie kształtował się w następujący sposób:  zmieszane (20 03 01) - 380 Mg,  papier i tektura (15 01 01) - 10 Mg,  zużyte urz. elekt. (20 01 35) - 5Mg,  zużyte urz. elekt. (20 01 36) - 1Mg,  odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 23Mg,  szkło (15 01 07) - 39Mg,  odpady kuchenne ulegające biodegradacji (20 01 08) – 3Mg,  zmieszane odpady opakowaniowe (15 01 06) (w części zaw. metal i tworzywa sztuczne) - 35 Mg,  popiół (ex 20 01 99) - 11 Mg,  zużyte opony (16 01 03) - 8 Mg. Przed podpisaniem umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy wykaz gospodarstw domowych. Otrzymane dane posłużą Wykonawcy do realizacji przedmiotu zamówienia. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: 1) papier, 2) metale, 3) tworzywa sztuczne, 4) szkło, 5) odpady opakowaniowe wielomateriałowe, 6) bioodpady (zielone i kuchenne), 7) odpady niebezpieczne, 8) przeterminowane leki i chemikalia, 9) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, 10) zużyte baterie i akumulatory, 11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 12) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 13) zużyte opony, 14) odpady budowlane i rozbiórkowe, 15) popiół z palenisk domowych. 2. Pozostałe, niewymienione w ust. 1, odpady komunalne powstałe po selektywnej zbiórce na terenie nieruchomości kwalifikuje się jako niesegregowane odpady komunalne (zmieszane). 3.1). Wykonawca odbierający odpady jest obowiązany obligatoryjnie zaopatrywać właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady w worki o następujących kolorach: a) zielonym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia szkła, b) niebieskim, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia papieru i tektury, c) żółtym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia tworzyw sztucznych i metalu, d) brązowym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia komunalnych odpadów ulegających biodegradacji (bioodpady), e) szarym lub czarnym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia popiołu lub niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Każdy rodzaj z tych odpadów gromadzony winien być w oddzielnym pojemniku. 2) Worki na odpady muszą być zaopatrzone w oznaczenia określające rodzaj gromadzonych odpadów. 4. Wykonawca odbierający odpady ponosi odpowiedzialność finansową za uszkodzenie z jego winy pojemnika będącego własnością właściciela nieruchomości. 5. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: 1) Zabudowa jednorodzinna: a) odpady ulegające biodegradacji (w okresie od kwietnia do października): - część miejska gminy - raz na dwa tygodnie, - część wiejska gminy - raz na miesiąc, b) odpady ulegające biodegradacji (w okresie od listopada do marca): - część miejska gminy - raz na miesiąc, - część wiejska gminy - raz na dwa miesiące, c) odpady zebrane selektywnie, w tym: szkło, papier i tektura oraz tworzywa sztuczne i metal - raz na dwa miesiące, d) popiół zebrany selektywnie, będzie odbierany: - w okresie od 1 października do 30 kwietnia - raz na miesiąc, - w okresie od 1 maja do 30 września - raz na dwa miesiące, e) odpady niesegregowane (zmieszane): - część miejska gminy - w okresie od kwietnia do października - raz na dwa tygodnie, - część miejska gminy - w okresie od listopada do marca - raz na miesiąc, - część wiejska gminy - w okresie od kwietnia do października - raz na miesiąc, - część wiejska gminy - w okresie od listopada do marca - raz na miesiąc, f) odbieranie od właścicieli nieruchomości zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne (powstałych w wyniku prowadzenia samodzielnie drobnych remontów nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia takich robót) oraz zużytych opon (nie dotyczy opon pochodzących z działalności gospodarczej, w tym rolniczej) - będzie prowadzone raz na dwa miesiące. 2) Zabudowa wielolokalowa: a) odpady ulegające biodegradacji (w okresie od kwietnia do października): - część miejska gminy - raz na tydzień, - część wiejska gminy - raz na miesiąc, b) odpady ulegające biodegradacji (w okresie od listopada do marca): - część miejska gminy - raz na miesiąc, - część wiejska gminy - raz na dwa miesiące, c) odpady zebrane selektywnie, w tym: szkło, papier i tektura oraz tworzywa sztuczne i metal - raz na dwa miesiące, d) popiół zebrany selektywnie, będzie odbierany: - w okresie od 1 października do 30 kwietnia - raz na miesiąc, - w okresie od 1 maja do 30 września - raz na dwa miesiące, e) odpady niesegregowane (zmieszane): - część miejska gminy - w okresie od kwietnia do października - raz na tydzień, - część miejska gminy - w okresie od listopada do marca - raz na miesiąc, - część wiejska gminy - w okresie od kwietnia do października - raz na miesiąc, - część wiejska gminy - w okresie od listopada do marca - raz na miesiąc, f) odbieranie od właścicieli nieruchomości zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne (powstałych w wyniku prowadzenia samodzielnie drobnych remontów nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia takich robót) oraz zużytych opon (nie dotyczy opon pochodzących z działalności gospodarczej, w tym rolniczej) - będzie prowadzone raz na dwa miesiące. 6. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o harmonogramie odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogramy odbioru odpadów, które Zamawiający po ich akceptacji będzie publikował na stronie internetowej www.tyszowce.pl, Wykonawca zaś w formie wydruków owe harmonogramy po ich akceptacji przez Zamawiającego, będzie zobowiązany przekazywać właścicielom nieruchomości podczas pierwszego odbioru odpadów. Na wyżej wymienionych wydrukach winna być umieszczona informacja, że właściciele nieruchomości mogą zgłaszać Wykonawcy reklamacje dotyczące niewłaściwego świadczenia usług. 7. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 700 - 2000 w dni powszednie, w oparciu o wykaz gospodarstw domowych. Wykaz ten dostarczany będzie Wykonawcy każdego miesiąca przez Zamawiającego. 8. 1) Uwagi i zastrzeżenia, co do usługi odbierania odpadów komunalnych mogą być zgłaszane przez właścicieli nieruchomości w czasie pracy Urzędu Miejskiego w Tyszowcach przy ul. 3 Maja nr 8, pok. 9 lub drogą elektroniczną na adres: tyszowce@tyszowce.pl , 2) Przyjmowane i rozpatrywane będą jedynie uwagi i zastrzeżenia złożone na piśmie, ustnie do protokołu lub elektronicznie - zawierające imię i nazwisko oraz adres osoby je wnoszącej, 3) Wykonawca odbierający odpady komunalne winien ustosunkować się do złożonej reklamacji w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia o jej wniesieniu. 9. Zamawiający zgodnie z Uchwałą Nr XI/73/2015 Rady Miejskiej w Tyszowcach z dnia 30 września 2015 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Lubel. z 2015 r. poz. 3265) - wyznacza lokalizację Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwanego dalej „PSZOK" na terenie należącym do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Tyszowcach przy ulicy Wielkiej 62. 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do utworzenia i obsługi PSZOK, 2) PSZOK świadczy usługi zgodnie z następującymi zasadami: a) Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych jest zobowiązany do nieodpłatnego odbierania, co najmniej następujących odpadów komunalnych: metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, papier i tekturę, szkła oraz bioodpady, a także odpady niebezpieczne, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe. b) Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych będzie świadczył usługi odbierana odpadów od poniedziałku do piątku od godz. 700 do godz. 1500. c) Ogranicza się ilość zużytych opon, odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne odbieranych lub przyjmowanych przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - do technicznych możliwości przyjęcia tych odpadów przez punkt w momencie ich dostarczenia. W takiej sytuacji prowadzący punkt zobowiązany jest do podania terminu, w którym odpady te zostaną przyjęte. 3) Wykonawca prowadzący punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych jest obowiązany do przekazania, bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady, selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 10. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 11. Zamawiający jest uprawniony do kontroli i zważenia pojazdów rozpoczynających odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Tyszowce oraz do ponownej kontroli i zważenia ww. pojazdów po zakończeniu zbiórki odpadów w każdym dniu wykonywania usługi. 12. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że właściciel nieruchomości przekazuje odpady niezgodnie z zapisami złożonej deklaracji, to na potwierdzenie tego faktu Wykonawca sporządza protokół oględzin odpadów. Wskazanym jest, aby ów protokół oprócz pracowników Wykonawcy (min. 2) podpisał właściciel nieruchomości. Jeżeli właściciel nieruchomości odmówi podpisania protokołu należy ten fakt odnotować w protokole. Wskazanym jest także dołączenie do protokołu dokumentacji fotograficznej z miejsca odbioru odpadów u właściciela nieruchomości. Zdjęcie należy tak wykonać, aby nie budziło ono żadnych wątpliwości, co do lokalizacji nieruchomości, na której znajdują się odpady. Oryginał ww. protokołu wraz z załącznikami należy niezwłocznie przekazać Zamawiającemu. Stwierdzenie przez Wykonawcę faktu, iż właściciel nieruchomości przekazuje odpady niezgodnie z zapisami złożonej deklaracji nie zwalnia Wykonawcę do odbioru ww. odpadów, w takim przypadku należy postępować zgodnie z zapisami art. 6 lit. k i lit. a ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 13. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) od właścicieli nieruchomości odpadów do instalacji komunalnych wskazanych w formularzu oferty. 14. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Tyszowce, na terenie, do którego posiada tytuł prawny (odległość liczona w linii prostej od granic gminy). Wykonawca musi spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 15. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. 16. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. 17. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do sporządzania półrocznych sprawozdań. Sprawozdanie jest przekazywane Burmistrzowi Tyszowiec w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. 18. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 19. 1) Obowiązkiem Wykonawcy jest odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Tyszowce. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 2) Jeżeli czynniki obiektywne uniemożliwiają wykonanie usługi w terminie wynikającym z harmonogramu, Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić właściciela nieruchomości oraz Burmistrza Tyszowiec o nowym terminie odbioru odpadów. 20. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa. Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 21. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, w szczególności będące następstwem działania Wykonawcy, rażącego niedbalstwa czy braku należytej staranności przy realizacji przedmiotu umowy. 22. Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie realizacji zamówienia przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa ruchu. Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji zamówienia norm określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska naturalnego poniesie Wykonawca. Wymagania stawiane Wykonawcy: 23. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty, sprawdzenia i zweryfikowania dostarczonych materiałów oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach; Zamawiający nie będzie uwzględniał żadnych roszczeń i uwag z tytułu błędów lub nieścisłości specyfikacji istotnych warunków zamówienia po upływie terminu na wniesienie uwag. 24. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia wśród mieszkańców Gminy Tyszowce edukacji ekologicznej na temat selektywnej zbiórki odpadów komunalnych i zagospodarowania odpadów w formie przewidzianej przez Wykonawcę. 25. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek, aby zapoznał się z miejscem realizacji przedmiotu zamówienia, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie informacje, które mogą być potrzebne do przygotowania oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego ,Urzędu Miejskiego w Tyszowcach- Bank Spółdzielczy w Łaszczowie 53962000050000877420000350 z adnotacją: „Wadium na: ZP. 271.15.2019" Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wpisany jest do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, stanowi potwierdzenie, że określony potencjał dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu został wykonawcy faktycznie udostępniony toteż powinno być składane z ofertą. 2.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w tym punkcie. 3.W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o złożonych ofertach, wykonawca przekazuje Zamawiającemu; 3.1.Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, (informacja po otwarciu ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg wzoru na załączniku nr 6 do SIWZ) 4.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt.6.2.1.( Według wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ). 5. Dokumenty dodatkowe w przypadku składania oferty wspólnej. Pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego ( art. 23 ust.2 ustawy Pzp). Jeżeli oferta wykonawców składających ofertę wspólnie zostanie wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, o których mowa w art. 23 ust. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Inne dokumenty: 6.1.Zobowiązanie do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów. Zobowiązanie należy złożyć w oryginale. 6.2.Formularz ofertowy (Wzór stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ) Formularz należy złożyć w formie oryginału. 6.3.W przypadku udzielenia pełnomocnictwa - oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona przez notariusza. 6.4.Dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Zamawiający dokona sprawdzenia, czy wymagana kwota wpłynęła na konto Zamawiającego w wymaganym terminie. W przypadku zabezpieczenia oferty wadium w postaci innej niż pieniężna wymagane jest załączenie oryginału dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty wymagana kwota wadium. Ww. dokumenty muszą zostać złożone w formie oryginału.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach